Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Poppie skrev:

 

Samme her :fnise: Eller, mer en fisker, type: "Poppie is så lei" eller "Poppie is lurer på om hun kommer til å finne ut av dette" (Facebook hadde altså "is" som standard i 2007/2008.

Er det nå vi skal spørre deg hva du er lei, og du skal svare at det er privat. :tongue:

Anonymkode: a9eee...0f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbakeblikkfunksjonen minner meg på at pm tydligvis ikke fantes i 2007.... Jeg gremmes.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tydeligvis lei oversharing/sutring allerede for 5 år siden, for dette viste min tilbakeblikkdings i dag 

"Er så lei av alle som bare MÅ dele med hele verden at de er syke. Bu fuckings hu! Det hjelper ikke sitte på facebook å syte over at du kasta opp frokosten din!"

:ph34r::tunge1:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som tr seg selv så veldig høytidelig, tror han er morsom men er egentlig bedre enn alle andre:

 

Parkering. Altså, den jævla forbanna parkeringa. Jeg betaler 400,- for den. Pr mnd. Det er det værste jeg gjør. Jeg kunne heller betalt en daglig nikotinavgift, enda jeg ikke røyker og selv det hadde gitt mer mening!

Jeg hadde parkeringskjeller før. Nummererte plasser. For en luksus! Jeg var lykkelig. Tidvis euforisk. Det er nesten som å ha en egen garasje. Bare nesten. Men. Slikt har de ikke plass til over alt. Du husker sikkert nightmare on Elm street. "You never sleep again." Det er parkeringssituasjonen i gata mi det. Altså. Den stjeler for pokker nattesøvna fra folk. OM du er funksjonsfrisk i hue vel og merke. Naboene virker å sove godt tho.

Jeg skjønner ikke hvem som bor i gata mi. Jeg har sett noen av dem. Tilsynelatende mennesker, men det er de ikke. Jeg -antar- 100% av dem er trygda og pensjonister. Det må de være. Ikke nødvendigvis galt det. Men de tar parkeringsplass min. 

Altså de tar parkeringsplassen min. Har du hørt noe så jævlig? Det er som når du hadde en fast pult på skolen. Den var din og da var det sånn da. Ingen tok den. Sånn var det bare. Utenom i gata her. Der er det ville vesten. Dobbelparker en el-bil på skrå her og helst sett en BUSS der. Gjerne to bobiler og en pickup på skjeiva der også. Press inn alle her nå. Ta plassen til theviken. Dette blir gøy! DET ER FAANMEG RETT FØR DE INVITERER FOLK FRA SVERIGE!!

Jeg antok over at det var trygda og pensjonister som bor her. Det må det være. Altså. Bilene dems kan stå sånn EI UKE i strekk. Helt i ro. Flyttes ikke en meter. Og joda. Om de mot all formodning skal flytte den, så er det kun for å kjøre lynraskt ned til butikken, handle rullings og 2 liter melk. Svupp så er de tilbake. Tar dem 19 sekunder. Maks!

De har ingen jobb eller hobby. Også elsker de postmannen. Når postmannen kommer, snues hele gata på hue. De står klar som bikkjer i døra når eiern kommer hjem fra jobb. 

Jeg kjører bil. I motsetning til dem. Selv om jeg nå har blitt så forfallen, feit og tykkfallen at jeg må lade batteriet på bilen med hyppige intervaller og at jeg fyller luft i dekkene flere ganger i måneden, så velger jeg å kjøre. Jeg sykla en del til jobb forrige mnd, men når kroppen veier så mye at sykkeldekka ender opp med å se ut som ei blaut remse rosiner, så er det begrensa hvor mye framdrift man ender opp med. Så jeg slutta å sykle og tok solarium istedet. For å se bedre ut. Jeg makset ut det potensialet. Så nå er jeg tjukkvassen og brun, rosa og gul. Også klør det. Jeg har sikkert sol-eksem. Jeg får uansett ikke til å klø med på ryggen med de dinosaurarma her.

Jeg drikker oboy og ser på drømmen om landsbygda på VOX. Klokka er 07:37 og jeg har døgna i natt.

Anonymkode: a1925...928

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodybuilder, lite mellom ørene og liten K*K:

 

Altså. Nå skjer det mye rart jeg ikke har kontroll på. Jeg gidder ikke google, jeg gjør virkelig ikke det, men Black friday? Vi bor i Norge. Flerkulturelt, ja, men fortsatt Norge. Vi har nettopp hatt Halloween. Forøvrig noe amerikanisert tull, slik at voksne mennesker kan kle seg ut som prostituerte vampyrer, gi barn diabetes, samt muligheten til å gå helt bananas på sosiale medier. Fiske likes osv. 

Rett før det var det valentines. Amerikanisert tull det også. Men Black friday? Kan de ikke bare kalle det førjulssalg?

Noen har det hele uka, noen har det kun nå i dag og noen har det hele helga. Jeg er veldig glad jeg ikke driver butikk akkurat nå, kjenner jeg. 

Jeg takler ikke stressa mennesker. Jeg blir mer stressa av å se stressa folk enn hva stressa folk blir av selv å være stressa. Jeg får dems stresshormon, som de selv egentlig sku hatt, men som på ett eller annet magisk vis overføres til meg, om du skjønner. Jeg bare takler det ikke. Jeg mister hår av det. Får magesår. Stressa folk i store mengder er opptil 9 ganger værre enn det å betale regninger med tregt nett.

Men black? Er det her noe fra slavetiden, for de slår jo ikke akkurat av lyset når du er innpå der? Det er ikke Tande P sin gamme "putt alt du får i handlevogna på 3 minutter" blanda med dating i mørket vi snakker om. Derfor tenkte jeg det muligens var rabatt for mørkhudede, men det er det heller ikke. Det trenger jo ikke å være rasisme bare for at man ønsker gi mørke mer rabatt. Arbeidsledige får jo feriepenger de også.

Jeg har mange venner som er neger. Jeg kunne tagga dem i innlegget her, men flesteparten av dem har så eksotiske navn at det høres mer ut som matretter og drinker enn ekte navn og slikt blir man sulten av. Nok om det. De er utlendinger. Alt fra pigmentbrun til mørkelilla og kullsvart, you name it, og alle de oppfører seg helt normalt på fredagene. Eller. Ingen av de er normale, men de oppfører seg sånn som de gjør resten av uka da. Jeg for min del kunne godt tenkt meg en white wednesday. Da kunne jeg ligge på sofan hele dagen, hvile litt og spise sjokolade og lakris. Da måtte jeg sikkert stemt FRP og vært venn med Tore Tvedt på facebook og da hadde det nok blitt litt baluba. Vi kunne likevel brukt noe av skattepengene fra barnearbeidere, så jeg ikke gikk i minus, om jeg nå bestemte meg for å faktisk ta meg ut en frivillig fridag, en hvit wednesday, en gang i uka, utelukkende for å kunne ligge på sofan med sjokolade og lakris.

Ingen dager rimer på gul, så asiatene får finne på noe eget opplegg, men når jeg tenker meg om så har de jo hele påska for seg selv. Den er jo gulere enn veivesenet og varer ca like lenge også. White weekend var en tanke, men det er jo noe helt annet og slikt tull driver vi ikke med. Siste man trenger i helgene er sivilpoliti løpende med forenkla forelegg og tåregass bare fordi man så hele sesongen av Escobar på Netflix.

 

Anonymkode: a1925...928

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bodybuilder, lite mellom ørene og liten nett.

Jeg takler ikke stressa mennesker. Jeg blir mer stressa av å se stressa folk enn hva stressa folk blir av selv å være stressa. Jeg får dems stresshormon, som de selv egentlig sku hatt, men som på ett eller annet magisk vis overføres til meg, om du skjønner. Jeg bare takler det ikke. Jeg mister hår av det. Får magesår. Stressa folk i store mengder er opptil 9 ganger værre enn det å betale regninger med tregt nett.

*snip*

Anonymkode: a1925...928

Og jeg blir stressa av slitsomme mennesker. Han her var slitsom. 

 

Edit: lurer på hvorfor det står "k*k" hos deg og "nett" hos meg :ler: 

Endret av Fotballflue
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym over her med de to lange statusene.  Jeg brukte 3 min . på å finne personen. .. navnet står i ene innlegget. . Morsom oversharing da,  men lett å identifisere :P

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fotballflue skrev:

Og jeg blir stressa av slitsomme mennesker. Han her var slitsom. 

 

Edit: lurer på hvorfor det står "k*k" hos deg og "nett" hos meg :ler: 

Haha! Aner ikke😳😅

Anonymkode: a1925...928

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til anonym over her med de to lange statusene.  Jeg brukte 3 min . på å finne personen. .. navnet står i ene innlegget. . Morsom oversharing da,  men lett å identifisere :P

Anonymkode: bf87b...b7f

Jeg ser ikke noen navn, bortsett fra to offentlige personer?! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til anonym over her med de to lange statusene.  Jeg brukte 3 min . på å finne personen. .. navnet står i ene innlegget. . Morsom oversharing da,  men lett å identifisere :P

Anonymkode: bf87b...b7f

Oi😳

Hvor er navnet? Enig, slitsom fyr!!!

Anonymkode: a1925...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første av de to innleggene,  fjerde avsnitt,  "tar plassen til..." . Ser jo når jeg leser videre på fb siden at dette er en person som antagelig  skriver for å få oppmerksomhet da,  så det er nok ikke så farlig 😉 

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første av de to innleggene,  fjerde avsnitt,  "tar plassen til..." . Ser jo når jeg leser videre på fb siden at dette er en person som antagelig  skriver for å få oppmerksomhet da,  så det er nok ikke så farlig 😉 

Anonymkode: bf87b...b7f

Femte avsnitt 

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En deling av en sak som omhandler stringtruser og hygiene, med kommentaren:

" Hadde myyye urinveisinfeksjon før e men etter att e slutta å bruke string så ha e itte hatt det "

Anonymkode: cfbe2...810

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Poppie skrev:

 

Samme her :fnise: Eller, mer en fisker, type: "Poppie is så lei" eller "Poppie is lurer på om hun kommer til å finne ut av dette" (Facebook hadde altså "is" som standard i 2007/2008.

Haha, er det derfor nesten alle statusene fra den tiden starter med "is"? "is lei", "is sliten", "is lyst på øl" osv. Har lurt litt på hva jeg mente med det! Hahaha. Sletter unna alt fra den tiden nå, så sånn sett er det jo greit at det dukker opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic

Ikke direkte oversharing, men jeg får tarmslyng av denne som "alle" skal poste nå:

"Ingenting er mer smertefullt enn å se noen du er glad i på slutten av sitt liv, eller det å se at livet må gis tapt på grunn av kreft.
😢

De prøver å se bra ut, men etter cellegift og stråling så vet man at den personen er fysisk forandret, og de er i sjokk!! Jeg vet at mange av dere ikke bryr dere om denne meldinga, fordi kreften ikke har berørt deg. Du vet ikke hva det er, det å ha utkjempet kampen eller hatt noen du er glad i som har kjempet kampen mot kreften.
Dere menn og kvinner jeg kjenner, jeg spør deg om en liten tjeneste, og noen av dere vil gjøre det... Hvis du kjenner noen som har kjempet en kamp mot kreften, fortsatt kjemper eller har mistet noen til kreften... Da setter du gjerne dette som din status i én time som et tegn på respekt og minne

🌹

Kopier-og-lim inn - til minne for de som tapte kampen og for å støtte de familiene som er/har hatt noen som er rammet av kreft.
Hold fingeren på meldingen på mobilen din, eller din iPad og til kopier-og-lim inn på din side.
Vær så snill, ingen deling - kun kopiering."

 

Jeg har mistet moren min i kreft, og får vondt i hjertet for hver scroll nedover facebookveggen nå for tiden. Hva i svarte er poenget med å poste dette, og oppfordre andre til å gjøre det? Og når det attpå til står at mange ikke bryr seg om meldingen, så ser jeg rødt, og får lyst til å kommentere med noe skikkelig krasst. At jeg ikke deler alt dette, betyr IKKE at jeg ikke bryr meg, men fordi jeg synes det er motbydelig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mythic skrev:

Ikke direkte oversharing, men jeg får tarmslyng av denne som "alle" skal poste nå:

"Ingenting er mer smertefullt enn å se noen du er glad i på slutten av sitt liv, eller det å se at livet må gis tapt på grunn av kreft.
😢

De prøver å se bra ut, men etter cellegift og stråling så vet man at den personen er fysisk forandret, og de er i sjokk!! Jeg vet at mange av dere ikke bryr dere om denne meldinga, fordi kreften ikke har berørt deg. Du vet ikke hva det er, det å ha utkjempet kampen eller hatt noen du er glad i som har kjempet kampen mot kreften.
Dere menn og kvinner jeg kjenner, jeg spør deg om en liten tjeneste, og noen av dere vil gjøre det... Hvis du kjenner noen som har kjempet en kamp mot kreften, fortsatt kjemper eller har mistet noen til kreften... Da setter du gjerne dette som din status i én time som et tegn på respekt og minne

🌹

Kopier-og-lim inn - til minne for de som tapte kampen og for å støtte de familiene som er/har hatt noen som er rammet av kreft.
Hold fingeren på meldingen på mobilen din, eller din iPad og til kopier-og-lim inn på din side.
Vær så snill, ingen deling - kun kopiering."

 

Jeg har mistet moren min i kreft, og får vondt i hjertet for hver scroll nedover facebookveggen nå for tiden. Hva i svarte er poenget med å poste dette, og oppfordre andre til å gjøre det? Og når det attpå til står at mange ikke bryr seg om meldingen, så ser jeg rødt, og får lyst til å kommentere med noe skikkelig krasst. At jeg ikke deler alt dette, betyr IKKE at jeg ikke bryr meg, men fordi jeg synes det er motbydelig.

 

 

 

Jeg er så enig! Jeg har folk i min nærhet med kreft, og jeg tenker på dem hver eneste dag. Når den der dukker opp blir jeg bare provosert. Hva er hensikten? For meg er det nokså åpenbart at det er viktig å vise fram seg selv som et virkelig medmenneske, en som bryr seg. Og det koster jo ikke mer enn noen tastetrykk å gjøre det, liksom - så enkelt! Og så overfladisk. :roll: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mythic skrev:

Ikke direkte oversharing, men jeg får tarmslyng av denne som "alle" skal poste nå:

"Ingenting er mer smertefullt enn å se noen du er glad i på slutten av sitt liv, eller det å se at livet må gis tapt på grunn av kreft.
😢

De prøver å se bra ut, men etter cellegift og stråling så vet man at den personen er fysisk forandret, og de er i sjokk!! Jeg vet at mange av dere ikke bryr dere om denne meldinga, fordi kreften ikke har berørt deg. Du vet ikke hva det er, det å ha utkjempet kampen eller hatt noen du er glad i som har kjempet kampen mot kreften.
Dere menn og kvinner jeg kjenner, jeg spør deg om en liten tjeneste, og noen av dere vil gjøre det... Hvis du kjenner noen som har kjempet en kamp mot kreften, fortsatt kjemper eller har mistet noen til kreften... Da setter du gjerne dette som din status i én time som et tegn på respekt og minne

🌹

Kopier-og-lim inn - til minne for de som tapte kampen og for å støtte de familiene som er/har hatt noen som er rammet av kreft.
Hold fingeren på meldingen på mobilen din, eller din iPad og til kopier-og-lim inn på din side.
Vær så snill, ingen deling - kun kopiering."

 

Jeg har mistet moren min i kreft, og får vondt i hjertet for hver scroll nedover facebookveggen nå for tiden. Hva i svarte er poenget med å poste dette, og oppfordre andre til å gjøre det? Og når det attpå til står at mange ikke bryr seg om meldingen, så ser jeg rødt, og får lyst til å kommentere med noe skikkelig krasst. At jeg ikke deler alt dette, betyr IKKE at jeg ikke bryr meg, men fordi jeg synes det er motbydelig.

 

 

 

Så enig med deg. Mistet min mor også, for snart 5 år siden. Det går ikke en dag jeg ikke tenker på henne. MEN syns svært lite om slike oppdateringer. Å sette slik som status i en time hjelper lite på hennes minne. Jeg bryr meg, men føler ikke behov for å vise det. 

Så en slik status på engelsk en gang. Der sto det avslutningsvis: For dere som ikke deler, "remember, what goes around, comes around". Altså om du ikke deler, får du økt risiko for å få kreft også. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg null om alvorlige sykdommer, jeg hånler av dyremishandling, jeg hater familien min og jeg koser meg når jeg ser barn blir misbrukt

Vel, iallfall ifølge Facebook siden jeg ikke deler og liker noen av disse idiotiske "del og vis at du bryr deg" - statusene

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...