Gå til innhold

1. gangsgravid <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så opptatt frøken du er for tiden da, tips til hvor man skaffer alt overskuddet? ;)

Haha. Tørr ikke akkurat å påstå at jeg er særlig aktiv, men mye å gjøre ja :)

Her eksisterer det lite overskudd egentlig, men ørlitt mere enn forrige trimester ;)

Det kommer til deg også, til meg bedret ting seg litt etter uke 13/14 :)

Skrevet

15 + 2 :rodmer:

Fikk sms om at doppleren min har kommet på postkontoret i dag.

Jeg sendte jo mail til de jeg bestilte fra, men de hadde allerede sendt den. Det betyr at jeg må nok sende i retur. Meeeeeen, så har jeg også SÅ lyst til å prøve!

Har jo egentlig lovt sambo at jeg skal droppe doppler, men kjenner jeg er super-nygjerrig :P haha!

Får vel sende den i retur uten å tenke så hardt på det, dessverre :kjefte:

Formen i dag er ganske grei :) Litt stiv og støl etter 2 dager med trening, men det går forsåvidt greit.

Hånda/arma kjennes litt ok ut, men langt ifra frisk :( Får se over helga hvordan det går.....

Gleder meg masse til jentekveld og fiske-burger i kveld :D Nam?! Blir morro å prøve iallefall :)

Sov dårlig i natt og våknet flere ganger og trodde det var morgen allerede da :kjefte: Irriterende!

Har begynt å gå litt på do om natten igjen, men tror det er fordi jeg drikker såpass mye i løpet av dagen :gjeiper: Har allerede drukket 1.3 L vann allerede ;) Tørst gravid dame gitt!

1.5 timer igjen av jobb, gleder meg til langhelg :sjenert:

Skrevet

15 + 3 :rodmer:

Tung kveld i går egentlig.

Var jo hos hu venninna mi som har mistet sammen med ei til felles venninne av oss. Vi spiste middag og pratet om en del ting. Hu felles venninna vår fikk også vite at hun hadde mistet, og da ble det mye prat omkring det temaet.

Merket at venninne1 (hun som mistet) var utrolig kvass mot meg uansett hva jeg sa. Så det ble til at jeg trakk meg en del tilbake isteden og lot de prate mest selv. Rart, men det kjentes feil å delta på alle samtalene når hun var så kvass mot meg.

Og jeg har som en tendens til at da trekker jeg meg heller unna. Har ikke behov for å være noe midtpunkt, og heller ikke den som skaper konflikter.

Vi spiste middag og dessert (GOD mat!) og det var i grunn en veldig trivelig kveld. Merket likevel at det var noe som ikke stemte i heletatt....

Jeg kjørte så venninne2 hjem ettersom hun tar buss for tiden. Vi fikk pratet mye sammen i bilen og jeg fikk fortalt henne en del om hvordan jeg har opplevd v1 etter at jeg og vi ble gravide. Hun har også kjent oss siden vi var 9-10 år og kjenner oss veldig godt.

Hun er god og forståelsesfull og jeg kan åpne meg mye for henne. Det var godt å kunne fortelle noen hva som har skjedd og hvordan jeg personlig har opplevd kritikken til v1.

Etter at jeg hadde sluppet av v2 så ringte v1.

Hun ønsket å fortelle meg at det ikke var meningen å være så kvass, men ting er fortsatt så ømt å snakke om at det kommer ut feil.

Hun liker ikke å snakke om hva som har skjedd, likevel om det i mellom må til. Hun kom med en ærlig unnskyldning for oppførselen sin i gårkveld. Det var godt å høre at hun selv merket at ting ikke var helt ok.

Når hun endelig var åpen for en dialog litt mere følsomt omkring hva vi begge har opplevd så fikk jeg også fortalt henne litt om hvorfor jeg har holdt meg unna henne og hva jeg hadde erfart de ukene vi begge var gravide. Hun skjønte at ting ikke var helt ok da heller, men følte at jeg kunne planlegge lengre framover enn henne pga at jeg var kommet lengre. Ubevist hadde det nok vært noen kommentarer fordi hun var selv usikker og ikke ønsket å tenke for langsiktig tilfelle hun skulle miste.

Etter litt fram og tilbake (og selvfølgelig en del tårer og snørr :gjeiper: ) så ble vel enigheten at hun trenger en del tid, og at det er sårt å snakke om graviditet med meg ettersom jeg fortsatt er gravid. Det skjønner jeg veldig godt :sjenert:

Så inntil videre holder jeg meg litt i bakgrunnen og nevner ikke stort om det, hun får ta initiativ til å snakke om det når hun er klar for det selv :)

Og jeg får IKKE lov til å spørre hvordan det går med prøvingen, tilfelle de ikke klarer å bli gravide igjen :tristbla:

En merkelig samtale som var både god, vond og kjempe-ubehagelig.

Jeg VET at dette mest sannsynligvis kom til å bli en kile imellom oss, men håpte at det ikke ville skje til det lengste.

Kan hende vi egentlig har godt av litt avstand fra hverandre..... :kjefte:

Jeg sitter igjen med blandete følelser etter i går egentlig. Mest lei meg :tristbla: Lei meg fordi at hun ønsker å glede seg på mine vegne, men klarer det ikke. Og lei meg fordi at jeg ubevist har såret henne og at hun har såret meg.

Men også veldig glad for at hun klarte å senke den harde siden sin og tørre å være åpen om dette :) Da vet jeg mere hvordan jeg skal gå fram i tiden framover.

Jeg lå lenge på rygg i senga i går for å prøve å kjenne bevegelse der inne. Synes selv at jeg kjenner noe bobling og aktivitet, men ikke noe jeg kan si at DER kom det en fot eller noe slikt :)

Gleder meg masse til UL neste uke! Onsdagen på formiddagen !

For dere som gidder å lese dagboken min, beklager om jeg blir veldig personlig. Jeg finner litt terapi i å skrive ned ting og da blir det til at jeg skriver ned alt som skjer i livet mitt :sjenert:

Skrevet

Det gjør da ingen ting. Et sted må man skrive alt man tenker på, og da kan det like gjerne være her :jepp:

Skrevet

Syntes det er fint å lese hva du skriver.. Kjenner meg litt igjen i hva du skriver.. Har ei venninne som har prøvd så lenge å bli gravid.. Etter en prøverrørsbehandling,ble hun endelig gravid.. Men mistet etter 12.uke.. Jeg ble gravid rett etter dette.. Blei jo veldig glad for at jeg blei gravid igjenn,men samtidig veldig lei meg for å fortelle det til henne for jeg visste hvor lei seg hun har vært.. Gikk heldigvis veldig greit :) hver gang jeg er med henne nå så får heller hun spørre meg om hvordan jeg har det enn at jeg skal ta opp gravidemnet.. Tror det er det som er tingen når man er med andre som har mistet,at man lar de snakke og spørre om graviditeten.. Vet nøyaktig åssen det er selv :( (sorry for at dette blei litt langt)

Skrevet

Det må du ikke tenke på, godt å få utløp for følelsene sine en plass!

:klemmer:

Skrevet

Skjønner at det fort kan bli litt rart når to venninner er like langt på vei og en mister. Veldig bra dere fikk snakket om det! Da går det seg helt sikkert til, begge kan være litt oppmerksomme på hverandre :)

Skrevet

Takk folkens :)

I kveld har sambo prøvd å lære meg å skyte på leirduer med luftgevær og luftpistol :rodmer:

Var kjempemorro og godt å ha energi til å være ute i småregn å ha det helt greit! Var bare å ha på ski-jakka så holdt jeg varmen også ;)

Greit å ha en sambo som har masse rare leketøy.

Jeg kan godt skjønne de som liker å skyte, for det var artig!

Jeg liker dog ikke jakt :kjefte:

Dobbelmoral? :gjeiper:

Skrevet

15 + 4 :rodmer:

Hadde mye magesmerter i gårkveld som varte utover natten. Tenkte for meg selv at det kan være kynnere, men ble veldig bekymret for om det kunne være noe galt? :sjenert:

På nettsøk så står det at kynnere pleier å dukke opp etter uke 20, men når jeg googler det så er det flere som har fått det så tidlig som i uke 13/14!

Jeg velger å tro at det er kun kynnere ettersom det ikke er noen andre tegn på at noe er galt...... :kjefte:

For å være sikker så ringte jeg jordmor på sykehuset og fikk pratet litt med henne. Hun mener at såfremt jeg ikke har feber og er generelt veldig dårlig og har blødninger, så skal jeg vente litt. Dersom jeg blir dårligre og slikt så drar på jeg legevakten.

Hun poengterte flere ganger at de ikke kan gjøre noe dersom dette betyr at noe er galt med minstemann, noe jeg er veldig klar over! Likte likevel ikke å høre henne si det.... :sjenert:

Kryss fingrene for meg at dette ikke var noe spesielt annet enn kynnere eller dårlig mage!

Skrevet

Krysser selvfølgelig alt for at alt er bra med den lille :klemmer:

Skrevet

Kynnere pleier ikke å være vondt altså, stramt og ubehagelig, men definitivt ikke vondt.

Håper det er noe helt harmløst som gir deg smerter, og at babyen har det fint.

Skrevet (endret)

Det er nok naturlige smerter du har, mye vi ikke vet hvordan skal kjennes ut den første gangen! Ble det til at du returnerte dopplerapparatet?

Endret av FrøkenStrøken
Skrevet

Planen var å returnere doppleren ja, men jeg har ikke gjort det :sjenert:

Jeg konkluderte med at etter hvert som magen blir større så finner man hjertelyd uansett, så jeg tar heller å dropper å bruke den før etter noen og 20 uker :)

:sjenert:

Skrevet

15 + 5 :rodmer:

Sliiiiiiten!

Dagen i dag har gått i ett kjør!

Først fikk jeg rundvasket hestehengeren min som skal selges, tok omkring 3 timer, og enda er jeg ikke helt ferdig.... Så kom ei venninne og vi fikk pakket en del ting jeg skal donere til fattige heste-eiere i Egypt. Fikk også kjørt å levert dem på andre siden av byen.

Når vi kom tilbake så hadde sambo og en kompis startet å leke seg med en slik gigantisk radiostyrt bil kompisen hans har. Morro morro! Fikk prøvekjørt den litt og det falt veldig i smak :sjenert:

Middag til alle 4, som gutta ikke likte :gjeiper: Fiskeburger var vel ikke mannemat nok for dem ;) haha!

Etter det ble det å ta livet av en gammel Mac vi hadde liggende!

Vi bor jo akkurat i sjøkanten, og har et stort jorde å leke oss på. På denne står det også en jordvoll og et gjerde man kan skyte imot.

Mac`en ble plassert der den skulle og vi lekte oss med masse luftgevær. De gikk bare såvidt inn i første laget på skjermen.

Ble da til at sambo prøvde sin 22 rifle, som fortsatt ikke gikk igjennom skjermen, kula ble stående inne i den.

Til slutt ble det faktisk brukt ei hagle :gjeiper: Først da ble det hull i den, og det ble et skikkelig hull også ;) haha!

Morro!

Så var det bare litt avslapping og dagen er ferdig.

Jeg er helt kake akkurat nå, hånda verker og bekkenet krangler..... :kjefte:

Burde vist at 3 timer med vasking er for mye for den vonde arma mi, men akk å sukk. Gjort er gjort :(

Blir iallefall ikke noe gjort her hjemme før jeg skal på jobb i morgen....

Magehuset virker som har det bra. Har til stadighet noen krampetrekninger, men de slipper etter noen sekunder nå :)

Gru-gleder meg til UL på onsdagen :)

Håper også at dagen i dag kan få sambo litt blidere, har vært potte sur i mange dager nå.... Det er kjedelig :tristbla:

Skrevet

15 + 6 :rodmer:

2 dager igjen til UL! :rodmer:

I dag har hånda virkelig vært uvenner med meg :kjefte:

Sint og betent! ARG!!!

Snakket med teamledern min på jobb og ble enige om at jeg tok ut en egenmelding i dag, og kommer på jobb i morgen igjen. I morgen får jeg heller tilrettelagt dagen slik at jeg sitter minst mulig på pc`n... De ønsker samme som meg, ingen sykemeldinger igjen. De er snille og greie og ønsker gjerne at jeg skal klare å jobbe 100% igjen til tross for skaden...

Jeg våknet rundt 5 i dag tidlig lys våken. Fikk ikke sove og ble bare liggende å tenke på hvorfor sambo har vært så stille, lite hengiven/kosete og småsur den siste tiden. Endte med at jeg stod opp og gikk ut en tur. Gjorde klart alt jeg trengte for å vaske ned noe hesteutstyr. På vei inn igjen for å hente ei bøtte varmvann stod sambo og klødde seg i hodet og lurte på hva jeg holdt på med :sjenert:

Fikk sagt at jeg synes han forvirret meg for tiden og jeg var lys våken. Tenkte han kunne få sove ut slikkelig istedenfor at jeg lå å vridde på meg....

Ble så vi satte oss ned for å prate litt og vi fikk pratet ut godt om dette :)

Han synes det er like rart og uvant som meg denne graviditeten. Han vet liksom aldri om jeg er i humør, hvordan formen min er og litt hvordan han skal behandle meg. Jeg er ikke særlig hormonell lengre, men har til stadighet litt vondt i magen, så ømme bryst, så kvalm, og etterpå i kanonform igjen. Svinger sa dere?!?!

I tillegg til at han jobber veldig hardt på jobb nå rent fysisk og er sliten.

Jeg skjønner jo veldig godt at han synes det hele er like overveldende som meg, og er også usikker på alt som skjer. Dette er jo vår første begge to :rodmer:

Vi fikk en veldig god samtale, og endte opp med at vi gikk å la oss sammen igjen. Ble liggende å holde rundt hverandre og sov noen timer. Det var SÅÅÅÅ deilig med kos igjen! :rodmer:

Sambo stod opp litt før meg og frokosten stod klar når jeg våknet :) Snille mannen!

Da hadde han allerede tatt oppvasken på kjøkkenet også og ordnet katte-sanda som jeg har spurt han om 1 uke.

Sa jo til han når vi pratet i dag tidlig at jeg føler meg litt som ei vaskehjelp for tiden, til tross for at jeg ikke får lov til å gjøre slikt pga bekkenet.

Han gjør jo veldig mye ute rundt småbruket og pusser opp, men jeg trenger mere hjelp inne i huset hvor vi faktisk bor og sover.

Virker som om han virkelig skjønte det, og syntes det var vondt at jeg følte det slik. Var aldri meningen at det skulle være slik, han hadde bare blitt litt ivrig med snekkringen og dermed glemt litt det andre... Har jo ikke fått snekret og kost seg med slike ting de siste 2 årene vi har vært sammen. Da har vi for det meste gjort andre ting :sjenert::sengekos:

I dag har han tusset rundt meg og koset masse, vært kjælen og omtenksom. Laget middag og vi har ryddet opp inne i huset. Vi har også fått ryddet litt utenfor huset etter oppussingen og han har skiftet til sommerdekk på bilen min :)

Har fortalt han at han ikke må gjøre slikt dersom det er dårlig samvittighet, da blir det bare feil. Da smiler han bare og gir meg en klem :)

Veldig godt å ha han tilbake igjen! Tror bare vi begge har gått å kjent på følelser vi ikke har fått pratet skikkelig om. Nå er iallefall luften renset og vi koser oss glugg ihjel igjen ;)

Ellers har jeg vært en tur til frisøren i dag! Fått masse forskjellige striper i håret, noen knallrøde, noen blonde og noen orange. I.o.m at jeg har opprinnelig orange hår, så ønsket jeg kun litt mere spill i det :) Storfornøyd til tross for at jeg var litt usikker på å prøve en ny frisør igjen :)

Nå er kveldsmaten innenbords og vi skal finne senga :)

Natta! :rodmer:

Skrevet

16 + 0 :rodmer:

Dagen i dag startet fantastisk!

Våknet og laget en herlig frokost til sambo. Vekte han og han satte nok pris på det :)

Herlig de dagene vi har tid og mulighet til slikt sammen!

Etter frokosten gikk vi ut og fortsatte med vårrengjøringen rundt hus og låve. Godt å få unna alt rotet etter vinteren :)

Og ikke minst knallsol og blå himmel <3

Fantastisk!

Var ute i hele dag og koset oss, dullet litt omkring og fikk gjort ganske mye egentlig :)

Ettermiddagen skulle jeg på jobb igjen.

Var jo hjemme i går pga en altfor vond arm igjen (den tidligre arb.skaden/overbelastningen). Skulle prøve meg på jobb igjen i dag, og få en del forefallende oppgaver som involverte ting som ikke hadde med pc å gjøre.

Var ikke noe særlig å gjøre i heletatt, så jeg prøvde meg på pc`n igjen. Gikk ikke lang tid før armen ble kjempevond igjen :tristbla:

Endte opp med at jeg dro hjem fra jobb rundt kl 18.....

Får ta meg en tur til legen i morgen eller torsdagen å hente en sykemelding. Kan ikke gå slik som dette noe særlig lengre....

Har utsatt sykemelding lenge nå, men må vel hive inn håndkleet denne gangen :tristbla:

Kom hjem til en overrasket sambo, som ga meg en god klem og sa at det blir bra til slutt :)

Han er så god!

Så nå er middagen spist, og vi finner oss vel plass i sofaen for å se en film å slappe av litt :)

Katten og hunden er også inne, og skal få litt kos og fersk fisk som naboen har fisket for oss :rodmer:

UL i morgen!!!!! :popcorn:

Skrevet

Lykke til i morgen, blir spennende å høre hvordan det står til der inne! :)

Skrevet

Masse lykke til på UL i morgen!! Selv skal jeg til jordmor for å høre hjertelyden for første gang :rodmer: Så i morgen er en stor dag for oss begge to :klemmer:

Skrevet

Masse lykke til! :) var selv på ul i går å fikk vite kjønn.. :) er ei lita jente som vokser her.. Helt fantastisk!!! :)

Skrevet

:rodmer: UL i dag :rodmer:

2 armer som konstant lekte skyggebokser!

2 ben som lå og sprikte. Var vel morro å vise fram intime deler?

Rett og fin ryggrad.

Fint og rundt hode.

Blære, magesekk og hjerte som fungerte supert.

Morkake som lå inn mot ryggen min.

Såvidt vi fikk se ansiktet noen få ganger, var mere intr. i å se ned mot magen sin.

Og til slutt såvidt omrisset av 2 små kjønnslepper

Vi venter ei lita jente ! :rodmer:

Jeg ble forresten også flyttet fram til uke 17 + 0 i dag, ikke 16 + 2 slik vi har trodd

Merkelig å være på UL egentlig. Den fantastiske graviditetsfølelsen som så mange snakker om kjenner jeg ikke noe særlig til.

Jeg vet at det er liv der, at vi skal bli foreldre og vi er veldig glade for det.

Men jeg kjenner ikke en så stor tilknytting til henne enda....

Det kommer vel når jeg får henne i armene mine :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...