Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2012 #141 Skrevet 31. januar 2012 Det er viktig at andre voksne enn foreldrene bidrar med å fortelle barna hva som er rett og galt, slik at de forstår at de andre menneskene rundt dem ikke er ubetydelige statister, men ekte medmennesker. Hadde du irettesatt min umulige unge ville du fått et stort smil av meg. (Nei, han er ikke umulig så ofte, han er som regel snill og lydig, men barn er barn. De har svært mangelfull kunnskap om det meste, inkludert folkeskikk. Vi foreldre kan faktisk ikke lære barna folkeskikk på en leksjon, like lite som dere barnehatere klarte å lese dere til en eksamen i R2 (matematikk) på en uke. Det tok dere mange år, med mye øving og strev! et problem kan vel gjerne være at man tør ikke irettesette andres barn i frykt for stygge blikk fra foreldrene. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #142 Skrevet 31. januar 2012 et problem kan vel gjerne være at man tør ikke irettesette andres barn i frykt for stygge blikk fra foreldrene. Hva vondt kan et stygt blikk gjøre noen? I verste tilfelle åpner foreldrene munnen og sier de noe. Hva er det reelle skadepotensialet i det? Hvorfor er folk så redde for andre mennesker? Utenfor hjemmets vegger lever vi i et samfunn, vi må samhandle.
Dragonfly84 Skrevet 31. januar 2012 #143 Skrevet 31. januar 2012 Jeg tør hvert fall ikke si noe til umulige barn. Hvem vet hvilke regler som gjelder hjemme hos dem, siden foreldrene ikke sier noe når de sparker ukjente folk i leggene på t-bana. 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #144 Skrevet 31. januar 2012 Foreldre som ikke reagerer på at ungene deres bråker/sparker/skitner til andre er nok de som er minst mottakelige for at fremmede irettesetter. 5
Silfen Skrevet 31. januar 2012 #145 Skrevet 31. januar 2012 Jeg tør hvert fall ikke si noe til umulige barn. Hvem vet hvilke regler som gjelder hjemme hos dem, siden foreldrene ikke sier noe når de sparker ukjente folk i leggene på t-bana. Det spiller ingen rolle hva de gjør hjemme. I det offentlige rom er det en uting å sparke folk. Hadde voksne folk gjort det hadde de risikert anmeldelse. Så selvsagt sier man fra til unger som gjør det, uten tvil! Av og til kan de rett og slett sitte i egne tanker og vippe med beina og aldeles ikke mene det, av og til kan de rett og slett være småjævler som vet at de gjør noe galt. Uansett skal man si fra. JEg gir en god faen i hva foreldre tenker eller ikke. Eksempel; naboens treåring klarte ikke hoppe på trampolinen uten å HYLE. Først sier man fra skikkelig. Forklarer. Deretter blir man litt streng. Til slutt; tier du ikke så fjerner jeg deg! Foreldrene hadde altså MER enn tid nok til å gripe inn og få slutt på den infernalske hylingen en halvmeter fra stuevinduet mitt. Det gjorde de ikke, så jeg fjernet ungen, bar den til deres stuevindu og ba han stå der og hyle. Og foreldrene ble snurte. Men so what! Jeg ga klar beskjed på hva jeg hadde tenkt å foreta meg. Er foreldre så idioter at de ikke ser forskjell på god og dårlig oppførsel, så trengs vel de å få beskjed like mye som kidsa. Ikke vær redd for å si fra, du gjør folk en tjeneste. 5
Gjest BettyBoop Skrevet 31. januar 2012 #146 Skrevet 31. januar 2012 Hva vondt kan et stygt blikk gjøre noen? I verste tilfelle åpner foreldrene munnen og sier de noe. Hva er det reelle skadepotensialet i det? Hvorfor er folk så redde for andre mennesker? Utenfor hjemmets vegger lever vi i et samfunn, vi må samhandle. Går vel mer i at man tenker at man ikke har noe med å oppdra andres barn.. Men så klart om foreldrene blir sure sier vel det mer om dem da.. Men likevel. Jeg syns det er ekkelt å skulle irettesette fremmede barn. Føler liksom det er så dårlig at foreldrene ikke skjønner at de må se når barna oppfører seg dårlig og irettesette dem selv. 2
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2012 #147 Skrevet 1. februar 2012 Går vel mer i at man tenker at man ikke har noe med å oppdra andres barn.. Men så klart om foreldrene blir sure sier vel det mer om dem da.. Men likevel. Jeg syns det er ekkelt å skulle irettesette fremmede barn. Føler liksom det er så dårlig at foreldrene ikke skjønner at de må se når barna oppfører seg dårlig og irettesette dem selv. Har du sett filmen Idiocrazy? Man skal ikke ta det for gitt at de fleste foreldre skjønner at de har et ansvar for å oppdra barna sine ..og da må resten av storsamfunnet ta i et tak. Som man reder ligger man, så om man ikke tør blande seg får man bare leve med konsekvensene.
Gjest BettyBoop Skrevet 1. februar 2012 #148 Skrevet 1. februar 2012 Har du sett filmen Idiocrazy? Man skal ikke ta det for gitt at de fleste foreldre skjønner at de har et ansvar for å oppdra barna sine ..og da må resten av storsamfunnet ta i et tak. Som man reder ligger man, så om man ikke tør blande seg får man bare leve med konsekvensene. Er jo ikke min feil at voksne mennesker ikke gjør sin plikt med sine egne barn.. 4
Gjest Hikken Skrevet 1. februar 2012 #149 Skrevet 1. februar 2012 Og når man prøver å irettesette fremmede unger så klikker jo foreldrene i vinkel på deg. 4
Silfen Skrevet 1. februar 2012 #150 Skrevet 1. februar 2012 Og når man prøver å irettesette fremmede unger så klikker jo foreldrene i vinkel på deg. Igjen, generalisering. Jeg setter iallfall pris på å få henvendelser om noen har problemer. Selvsagt på en skikkelig måte. Hadde noen kommet og skreket meg opp i trynet, så hadde jeg mest sannsynlig vært særdeles lite samarbeidsvillig. Men til dags dato har det ikke skjedd. Dog har jeg fått en og annen beskjed om ungene ikke kan gjøre sånn eller la vær med sånn og da følger jeg selvsagt opp. Man har jo tross alt ikke øynene på de 24/7, så det kan være greit å få beskjed om de finner på noe de ikke bør.
Adonis Skrevet 2. februar 2012 #151 Skrevet 2. februar 2012 Men hvor ER alle disse foreldrene med disse grusomme ungene hen? Hvor? Er det en spesiell by eller bygd de befinner seg i? Jeg har vært mor i 13 + år og det er sjelden jeg har sett disse tingene som påstås her. Av og til en unge som hyler på butikken og sånt, men faktisk ganske sjeldent det Hvor? A school near you, making life miserable for their poor teacher. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #152 Skrevet 2. februar 2012 Og når man prøver å irettesette fremmede unger så klikker jo foreldrene i vinkel på deg. Har jeg aldri opplevd. Kanskje det har noen med tonefallet ditt, ansiktsuttrykket ditt, kroppsspråket ditt og måten du ordlegger deg på å gjøre? Om gutten min synger på bussen, og du snur deg med sinterynke i panna og freser mellom tennene at jeg må få den lille dritten til å holde kjeft fordi du vil ha fred til å lese boken din, da er det lite trolig at du møtes med mye respekt fra min side. Har han derimot sparket borti buksen din med sølete sko, er det faktisk mer effektivt å henvende seg til barnet og forklare at det ikke er ok. 1
Longgone Skrevet 2. februar 2012 #153 Skrevet 2. februar 2012 (endret) I blandt alle disse barnehaterene finnes det også en overflod av hysteriske småbarnsmødre her inne også.. For all del, det er ikke barna jeg har noe imot. Det er mødrene!! Endret 2. februar 2012 av Longgone 3
makkapakka Skrevet 2. februar 2012 #154 Skrevet 2. februar 2012 I blandt alle disse barnehaterene finnes det også en overflod av hysteriske småbarnsmødre her inne også.. For all del, det er ikke barna jeg har noe imot. Det er mødrene!! Tror det er begge deler her inne på dette forumet som alle andre steder rundt meg, bedre å unngå dem enn å gå i kamp.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #155 Skrevet 2. februar 2012 I blandt alle disse barnehaterene finnes det også en overflod av hysteriske småbarnsmødre her inne også.. For all del, det er ikke barna jeg har noe imot. Det er mødrene!! Du har selvfølgelig barn selv, så du vet hvor lett det er å oppdra de og utstyre dem med en fullkommen pakke folksekikk mellom øra, før man har noe behov for å ta dem med seg ut i det offentlige rom? Jeg har en ide: hva med å bare gi portforbudet til unge barnehatende kvinner i stedet for barna? Mange av disse unge barnehaterne er nemlig også blottet for folkeskikk, selv lenge etter passering av myndighetsalder. De "brøler" med et overtydelig ikke-verbalt språk nøyaktig hva de mener om barn når de skulle være så uheldige å støte på et eksemplar av arten, og dette forsurer og skaper en ganske utrivelig atmosfære for alle oss som er litt mer voksne og våkne på menneskene rundt oss. Hold dere hjemme om dere ikke klarer å tøyle følelser og mimikk mer enn at dere sitter og sukker påfallende med sinte grimaser, vrir dere på setet og sender hatske blikk som ber oss om å dra til helvete allerede før vi har rukket å komme inn på bussen, butikken eller spisestedet (for ja, barn trenger faktisk også mat og transport, og noen ganger må de faktisk spise mellommåltid på "din" kafé når de drar rett fra barnehagen til byen for å kjøpe nye klær eller leker). Noe av det verste jeg ser er unge barnløse kvinner som koker over av sinne, hat og aggressjon bare de ser et barn. Har dere issues i forhold til egen fruktbarhet, eller hva pokker er det som feiler dere?! 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #156 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har en ide: hva med å bare gi portforbudet til unge barnehatende kvinner i stedet for barna? Mange av disse unge barnehaterne er nemlig også blottet for folkeskikk, selv lenge etter passering av myndighetsalder. De "brøler" med et overtydelig ikke-verbalt språk nøyaktig hva de mener om barn når de skulle være så uheldige å støte på et eksemplar av arten, og dette forsurer og skaper en ganske utrivelig atmosfære for alle oss som er litt mer voksne og våkne på menneskene rundt oss. Hold dere hjemme om dere ikke klarer å tøyle følelser og mimikk mer enn at dere sitter og sukker påfallende med sinte grimaser, vrir dere på setet og sender hatske blikk som ber oss om å dra til helvete allerede før vi har rukket å komme inn på bussen, butikken eller spisestedet (for ja, barn trenger faktisk også mat og transport, og noen ganger må de faktisk spise mellommåltid på "din" kafé når de drar rett fra barnehagen til byen for å kjøpe nye klær eller leker). Noe av det verste jeg ser er unge barnløse kvinner som koker over av sinne, hat og aggressjon bare de ser et barn. Har dere issues i forhold til egen fruktbarhet, eller hva pokker er det som feiler dere?! Haha, bra skrevet Enig i at mange unge kvinner ikke eier forlkeskikk og at mange er superegoister og tror byen er bare for dem. Også påfallende at barn er nr 1 på hatlista deres, over f.eks. tenåringsmobber, kriminelle og andre som kanskje ikke befinner seg inne på kaffebaren deres. 1
Longgone Skrevet 2. februar 2012 #157 Skrevet 2. februar 2012 Du har selvfølgelig barn selv, så du vet hvor lett det er å oppdra de og utstyre dem med en fullkommen pakke folksekikk mellom øra, før man har noe behov for å ta dem med seg ut i det offentlige rom? Jeg har en ide: hva med å bare gi portforbudet til unge barnehatende kvinner i stedet for barna? Mange av disse unge barnehaterne er nemlig også blottet for folkeskikk, selv lenge etter passering av myndighetsalder. De "brøler" med et overtydelig ikke-verbalt språk nøyaktig hva de mener om barn når de skulle være så uheldige å støte på et eksemplar av arten, og dette forsurer og skaper en ganske utrivelig atmosfære for alle oss som er litt mer voksne og våkne på menneskene rundt oss. Hold dere hjemme om dere ikke klarer å tøyle følelser og mimikk mer enn at dere sitter og sukker påfallende med sinte grimaser, vrir dere på setet og sender hatske blikk som ber oss om å dra til helvete allerede før vi har rukket å komme inn på bussen, butikken eller spisestedet (for ja, barn trenger faktisk også mat og transport, og noen ganger må de faktisk spise mellommåltid på "din" kafé når de drar rett fra barnehagen til byen for å kjøpe nye klær eller leker). Noe av det verste jeg ser er unge barnløse kvinner som koker over av sinne, hat og aggressjon bare de ser et barn. Har dere issues i forhold til egen fruktbarhet, eller hva pokker er det som feiler dere?! Hva vet du om at jeg ikke har egne barn? Jeg har da ikke sagt jeg ikke liker unger, jeg missliker måten mange småbarnsmødre tror de eier hele verden for de kommer med en barnevogn. Selvfølgelig skriker barn, men det er forskjell på det å være sulten og trenge noe og være en liten drittunge som griner for h*n ikke får det h*n peker på. Og mødrene som da selvfølgelig driter hundre null i at ungen griner og går rundt i et senter eller sitter på en buss full av andre mennesker som kanskje ikke synes ungen din er like sjarmerende som det du selv gjør. 2
Gjest Nenya82 Skrevet 2. februar 2012 #158 Skrevet 2. februar 2012 Du har selvfølgelig barn selv, så du vet hvor lett det er å oppdra de og utstyre dem med en fullkommen pakke folksekikk mellom øra, før man har noe behov for å ta dem med seg ut i det offentlige rom? Jeg har en ide: hva med å bare gi portforbudet til unge barnehatende kvinner i stedet for barna? Mange av disse unge barnehaterne er nemlig også blottet for folkeskikk, selv lenge etter passering av myndighetsalder. De "brøler" med et overtydelig ikke-verbalt språk nøyaktig hva de mener om barn når de skulle være så uheldige å støte på et eksemplar av arten, og dette forsurer og skaper en ganske utrivelig atmosfære for alle oss som er litt mer voksne og våkne på menneskene rundt oss. Hold dere hjemme om dere ikke klarer å tøyle følelser og mimikk mer enn at dere sitter og sukker påfallende med sinte grimaser, vrir dere på setet og sender hatske blikk som ber oss om å dra til helvete allerede før vi har rukket å komme inn på bussen, butikken eller spisestedet (for ja, barn trenger faktisk også mat og transport, og noen ganger må de faktisk spise mellommåltid på "din" kafé når de drar rett fra barnehagen til byen for å kjøpe nye klær eller leker). Noe av det verste jeg ser er unge barnløse kvinner som koker over av sinne, hat og aggressjon bare de ser et barn. Har dere issues i forhold til egen fruktbarhet, eller hva pokker er det som feiler dere?! Se der ja.Der kom det jeg ventet på,at man blir fremstilt som unormal bare fordi ikke liker barn. Dessuten hvordan kan du vite at det barn disse menneskene er så irriterte over.Man kan ha mange grunner for hvorfor man ser misfornøyd ut uten at det nettopp må ha noe med deg og dine barn å gjøre.Syns kanskje man overtolker litt vel mye om man tror at folk automatisk har noe imot barn bare fordi de gir deg et surt blikk. Hvorfor lar du deg provosere av sure blikk uansett? Er man utenfor verden så kan man desverre ikke forvente seg at alle har folkeskikk da vi alle er forskjellige,men det man kan gjøre er å la være å bry seg om ting som egentlig ikke har noen innvirkning på en selv. 3
Redbull Skrevet 2. februar 2012 #159 Skrevet 2. februar 2012 Hva vet du om at jeg ikke har egne barn? Jeg har da ikke sagt jeg ikke liker unger, jeg missliker måten mange småbarnsmødre tror de eier hele verden for de kommer med en barnevogn. Selvfølgelig skriker barn, men det er forskjell på det å være sulten og trenge noe og være en liten drittunge som griner for h*n ikke får det h*n peker på. Og mødrene som da selvfølgelig driter hundre null i at ungen griner og går rundt i et senter eller sitter på en buss full av andre mennesker som kanskje ikke synes ungen din er like sjarmerende som det du selv gjør. Ser hva du mener. Men, jeg hadde en kunde som skulle "avvenne" sønnen mot å skulle ha denne handlevogn bilen hver gang de skulle på butikken (bare de skulle handle en banan skulle han sitte i bilen!). Ble en runde og to med gråt da. Moren gav seg ikke. Syns det er greit jeg, barn skal oppdras utfor hjemmet også. Ser at det ikke er dette du mener altså, liker kkke sure grineunger som ikke får viljen sin selv, bare så det er sagt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #160 Skrevet 2. februar 2012 Du har selvfølgelig barn selv, så du vet hvor lett det er å oppdra de og utstyre dem med en fullkommen pakke folksekikk mellom øra, før man har noe behov for å ta dem med seg ut i det offentlige rom? Jeg har en ide: hva med å bare gi portforbudet til unge barnehatende kvinner i stedet for barna? Mange av disse unge barnehaterne er nemlig også blottet for folkeskikk, selv lenge etter passering av myndighetsalder. De "brøler" med et overtydelig ikke-verbalt språk nøyaktig hva de mener om barn når de skulle være så uheldige å støte på et eksemplar av arten, og dette forsurer og skaper en ganske utrivelig atmosfære for alle oss som er litt mer voksne og våkne på menneskene rundt oss. Hold dere hjemme om dere ikke klarer å tøyle følelser og mimikk mer enn at dere sitter og sukker påfallende med sinte grimaser, vrir dere på setet og sender hatske blikk som ber oss om å dra til helvete allerede før vi har rukket å komme inn på bussen, butikken eller spisestedet (for ja, barn trenger faktisk også mat og transport, og noen ganger må de faktisk spise mellommåltid på "din" kafé når de drar rett fra barnehagen til byen for å kjøpe nye klær eller leker). Noe av det verste jeg ser er unge barnløse kvinner som koker over av sinne, hat og aggressjon bare de ser et barn. Har dere issues i forhold til egen fruktbarhet, eller hva pokker er det som feiler dere?! Spesielt det første og det siste du skriver reagerer jeg på. Har man ikke rett til å uttale seg om man ikke har barn? Slik jeg har skjønt det, så er det delte meninger om dette også blant de som har barn, så å gå i strupen på "antatt barnløse" med den type retorikk syns jeg ikke noe om. Gyldigheten i argumenter bør ikke avgjøres ut fra kun erfaring som foreldre, jeg vil faktisk si at det er bra for debatter at alle grupper har uttalerett. Vi er dømt til sameksistens. Den siste setninga bør du holde deg for god for. Du har ingenting med hvorfor folk er barnløse, og det å debattere grunnen til at folk ikke har barn er direkte frekt. For øvrig er jeg barnløs, glad i barn,kan mye om barn, og føler meg truffet av at mitt "hatske blikk" i prinsippet skal bety noe annet enn et "hatsk blikk" fra noen med barn. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå