Gjest Nenya82 Skrevet 3. februar 2012 #201 Skrevet 3. februar 2012 Ja, Nenya, det er helt greit, jeg skjønner deg godt. Tror ikke du er en av dem som det siktes til i tråden av TS eller de andre "barneelskerene". Det er vel ingen som mener at alle som ikke er så interessert i barn er monstre eller unormale. Det er bare enkeltes oppførsel man reagerer på, og det er også overraskende å se hvor mage unge kvinner f.eks. her på KG som virker nesten aggressive i forhold til barn. Samtidig mener de at "alle andre" elsker barn, det er jo ikke sant. Du skjønner sikkert hva slags innlegg jeg sikter til da? Det er ikke dine innlegg! Du virker som en reflektert og fin ung kvinne, jeg har ingen problemer med det du skriver. Så ikke føl deg truffet Ok,lett å bli revet med her , men jeg opplever at enkelte syns jeg er unormal siden jeg ikke er spesielt interessert i barn. Nja,jeg tror mange av disse som driver å oppfører seg sånn ikke tenker seg om eller er veldig unge.Jeg kan kanskje slenge en kommentere til den/de jeg er med at jeg er lei av at en unge skriker,men det betyr ikke at jeg hater ungen eller tenker at foreldrene er dårlige foreldre.Jeg er rett og slett bare lei av skrikingen,men nå har jeg som regel alltid med meg Ipod eller noe på for eksempel lange bussturer.Da kan jeg jo bare høre på den hvis jeg blir lei.
Cata Skrevet 3. februar 2012 #202 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har en ide: hva med å bare gi portforbudet til unge barnehatende kvinner i stedet for barna? Jeg er gammel og "barnehatende" og jeg kan gi deg en god grunn som burde holde i massevis: Jeg går ikke bort og drar til poden din mens han sitter på en benk og passer sine egne saker. Det har jeg derimot vært utsatt for at unger har gjort med meg. Det skjedde senest i sommer da jeg satt på en benk i et kjøpesenter og ventet på min mor som var inne på en butikk. I mens fisket jeg fram mobilen og tok en titt på facebook i mangel av noe bedre å foreta meg mens jeg ventet. En liten tass på 2-3 år kommer bort og dæljer resolutt til meg på kneet og blir stående og vente på reaksjon. Som ikke kom. Da han lappet til meg for andre gang så kom imidlertid reaksjonen. Jeg stirret tassen i senk, la stemmen ned en halv oktav og sa lavt og bestemt: "IKKE slå". Tassen ilte forskrekket tilbake til foreldrene og ble stående og se sjokkert på meg. Tenke seg til, en voksen som våget å snakke strengt til ham. Derfor skal ikke portforbudet som du snakker så varmt om ikke gjelde oss "barnehatere". Vi passer stort sett våre egne saker inntil vil opplever "trakassering" fra disse små, søte menneskene. 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #203 Skrevet 4. februar 2012 Haha, bra skrevet Enig i at mange unge kvinner ikke eier forlkeskikk og at mange er superegoister og tror byen er bare for dem. Også påfallende at barn er nr 1 på hatlista deres, over f.eks. tenåringsmobber, kriminelle og andre som kanskje ikke befinner seg inne på kaffebaren deres. dette er helt naturlig vil jeg si, hvertfall for meg, fordi barn er den eneste av disse gruppene som er en del av en hverdag i det man går ut døra. ------ jeg hater alle som kommer innenfor min intimgrense, dette er desverre nesten kun barn. missliker sterkt foreldre som ikke viser at de prøver så godt de kan å oppdra barna sine, eller foreldre som nekter å innse at barn er en del av samfunnet og derfor ikke behøver lære seg å respektere andre. tror at barn plutselig mottar høflighet når de er x anntall år foreksempel... missliker sterkt barn og foreldre som ikke behandler dyrene mine med respekt og absolutt skal klappe forde tispa mi er så søt. jeg sier at ho biter, men de fleste foreldre å barn durer likevel på forde ho ser så snill ut. det er farlig å klappe ukjente hunder! jeg har ikke interesse av å brukte tid på folk jeg synes er unteressante, dette inkluderer alle som jeg ikke forstår(barn som ikke kan snakke, folk som ikke kan skandinavisk eller engelsk) i tilleg til mange andre ting. jeg har aldri gitt stygge blikk, eller vært ufin eller lite respektful, verken mot barn eller mødre, men selv når jeg sier fra på en hyggelig(og bestemt) måte har jeg sjeldent opplevd noe annet enn kjeft eller ignorering. har ennda ikke møtt et barn jeg har likt, men hvert barn begynner med hvite ark i mine øyne, de skal ikke lastes for noe før de har gjordt noe galt. -------- grunnen til at jeg kan klikke i vinkel og være ufin når jeg uttaler meg om barn her på kg, er forde jeg blir møtt med så mye sårende fra foreldre som får vite at jeg ikke ønsker eller liker barn. i virkelige liv klarer jeg å være rolig, behersket og respektfull, men jeg trenger en plass jeg kan si det som det er uten å pakke det inn i sølvpapir, å da er kg blitt plassen jeg gjør det. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #204 Skrevet 4. februar 2012 Men hvor ER alle disse foreldrene med disse grusomme ungene hen? Hvor? Er det en spesiell by eller bygd de befinner seg i? Jeg har vært mor i 13 + år og det er sjelden jeg har sett disse tingene som påstås her. Av og til en unge som hyler på butikken og sånt, men faktisk ganske sjeldent det og. Jeg er forholdsvis streng forelder og godtar ikke utagerende oppførsel ute blant folk, så jeg ser godt når det er foreldre som sliter med ungene sine. Jeg velger å tro at det smøres tykt på i mange av beskrivelsene her inne, for ellers så må jo faktisk alle disse trådstarterne innrømme at deres venner og familie er evneveike. Veldig mange av dem er på Ikea lenge etter at ungene burde vært i seng. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #205 Skrevet 4. februar 2012 Men hvor ER alle disse foreldrene med disse grusomme ungene hen? Hvor? Er det en spesiell by eller bygd de befinner seg i? Jeg har vært mor i 13 + år og det er sjelden jeg har sett disse tingene som påstås her. Av og til en unge som hyler på butikken og sånt, men faktisk ganske sjeldent det og. Jeg er forholdsvis streng forelder og godtar ikke utagerende oppførsel ute blant folk, så jeg ser godt når det er foreldre som sliter med ungene sine. Jeg velger å tro at det smøres tykt på i mange av beskrivelsene her inne, for ellers så må jo faktisk alle disse trådstarterne innrømme at deres venner og familie er evneveike. 1
Longgone Skrevet 4. februar 2012 #206 Skrevet 4. februar 2012 Veldig mange av dem er på Ikea lenge etter at ungene burde vært i seng. Det var en dame som kjørte meg opp etter beina med barnevogn på ikea igår og kjeftet på MEG for JEG burde se meg for. DET VAR HUN SOM GIKK BAK MEG. Men det er jo sånn. Går man med barnevogn har resten av verden vikeplikt for deg. 5
Silfen Skrevet 4. februar 2012 #207 Skrevet 4. februar 2012 Veldig mange av dem er på Ikea lenge etter at ungene burde vært i seng. Ikke rart jeg ikke ser dem, siden jeg er hjemme når ungene burde vært i seng. Forøvrig virker det som om en gruppe brukere her burde fått oppleve et par uker med småbarnshverdag, som en arbeidsutplassering, så hadde kanskje pipen fått en annen lyd. Ofte vil førstehåndskunnskap føre til en merkbart større empati mot gitt gruppe. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #208 Skrevet 4. februar 2012 Ikke rart jeg ikke ser dem, siden jeg er hjemme når ungene burde vært i seng. Forøvrig virker det som om en gruppe brukere her burde fått oppleve et par uker med småbarnshverdag, som en arbeidsutplassering, så hadde kanskje pipen fått en annen lyd. Ofte vil førstehåndskunnskap føre til en merkbart større empati mot gitt gruppe. Samme med de som ikke liker hunder eller til og med er redd dem. Tenk å diskriminere en hel gruppe bare fordi noen få biter! Men seriøst. Jeg vet godt at de fleste barn er greie å ha med å gjøre. Jeg har bare ikke noe ønske om å ha noe med dem å gjøre, og da må jeg få slippe, akkurat som at jeg må respektere at noen syns min elskede vofs er en siklende kjøter. Nok av folk som ser stygt på hunder og flytter seg unna dem på t-banen også. Jeg bare tar det ikke så personlig. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå