Gå til innhold

Barnehatere på KG

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har selv opplevd en heftig konfrontasjon fra to jenter i alderen 20+, fordi sønnen min gråt på toget. Jeg var en elendig far, og de håpet moren gikk fra meg og tok hånd om sønnen vår alene, for jeg hadde jo ikke styr på den lille dritten. De hatet unger mest av alt her i livet, og skulle aldri ha unger selv (Takk faen for det).

Jeg var på vei til legekontoret med guttungen fordi han hadde slått hodet sitt kraftig på skolen.

Jeg opplever også stygge blikk bare jeg går inn på en cafè eller lignende, for det er visst forbeholdt de barnløse. Jeg har lært meg å drite i disse idiotene, og heller fokusere på guttungen, men til å begynne med provoserte det voldsomt. At noen kan oppføre seg fullstendig ufordragelig bare fordi man har en annen mening, og er i en annen livssituasjon. Så det er ikke nytt for meg disse meningene som pålesses oss her inne. Man får bare bekreftet det man allerede visste fra før.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem til deg bandit :klemmer:

Det der hørtes veldig kjipt ut. Bra du har lært deg å drite i idioter. Det provoserer meg fremdeles hvordan enkelte kan oppføre seg mot barn, men det er tydeligvis ikke noe å gjøre med - de insisterer på at de har rett til å fortsette med den aggressive, hatefulle og uhøflige oppførselen sin. Håper det går bra med gutten din, jeg er sikker på at du er en super far.

• Liker 3
Skrevet

Kan det forresten skyldes noe biologisk, noe evolusjonistisk? Er det ikke sånn at f.eks ungkviger også er hissige og irritable mot andre kuers kalver?

Det er lettere for meg å akseptere hvis det er noe biologisk. At det kanskje er naturlig for unge barnløse kvinner å støte fra seg barn. Jeg var redd det var samfunnet som var blitt sånn.

Ikke at de biologiske instinktene fullstendig unnskylder uhøflig og hatefull oppførsel, da.

• Liker 3
Skrevet

Klem til deg bandit :klemmer:

Det der hørtes veldig kjipt ut. Bra du har lært deg å drite i idioter. Det provoserer meg fremdeles hvordan enkelte kan oppføre seg mot barn, men det er tydeligvis ikke noe å gjøre med - de insisterer på at de har rett til å fortsette med den aggressive, hatefulle og uhøflige oppførselen sin. Håper det går bra med gutten din, jeg er sikker på at du er en super far.

Dette var noen år siden, så det har gått bra med ham, takk. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer veldig på hvor alle de som hater barn så intenst at de prøver å drepe dem med blikket hver gang de ser dem er hen? Jeg har aldri sett noen umotivert stille seg opp for å hate et barn. Jeg har derimot sett folk bli irriterte hvis barn rundt dem maser og skriker, men irritasjon og "HÅPER DU DØØØØØØR" er litt forskjellige ting.

Men ikke på KG, der er alt herlig svart-hvitt.

• Liker 3
Skrevet

OT - men det å åpenbart provosere for så å kalle folk for haters når de svarer med samme mynt vitner om veldig lav selvinnsiktog intelligens. Er så håpløst når randoms begynner å bruke begrep som haters om andre. "You don't have haters - people just dont like you" passer bedre her.

Nå var jeg i utgangspunktet på "barnehaterne" sin side, men etter å ha lest svarene i denne tråden fikk jeg totalt avsmak på hele bunchen av dere.

Så du dømmer nedom og hjem ALLE "barnehaterene" i denne diskusjon for en kommentar JEG sa?

Jaja, deg om det.

• Liker 2
Gjest Nenya82
Skrevet

Jeg lurer veldig på hvor alle de som hater barn så intenst at de prøver å drepe dem med blikket hver gang de ser dem er hen? Jeg har aldri sett noen umotivert stille seg opp for å hate et barn. Jeg har derimot sett folk bli irriterte hvis barn rundt dem maser og skriker, men irritasjon og "HÅPER DU DØØØØØØR" er litt forskjellige ting.

Ja,ikke sant.

De fleste som har skrevet i denne tråden og som ikke liker barn har ikke skrevet noe om at de oppfører seg på den måten.

Uansett hva man skriver så blir man jo fremstilt som et forferdelig og unormalt menneske bare fordi man ikke elsker barn.

Jeg kan sukke og bli irritert ja om en unge skriker eller bråker,men jeg sier ingenting og det tror jeg det er få som gjør.

Men jeg hater ikke barn og jeg blir ikke irritert bare en unge kommer inn på kafeen der jeg sitter.

Vet ikke om jeg gidder å skrive mer i denne tråden,for uansett hva man skriver så blir man jo fremstilt som et monster ;)

• Liker 3
Skrevet

Å kreve respekt for at man ikke liker barn blir for meg litt det samme som å kreve respekt for at man ikke liker muslimer, kvinner, eldre eller svensker.

Altså, greit nok, jeg må bare innse at noen har hang-ups i forhold til andre mennesker, men å akseptere/repektere sånne holdninger synes jeg er vanskelig.

• Liker 1
Gjest Nenya82
Skrevet

Å kreve respekt for at man ikke liker barn blir for meg litt det samme som å kreve respekt for at man ikke liker muslimer, kvinner, eldre eller svensker.

Altså, greit nok, jeg må bare innse at noen har hang-ups i forhold til andre mennesker, men å akseptere/repektere sånne holdninger synes jeg er vanskelig.

Nå går jeg vel imot meg selv her,men men :gjeiper:

Nei,og det er greit nok,men man trenger ikke å bli fremstilt som et monster og at det skal være noe unormalt med en bare fordi en ikke elsker barn.

Kan bare svare for meg selv,men jeg liker noen barn.Gjerne de som er litt større,og som man kan prate med.

Hadde jeg noen gang fått egne barn så hadde jo saken vært en annen,men jeg er ikke spesielt interessert i andres barn og jeg har aldri vært noe spesielt glad i barn.

Jeg syns det er en viss forskjell på å mislike noen,og det å hate noen.Jeg syns også at det er litt mye å si at man misliker alle barn,alle eldre mennesker,alle muslimer,alle svensker for selv om man har dårlige erfaringer med en spesiell gruppe så er jo aldri alle helt like og man kan jo ikke skjære alle over en kam.

Nok mas fra meg her nå tror jeg,og egentlig kan jeg vel si at jeg ikke nødvendigvis misliker barn,men at jeg rett og slett bare ikke er spesielt interessert i barn.

• Liker 2
Skrevet

Ja, Nenya, det er helt greit, jeg skjønner deg godt. Tror ikke du er en av dem som det siktes til i tråden av TS eller de andre "barneelskerene". Det er vel ingen som mener at alle som ikke er så interessert i barn er monstre eller unormale. Det er bare enkeltes oppførsel man reagerer på, og det er også overraskende å se hvor mage unge kvinner f.eks. her på KG som virker nesten aggressive i forhold til barn. Samtidig mener de at "alle andre" elsker barn, det er jo ikke sant. Du skjønner sikkert hva slags innlegg jeg sikter til da? Det er ikke dine innlegg! Du virker som en reflektert og fin ung kvinne, jeg har ingen problemer med det du skriver. Så ikke føl deg truffet :klemmer:

Gjest Tigress
Skrevet

Det store problemet med å bu i eit samfunn er at ikkje alle har like gode manerer og bidreg til å plage andre. Eg likar ikkje ungar, eg har aldri truffe ein unge eg har likt å bruke tid saman med, sjølv om om somme berre har vore uinteressante. Eg har ingenting å snakke med ein unge om, og gidd ikkje bruke tid på å finne på noko heller, då pratar eg heller med foreldra i den tida.

Det er faktisk greitt å bli frustrert over hylande ungar på fly og slikt. Ikkje fordi vi ikkje skjønar at verken ungen eller foreldra ønskjer å plage oss, for det gjer vi, men fordi det er veldig frustrerande å bli utsett for støy som ein ikkje kan gjere noko med og som ein blir sliten av. For dei av oss som har litt manerer held oss jo i ro. Litt sukking når hovudverken eskalerer eller når ein ikkje høyrer kva flyvertinna seier må ein berre leve med. Men så er det litt godt å få klage litt når ein har sitte og høyrt på hyling i seks strake timar, og der einaste variasjon var kor mange ungar som skreik samstundes.

Skrevet

Jeg har opplevd flere av disse. De ser alvorlig psykisk syke ut i mine øyne, men selv føler de vel at de er på toppen av verden der de farter avgårde med gymbagen sin.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke bråkete og irriterende svensker, bråkete og irriterende kvinner eller bråkete og irriterende barn. Hvis de ikke er bråkete og irriterende har jeg ingen problemer med noen av dem.

Iforholdtilister, derimot, de misliker jeg alle mann...

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Jeg liker ikke bråkete og irriterende svensker, bråkete og irriterende kvinner eller bråkete og irriterende barn. Hvis de ikke er bråkete og irriterende har jeg ingen problemer med noen av dem.

Eg er veldig samd. Særleg når det gjeld iforholdtilister, dei er det veldig, veldig vanskeleg å respektere.

Skrevet

Eg er veldig samd. Særleg når det gjeld iforholdtilister, dei er det veldig, veldig vanskeleg å respektere.

Jeg spør sikkert veldig teit nå... Men hva er en iforholdtilist, og hvordan kjenner man dem igjen..? Er litt engstelig for at jeg er en sånn en, kjenner jeg...

• Liker 1
Skrevet

Enig i det du skriver, men hvis du med iforholdtilister sikter til brukeren du siterte, er det skivebom. Vedkommende brukte jo (sensasjon!) "i forhold til" helt riktig. Det er jo når vi forholder oss til andre mennesker (i forhold til andre mennesker) at eventuelle hang-ups kommer til syne. Selv ville jeg nok kanskje heller valgt ordet overfor enn uttrykket i forhold til, men jeg kan ikke si at det der var noe eksempel på iforholdtilisme.

Skrevet

Enig i det du skriver, men hvis du med iforholdtilister sikter til brukeren du siterte, er det skivebom. Vedkommende brukte jo (sensasjon!) "i forhold til" helt riktig. Det er jo når vi forholder oss til andre mennesker (i forhold til andre mennesker) at eventuelle hang-ups kommer til syne. Selv ville jeg nok kanskje heller valgt ordet overfor enn uttrykket i forhold til, men jeg kan ikke si at det der var noe eksempel på iforholdtilisme.

Nei, jeg siktet egentlig bare til ting som er irriterende, som bråkete og irriterende pensjonister, barn og iforholdtilister.

Men i forhold til skal kunne byttes ut med "sammenlignet med" ("noen har hang-ups sammenlignet med andre mennesker" gir ikke mening), så her må man bruke noe annet, kanskje hang-ups når de forholder seg til andre, eller i forholdet til andre... Men det kan sikkert KGs språkeksperter svare bedre på.

Raven: Hvis du skriver "Han er snill i forhold til sin søster" og mener at han er snillere enn søsteren, så er du ikke det. Hvis du mener han er snill mot søsteren, så er du dessverre en iforholdtilist. Men tilbake til topic, jeg ville bare ha frem poenget mitt - barn er greie så lenge de ikke er irriterende, akkurat som andre folk.

Skrevet

Takk for svar. =)

Gjest just words
Skrevet

Ja,ikke sant.

De fleste som har skrevet i denne tråden og som ikke liker barn har ikke skrevet noe om at de oppfører seg på den måten.

Uansett hva man skriver så blir man jo fremstilt som et forferdelig og unormalt menneske bare fordi man ikke elsker barn.

Jeg kan sukke og bli irritert ja om en unge skriker eller bråker,men jeg sier ingenting og det tror jeg det er få som gjør.

Men jeg hater ikke barn og jeg blir ikke irritert bare en unge kommer inn på kafeen der jeg sitter.

Vet ikke om jeg gidder å skrive mer i denne tråden,for uansett hva man skriver så blir man jo fremstilt som et monster ;)

ja, merkelige greier det der, med en gang man skriver at man ikke liker små unger så tror alle at man er sadistiske mostrer med en gang. Jeg kan godt innrømme at jeg har og kan være stor i kjeften her et par ganger. Jeg liker ikke unger, i vertfall ikke de minste. Og jeg har ingen planer om å tone ned ord bruken. Men når det ble kjent at Kristiansand kommune ble dømt i mobbesaken så jublet jeg foran nyhetene. ”yess, you og boy…”

Jeg får tårer i øynene når jeg ser, og leser om omsorgssvikt, mobbing, psykisk, fysisk eller seksuell vold mot barn. Den verste og beste boken jeg har lest i hele mitt liv heter ”vannliljen” http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=107751. Jeg leste den ut på en natt og har ikke gråte så mye på mange år. Jeg tolererer ikke u rettferdighet, og verst er det når det går ut over folk eller dyr som ikke kan beskytte seg, (små barn, eldre, dyr) Likevel er jeg et horribelt menneske, fordi jeg irriterer meg over skriker unger på bussen og skriver det høylytt på et forum. Jeg ville ikke skreket, eller sagt noe til ungen ei heller en mor eller en far som forsøker å roe skriker ungen ned. Men jeg liker ikke hylinga selv om..

På en måte liker jeg at folk kan få så klare oppfatninger om mennesker de ikke kjenner bare ved å vite en ting om de, at vi ikke liker barn.. Ja jeg finner det nesten underholdene som sagt..Det er som du skriver Nenya82 man kan liksom ikke skrive noe her inne før folk tar helt av og langer av gårde om manglende empati, og grusomme monstre.

• Liker 2
Gjest KjerstiM
Skrevet

Jeg blir helt satt ut av denne tråden jeg.. Har barn selv, og prøver selvfølgelig å lære de å oppføre seg pent, og ha respekt for andre mennesker. Allikevel er barn faktisk barn. Man kan da ikke forvente at de skal oppføre seg som voksne. Må si jeg undrer meg over hva slags oppdragelse enkelte "barn" her inne har fått i sin tid. Maken til uhøflige kommentarer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...