Silfen Skrevet 26. januar 2012 #41 Skrevet 26. januar 2012 Altså, jeg HAR barn og jeg er ikke spesielt glad i unger. Andres, vel og merke. Det er da ikke noen uting å si at man ikke digger unger. Men fra å ikke like noen til å være respektløs overfor dem, slik som er gjengangeren i disse trådene, det er forskjellen, slik jeg ser det. Blir som om jeg skulle kalle den surre butikkdamen for fittejævelen, skulle sagt at den lite attraktive og sure bussjåføren burde kræsje i en fjellvegg etc. Så imo er det ikke det å ikke like de det reageres på, men ordbruken. Stor forskjell. 2
Gjest Madelene1 Skrevet 26. januar 2012 #43 Skrevet 26. januar 2012 Jeg undrer meg mer og mer over hvor mange barnehatere det er her på KG. Det er en mengde tråder (og nye blir opprettet hele tiden) om hvor ekle barn er, hvor fæle småbarnsforeldre er, hvor enormt plaget/forstyrret man blir av barn. Hvor ekkelt det er med barn på kafé, hvor ekkelt det er med barn i butikken, at de skriker på fly, at bleia blir skiftet overalt, at amming er ekkelt, at småbarnsforeldre driter i alle andre og kjører på som de vil for "de bortskjemte drittungene" sine. Jeg synes det er trist, og litt skremmende. Det er greit at man diskuterer ting man reagerer på, men man får jo inntrykk av at alle barn er ekle, uoppdragne og snørrete og at alle småbarnsforeldre er hensynsløse. Barn er små mennesker som skal vokse opp i denne verden, de trenger å bli sett og korrigert og være en del av samfunnet. Ikke møtt med hat og avsky. Har dere null emapti? Det er da ikke så lenge siden dere var barn selv?
Gjest Regza Skrevet 26. januar 2012 #44 Skrevet 26. januar 2012 Ok. Bra. Men tenker du ikke at de hatefulle ytringene dine på internett kan påvirke? Og gjøre samfunnet kaldere og ondere ved å legitimere avsky over barn (eller andre i samfunnet)? At du normaliserer hatet? Nei, internett er den ene frisonen hvor man faktisk kan si hva man tenker, uansett hva det er. Og det er vel en frisone mange trenger så vi ikke ender opp med å nettopp si slikt i det daglige. 6
Gjest Madelene1 Skrevet 26. januar 2012 #45 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Det gjør jeg da også, hvor har jeg sagt at jeg går rundt å mobber barn? Dette er da aldri noe jeg ville sagt til ett barn. Jobbet til og med over ett år i barnehage, og barna elsket å være rundt meg, så jeg går ikke rundt å sier at de er irriterende. Hvermannsen hadde aldri trudd at jeg mislikte barn, det er fordi det er ikke noe jeg går rundt å sier til alt og alle. Jobbet du i barnehage når du ikke liker barn? Godt at du sluttet... Endret 26. januar 2012 av Madelene1
Gjest just words Skrevet 26. januar 2012 #46 Skrevet 26. januar 2012 Altså, jeg HAR barn og jeg er ikke spesielt glad i unger. Andres, vel og merke. Det er da ikke noen uting å si at man ikke digger unger. Men fra å ikke like noen til å være respektløs overfor dem, slik som er gjengangeren i disse trådene, det er forskjellen, slik jeg ser det. Blir som om jeg skulle kalle den surre butikkdamen for fittejævelen, skulle sagt at den lite attraktive og sure bussjåføren burde kræsje i en fjellvegg etc. Så imo er det ikke det å ikke like de det reageres på, men ordbruken. Stor forskjell. Det er da ikke noe verre ordbruk i disse ”jeg liker ikke barn” trådene enn hva det er i andre tråder her inn på kg. Men vi reagerer vel forskjellig på de nære ting og de fjærne ting. Du som er mor reagerer kanskje på at jeg sier at småtiser er snåtiser. Mens jeg reagerer på andre ting som står meg nær her inne på kg. Det er ingen som sier noe om at barn burde få en ulykke over seg som du gir i eksempelet ditt om bussjåføren.. 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #47 Skrevet 26. januar 2012 Å ikke like barn har vært tabubelagt lenge, for om en ikke liker barn så klassifiserer det med en gang til at du er et grusomt menneske, da er det jaggu godt at vi kan legge korta på bordet på kg og si ting som de er. Om andre synes jeg er et horribelt menneske bare fordi jeg ikke liker snått og folk som skriker lungene sine av seg på en laang og overbefolket busstur , så er det helt greit. Men jeg føler som jeg føler. Men her på KG står man jo nærmest i kø for å fortelle om hvor mye man misliker barn... Jeg har på følelsen av at det er kult å si det, for å vise hvor føff og høyt hevet over vanlige, kjedelige kvinner man er. Som sagt så har det mest med språkbruken å gjøre. Vi irriterer oss alle over ting og andre mennesker i hverdagen, men vi trenger da ikke banne og være så vanvittig aggressive og hatefulle av den grunn. Spesielt ikke mot barn, som jo er helt uskyldige. Jeg synes også at mange aser seg voldsomt opp over noe de har hørt eller lest noen gjøre én gang. Sånn: Jeg leste at noen småbarnsforeldre skiftet bleie på kafébordet = alle småbarnsforeldre gjør dette. ÆSJ! FY FAEN! Jævla eklinger som ikke tar hensyn til oss andre!!! Når sannheten jo er at 99,9 % av alle småbarnsforeldre IKKE ville skiftet bleie på kafébordet. 2
Silfen Skrevet 26. januar 2012 #48 Skrevet 26. januar 2012 Det er ingen som sier noe om at barn burde få en ulykke over seg som du gir i eksempelet ditt om bussjåføren.. Men flere ganger har jeg sett det skrevet at folk ikke burde kunne få barn om ungene ikke passer inn i avsenders verden. Om ikke det er å ønske ulykke på noen, så vet ikke jeg.
Gjest Regza Skrevet 26. januar 2012 #49 Skrevet 26. januar 2012 Jobbet du i barnehage når du ikke liker barn? Godt at du sluttet... Tro det eller ei, så var jeg faktisk veldig flink i jobben min, både de ansatte, barna og foreldrene likte meg og ble lei seg når jeg sluttet. Men ja, jeg jobbet i barnehage. Nød lærer naken kvinne å spinne eller noe sånt vås. Jobb er jobb. 10
Gjest just words Skrevet 26. januar 2012 #51 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Men her på KG står man jo nærmest i kø for å fortelle om hvor mye man misliker barn... Jeg har på følelsen av at det er kult å si det, for å vise hvor føff og høyt hevet over vanlige, kjedelige kvinner man er. Som sagt så har det mest med språkbruken å gjøre. Vi irriterer oss alle over ting og andre mennesker i hverdagen, men vi trenger da ikke banne og være så vanvittig aggressive og hatefulle av den grunn. Spesielt ikke mot barn, som jo er helt uskyldige. Jeg synes også at mange aser seg voldsomt opp over noe de har hørt eller lest noen gjøre én gang. Sånn: Jeg leste at noen småbarnsforeldre skiftet bleie på kafébordet = alle småbarnsforeldre gjør dette. ÆSJ! FY FAEN! Jævla eklinger som ikke tar hensyn til oss andre!!! Når sannheten jo er at 99,9 % av alle småbarnsforeldre IKKE ville skiftet bleie på kafébordet. Står vi i kø? ja den var ny.. Det er et par tråder om dette, men hvor mange tråder er det i graviditets kategorien, eller barn og familie om at de ønsker seg barn? Har du så skeivt blikk at du ikke ser disse? Virkelig? I disse Jeg liker ikke barn trådene så sier det vel seg selv hva det går i gjør det ikke? Vi skriver ting vi synes er irriterende med små barn eller foreldre. Om språket er mindre kultivert, eller at vi ikke legger bånd på oss her er helt greit. Det er som sagt ikke så stor forskjell på ordene i disse trådene og i de andre trådene på kg. Men tror det handler mer hva man er følsom mot. Edit skrivefeil der ja. Endret 26. januar 2012 av just words 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #52 Skrevet 26. januar 2012 Det er i alle fall ingen tvil om at det opprettes flere tråder hver dag om negative ting med barn/småbarnsforeldre/gravide. Greit nok, det er ikke sånn at jeg er spes glad i barn selv, men det er mange jeg misliker og irriterer meg mer over enn barn og småbarnsforeldre. Så synes også det er litt rart. Lurer på hvorfor det er så mange unge kvinner som misliker barn så sterkt. Utrolig mange barn som har det vondt, det er trist å tenke på at så få bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #53 Skrevet 26. januar 2012 Tror ikke det er så mange barnehatere, som det er et sterkt hat mot ekle, selvsentrerte småbarnmødre. 5
Harmonics Skrevet 26. januar 2012 #54 Skrevet 26. januar 2012 Hæh? Alle er til en viss grad ansvarlige for andre. Om du ikke ønsker å akseptere det: "Greit".
Gjest Marregutt Skrevet 26. januar 2012 #55 Skrevet 26. januar 2012 barn er stygge og slitsomme da. med få unntak 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #56 Skrevet 26. januar 2012 Står vi i kø? ja den var ny.. Det er et par tråder om dette, men hvor mange tråder er det i graviditets kategorien, eller barn og familie om at de ønsker seg barn? Har du så skeivt blikk at du ikke ser disse? Virkelig? Det er da forskjell på å skrive i tråder om ting man er opptatt av og diskutere sånt som man lurer på i graviditets-forumet f.eks. Enn å komme med utblåsninger om hvor ille de som skriver der er. Ser ikke DU det?
Gjest Regza Skrevet 26. januar 2012 #57 Skrevet 26. januar 2012 Alle er til en viss grad ansvarlige for andre. Om du ikke ønsker å akseptere det: "Greit". Nei, unntaket er hvis jeg kommer over noen som har vært i en ulykke. Men da er det strengt tatt lov påkrevd også. 3
Gjest just words Skrevet 26. januar 2012 #58 Skrevet 26. januar 2012 Det er i alle fall ingen tvil om at det opprettes flere tråder hver dag om negative ting med barn/småbarnsforeldre/gravide. Greit nok, det er ikke sånn at jeg er spes glad i barn selv, men det er mange jeg misliker og irriterer meg mer over enn barn og småbarnsforeldre. Så synes også det er litt rart. Lurer på hvorfor det er så mange unge kvinner som misliker barn så sterkt. Utrolig mange barn som har det vondt, det er trist å tenke på at så få bryr seg. Jo da det er mange barn som har det vondt, mange eldre, mange dyr, mye uretferdighet her på jorden. Men jeg liker ikke små barn fordi om. . Er 27 nå, og folk som kanskje ikke kjenner meg så godt spør meg om det ikke rasler i eggstokkene, synes det nesten det er mer respektløst å si slikt, en å si at en ikke liker små unger. Men når jeg forsiktig ymter frempå at i mine eggstokker er det slettes ingen rasling, de holder seg helt i ro, uten de store sjelvinger, så er det nett som jeg ikke blir trodd. Ja men bare vendt i et par år til. Jeg mener hvor lenge må en vente før folk tar meg alvorlig. Det nytter ikke å gi et lite hint, en må nesten komme med et tydelig budskap og enkelte trenger å få ting inn i hode på folk. Jeg liker tenårings barn. Har jobbet med vanskeligstilte ungdommer så jeg vet at folk har det vanskelig. Men det forandrer ikke mitt syn på mennesker som tørker snåtte sitt på busseter, eller spiser katte drit eller skriker seg vrang på butikken av den grunn. 4
Gjest just words Skrevet 26. januar 2012 #59 Skrevet 26. januar 2012 Det er da forskjell på å skrive i tråder om ting man er opptatt av og diskutere sånt som man lurer på i graviditets-forumet f.eks. Enn å komme med utblåsninger om hvor ille de som skriver der er. Ser ikke DU det? Det å få barn er malen, det å ikke få barn er ikke malen. Hvorfor får jeg ellers x antall spm i måneden om jeg ikke skal få barn snart viss ikke. Skjønner ikke DU dette? 6
Jolene Skrevet 26. januar 2012 #60 Skrevet 26. januar 2012 Mange av oss som ikke har barn bruker tråder som TS nevner i sitt hovedinnlegg for å få "tømt" seg litt. For min del hjelper slike tråder meg til å få mer innsikt i hvordan barn er. Nettopp fordi det er mange mammaer i slike tråder i tillegg til oss som ikke har barn. Ja, språkbruken er innimellom for drøy, men hva så? Det er deilig å kunne skrive helt fritt om hvordan enkelte foreldre lar barna holde på. Nei, jeg setter ikke pris på høylydt grining i det offentlige rom (da jeg sliter mye med migrene), men det er til syvende og sist foreldrene som ikke har gjort en god nok jobb med disse barna. Som lar de holde på, og skrike høylydt feks. Selv jeg uten barn kan skjønne at foreldre blir slitne av barn i trass-alderen, men da må man jo ta tak i det i stedet for å la poden skrike av sine lungers fulle kraft. Og ja, det er slitsomt at barn er over alt (selvsagt er de det, ikke noe vondt ment her altså), men enkelte steder er det greit at barn kan oppføre seg før foreldrene tar de med. På finere resturanter sent på kvelden feks. Til syvende og sist føler jeg veldig ofte at vi som er barnløse ofte blir rakket ned på uansett hvordan vi ordlegger oss i en diskusjon. Bare det faktum av at vi ikke har barn er nok i seg selv. Dersom mange blir irritert av de av oss frivillige barnløse som bruker enkelte tråder her inne for å "tømme" oss (for min del effektivt da jeg da ikke føler noe behov for å bli sint over hendelser i det virkelige liv), kan ikke vi bare få ha trådene i fred da? Tror alle parter hadde vært bedre tjent med nettopp dette. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå