Gå til innhold

Barnehatere på KG

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva slags person du er når du skriver det du skriver. Hvem andre er det du ikke liker? Liker du eldre, liker du folk som ikke er akkurat like gamle som deg? Liker du folk som ikke er akkurat som deg? Tipper du hater nesten alle. Det går jo til syvende og sist mest utover deg selv, men det som bekymrer meg er samfunnet vi lever i. Hvordan er du blitt sånn? Ble du hatet som liten?

Regza har ikke sagt annet enn at hun ikke liker barn. Det er da på ingen måte det samme som å hate barn, eller å hate "nesten alle".

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Nenya82
Skrevet

Jeg kan nok også irritere meg over barn,og deres foreldre,men jeg hater ikke barn.Noen unger er ganske greie.

Bare syns at folk kan respektere at ikke alle her i verden elsker barna dine like mye som du gjør.Det er lov å ha normal folkeskikk og korrigere barnet ditt når h*n gjør noe som ikke er akseptabelt.

De fleste unger bryr jeg meg lite om,men man har lov til å bli irritert over foreldre som ikke bryr seg og lar ungen sin gjøre hva h*n vil.

Jeg har heller ingen interesse av å korrigere andres barn,og hvorfor skulle jeg gjøre det egentlig?Ser ikke helt den egentlig..

• Liker 2
Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg inkluderer de jeg vil inkludere. Ikke hvem DU syns jeg burde inkludere.

Jeg betaler skatt, det er bidrag nok for min del.

Den skatten du betaler blir ikke satt i "banken" og brukt til dine pensjonsutbetalinger. Det du betaler i trygdeavgift + pensjonsbidrag er på langt nær nok.

Lik det eller ikke, du er avhengig av kommende generasjoner. Kanskje til å gi deg mat når du kommer på gamlehjemmet, da får du håpe at det ikke kommer ei sur kjerring som hater gamlinger!

• Liker 5
Skrevet

Jeg betaler skatt, det er bidrag nok for min del.

Haha, for en übernorsk holdning! Tragisk! "Skatten jeg betaler er mitt bidrag. Jeg trenger derfor ikke gjøre noe positivt for andre eller for samfunnet" Herregud!

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg har ikke inntrykk av at det er så mange barnehatere på KG, men de trådene som er her går heller på manglende oppdragelse og håpløse foreldre.

Endret av effy
  • Liker 15
Skrevet

Den skatten du betaler blir ikke satt i "banken" og brukt til dine pensjonsutbetalinger. Det du betaler i trygdeavgift + pensjonsbidrag er på langt nær nok.

Lik det eller ikke, du er avhengig av kommende generasjoner. Kanskje til å gi deg mat når du kommer på gamlehjemmet, da får du håpe at det ikke kommer ei sur kjerring som hater gamlinger!

Haha, for en übernorsk holdning! Tragisk! "Skatten jeg betaler er mitt bidrag. Jeg trenger derfor ikke gjøre noe positivt for andre eller for samfunnet" Herregud!

Åjaaaaaaaaaaaaaaaa, men når dere sier det SÅNN...da får jeg bare gå ut å elske og hjelpe alle barn i hele Norge jeg da. For DET hadde jeg aldri tenkt på.....

Jeg gidder ikke late som om jeg liker barn bare fordi jeg skal bli gammel en dag. Herregud.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har heller ingen interesse av å korrigere andres barn,og hvorfor skulle jeg gjøre det egentlig?Ser ikke helt den egentlig..

Det var jeg som skrev det med å korrigere. Jeg mente egentlig ikke å korrigere konkret, som i å kjefte på andres barn. Selv om jeg synes det er greit også, at man skal kunne gjøre det (det er vel den etterlyste nabokjerringa, som knapt finnes lenger ...). Det er klart jeg ville blitt defensiv der og da om noen kjeftet på mitt barn, men egentlig synes jeg det er bra, det er bra for barn å vite at det finnes forskjellige mennesker som har ulike oppfatninger av hva som er rett/galt, og at det er andre enn foreldrene som bryr seg om og ser hva barnet driver med.

Men altså, det jeg mente med korrigere var den mer usynlige korrigeringen som hele tiden foregår i et samfunn der mange lever sammen. Det å vise en norm. Feks være høflig, hensynsfulle, ta ansvar. Og kreve det samme tilbake. Det er en slags kjærlighet i det, men det betyr jo ikke å dulle med folk (eller barn) og synes at alt de gjør er søtt. Det betyr å føle ansvar og se de rundt deg. Ikke å bare avsky dem og snu ryggen til.

• Liker 2
Gjest gurimalla
Skrevet

Åjaaaaaaaaaaaaaaaa, men når dere sier det SÅNN...da får jeg bare gå ut å elske og hjelpe alle barn i hele Norge jeg da. For DET hadde jeg aldri tenkt på.....

Jeg gidder ikke late som om jeg liker barn bare fordi jeg skal bli gammel en dag. Herregud.

Snakk om å være vanskelig. Det er helt greit at du ikke liker barn, men normal folkeskikk går det vel an å vise, også overfor barn?

• Liker 4
Gjest gurimalla
Skrevet

Flotte ord, men dette nekter jeg faktisk å tro på.

Jeg har tilgode å se den forelder som setter pris på at andre korrigerer barna deres, og særlig fordi folk har svært ulike grenser for hva som er akseptabel oppførsen. Ikke minst hva som er akseptabel oppførsel av egne barn kontra andres barn.

Jeg trodde ikke jeg var så uvanlig. Mine barn er så store at de ikke er sammen med voksne hele tiden, de kan gå på besøk til venner. Jeg kan ikke garantere at de aldri gjør noe de ikke har lov til, men hvis de blir med på noe faenskap vil jeg sette pris på at voksne i nabolaget sa fra. Jeg trodde de fleste normale foreldre satte pris på slike innspill.

• Liker 2
Skrevet

Snakk om å være vanskelig. Det er helt greit at du ikke liker barn, men normal folkeskikk går det vel an å vise, også overfor barn?

Det gjør jeg da også, hvor har jeg sagt at jeg går rundt å mobber barn?

Dette er da aldri noe jeg ville sagt til ett barn.

Jobbet til og med over ett år i barnehage, og barna elsket å være rundt meg, så jeg går ikke rundt å sier at de er irriterende.

Hvermannsen hadde aldri trudd at jeg mislikte barn, det er fordi det er ikke noe jeg går rundt å sier til alt og alle.

• Liker 7
Skrevet

Det gjør jeg da også, hvor har jeg sagt at jeg går rundt å mobber barn?

Dette er da aldri noe jeg ville sagt til ett barn.

Jobbet til og med over ett år i barnehage, og barna elsket å være rundt meg, så jeg går ikke rundt å sier at de er irriterende.

Hvermannsen hadde aldri trudd at jeg mislikte barn, det er fordi det er ikke noe jeg går rundt å sier til alt og alle.

Ok. Bra. Men tenker du ikke at de hatefulle ytringene dine på internett kan påvirke? Og gjøre samfunnet kaldere og ondere ved å legitimere avsky over barn (eller andre i samfunnet)? At du normaliserer hatet?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg må si meg litt enig og litt uenig. Jeg ser ikke noe gale i mødre som ammer på en cafe eller noe, det er ikke som om de flasher hele verden, men jeg leste om noen som skiftet bleie midt på et cafe bord. Det er ikke greit. Det finnes toaletter man kan skifte bleie på. Selv om noe virker helt naturlig for deg, er det ikke andre som er enig. Og angående små på fly... selve barnet er helt greit for min del, men noen foreldre tenker ikke helt altså. Da jeg skulle til syden i sommer ødela noen det ene toalettet med å kaste en bleie ned i do. Da blir man irritert. Noe annet som irriterte meg var en dame som proppet tre smågutter full av sukker hele flyturen og i bussen på vei til hotellet, noe som førte til at guttene skrek og hylte og var så bråkete at jeg fikk neste hull i hodet. I tillegg kjeftet hun på mannen sin for alt mulig, men totalt ignorerte guttene som gjorde hele reisen miserabel for alle de andre. Da var det helt seriøst like før, jeg gikk bort til henne og spurte hva i helvete som feilet henne. Jeg hadde også lyst til å spørre mannen hennes hvorfor han var slik en jævla tøffel og ikke ba kjerringen om å holde kjeft. Da bussen stoppet på deres hotell, ble alle i bussen kjempe glad.

Altså, jeg misliker ikke barn, men jeg kan godt forstå at folk har behov for å ytre sine meninger om slike ting. Saken er nemlig det at mange småbarnsforeldre tror at solen skinner ut av hver eneste åpning på barnet deres, og de kan bare ikke forstå hvordan noen kan synes at sjarmtrollet er irriterende. Jeg tror ikke mange faktisk mener at barnet er problemet i disse trådene, jeg tror det er kritikk mot foreldre som ikke skjønner at andre trenger litt ro og fred fra barn. Det er ikke ofte jeg irriterer meg over barn, men det har vært et par ganger hvor jeg har hatt lyst til å kjefte på foreldrene fordi de ikke sier noe til barnet sitt. For eksempel når barn kryper rundt på gulvet i prøverommene i klesbutikken, eller løper rundt deg og blokkerer veien din på Rema når du bare vil kjapt inn, handle og komme deg hjem så fort som mulig.

Barn er barn, og de forstår ikke at de kan være irriterende, men foreldre bør vite bedre. Jeg har småbarn i familien min også, men det oppfører seg veldig pent, og foreldrene propper ikke dem full i sukker. Når jeg irriterer meg over barn, er det som oftest foreldrene jeg irriterer meg over.

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Skrevet

Det er vel ikke barna i seg selv vi hater, det er foreldrene deres.

Småbarnsforeldre forventer at vi skal ta hansyn til barna deres absolutt hele tiden, mens de selv er blinde for hvor bråkete og ubeleilige barn kan være for oss barnløse.

Ditt barn er ikke viktigere enn meg. Vi er alle mennesker på denne jord.

• Liker 9
Skrevet

Det er jo ikke ungene det klages så mye om? Det er ofte dere foreldre som får kjeften. At dere velger å ha barn ikke skal gå utover alle andre på fly tog resturanter butikker og denslags. Ikke direkte hat mot barn. Håper du ser forskjellen.

Så får man jo høre om kun dem som ikke tar hensyn, for det er jo ikke like kjekt å skrive om de flinke.

Så om man velger å ha barn så bør man ta hensyn. Huske på at det er ditt og kun ditt valg å ha barn, og ikke alle rundt deg.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hater absolutt ikke barn, tvert imot vil jeg si. Jeg har stebarn jeg forguder, jeg planlegger egne barn og jeg har utdannet meg til en jobb med barn. Barn er en veldig stor og givende del av livet mitt.

Likevel kjenner jeg at jeg kan bli veldig oppgitt når jeg ser barn gå bananas i det offentlige rom uten at foreldrene griper inn. Da er jeg ikke irritert på barnet, men på foreldrene som ikke tar hensyn til andre og fjerner barnet fra situasjonen.

Det hender at jeg blir irritert på barn, men da større barn som gjør slemme ting på pur f... Man kan selvsagt analysere situasjonen i fillebiter og finne ut at slike barn oppfører seg dårlig fordi de lever i et dårlig hjem med omsorgssvikt, men der og da er ikke det en formildende omstendighet. Barn er en del av samfunnet vårt ja, og da må de også regne med å møte samfunnets reasjoner (irettesetting, strenge blikk etc) når de går over streken.

Jeg synes det blir feil å kalle folk barnehatere fordi de er kritiske til måten foreldre oppdrar barna sine, eller fordi folk ikke liker at det skiftes bleier på kafebordet osv. Som sagt hater jeg ikke barn, men det betyr ikke at jeg skal måtte innfinne meg med hva som helst av barn og/eller deres foreldre.

Sofie

• Liker 1
Skrevet

Men hvor ER alle disse foreldrene med disse grusomme ungene hen? Hvor? Er det en spesiell by eller bygd de befinner seg i?

Jeg har vært mor i 13 + år og det er sjelden jeg har sett disse tingene som påstås her. Av og til en unge som hyler på butikken og sånt, men faktisk ganske sjeldent det og.

Jeg er forholdsvis streng forelder og godtar ikke utagerende oppførsel ute blant folk, så jeg ser godt når det er foreldre som sliter med ungene sine.

Jeg velger å tro at det smøres tykt på i mange av beskrivelsene her inne, for ellers så må jo faktisk alle disse trådstarterne innrømme at deres venner og familie er evneveike.

• Liker 3
Gjest Nenya82
Skrevet

Men hvor ER alle disse foreldrene med disse grusomme ungene hen? Hvor? Er det en spesiell by eller bygd de befinner seg i?

Jeg har vært mor i 13 + år og det er sjelden jeg har sett disse tingene som påstås her. Av og til en unge som hyler på butikken og sånt, men faktisk ganske sjeldent det og.

Jeg er forholdsvis streng forelder og godtar ikke utagerende oppførsel ute blant folk, så jeg ser godt når det er foreldre som sliter med ungene sine.

Jeg velger å tro at det smøres tykt på i mange av beskrivelsene her inne, for ellers så må jo faktisk alle disse trådstarterne innrømme at deres venner og familie er evneveike.

Jaha,jeg har opplevd det ganske ofte når jeg er på butikken,på kafe,på fly,på buss og mange andre steder.

Noen ganger er det jo forståelige grunner,at de for eksempel blir redd eller lei på flyet,og da må man jo nesten bare prøve å være tålmodig mens andre ganger så er det unger som løper rundt på butikkene og herjer eller unger som er frekke uten at foreldrene bryr seg. Det syns ikke jeg er ok.

Må det være venner eller familie da?Man kan jo observere folk ute også da.

• Liker 5
Skrevet

:fnise: :fnise: :fnise:

Lurer jeg også på, hvor er de? Eller er det kanskje samme familien som reiser rundt (med fly) og skifter bleier på kafèbord, til skrekk og gru for hele Norge?! :fnise:

Hvis det er foreldrene dere klager på, så skriv "drittforeldre", ikke drittunger, da vel.. Nei, går ikke helt på den forklaringen, gitt. Jeg vet så godt at mitt barn ikke er viktigere enn noen andre i samfunnet, men for MEG er hun det. Og på samme måte som andre "driter" i henne, så driter jeg i om de blir irritert over at hun finnes. Jeg prøver så godt jeg kan til å få henne til å oppføre seg slik man skal, men siden hun er 3 år, går det desverre ikke helt knirkefritt bestandig. Vi kan ikke låse oss inne til hun blir konfirmert heller, og gjorde vi det, ville hun i hvert fall ikke bli sosialisert av det.

Synes det er en uting å mislike hele grupper av befolkningen uansett, enten det er innvandrere, barn, trøndere osv. Forskjellene innad i gruppen er som oftest like store som likhetene.

• Liker 4
Gjest just words
Skrevet

Jeg er en av de som skriver mye i slike tråder. Synes det er befriende å si ting som de er, uten sensur. Men jeg eier da virkelig empati allikevel. Kan stå å beundre en maurtue i flere minutter, mater fugler på kalde vinterdager, stiller opp for venner, osv. Men jeg liker ikke små unger, og ja jeg synes de er snottete og har en usedvanlig forferdelig skriking. De er helt greit at mine venner har barn, så lenge de ikke ber meg om å sitte barnevakt.

Det er helt greit at for småbarns foreldre så er deres avkom det fineste i verden, men for meg så har jeg ingen interesse av å høre om raping, gulping og hvor mange ganger ungen har bæsjet. Man trenger da virkelig ikke ha hatt en forferdelig barndom eller være et forferdelig menneske selv om man ikke liker småttiser. Jeg er ingen barnemishandler eller mobber barn av den grunn av at jeg ikke liker de. Men jeg synes de er grisete, litt små ekle. Jeg er da fullstendig klar over at jeg har vært et barn selv, men det forandrer jo ikke mitt syn på småtisene.

Å ikke like barn har vært tabubelagt lenge, for om en ikke liker barn så klassifiserer det med en gang til at du er et grusomt menneske, da er det jaggu godt at vi kan legge korta på bordet på kg og si ting som de er. Om andre synes jeg er et horribelt menneske bare fordi jeg ikke liker snått og folk som skriker lungene sine av seg på en laang og overbefolket busstur , så er det helt greit. Men jeg føler som jeg føler.

• Liker 10
Gjest Nenya82
Skrevet

Spesielt er det tabu å si at du ikke liker unger hvis du er kvinne,for da må det jo virkelig være noe galt med en.

Det er jo fortsatt sånn at som kvinne så er det forventet at du på et eller annet tidspunkt kommer til å ønske deg barn,mens når man ikke liker dem eller er uinteressert i barn da er man unormal og ukvinnelig.

I hvertfall er det sånn i min omgangskrets og i min svigerfamilie elsker alle kvinnene barn mens jeg er litt mer meh til akkurat det.Derfor er det greit å kunne skrive sånne ting på nett for da føler jeg meg ikke så unormal når jeg ser at det er andre der ute som føler det samme.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...