Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt latterlig denne tråden, hvor man får pekefingrer slengt etter seg om man skulle like countrygutta eller plumbo. Fisefine kvinnfolk.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor hadde det vært tragisk? Vi skal da representere Norge. Og hva er vel mer norskt en Ola Normann? Men skjønner litt hva du mener. Uansett for et par år tilbake var det en vanvittig bra låt fra et eller annet land, skjønte ingenting av teksten, men melodien og showet var veldig bra og de nådde ganske høyt. Det er jo mange land som synger på sitt språk det er jo det som er underholdene.

Edit: ola normann med stor O og N -korrekt skal det være.

Med d også, eller?

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Litt latterlig denne tråden, hvor man får pekefingrer slengt etter seg om man skulle like countrygutta eller plumbo. Fisefine kvinnfolk.

Vi hadde hvert fall en god tone helt til et par sider siden.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor hadde det vært tragisk? Vi skal da representere Norge. Og hva er vel mer norskt en Ola Normann? Men skjønner litt hva du mener. Uansett for et par år tilbake var det en vanvittig bra låt fra et eller annet land, skjønte ingenting av teksten, men melodien og showet var veldig bra og de nådde ganske høyt. Det er jo mange land som synger på sitt språk det er jo det som er underholdene.

Edit: ola normann med stor O og N -korrekt skal det være.

Jeg (min subjektive mening) synes det ville vært tragisk fordi det er en låt jeg ikke ser at andre europeiske land ville ha likt på samme måte som nordmenn. Kanskje skandinaver. Og man sender da inn ting til konkurranse som man håper skal vinne, ikke særegne ting man vet ikke har sjans til å vinne. Da kunne man like gjerne latt vær å deltatt i konkurransen i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Hvor er pekefingern??

• Liker 1
Skrevet

Seriøst? Slutt med det skvipet der! Du viser der at det er du som er den enkle her!

Ja, og det er ikke MIN feil det vi har sendt avgårde de siste åra. (neida, jeg har ikke stemt heller), Men vi kan ikke sende avgårde bare det vi synes selv er fint uten å tenke på hvor det skal fremføres og for hvem. Altså, vi har jo gjort det mange ganger - men denne gangen tror jeg at vi har en sjanse til å gjøre det bra. I denne konkurransen.

På samme måte; jeg synes Ola Nordmann var fengende og en åleit låt jeg. Kan den utenat allerede, men det hadde vært tragisk om den skulle til Baku, selv om jeg liker låta.

Nå viser du at det er du som er den enkle her :)

Resten av logikken din skjønte jeg ikke noe av. Synes det virker litt stakkarslig å like noe, men samtidig være flau over å vise det til resten av verden.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Resten av logikken din skjønte jeg ikke noe av. Synes det virker litt stakkarslig å like noe, men samtidig være flau over å vise det til resten av verden.

Det er jo ikke nødvendgvis flaut. Men man må jo tenke på hvem mottakerne er også. Det er tross alt en konkurranse.

Gjest ~Good&Bad~
Skrevet

Jeg (min subjektive mening) synes det ville vært tragisk fordi det er en låt jeg ikke ser at andre europeiske land ville ha likt på samme måte som nordmenn. Kanskje skandinaver. Og man sender da inn ting til konkurranse som man håper skal vinne, ikke særegne ting man vet ikke har sjans til å vinne. Da kunne man like gjerne latt vær å deltatt i konkurransen i det hele tatt.

Ja jeg skjønner mange tenker sånn. Jeg liker heller at landene kommer med bidrag som representerer noe særegent for akkuart sitt land. Det skal jo være underholdning dette, er jo ikke så nøye med hvem som vinner.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har da aldri sagt at jeg er flau av Plumbo. Jeg liker låta jeg. Men jeg tror ikke den har noe å gjøre i en internasjonal konkurranse. Jeg tror ikke den har noen sjans til å vinne.

Jeg konkurrerer for å vinne, ikke for å delta.

"kiler det i musa når.." <- Det er enkel tankegang. Hvorfor mener du at jeg er den enkle ved å påpeke at du er det? Fordi du ikke har noe annet argument?

Endret av Mynona-83
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ja jeg skjønner mange tenker sånn. Jeg liker heller at landene kommer med bidrag som representerer noe særegent for akkuart sitt land. Det skal jo være underholdning dette, er jo ikke så nøye med hvem som vinner.

Men du sitter vel ikke med fasiten på hva som er særegent norsk?

Gjest ~Good&Bad~
Skrevet

Det er iallefall ikke en kulørt gutt som synger på engelsk...

• Liker 2
Skrevet

Det er jo en konkurranse - så da er det jo et poeng at man skal prøve å vinne. Ellers kunne det vært en felles europeisk kulturaften. Da kunne vi sendt noe særegent norsk..

• Liker 2
Gjest Thessie!
Skrevet

Så man kan ikke være norsk selv om man er farget?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvorfor ikke? Norge er mer enn bunad og brunost vettu.

De skal jo ikke bare representere Norge som land, men osgå musikknorge.

• Liker 2
Skrevet

Eurovision finalen blir vel litt som turisme. Man drar gjerne som turist til et land for å oppleve noe særegent ved landet, ikke noe man kan finne overalt. Det er som regel lite å hente på å forsøke å vise hvor "internasjonal" man er til omverdenen.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke nødvendgvis flaut. Men man må jo tenke på hvem mottakerne er også. Det er tross alt en konkurranse.

Hvis man skal sende noe for å tekke grekere og tyrkere, så må det jo være blondiner. Dette har vi jo tradisjon for også. Med denne logikken så burde Nora vunnet.

Faktum er at de fleste driter langt i denne konkurransen. Så da kan man like godt stemme ut fra hva man selv liker.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg hørte gjennomgang av låtene på radio, uten å ha sett Tooji før, så det har ingenting å gjøre med utseendet for min del iallefall.

Om du ikke synes den skiller seg ut så er det synd for deg at du ikke hører det. Låten har absolutt potensiale i Baku. Skjønner ikke hvordan du kan si at han er nedlatende, når han inviterte de andre på scenen, og det du så på skjermen er ektefølt, overraskende glede.

Tror neppe det var på grunn av at vi er så sjalu på Nora at hun havnet på andreplass :fnise: Hun er vakker og flink, men sjalu? Really? Skal du dra den?

Selvølgelig. Såklart er vi sjalu når vi ikke liker noe og synes det motsatte av andre! Number one KG rule!

:ironi:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis man skal sende noe for å tekke grekere og tyrkere, så må det jo være blondiner. Dette har vi jo tradisjon for også. Med denne logikken så burde Nora vunnet.

Faktum er at de fleste driter langt i denne konkurransen. Så da kan man like godt stemme ut fra hva man selv liker.

Ja og det var akkurat det jeg gjorde. Tre stemmer til Tooji :nigo:

Skrevet

Hvorfor ikke? Norge er mer enn bunad og brunost vettu.

De skal jo ikke bare representere Norge som land, men osgå musikknorge.

Om du skal argumentere for at Norge er hva som helst, og alt mulig, fordi Norge er så internasjonalt, så er dette argumenter som ikke slår igjennom hos folk i utlandet. Utlendinger ønsker å oppleve det norske, det de forbinder med Norge. Ikke "internasjonal sone nr. 35" uten noe særpreg. Drar du til Roma ønsker du vel det ekte romerske og ikke en haug med nordmenn som du kan finne hjemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...