Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror Helene Bøksle hadde gjort det bedre enn Haba Haba i fjor..

Alle hadde gjort det bedre.. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med d nei..

Så den heter virkelig Ola Normann?

Skrevet

Nora Foss sin låt er skremmende lik David Foster, Natalie Cole - Grown up Christmas List, på refrenget..

Det jeg synes er kvalmt, er all drittslengingen, spesielt på Facebook og på VG, om at han vant og skal representere Norge i Baku. Veldig mange rasistiske kommentarer, og stygge bemerkninger om legningen hans. Ingen skjønner hvordan han kunne vinne, for han var dårligst, Plumbo eller Nora skulle vunnet fordi de er etnisk norske osv.. At alle har sin favoritt er visst uforståelig for de fleste. Hva med når Stella og Rybak vant? Er ikke etnisk norske de heller! Norge ER et flerkulturelt land og Tooji vant fordi flertallet ville det, GET OVER IT! Han er den som vil ta oss lengst i ESC av alle finalistene i MGP.

Heia Tooji!

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Men den samme tankegangen gjør seg gjeldende. Å forsøke å febrilsk skulle vise seg mest mulig internasjonal for å gjøre det godt, enten det er turisme eller sangkonkurranse, gjør at man risikerer å miste alt særpreg og man drukner i den grå massen.

Hvor har du det fra at vi prøver febrilsk å vise oss som internasjonale? Jeg stemte på den beste sangen jeg. Og det tror jeg de fleste andre gjorde også.

Skrevet

Grand prix har blitt så tragisk platt, at det er til å hyle av. Nå likner konkurransen mer på idol og x-faktor. Det spesielle med grand prix tidligere, var jo at alle landene som deltok, skulle synge på sitt eget språk. Det var jo det som gjorde nettopp denne konkurransen til noe helt eget. Nå synger alle på engelsk, og det gjør at hele konkurransen helt mister sin mening. Og så har det blitt så inni granskauen multikullturellt.

I år vant en asylsøker den norske finalen(med en vanvittig dårlig låt), i fjor en afrikaner (også en dårlig låt), og året før det, en hviterusser. Nåja, hviterusseren bidro i allefall med en låt med norsk særpreg.

Skrevet

Skal vedde på at ingen hadde klagd like mye om amerikanske Bobby Bare skulle representere Norge.

Tooji er ikke asylsøker forresten og fairytale er ikke så fryktelig særnorsk som folk skal ha det til. Litt kanskje, men den er også veldig russisk.

• Liker 3
Skrevet

Skal vedde på at ingen hadde klagd like mye om amerikanske Bobby Bare skulle representere Norge.

Tooji er ikke asylsøker forresten og fairytale er ikke så fryktelig særnorsk som folk skal ha det til. Litt kanskje, men den er også veldig russisk.

Han er kanskje ikke asylsøker, men han har helt klart innvandrerbakgrunn. Poenget er at det norske særpreget blir helt visket ut når folk fra andre etniske grupper skal representere landet vårt. Hele poenget med grand prix blir jo borte! Jeg mener det er feil å ha med amerikanere også, bare så det er sagt. Rybak har vel norsk far (?),snakker flytende norsk, og hadde en norsk-preget låt, så det blir litt annerledes. Men han burde sunget farytale på norsk.

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Men han burde sunget farytale på norsk.

"Jeg er forelska, i et eventyyy-hyyyyr, selv om deeet gjør vooondt" :digge:

:riste:

• Liker 2
Skrevet

Håper det går bra i Mai :) Ang Nora,så har hun norsk mor og irakisk far

Min lenke

Skrevet

Han er kanskje ikke asylsøker, men han har helt klart innvandrerbakgrunn. Poenget er at det norske særpreget blir helt visket ut når folk fra andre etniske grupper skal representere landet vårt. Hele poenget med grand prix blir jo borte! Jeg mener det er feil å ha med amerikanere også, bare så det er sagt. Rybak har vel norsk far (?),snakker flytende norsk, og hadde en norsk-preget låt, så det blir litt annerledes. Men han burde sunget farytale på norsk.

Begge Rybaks foreldre er hviterussere.

Å fremme rasisme i en sangkonkurranse synes jeg ingenting om.

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Så bare etnisk norske skulle fått deltatt i MGP?

Ja, det skulle tatt seg ut. Jeg regner med at du da også skal sile ut de som har svenske og danske foreldre? Eller er det kun hudfarge det går på kanskje? Bare hvite har lov til å delta?

Du skjønner vel at det ikke lar seg gjøre?

• Liker 3
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Noen som vet om det sendes reprise av finalen som var igår?

Skrevet

Jeg klarer ikke å gå inn i en diskusjon med noen her, så dette blir mine første og eneste ord:

Jeg skammer meg over de av dere som sitter ved tastaturet deres her og våger å påstå at det er noe med "oss" vs. Tooji som gjør at han ikke er norsk eller er en verdig representant for Norge i Baku.

Det er vondt, flaut og vanvittig uverdig.

• Liker 6
Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg klarer ikke å gå inn i en diskusjon med noen her, så dette blir mine første og eneste ord:

Jeg skammer meg over de av dere som sitter ved tastaturet deres her og våger å påstå at det er noe med "oss" vs. Tooji som gjør at han ikke er norsk eller er en verdig representant for Norge i Baku.

Det er vondt, flaut og vanvittig uverdig.

Amen!

Skrevet

Det eneste betenkelige her er vel at låtskriverne er svenske. Söta bror kommer jo til å ta æren hvis Norge vinner. :romeo:

• Liker 1
Skrevet

Greit nok at han vant. men synes Plumbo skulle ha vunnet, de synger på norsk, så synes det er bedre at de viser norge frem. selv om de kanskej ikke vinner, det handler ikke om og vinne, men og deltaå vise frem det ebste for sitt land! Vi er stlt over norge ogdet nroske språk. hvorfor synge på engelsk ?

Skrevet

Begge Rybaks foreldre er hviterussere.

Å fremme rasisme i en sangkonkurranse synes jeg ingenting om.

Så typisk at noen bruker rasismebegrepet med en gang man ymter såvidt noe om utlendinger. Ordet har jo ingen betydning lengre, fordi det brukes i hytt og pine.

Dette handler ikke om hudfarge, men om kultur og tradisjon. Jeg sa jo at det ikke var ok å ha med amerikanere også, og de er da like hvite som oss nordmenn. Så hvordan klarer du å vri dette til å være rasisme? Lær deg hva rasisme betyr, før du spytter det ut i øst og vest.

• Liker 2
Skrevet

Så typisk at noen bruker rasismebegrepet med en gang man ymter såvidt noe om utlendinger. Ordet har jo ingen betydning lengre, fordi det brukes i hytt og pine.

Dette handler ikke om hudfarge, men om kultur og tradisjon. Jeg sa jo at det ikke var ok å ha med amerikanere også, og de er da like hvite som oss nordmenn. Så hvordan klarer du å vri dette til å være rasisme? Lær deg hva rasisme betyr, før du spytter det ut i øst og vest.

Når noen her sier at det er feil å sende "kulørte", så er det ikke til å komme fra at det er ren rasisme.

• Liker 3
Skrevet

Det har gjenntatte ganger blitt ytret at "asylsøkerere", folk med invandrerbakgrunn (untatt Rybak og Nora, for de er jo hvite) og "kulørte" ikke har noe i MGP å gjøre. Det ser jeg på som rasisme ja.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...