Gjest just words Skrevet 18. januar 2012 #41 Skrevet 18. januar 2012 Jeg er ikke så veldig kresen, men det er et par ting jeg ikke liker. F.eks komler, eller komper, raspeballer eller hva andre kaller det. Får jeg dette eller andre ting jeg ikke liker, som lutefisk så spiser jeg det ikke. Jeg brekker meg av å få ting inn i munnen som jeg mener ikke hører hjemme der, som mat jeg ikke liker. Å brekke seg ved matbordet mener jeg er verre enn å takke nei til mat. Men nå skal det sies at jeg liker ikke å spise i offentlighet eller hos folk jeg ikke kjenner så godt, og de som kjenner meg godt vet stort sett dette, så føler meg på ingen måte uhøflig.
challenger Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #42 Skrevet 18. januar 2012 Hvis man er kresen etter fylte 20 er det på tide å gjøre noe med det, ærlig talt. Alle småbarn er kresne. Men etterhvert som man vokser opp bør man faktisk lære seg til å spise mat man ikke har som livrett. Jeg syns grønnsaker er ganske kjipt, men jeg spiser det tross alt, fordi jeg vet kroppen trenger det. Om et voksent menneske sier til meg at det er kresent i matveien, mister jeg respekten for det, ganske enkelt. Du er ikke noen småjente lenger ts, begynn å voks opp Haha! Så du mener vi skal presse i oss mat vi spyr av bare fordi vi er voksne? Du liker absolutt ALT du da kanskje? 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #43 Skrevet 18. januar 2012 De som er kresne når de ikke lenger er små barn, ser jeg på som uhøflige. Man liker ikke alt, men man kan oppføre seg som folk og spise det man blir servert når man er borte. Hva man eventuelt velger å spise når man lager mat selv er en ting, men som voksen bør man klare å spise det man blir servert. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #44 Skrevet 18. januar 2012 Haha! Så du mener vi skal presse i oss mat vi spyr av bare fordi vi er voksne? Du liker absolutt ALT du da kanskje? Om du for eks har sett fear factor eller annen reality møkk er det mange spisekonkuranser der folk må spise alt fra råtten fisk til levende larver og kakelakker. Jeg tviler på at det ikke er utrolig kvalmt, men de tøfeste klarer å presse det ned uten å dra en eneste mine. Det viser oss bare at all mat går ned. Det handler bare om å slutte å sitte der å ynke seg og tenke at det du tygger på er så ekkelt, å heller bare konsentrere seg om å få det kjapt og smertefritt ned. Jeg har sett folk brekke seg bare fordi de har tråkket smått i litt hundebæsj. Ærlig talt, get a grip. 1
challenger Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #45 Skrevet 18. januar 2012 Om du for eks har sett fear factor eller annen reality møkk er det mange spisekonkuranser der folk må spise alt fra råtten fisk til levende larver og kakelakker. Jeg tviler på at det ikke er utrolig kvalmt, men de tøfeste klarer å presse det ned uten å dra en eneste mine. Det viser oss bare at all mat går ned. Det handler bare om å slutte å sitte der å ynke seg og tenke at det du tygger på er så ekkelt, å heller bare konsentrere seg om å få det kjapt og smertefritt ned. Jeg har sett folk brekke seg bare fordi de har tråkket smått i litt hundebæsj. Ærlig talt, get a grip. Hehe.. Det ser sikkert veldig lekkert ut å sitte hos svigers å trykke ned maten mens du sitter der og brekker deg, kanskje gulper opp litt i samme slengen! Mat og oppgulp rundt hele munnen, bøtter nedpå md et glass vann, inn med neste munnfull.. Joda, sikkert mulig, men særlig lekkert er det vel ikke:p Da tror jeg nok de rundt heller ville foretrukket at man ikke spiser i hele tatt! 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #46 Skrevet 18. januar 2012 Hehe.. Det ser sikkert veldig lekkert ut å sitte hos svigers å trykke ned maten mens du sitter der og brekker deg, kanskje gulper opp litt i samme slengen! Mat og oppgulp rundt hele munnen, bøtter nedpå md et glass vann, inn med neste munnfull.. Joda, sikkert mulig, men særlig lekkert er det vel ikke:p Da tror jeg nok de rundt heller ville foretrukket at man ikke spiser i hele tatt! Sånn er det jo ikke. Det er jo du som sitter der å forværrer situasjonen for deg selv. Noe psykisk det går ann å få bukt med. Man må gjerne lære seg å like noe. 2
Gjest Grønnblomst Skrevet 18. januar 2012 #47 Skrevet 18. januar 2012 Så lenge jeg kan velge og vrake, kommer jeg aldri til å dytte ned "ekkel mat"
Aspera Skrevet 18. januar 2012 #48 Skrevet 18. januar 2012 Nå er det veldig sjeldent jeg spiser hos noen jeg ikke kjenner, og de som kjenner meg vet at jeg ikke har noe i mot en skive med jordbær om jeg ikke liker det som blir servert. Om jeg ikke kjenner vedkommende så spiser jeg enkelt og greit bare det jeg liker, eventuelt ingenting. Noen retter kan jeg kutte opp i veldig små biter og blande sammen som gjør det lettere å spise. Jeg gidder ihvertfall ikke pine meg igjennom noe jeg ikke "tåler" bare fordi det kan hende jeg fornærmer dem. Da synes jeg heller synd på de som gidder å la seg fornærme av slikt! De aller fleste har ting de ikke liker, og det burde man respektere. Jeg vil ihvertfall aldri at mine middagsgjester skal sitte å pine seg igjennom middagen. Da vil jeg heller at de skal si ifra, så har jeg alltids noe annet enkelt i hus som de selvfølgelig skal få istedet for. Jeg ser helt ærlig ikke noe uhøflig i det.. 1
Green Lady Skrevet 18. januar 2012 #49 Skrevet 18. januar 2012 Om du for eks har sett fear factor eller annen reality møkk er det mange spisekonkuranser der folk må spise alt fra råtten fisk til levende larver og kakelakker. Jeg tviler på at det ikke er utrolig kvalmt, men de tøfeste klarer å presse det ned uten å dra en eneste mine. Det viser oss bare at all mat går ned. Det handler bare om å slutte å sitte der å ynke seg og tenke at det du tygger på er så ekkelt, å heller bare konsentrere seg om å få det kjapt og smertefritt ned. Jeg har sett folk brekke seg bare fordi de har tråkket smått i litt hundebæsj. Ærlig talt, get a grip. Kan du gi meg én god grunn til å spise mat jeg ikke liker? Én grun til at jeg skal fokusere på å få det ned kjapt og smertefritt? Og hvem gagner det at jeg gjør det? 4
challenger Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #50 Skrevet 18. januar 2012 Sånn er det jo ikke. Det er jo du som sitter der å forværrer situasjonen for deg selv. Noe psykisk det går ann å få bukt med. Man må gjerne lære seg å like noe. Det der er det dummeste jeg hører! Fikk høre det så mye når jeg var barn at "når du blir voksen så lærer du deg å like ditt og datt". Høres jo helt på trynet ut da spør du meg.. Liker man det ikke så liker man det ikke. Folk har forskjellig smak i mat som med alt annet:)
challenger Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #51 Skrevet 18. januar 2012 Kan du gi meg én god grunn til å spise mat jeg ikke liker? Én grun til at jeg skal fokusere på å få det ned kjapt og smertefritt? Og hvem gagner det at jeg gjør det? Signerer!
Gjest just words Skrevet 18. januar 2012 #52 Skrevet 18. januar 2012 Om du for eks har sett fear factor eller annen reality møkk er det mange spisekonkuranser der folk må spise alt fra råtten fisk til levende larver og kakelakker. Jeg tviler på at det ikke er utrolig kvalmt, men de tøfeste klarer å presse det ned uten å dra en eneste mine. Det viser oss bare at all mat går ned. Det handler bare om å slutte å sitte der å ynke seg og tenke at det du tygger på er så ekkelt, å heller bare konsentrere seg om å få det kjapt og smertefritt ned. Jeg har sett folk brekke seg bare fordi de har tråkket smått i litt hundebæsj. Ærlig talt, get a grip. Ja da du har sikkert rett om jeg kommer på middag hos noen og de skulle ha en edderkopp springene på gulvet så skal jeg neste gang ta den opp og jafse den i meg for å vise hvor tøff jeg er.. U overvinnelig, og ikke lar meg skremme av noe… Pliz spar meg. Hadde nok blitt siste gang jeg hadde vært invitert på noen middag der ja. Og om jeg får servert lutefisk så skal jeg alså spise den, brekke meg, spise litt mer og så spy over middagsbordet.. Vet ikke hva som er vanlig i din omgangs krets, men i min så sier en i fra når det er noe en ikke liker. Og folk er faktisk så empatiske at det er forståelsefult. Ps, jeg er ikke med i fear factor til vanlig, forskjell på tv som folk har meldt seg med på og være på besøk hos noen i det virkelige liv. Viss ikke du ser forskjell: get a grip 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #53 Skrevet 18. januar 2012 Kan du gi meg én god grunn til å spise mat jeg ikke liker? Én grun til at jeg skal fokusere på å få det ned kjapt og smertefritt? Og hvem gagner det at jeg gjør det? Herregud så barnslig. Du skal spise det fordi du får det servert. Høres ut som dattera mi på 7. Hennes eldste sønn sa akkurat det der da han var liten, men nå har han lært seg å spise det han ikke liker. Voks opp. 5
Green Lady Skrevet 18. januar 2012 #54 Skrevet 18. januar 2012 Herregud så barnslig. Du skal spise det fordi du får det servert. Høres ut som dattera mi på 7. Hennes eldste sønn sa akkurat det der da han var liten, men nå har han lært seg å spise det han ikke liker. Voks opp. Er jeg barnslig? Det er da ikke jeg som sitter og dikterer mennesker på nettet og beordre dem til å spise ting de ikke liker.. Men du er vel en sånn en som faktisk liker alt, du? Men du svarte faktisk ikke på spørsmålet mitt.. (mon tro hvorfor?) 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #55 Skrevet 18. januar 2012 Så lenge det er snakk om mat man ikke liker er det bare å få det ned. Du blir ikke syk av det. Jeg hater grøt og syns det er ekkelt, men jeg får det da ned når jeg er på besøk. 1
challenger Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #56 Skrevet 18. januar 2012 Så lenge det er snakk om mat man ikke liker er det bare å få det ned. Du blir ikke syk av det. Jeg hater grøt og syns det er ekkelt, men jeg får det da ned når jeg er på besøk. Kjipt for deg da at du vil deg selv så "vondt" ved å spise ting du faktisk ikke liker! 2
Green Lady Skrevet 18. januar 2012 #57 Skrevet 18. januar 2012 Så lenge det er snakk om mat man ikke liker er det bare å få det ned. Du blir ikke syk av det. Jeg hater grøt og syns det er ekkelt, men jeg får det da ned når jeg er på besøk. At du finner glede i å spise ting du ikke liker er din sak. Jeg velger å sitte sulten. Det er min sak. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #58 Skrevet 18. januar 2012 For å ta første AB i forsvar så tror jeg nok at ganske mange er vesentlig mer kresne enn ren skjær fornuft tilsier da....(særlig unge jenter merkelig nok). 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #59 Skrevet 18. januar 2012 Er jeg barnslig? Det er da ikke jeg som sitter og dikterer mennesker på nettet og beordre dem til å spise ting de ikke liker.. Men du er vel en sånn en som faktisk liker alt, du? Men du svarte faktisk ikke på spørsmålet mitt.. (mon tro hvorfor?) Jeg svarer deg ikke på spørsmålet fordi jeg allerede har innsett at jeg snakker på noen med et håpløst utgangspunkt i tankegangen. Du ville ikke forstått det om jeg svarte en gang. Svaret er, fordi du er voksen, og voksenlivet innebærer å gjøre ting man ikke liker. Alt fra å forholde seg til mennesker man ikke tåler trynet på, til å betale skatt, til å vaske sine egne skittende klær. Man kan liksom ikke leve i en boble livet ut der man aldri skal måtte gjøre ting man ikke liker. Bare ordet selv - kresen - betyr jo at man på pur egoisme velger vekk ting som ikke passer seg helt. Barnslig, umodent og korttenkt. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. januar 2012 #60 Skrevet 18. januar 2012 om det er noe jeg absolutt ikke liker så prøver jeg enten å bare spise tilbehøret eller så tyar jeg litt av det og tvinger det i meg, men jeg spiser noe av høflighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå