Gå til innhold

Dere som er veldig kresne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt sært med voksne folk som "ikke liker, ikke vil ha, ikke vil smake fordi de sikkert ikke kommer til å like etc." Skjønt det er kanskje enkelt for meg å si som liker å smake på nye retter, og som ikke er kresen.

Eneste jeg absolutt ikke takler, og som jeg står over i besøk er egg og reker. Egg blir jeg kvalm av og reker har utrolig vemmelig konsistens. For meg er det som å tygge på fingre.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Nei, jeg tvinger meg ikke til å spise noe jeg absolutt ikke vil.

Som regel spiser jeg tilbehøret jeg liker.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt sært med voksne folk som "ikke liker, ikke vil ha, ikke vil smake fordi de sikkert ikke kommer til å like etc." Skjønt det er kanskje enkelt for meg å si som liker å smake på nye retter, og som ikke er kresen.

Eneste jeg absolutt ikke takler, og som jeg står over i besøk er egg og reker. Egg blir jeg kvalm av og reker har utrolig vemmelig konsistens. For meg er det som å tygge på fingre.

Jeg er ikke redd for å prøve ny mat. Kan jo ikke si at man ikke liker det før man har smakt det vel?:P Elsker å smake nye ting jeg, det er jo sånn man oppdager god mat!

Det jeg er kresen på er ting jeg ALDRI har likt, mat som jeg virkelig ikke takler.

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å prøve ny mat, men når det er noe jeg ikke klarer å spise så går det bare ikke. Det kommer bare rett opp igjen :sjenert:

Så om det er noe nytt jeg ikke har prøvd før så smaker jeg alltid, liker jeg det så spiser jeg mer :)

Men ja, jeg føler meg jo litt dum og teit som noen ganger må stå over en ting. Prøver som regel å ikke lage noen sak ut av det og håpe at vertskapet overser det.

• Liker 2
Gjest Nenya82
Skrevet

Jeg pleier å smake på ting,men jeg skjønner ikke logikken i hvorfor jeg skal tvinge i meg mat jeg absolutt ikke liker.

Eller ja jeg kan vel ikke si at jeg pleier å smake på alt.Noe er vel sånn jeg ikke trenger å smake på for å vite at det ikke er godt.Som middagsretter på boks,men det er jo ikke mat uansett i mine øyne ;)

Vet at jeg er godt vant,og kommer aldri til å være sånn som kan spise alt mulig og syns at det er godt.Men som sagt så spiser jeg alltid en porsjon for å være høflig om det er noe jeg ikke syns er spesielt godt.

Gjest Grønnblomst
Skrevet (endret)

Er fælt å få servert ting du ikke liker.

Mamma var så stygg at hun tvang meg til å svelge ting jeg ikke likte, selv om jeg var gråtkvalt, og maten var blitt kald og enda eklere for lengst. Fordi jeg fikk høre at i noen land dør de av sult, og mat er dyrt, osv. Men det var jo ikke min feil. Noen ganger slo hun meg faktisk også.

Jeg kan også nevne at jeg har trampet fiskepinner flate under teppet mens hun ikke så det, for så å kaste dem senere. :lur:

Endret av Grønnblomst
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Jeg prøver nye ting nå i voksen alder, men jeg spiser ikke ting jeg ikke liker.

En ting jeg for øvrig aldri har prøvd, er makrell i tomat. kan jo være at det

er godt, men det lukter noe så inn i h******** vondt, at jeg tør ikke å prøve.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig kresen, og spiser ikke ting jeg ikke liker. Da får folk bare synes jeg er rar og frekk, heller det enn å måtte tvinge i meg vemmelig mat.

Skrevet

Jeg er å kresen i matveien, men jeg spiser det meste som blir servert uten å rynke på nesen. Det eneste jeg absolutt ikke klarer å få i meg er (grøss og gru) pinekjøtt!! Jeg blir kvalm bare av lukta. :spy:

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg er visst ganske kresen, det er utrolig mye kjøtt jeg ikke liker, og jeg liker ikke skalldyr (ja, jeg har smakt. Mange ganger.). Jeg løser det som regel ved å spise littegrann av det jeg ikke liker, og spise mer tilbehør heller. Liker omtrent alt av grønnsaker, så det er alltid noe jeg kan ha :)

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Jeg er å kresen i matveien, men jeg spiser det meste som blir servert uten å rynke på nesen. Det eneste jeg absolutt ikke klarer å få i meg er (grøss og gru) pinekjøtt!! Jeg blir kvalm bare av lukta. :spy:

Det liker ikke jeg heller

Skrevet

Hvis man er kresen etter fylte 20 er det på tide å gjøre noe med det, ærlig talt. Alle småbarn er kresne. Men etterhvert som man vokser opp bør man faktisk lære seg til å spise mat man ikke har som livrett. Jeg syns grønnsaker er ganske kjipt, men jeg spiser det tross alt, fordi jeg vet kroppen trenger det. Om et voksent menneske sier til meg at det er kresent i matveien, mister jeg respekten for det, ganske enkelt. Du er ikke noen småjente lenger ts, begynn å voks opp

• Liker 11
Skrevet

Jeg er veldig kresen og sær i matveien. Blir jeg invitert bort på middag, er jeg så "frekk" at jeg spør hva maten er. Nå skal det nevnes at de som inviterer meg på middag er gode venner av meg og vet hvor kresen jeg er, så har enda til gode å få servert mat jeg ikke liker. Kjæresten min har gitt streng beskjed til moren sin om at når vi kommer på middag, er det de og de rettene hun kan lage, fordi det spiser jeg. Men når det kommer til spontane middagsinvitasjoner, er det litt verre. Jeg har sittet skrubbsulten mang en gang og sett andre spise, men takket pent og sagt jeg ikke har vært sulten.

Jeg skulle ønske jeg likte mer, men jeg ser egentlig ikke poenget med å trykke ned mat jeg synes smaker vondt. Da synes jeg det er mye bedre å fokusere på det jeg liker, og heller tilsette litt nye smaker der :)

Skrevet (endret)

Hvis man er kresen etter fylte 20 er det på tide å gjøre noe med det, ærlig talt. Alle småbarn er kresne. Men etterhvert som man vokser opp bør man faktisk lære seg til å spise mat man ikke har som livrett. Jeg syns grønnsaker er ganske kjipt, men jeg spiser det tross alt, fordi jeg vet kroppen trenger det. Om et voksent menneske sier til meg at det er kresent i matveien, mister jeg respekten for det, ganske enkelt. Du er ikke noen småjente lenger ts, begynn å voks opp

.. og jeg mister respekten for folk som ikke har respekt for andres preferanser og smaksløker.

Og det er også en stor forskjell mellom å spise det man liker mindre godt, og det man overhodet ikke liker. Jeg spiser mye som er mindre godt, men jeg spiser ikke ting jeg ikke liker.

Endret av Green Lady
  • Liker 2
Gjest Grønnblomst
Skrevet (endret)

Synes faktisk grønnsaker er godt jeg :)

Og forresten. Bare fordi du er alt etende, betyr ikke det at alle

andre må være det. Synes det er frekt å mene at folk skal spise mat

de ikke liker, bare fordi du selv gjør det.

Endret av Grønnblomst
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Eg er veldig kresen. :sjenert:

Kunne ha ramsa opp ein heil haug med ting eg ikkje likar, men det giddar eg ikkje. Men eg kan nevna ein ting: Eg taklar ikkje kjøtt som er rødt i midten, og ikkje steikt ordentlig!

Og det er ikkje pga smaken. Eg synst rett og slett tanken på å eta blodig kjøtt, er fryktelig ekkelt. Det er guffent nok å tenka på at eg faktisk et eit dødt dyr. Og når det i tillegg er halvrått og blodig, så får eg heilt noia! Eg et aldri kjøtt, viss det ikkje er 100% gjennomsteikt. Det taklar eg berre ikkje!

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Skrevet

jeg prøvde engang. men holdt på å spy, og alle så at jeg fikk brekninger... så da lar jeg være eller gjøre som askeladden å putte det i en sekk haha

Skrevet

Forestill deg at mye av det som serveres er for oss som reker og egg er for deg.

Jeg er kresen, men jeg prøver alltid ny mat.

Det er visse ting jeg ikke spiser, og jeg foretrekker å spise bare kjøtt til middag enn kjøtt og kokte grønnsaker. Syns ikke smakene passer sammen.

Jeg er aldri frekk når jeg er hos andre å spiser, sier ikke "æsj!" ellernoe. Spiser det jeg liker av det de serverer og lar resten ligge. Så får jeg heller komplimentere det jeg syns var godt.

• Liker 1
Skrevet

Tøv, det er som å si at det er barnslig å være nærsynt.

Folk smaker ting forskjellig og liker forskjellige ting, ikke noe å gjøre med det.

• Liker 3
Skrevet

Du er teit.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...