Gå til innhold

Nyere tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utenlandstur :strix:

Gleder meg til et scenebytte om så bare for noen dager! :strix:

Du er nå søt Missiw ;) Ser for meg deg i sommerklær med sommerfugler i magen. Best så det så ER du gravid Missiw, let dypt inn i deg og se om du finner en liten dose tålmodighet. Kanskje du har et restlager et sted?

Nyt sommerdagene nå ;) Og elsk masse ;)

Du vet, det svinger litt (eller MYE ;) ) når man er i prøverland! Akkurat nå tror jeg ikke det har klaffet og jeg føler meg ikke gravid. Men så er sommerklærne heller ikke i bruk akkurat nå. :tongue:

Det er ikke så værst med tålmodighet, den er bare litt dårlig porsjonert ut på forsjellige dager. Idag har jeg all verdens av tid til å bli gravid, andre dager synes jeg at skulle ha fått gått ut tiden med engelen og hatt en liten en på ca 2 måneder ved mi side...

Krysser fingerne og ønsker dere en god tur :klemmer:

Takk, takk, Lucky! Det blir godt med en tur!

Begynner sakte med sikkert å nærme meg IKM-tid. Jeg regner med at det blir en litt lengre syklus denne gangen også. På en måte er det greit at TR kommer for jeg skal på MR neste uke for å får skjekket opp bekkenet og problemene der, og med en liten spire i magen blir den timen utsatt på ubestemt tid. Vi får bare vente å se.

Er ganske avslappet akkurat nå, men likevell litt på utkikk etter symptomer. Er småkvalm og trøtt hele tiden, men det er vel helst pga av en periode med lite søvn igjen. Var ute å gikk i dag og det strekker godt i høyre eggstokk-område, men med mine rare syklus-vondter så trenger det ikke å bety noe.

Har fri en uke nå og startet med at snuppa sov over en time lengre enn normalt, så vi sto opp etter syv og ikke rett før seks som er normalt, idag. Trengte den timen! :natti:

Har vært til byen idag og ordnet med småtterier til turen vår. Måtte bl.a. finne noen små, underholdende leker til snuppa. Greit å ha noe å gi henne hvis hun skulle bli reiselei!

Hadde lovt meg selv å vaske bad og kjøkkengulv, men det ble shopping istedet, så jeg får vel ta igjen det til kvelds! Fordelen med rot og skitt er jo at det ikke går noen steder! :ler2:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på tickeren min nå at jeg skulle hatt mensen idag, men med den sene EL`en min, så betyr ikke det så mye enda. Men jeg kan vel begynne å tenkt på å teste nærmere helga, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringer... :( Liker ikke!

Liten forandring på nicket mitt forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med "nytt" nick! Kjente deg igjen iallfall ;)

Mensmurringer kan jo bety både det ene og det andre.. Får du mensen, så kan du iallfall nyte litt alkohol fremover. Og håpe på digg sommervær! Savner litt alkohol nå, men venter til vesla er blitt littegrann større..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med "nytt" nick! Kjente deg igjen iallfall ;)

Mensmurringer kan jo bety både det ene og det andre.. Får du mensen, så kan du iallfall nyte litt alkohol fremover. Og håpe på digg sommervær! Savner litt alkohol nå, men venter til vesla er blitt littegrann større..

Nytt bilde i dag også! :nigo:

Mensmurringer kan bety begge deler ja. Har nettopp lest igjennom den gamle prøvedagboka mi og symptomene idag er sånn som ved de to andre gangene jeg var gravid, men litt mildere enn den første gangen med snuppa.

Men som de to andre gangen har jeg ikke tatt Vitex eller drømt merkelige drømmer.

Venter mensen før helga så det er bare å se det an.

Har en sikkelig blæh-dag idag. Er frossen og lat, og litt utafor. Det har vært så mye aktivitet i huset vårt de siste ukene at det nesten ble litt for stille og tomt når vi kom tilbake til normalen igjen. Har masse som skulle ha vært gjort, men har bare latet meg (og gjort noen jobbting, tross ferie)... Godt snuppa og kjære kommer innen ett par timer, for da går det ikke an å sitte å sture!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg venter og men den har ikkje dukka opp. Men trur den kommer nok til helga. Testa mandag negativt på billigtest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste i morgen!

Jeg har de siste dagene reagert skikkelig på bl.a. "gammel dame-lukt"! Synes den har forfulgt meg overalt når jeg har vært ute og gjort meg kvalm og sur. :eeeh: Har skikkelig ømme pupper, begynte å grine av barnetv og det murrer og stikker, mest på høyre side. Håper for all del dette ikke bare skyldes ekstra mange gamlinger der jeg har vært og vanlig PMS!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen vits å teste i morgen... :( Har begynt å spotte litt, TR e nok på vei. Fankern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Kjipt med den spottingen :sur:

Grattis med nytt nick, ser ikke nytt bilde jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig kjipt! Begynte å blø utpå dagen i dag, og jeg må innrømme at jeg håpte på at den ikke kom.... Bruker ikke å spotte noe særlig, så følte at det fremdeles var ett ørlite håp.

Det som er bra er at mensen kom på samme tid som forrige måned så den har kanskje stabilisert seg på 30 dager. Det betyr ok lengde på lutealfasen.

Jeg får også tatt MRern til uka, og det er bra.

Skal på helsekost når vi reiser utenlands nå og kjøpe vitex. Ble gravid på det begge gangene sist, så det er verdt å prøve. Uansett kan det både hjelpe på syklusvondter og brystsmerter!

Men nå skal jeg ta meg ett stort glass rødvin før jeg pakker siste rest! Håper ikke vekterstreiken lager for store problemer for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"PAPPA, DUMMING!" Skal si vi fikk et lite sjokk ved middagsbordet i dag når snuppa for aller første gang (her hjemme iallefall) sa dumming. Vi lot som ingenting, men var bra overrasket! :fnise:

Vi har hatt en fin tur, men jeg var bra sliten når jeg begynte på å jobbe! Lange dager med byvandring og shopping, sene kvelder og altfor tidlige morgener er ikke akkurat avlappende! ;) Snuppa våkenet kl halv fem og halv seks, og sov lange dupper på dagen, som vi brukte på bl.a. kjøpesenter, siden hun ikke synes det er sååå kjekt med shopping i lengden. :gjeiper: Men vi har kost oss tross lite søvn (på meg!) og opplevd masse! Det er deilig å komme seg bort. Og kjære fikk gjort masse i huset mens vi var borte, og det satte han stor pris på!

Mensen kom og gikk, og varte i knappe tre dager. Litt kort, men på akkurat det skal jeg ikke klage. Vitexen er nå bestilt og jeg håper det går kjapt sånn at jeg får begynt på den snart. Fikk ikke tak i den der vi var, så starten blir litt forsinket. Regner med EL om en 10-12 dager. Og selvfølgelig jobber jeg kveld, motsatt av kjære de dagene, men vi skal da få det til! :lur:

I morgen skal jeg på MR, men det rare er jo at bekkenet har vært ganske fint i det siste. Jeg har ikke så mye smerter som jeg har brukt å ha, og langt ifra så mye som når jeg var hos legen og hun bestemte at vi skulle ta en runde til med MR. Men det blir spennende å se om det er noen forandringer.

Skal også på helsestasjonen for kontroll av snuppa. Lenge siden vi har vært der nå så det blir gøy å høre hva de sier. Pottetreninga går greit. Jeg kan dra ut med henne uten bleie og hun har stort sett tørre dager på bhg. Men ikke prøv å sette på potta/do hvis hun ikke vil! Da blir som en orm, og hyler og skriker. Noe som var vanskelig når vi var på tur i helga og vi ikke kunne gå på do akkurat når det passet henne. Doene var også "skumle" og "farlige", tross medbrakt sammenleggbar doring og masse trøst. Men det gikk ganske greit. Jeg drøyde dupp-bleien litt, og så fikk hun ha bleie på flyet (som var gørrtidlig ene veien og tre timer etter leggetid på hjemturen). Men jeg synes hun er flink, jeg. Når hun ikke er trassig... ;)

Hun er ganske bestemt, men siden språket er bedre får hun til å forklare seg bedre og vi har muligheten til å spørre henne hva som er galt, så jeg synes ikke trassen er sånn som den var før. Det er langt i mellom sikkelige raserianfall, men hun er vanskeligere å distrahere. Vet ikke om det er fordi hun har skjønt taktikken vår, eller om hun ikke ombestemmer seg like lett når hun først har bestemt seg.

Når vi var på tur fikk hun det med å bare legge seg rett ned på bakken hvis det var litt kjedelig. Litt pinlig, men jeg kan jo på en måte forstå henne. Jeg må jo bare le av påfunnene hennes! :fnise: Men hun var jo verdens søteste når hun skulle betale for to nye dukker (salg på Disney store) og var så stolt når hun fikk posen av butikkdamen og så masjerte ut. Takket og sa hade både til henne og sikkerhetsvakten. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig øyeblikk på Disney store :hjerte:

Det blir spennende å se hva MRen viser i morgen. Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hun var så søt! Hun er veldig flink til å takke, og jeg håper hun fortsetter å huske at en kan ikke bare ta med seg hva man vil fra butikken og at det må betales!

Er spent på MRern! Er som sagt bedre enn på lenge, og det på tross av ingen behandlinger til knekkeren og lite tøy og bøy. Håper på en "diagnose" som kan fikses, men har veldig lite lyst å operere! Er på en måte på vent med hele bekkenproblematikken mtp flere barn. Er ikke noe særlig å gå å ha vondt, men jeg vet ikke hvordan en ny graviditet vil påvirke det.

Friiidag! Lang, hard dag på jobb i går, og så er snuppa på overnattingsbesøk til mormor, så det bli sent før vi la oss å. Lenge siden vi har sovet så lenge som idag. Skal tusle å hente henne snart. Kunne tenkt med litt mere alenetid først, men når en ikke er vant med å sove utpå føles det ut som det fremdeles er tidlig og ikke langt på dag! ;)

Ikke helt topp sommervær, men vi skal ha et vennepar på grilling i dag likevel! Blir koselig og jeg gleder meg.

Jeg får hive meg å dusjen og hente snuppa før det bli for sent. Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt,trøtt,trøtt! Jeg er så trøtt for tiden. Og jeg synes ikke jeg gjør annet enn å klage over det.. Akkurat nå har jeg ikke noe stort søvn underskudd heller, men jeg tror jeg kunne ha sovet hele dagen. Vi starta litt tidlig, men jeg dormet litt på sofaen før vi spiste frokost (og litt etter, tror jeg) og jeg har hatt en 2,5timers dupp i ettermiddag. Og jeg gleder meg til jeg skal legge meg i kveld. Jeg er litt sår i halsen, men ellers er formen fin, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så trøtt!

Snuppa sier: "mamma, ferdig sove nå", og vil så gjerne leke med slaktet av en mor. Kjedelig!

Og så tror jeg ikke denne trøttheten er en god ting når det kommer til å bli gravid... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mere våken i dag. Merket ikke at kjære dro i morrest og ble vekket av "mamma, tisse!" i halvåtte-tiden. Hvilket er mye bedre enn i sekstiden som det har vært det siste året. Tror snuppa har "sommersoving"! :fnise: Hun legger seg en halv til en hel time senere, men sover en til halvannen time lenger om morgenen. Skjønner ikke helt hvorfor, for hun sover like lenge på dagen, men jeg synes det er heeeelt greit!

Synes også at det er kjekt at hun vil tisse på potta om morgenen, framfor i bleien. Godt tegn! Men vi har fremdeles en del uhell, og jeg lurer på om vi begynte for tidlig, eller om jeg maser for mye på henne om det.... :sjenert: Vi kan ikke gå tilbake, men jeg har begynt å prøve å høre litt mere på henne, selv om jeg ser at jeg har rett. Så selv om hun holder på å tisse på seg skal hun få slippe å gå på do hvis hun svarer nei når jeg spør. Det blir vanskelig, og er vi ute å farter må vi ty til litt "tvang", men ellers så får det bare bli ekstra med tissetøy en stund framover.

Har kommet hjem fra knekkeing og shopping (I :hjerte: SALE! Og det er det mye av nå). Ble litt mat, gaver og litt klær til snuppa og meg, men ikke så mye. Hun har det meste hun trenger i sommer, og jeg storshoppet til meg selv på utenlandsturen, så jeg må bare prøve å begrense meg. Dessuten lærte jeg i vinter at snuppa kommer stort sett til å gå med ulltøy, så det er ikke så mye vits å kjøpe noe særlig med klær til vinteren.

Vi har ikke kommet til EL enda, men jeg tror ikke det kommer til klaffe denne gangen heller. Har satt som "mål" at det sikkert, FORHÅPENTLIGVIS vil klaffe før årsdagen til SA`en. Det er noen månder fram i tid og jeg kan senke skuldrene litt, tygge Vitex (som bør komme i posten snart!) og nyte en kvalmefri sommer. Jeg har jo gått gravid to sommere de siste 3 årene, så jeg må jo ikke gjøre det i år også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her tisser bare frøkna på do og andre ting kommer i bleia. Forsatt ein del tissing i bleia men i allefall ein start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo et skritt på veien, Fru Edderkopp! Det blir da med resten snart da!

Vi har ikke hatt uhell denne uka, så den nye teknikken funker kanskje! Og i tillegg var hun tørr i bleien når hun sto opp i går morrest. Er en stund til jeg tenker å prøve henne uten bleie på natta, men det lover godt at hun kan holde seg på natta.

Har tatt den første Vitexen i dag og selv om jeg ikke helt har trua, så har jeg jo et liiite håp om at det vil gå. Har ikke begynt EL.testing, men jeg bør vel kanskje det. Tror jeg har EL rett over helga, så det blir vel litt helgekos i mellom arbeidsskiftene :lur: Men først vinkveld med barseljentene!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en meget positiv ELtest i går og avtalte "date" med kjære før jeg dro på jobb. :lur: Det ble sent, men kjære ventet tålmodig på at jeg kom hjem fra senvakt.

Unormalt lite stikkninger og murringer denne måneden også, men jeg kjenner godt at det er ELtid nå likevel. Kjente det når vi hadde sex i går også.

Nå er det bare å vente! Bare en mnd til ferie også, så det er godt å ha noe annet å se fram til og glede seg over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...