Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Høres ut som en herlig morgen :Nikke:

Jepp! :nigo:

Avslutter en særdeles lat og giddesløs, men ok uke med jobbehelg. Kanskje like greit! ;)

God helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye jobb og mye hodepine i helga. Jeg har hatt vondt i skuldra/nakken, og det har gitt mye hodevondt. Har vært tungt å motivere seg og å holde seg unna smertestillende. Jeg tok så mye tabletter i forrige uke, så jeg vil så gjerne prøve å unngå flere piller iom at vi starter prøvinga igjen om noen uker. Dessuten synes jeg synd på levera mi! ;)

Har vært øm og stiv i bekkenlåsningen også, men det har vært overkommelig. Håper knekking i morgen hjelper!

En dag igjen med jobb og så har jeg mange dager fri. Har bare fått sett litt til kjære og snuppa i helga, og det er både godt og litt trist å se bilder og høre om det snuppa og pappaen har gjort i helga. :hjerte:

Har bare sovet tre timer i natt. Sen vakt og tidlig våken Snuppe, er dårlig kombinasjon. :fnise: Men jeg sto opp for å få litt snuppe-tid før hun og kjære dro til bhg og jobb. Håper jeg får sove senere! :natti:

Hun har blitt så flink til å kle på seg selv, og det er så godt å ha god tid på morgenen sånn at hun får styre litt selv med "bossa". Sendte henne avgårde i bhg uten bleie idag. Prøvde på fredag også, og det hadde gått greit helt til på slutten av dagen. Stolt, men er litt usikker hun på hvor lite hun egentlig har gått uten bleie siden hun de hadde på henne bleie både når de var ute og når hun sov. Men vi er i allefall godt i gang med pottetreninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MIssiw!

Godt det finnes knekkere å gå til... Skal se at hode og rygg kommer seg med mer søvn+oppknekking ;) Deilig med fridager som ligger foran deg da.. Har det begynt å våres der dere bor?

Flinke dere er som er godt i gang med pottetrening. Man må jo jobbe litt med det før man er i mål.

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MIssiw!

Godt det finnes knekkere å gå til... Skal se at hode og rygg kommer seg med mer søvn+oppknekking ;) Deilig med fridager som ligger foran deg da.. Har det begynt å våres der dere bor?

Flinke dere er som er godt i gang med pottetrening. Man må jo jobbe litt med det før man er i mål.

Ha en god dag!

Gud, det er ikke mye igjen på tickeren din! :sjokk: Spennende framover nå! Om ikke lenge er lillesnuppa di her! :hjerte: Du får en finfin dag selv, Pasjonsblomst!

Våres?!? Her snør det akkurat nå! :eeeh: Ikke akkurat det jeg planla når jeg i går gikk på jobb i sol og småsko! :fnise:

Vi øver og prøver på pottetreninga. Hun kan være veldig flink, men også finne på å bæsje i buksa 20 cm fra potta. Og med to-årstrass er det ikke alltid lett å bli enig om å både ta på og ta av bleien. :ler: Men det føles godt å være godt i gang og hun er jo superstolt av sine nye "tuser" (truser). Jeg tenker hun er helt tørr mot våren. Blir litt kjekkere når hun kan begynne å bruke litt mindre klær.

Nå har jeg surfet, sett frokost tv og drukket kaffe så lenge at nå må jeg spise en sikkelig frokost før jeg legger meg! :fnise: Godt jeg ikke skal på jobb for i ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*oppdatert*

Ha en fin dag :klemmer:

Takk, Lucky-mamma! :klemmer: Det har vært en god dag.

Har noe som minner mer om EL.smerter enn PMS idag. Vondt å sette seg ned innimellom, luftsmerter og stikninger. TR er 3-4 dager unna, så det er nok bare en liten forsmak på den.

Har vært til knekkeren idag og det er så deilig. Vondt mens det står på, men jeg er som et nytt menneske etterpå. Tror jeg fortsetter hos henne for det er litt ekstra massasje hos henne.

Snuppa var ikke snill med meg i morrest. Hører fra flere mødre på jobb at småtassene gjerne "hevner" seg litt når de kommer hjem etter en runde med lange arbeidsdager, og kjenner meg nå igjen i det. Jeg gleder meg til å endelig får være sammen med henne, og hun er bare trassig. Heldigvis var alt godt igjen etter barnehagen! Og hun gikk (eller mest sprang) nesten hele veien hjem. Jeg bruker ca 15 min. å gå, så det er et lite stykke. Superflink snuppe!

Nye vårsko fikk hun seg også! Ikke helt planlagt, men de var på salg og jeg kom på at det kunne være kjekt å ha overgangssko før vi begynner med lettere sommersko. Er straks litt mere utstyr som trengs i år enn i fjor merker jeg. Og så er det jo så utrolig mye fint å kjøpe å da! Men jeg prøver jo å være fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye utstyr som skal til når de små vokser og årstidene endrer seg og jeg kjenner jeg er glad for at lita har to eldre kusiner med utedresser i alle størrelser som ikke ser brukt ut :)

Det bar kjipt med denne snøen som kom igjen, krysser fingrene for at det var siste elingen før neste vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få knekt opp litt :tommelsmil:

Er utrolig mye fint å få til de små, kjenner jeg kommer til å slite med å ikke bruke opp alle pengene mine på lillegutt fremover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig mye fint å få til de små, kjenner jeg kommer til å slite med å ikke bruke opp alle pengene mine på lillegutt fremover :fnise:

Det vil gå seg til, men innimellom så sliter jeg litt jeg også med å ikke handle ALT jeg ser til Vesla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye utstyr som skal til når de små vokser og årstidene endrer seg og jeg kjenner jeg er glad for at lita har to eldre kusiner med utedresser i alle størrelser som ikke ser brukt ut :)

Det bar kjipt med denne snøen som kom igjen, krysser fingrene for at det var siste elingen før neste vinter.

Vi har arvet en del og jeg er ganske flink til å planlegge og å handle på salg. Men nå er det slutt på arven, ser det ut som, og jeg må tenke litt mere på at hun framover har egne meninger om hva hun skal ha på seg. ;)

Det var sikkelig vår i lufta når jeg dro på jobb på søndag. Ikke kunne jeg tenke meg å komme hjem til vinter igjen! Godt at det ser ut som regnet tar både den nye og den gamle snøen nå! Jeg har planlagt :sol: og planting av vårblomster med snuppa i helga, jeg. Får vel se an det litt til, kanskje? :fnise:

Så deilig å få knekt opp litt :tommelsmil:

Er utrolig mye fint å få til de små, kjenner jeg kommer til å slite med å ikke bruke opp alle pengene mine på lillegutt fremover :fnise:

Ja, utrolig deilig etter knekkingen! Har smurt meg med Volarol-gel (innbiller meg at den er bedre mtp prøvingen) og den hjalp den også. Har nesten ikke hatt vondt i nakke/skulder i dag. :nigo:

Det er utrolig mye fint til disse småttisene! ::Nikke: Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt kjekkere nå når hun bruker klærne lenger enn noen uker. Da har jeg litt bedre samvittighet når jeg handler! ;)

Det vil gå seg til, men innimellom så sliter jeg litt jeg også med å ikke handle ALT jeg ser til Vesla. :)

De vokser så fort den første tiden så du bare må ha masse klær. Det går jo bare ikke an å fortsette å handle så mye, men jeg blir fristet nå når vi går mot vår kjenner jeg. Har vært så mye ull og annet praktisk og litt kjedelig tøy i vinter at jeg gleder meg til å kle henne opp i noe annet!

Snuppa har kost oss hjemme idag. Planen var å gå ut, men det har regnet hele tiden, så de ble med dupp i ute i vogna. Vi har kranglet litt om smukken. Hun er så glad i den og noen ganger gir jeg meg fordi jeg ikke orker griningen. Det er jo verdens undergang en stund. Men det vi ser er at hvis vi er strenge så maser hun også mindre om den. Aller helst kunne jeg tenkt meg at hun bare brukte den om natta, men føler at vi ikke kan ta bort bleien og smukken samtidig. Men jeg må bare bli flinkere å ta smukk-diskusjonen med en gang om morgenen og ikke gi meg så fort! :sjenert:

Har gått å kjent på mensverk og vondt i låsningen i bekkenet idag. Og kroppen føles hoven, TR er ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok litt bedre samvittighet når han kan bruke klærne litt lengre ja ;) Er jo allerede noen bukser som begynner å bli litt små til han nå... men det er veldig stor forskjell på str i de ulike kjedene også da!

Ikke lett med den smokken...veldig kjekk til tider, men også vanskelig å sette grenser for bruken ;)

Er det nå prøvingen starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser raskt ut av klærne de føste månedene ja, Lucky! Det er jo bare helt utrolig hvor mye de vokser, og for den saks skyld utvikler seg, det første året! :hjerte: Det er jo helt magisk! Jeg er så glad for at lille M endelig har kommet til Lucky-heimen! :strix:

Jeg hadde planer om å starte EEEEENDELIG starte PP1 til helga :bolledeig: , men TR har latt vente på seg. Jeg har mye menssmerter, så hun kommer nok snart.

En bittebitte liten del av meg håper at vi har vært uheldige og at spiren allerde sitter selv om jeg innerst inne vet at det nok ikke stemmer. Blir ikke skuffet når TR kommer. Jeg har tenkt litt framover og prøver å senke skuldrene. Det er en del ting som er positive hvis ikke spiren sitter med det første, og jeg prøver å tenke på det. Jeg har ventet så lenge på dette og liksom innbilt meg og planlagt at jeg skulle bli gravid med en gang. Det har vært en liten trøst å ikke vært fornuftig i tankegangen, men nå når det har begynt å nærme seg må jeg snu om litt. Jeg må minne meg selv på at det faktisk tok 9 PPer før jeg ble gravid med snuppa og at livet ikke er så værst sånn som det er akkurat nå.

Det er mye som skjer med snuppa og det er greit å ikke går rundt å være ekstremt trøtt og kvalm. ;) Pottetreningen foreksempel. Igår var hun tørr hele bhg-dagen, men både tisset og bæsjet på seg når vi kom hjem. Vi hadde besøk, så hun ble sikkert litt distrahert. Men jeg blir litt frustert når hun tisser i buksa 5 min. etter at vi har sittet på do. Hun tisset også på seg når vi var ute å lekte før lunsj, men den er grei for de har jo på henne bleie når de er ute i bhg, så hun tenkte sikkert ikke på det. Vi har det ikke travelt, men jeg synes at vi har øvd så lenge nå (6-7 uker) at jeg kunne tenkt meg flere tørre dager uten så mange uhell. Har litt dårlig samvittighet for at vi kanskje begynte for tidlig. :sukk: Men intressen var der og da var det greit å smi mens jernet var varmt.

Vi er hjemme alene i helga, snuppa og jeg, og akkurat nå ligger hun ved siden av meg og sover (OG SNORKER :fnise: ), mens jeg koser meg med KG og kaffe, fred og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TR enda... Ja,ja, bare å vente da! Hadde litt lang syklus ikke siste, men dne før der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her starter jo spenningen før prøvingen :gjeiper: håper du klarer å tenke slik at nå er prøvestart men ikke målgang. Foran deg ligger mange, gode og lyse måneder med masse håp om lykke. Den dagen spira sitter er det riktig:)

Kjekke søndagsplnaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter jo spenningen før prøvingen :gjeiper: håper du klarer å tenke slik at nå er prøvestart men ikke målgang. Foran deg ligger mange, gode og lyse måneder med masse håp om lykke. Den dagen spira sitter er det riktig:)

Kjekke søndagsplnaer?

Ja, ikke sant, Pasjonsblomst! Det som så lenge har vært målet er jo bare et delmål. Kjenner at det skal bli godt med vår og lysere dager, prøvestart og mye øving! :sengekos:

Ingen planer idag, dvs jeg har masse hus-ting som skulle ha vært gjort. Snuppa og jeg har vært hjemme alene og bare kost oss. Hun har vært uvanlig flink til å leke seg og prater hele tiden. Jeg har fått gjort ganske mye, bl.a. hengt opp gardinstang og gardiner på TV-stua, ett år etter vi flytta inn! Ting tar tid... :fnise:

Inne med en søndags :klem:

Håper dere har hatt en fin helg.

Har hatt en super helg! :klemmer: Skulle bare så gjerne ha fått byttet ut regnet med :sol: Men en kan vel ikke få alt. Etter en kald og våt tur ut i går var det deilig med inne-kose-dag.

Jeg har fått sovet masse i helga, men er trøtt likevel. Snuppa er en sikkelig morgenfugl for tiden, men jeg har fått lagt meg tidlig siden den bare har vært kjedelig å sitte oppe alene. Greit å være i den dagsrytmen når jeg skal stå opp kl fem i morgen tidlig. Det er bare et kvarter før snuppa starter dagen! :gjeiper:

Helgens to beste hendelser var når snuppa både lørdag og søndag krøp opp i fanget mitt, krøllet seg sammen, sa "baby" og sovnet! :rodmer: Vi kan gjerne sitte å kose mens vi ser på TV, men det er leeeenge siden hun har sovnet sånn i armene mine. :hjerte:

Nest best må nok være når hun sto å sang til sitt eget speilbilde på badet mens jeg dusjet. :fnise:

Og etter det; at hun gikk til mormor å spurte om flere kjeks etter jeg sa nei. Utspekulert! :lur:

Det har vært mange smil og mye latter, mamma og snuppe-kos, lek og tøys i helga. En helt herlig helg! Vi har diskutert litt om smukken, men mamsen har vært streng og det har gått kjempefint!

Fremdeles ingen TR. Men nå er det natta! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inne og leser. Du har komt lenger med pottetrening enn meg. Vi prøver litt med blanda hell. Følger spent med deg. Vi blir prøvere i mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa høres helt herlig ut om dagen :hjerte:

Håper lille M blir en skikkelig kosegutt når han blir større også ;)

Håper det er en fin grunn til at ikke tr har kommet da :lur: Heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige snuppa :hjerte: Litt kjedelig at hun starter dagen så tidlig, men det går vel greit når man kommer seg i seng i tide ;)

Håper det er gode grunner til at tanta ikke har kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen mens! :filer: Det har daglig kjentes ut som den har vært rett rundt hjørnet, men uten noe resultat. Jeg tok en stripstest i morrest (CD32) og den var negativ. Hadde ikke tid til å vente ut tiden, men det var på de minuttene jeg ventet ga bare en sterk kontrollstrek og ikke antyding til noe positivt resultat.

Er ganske rolig selv om både kjære og jeg har drømt litt om at en av svømmerene tjuvstartet og fant fram. Jeg ble heller ikke skuffet over det tilsynelatende negative resultatet. Mere forbanna over at jeg skal ha syklus-krøll nå før prøvestart. :regler:

Har lurt litt på om stress kan ha gitt syklus-krøll, men jeg er faktisk ikke stressa for å bli gravid. Jeg har senket skuldrene og ser egentlig på prøvestarten med glede og spenning. Og egentlig hadde det passet best å bli gravid om en mnd eller tre, men vi starter likevel nå.

Inne og leser. Du har komt lenger med pottetrening enn meg. Vi prøver litt med blanda hell. Følger spent med deg. Vi blir prøvere i mai

Jammen da er dere rett bak oss da! :tommelopp:

Pottetreninga er det jo ikke noe å stresse med. Hun er jo fremdeles ganske lita. Blir sikkert kjekkere å starte til våren, hvis hun er klar for det.

Snuppa høres helt herlig ut om dagen :hjerte:

Håper lille M blir en skikkelig kosegutt når han blir større også ;)

Håper det er en fin grunn til at ikke tr har kommet da :lur: Heier på dere!

Kos er det beste! Etter en kranglete middag og ettermiddag med bhg.sliten jente er fangkosen til barnetv helt fantastisk! :hjerte:

Jeg håper også litt at testen i morrest var feil. Tiden vil vise. Godt jeg ikke stresser så veldig mye med det.

Herlige snuppa :hjerte: Litt kjedelig at hun starter dagen så tidlig, men det går vel greit når man kommer seg i seng i tide ;)

Håper det er gode grunner til at tanta ikke har kommet :)

Hun har heldigvis sovet litt lengre de siste morgenene. Godt for kjære, siden jeg har vært på jobb en stund før de har stått opp. Så lenge hun er flink til å legge seg er det iallefall ganske greit at hun starter så tidlig. Noe nattetull har det heller ikke vært på lenge.

Jeg håper også det er gode grunner, og iallefall ikke noe tull og prakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...