Gå til innhold

30 day shred


klakkekatt

Anbefalte innlegg

Begynte level 1 av shred i dag, og armer og skuldre er støøøle allerede. Aldri svettet så mye noen gang. Måtte stopp opp videoen et par ganger, følte jeg var på full fart i bakken! Men kondisen blir vel bedre og jeg skal klare uten stopp i løpet av de neste gangene. Trodde ikke formen var dårlig :sjenert:

Anonym poster: d441ba6f4c655be275f567909ce43a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DAg 2 av level 1 i dag. (to dagers opphold fra dag 1, har det noe å si?)

Brukte to 2 kg håndvekter, klarte ikke alle repetisjonene på alle øvelsene, så måtte legge de fra meg og kun bruke hendene på slutten av håndvekt-øvelsene. Skulle kanskje hatt 1 1/2 kg vekter? Føler at 1 kg blir altfor lite. Hva bruker andre?

Syns det gikk litt bedre i dag, og liker at hun skifter aktivitet så fort, blir ikke så kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at dere er mange som er entusiastiske tilhengere av "30 day shed" og Jillian Michaels andre programmer.

Jeg ble jo bare såpass nysgjerrig at jeg måtte laste ned for å se hva dette var.

Kikket bare litt her og der i programmet, men syns at dette så veldig likt ut som mange av timene f.eks. Elixia tilbyr?

Til dere som trener/har trent ved sentre som Elixia og Sats, hva er egentlig forskjellen mellom gruppetimene som disse tilbyr, og Jillian Michaels programmer?

Får dere mer utbytte av Jillian Michaels videoer? I så fall hvordan?

Er det hardere? Mer effektivt?

Er dette noe for de som trener flere ganger i uken på treningssenter? Og i så fall, -for en som trener styrke og kondis regelmessig allerede, hvilket program er riktig å starte med?

Anonym poster: a222ae81b1a8bf9a6d8738bc2307bd32

Anonym poster: a222ae81b1a8bf9a6d8738bc2307bd32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mer ut av det fordi jeg kan trene det i min egen stue, når jeg vil. Også motiverer det meg at det er lagt opp i 10 dager på level 1, 10 dager på level 2, 10 dager på level 3. Man har et mål med mindre delmål. Veldig motiverende for meg, som lever i den troen at jeg skal se forskjell på kroppen og merke forskjell på kondis og utholdenhet etter disse 30 dagene.

Jeg har deltatt på ulike saltimer tidligere, og syns dette gir en god kombo av kardio og styrke på hele kroppen. Jeg har tro på Gillian. Det er ikke dermed sagt at det ikke finnes timer på sentre som er like bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at formen min bærer preg av å ha gått gravid og en slitsom babyperiode, men jeg har absolutt trent meg tilbake til over gjennomsnittlig bra kondis.

Jeg hoppet altså over level en da jeg syntes den virket lite slitsom, men etter et par ganger på level to hvor jeg da ble kjent med øvelsene og dermed gjorde mer og mer ut av hver enkelt bevegelse, og presset meg mer og mer, så blir jeg kjempesliten av level to! Så for min del er 30 day shred (level 2) perfekt på dager jeg vil trene, men ikke har mulighet til å dra på joggetur eller lignende.

Men om jeg blir å fortsette med dette når jeg omsider kommer meg tilbake på treningssenter, det gjenstår å se. Har ikke særlig erfaring med saltimer da. Pleier å trene for det meste egentrening + spinnigtimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trenet hver dag dene uken utenom tors, begynte level 1 på mandag. Ikke merket noe til minskninger i cm eller kg :( Jeg håpte vel på raske resultater! Forøvrig blir jeg kjempesvett og sliten fortsatt, hiver etter pusten. Blir det bedre etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trenet hver dag dene uken utenom tors, begynte level 1 på mandag. Ikke merket noe til minskninger i cm eller kg :( Jeg håpte vel på raske resultater! Forøvrig blir jeg kjempesvett og sliten fortsatt, hiver etter pusten. Blir det bedre etterhvert?

Kondisjonen blir bedre etter hvert ja. Men husk at kosthold har minst like mye å si for vektnedgang som fysisk aktivitet. Man går ikke ned av a trene dersom man spiser usunt. Derimot kan man gå ned av å spise sunt, uten at man trener. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Vena Cava

Jeg tenkte å begynne i morgen, må bare rydde datarommet først for jeg vil ikke stå i stua forran sambo :P

Å stå fremfor gubben har jeg gjort siden mai. du blir vant med det. Han også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg tenker å begynne på dette imorgen. Nå er det på tide å ta seg selv i nakken 8 mnd etter fødselen og få en kickstart, og bli kvitt de siste 5-6 kiloene. Jeg har egentlig aldri trent, og er i superdårlig form.

Ble uansett veldig motivert av å se litt på tråden her.

Har planlagt å trene om morgenen, etter at babyen har fått frokost.

Det eneste som bekymrer meg er alle festlighetene denne mnd bringer med seg. Forsinket julebord, 30 årsdag og klassereunion. Tviler på at jeg klarer å gjennomføre programmet dagen derpå.

Er det helt krise om man tar seg en "pausedag" innimellom?

Anonym poster: 81066bd65603ad3bec1ea6f648c60051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske støl etter å ha gjennomført første økt idag morges. Spent på om jeg klarer å gjennomføre imorgen også. Jeg må jo det!

Anonym poster: 81066bd65603ad3bec1ea6f648c60051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest LightBulb

Nå har jeg startet opp igjen og har nettopp fullført dag 2 av level 1. Merker stor forskjell på utholdenhet allerede. I går trodde jeg at jeg var døden nær :fnise: I dag var det bare en deilig følelse av å ha brukt kroppen :)

Håper jeg kan fullføre denne gangen uten at ryggen krangler. Hadde kjempegode resultater sist gang og da holdt jeg bare på i 1 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg startet opp igjen og har nettopp fullført dag 2 av level 1. Merker stor forskjell på utholdenhet allerede. I går trodde jeg at jeg var døden nær :fnise: I dag var det bare en deilig følelse av å ha brukt kroppen :)

Håper jeg kan fullføre denne gangen uten at ryggen krangler. Hadde kjempegode resultater sist gang og da holdt jeg bare på i 1 uke :)

Samme her! Morsomt å se at det er flere som gjentar denne galskapen :-) Var døden nær første dag jeg også, men det blir da bedre for hver gang! Vi skal klare å fullføre denne gangen!! :trene: Jeg har i alle fall veldig god utbytte av denne treningen. Musklene bygges fort, og kondisen bedres veldig! Om ikke det var nok, så hjelper det på humøret også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Samme her! Morsomt å se at det er flere som gjentar denne galskapen :-) Var døden nær første dag jeg også, men det blir da bedre for hver gang! Vi skal klare å fullføre denne gangen!! :trene: Jeg har i alle fall veldig god utbytte av denne treningen. Musklene bygges fort, og kondisen bedres veldig! Om ikke det var nok, så hjelper det på humøret også..

Jeg kjenner på armene mine at jeg har fått muskler :hoppe:

Dag 4 i dag og kroppen lengter etter treningen :jepp: merker jeg har fått mye mer energi og har allerede mistet 1cm av midjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Prøver å gjennopplive denne tråden igjen, jeg! Dag 1 på level 1. Andre gang jeg gjør 30DS, fikk enorme resultater sist gang men måtte slutte pga operasjon.

It's on!! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!! Begynner i dag :D

Nice! Da ligger vi likt an, for jeg kunne ikke gjøre det i dag. Er vanligvis manisk på å gjøre det hver dag, men i dag var jeg ikke hjemme før kl 22 og da blir det litt sent å begynne å hoppe og styre ;)

Dag 2 i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det dag 2!!

På økten i går synes jeg kondisjonsbiten går ganske ok (må nok ta i litt mer her), men styrken på armene var helt uutholdelig. Spent på hvordan det blir i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...