Gå til innhold

30 day shred


klakkekatt

Anbefalte innlegg

Klokka er 20:15.. fortsatt ikke gjort det. Og ikke så behagelig om kvelden med en svær middag i magen. Ikke så optimalt heller, sikkert. Men det er viktigere at jeg holder oppe motivasjonen ved å trene litt hver dag samme søren, enn at jeg ikke beveger meg og blir slapp og slaskete. Nemlig! *på med treningstightsen*

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FERDIG MED 10/30 og FERDIG med level 1 :)

Jeg fikk bekreftet at det verken var behagelig eller optimalt. Fikk skikkelig hold på første cardiorunde, lol...

Det knekker ganske mye i leddene mine når jeg trener (noen ganger verre enn andre, i dag var ille), lurer på hva det kommer av? Det knekker når jeg går opp trapper også. Ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har fått gode resultater her, hva var utgangspunktet deres? Tenker på vekt og hvilken form dere var i før dere startet. Hadde vært interessant å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker uten tvil!

30 days shred + en god kostholds plan og du vil se resultater. Jeg gjennomførte det i fjord sommer og var rimelig fornøyd selvom kostholdet ikke var på sitt beste. Er nå på runde to og resultatene etter kun 24 dager er helt fantastiske. Man er selvfølgelig nødt til å presse deg selv til det ytterste og gi alt du kan i de 20 minuttene man trener. Det er ikke lett, jeg trodde jeg skulle besvime etter de første dagene, men nå som jeg er på nivå 3, er plutselig ikke nivå 1 så krevende lenger.. :)

Jeg har til nå gått ned 3 kilo, men det ser ut som om jeg har tatt av mye mer fordi kroppen har blitt strammet opp mye, mye mer en forventet. Jeg er utrolig fornøyd.

Klarte dog å pådra meg en benhinnebetennelse den første gangen, så lytt godt etter til Jillian så du utfører øvelsene riktig.



Anonymous poster hash: 716e9...77d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har fått gode resultater her, hva var utgangspunktet deres? Tenker på vekt og hvilken form dere var i før dere startet. Hadde vært interessant å se :)

Jeg veier meg ikke, fordi man får såpass mye muskler at det ikke merkes like godt på vekta. Men går jo ned noen kg likevel. Målestokken min derimot er valkene på ryggen, de forsvant forrige gang og er på vei bort nå. Merker det også veeldig godt på armene, som blir hardere. Går og tar på dem hele tiden, hehe. Og ikke minst merker man det på formen!

Utgangspunktet mitt forrige gang var verre enn nå. Det var første gang i mitt liv at jeg trente skikkelig og faktisk fulgt et program og hadde i tillegg vært kronisk syk i mange år. Denne gangen (1-2 år senere) merker jeg at jeg er mye sterkere. Utgangspunktet i vekt er ca 70 kg, regner med å ligge på rett over 65-66 når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg ikke, fordi man får såpass mye muskler at det ikke merkes like godt på vekta. Men går jo ned noen kg likevel. Målestokken min derimot er valkene på ryggen, de forsvant forrige gang og er på vei bort nå. Merker det også veeldig godt på armene, som blir hardere. Går og tar på dem hele tiden, hehe. Og ikke minst merker man det på formen!

Utgangspunktet mitt forrige gang var verre enn nå. Det var første gang i mitt liv at jeg trente skikkelig og faktisk fulgt et program og hadde i tillegg vært kronisk syk i mange år. Denne gangen (1-2 år senere) merker jeg at jeg er mye sterkere. Utgangspunktet i vekt er ca 70 kg, regner med å ligge på rett over 65-66 når jeg er ferdig.

Dere 2 over her, takk for svar! Kult å lese. Arbeider med kostholds- og treningsrådgivning så alltid gøy å høre nye erfaringer. Flere kan gjerne få svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 100%naturlig

Dere som har fått gode resultater her, hva var utgangspunktet deres? Tenker på vekt og hvilken form dere var i før dere startet. Hadde vært interessant å se :)

Hei! Jeg var over 84 kg før jeg startet og er i dag nede på 62-63 kg. Jeg har ikke fulgt noe fast opplegg, bare fulgt sunn fornuft og lagt om kostholdet, fra ganske usunt og stort matinntak! Til å moderere mengdene, spise sunnere, med balansert forhold mellom karbohydrater, proteiner og vitaminer/mineraler. Av tilskudd, tar jeg tran, c-vitamin og magnesium, ellers er alt inntak gjennom mat, bestående av fiber/kornprodukter, fisk og kjøtt og mye grønt og frukt. Har også begynt å spise om morgenen og helt sluttet med sene og store måltider. Jeg fant ut at noe måtte gjøres når vekta passerte 84 kg før etpar år siden. Det gikk tregt å komme under 80 kg, først i vår var jeg nede på ca 77 kg. Fant ut at sukkerholdige drikker, som saft, juice, brus og øl, måtte kuttes drastisk. Først da kom resultatene og etter at jeg startet trening, som begynte med trappeløp på jobb kombinert med gange, løp og sykling, kom vektreduksjonen raskt. Har også startet å trene på Elixia, 3 gr/uke, som gir god effekt. Er i gang med å stablisere vekten på ca 63 kg, føler det er beste vekt for kroppen og min treningsform! Det går helt fint å gjøre det selv, uten alt av kurer, men det krever målrettethet og vilje til å stå i mot, når fristelsene og matsuget kommer!!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste så mye medisiner i går at jeg ikke kunne trene, men sånn er det da noen ganger :murvegg::klaske:

Men i dag skal jeg gjøre 8/10. Skriver her inne når jeg har fullført.

Mitt utgangspunkt er 50kg, er 170 cm høy, så jeg er ikke overvektig, men helt uten muskler. Helt ok kondis, men ingen muskler whatsoever. Aldri tatt en armheving før 30ds :fnise:

Endret av tingeling~
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, må vel kanskje oppdatere her litt også. Jeg hoppet av 30 day shred etter 3 dager. Var rett og slett lei hele opplegget. Har gjennomført 30 day shred 4 ganger totalt, med gode resultater.

Så googlet litt rundt for å prøve å finne litt motivasjon (synes de before/after bildene er så motiverende). Og fant ut at Jillian har kommet med et nytt program som heter Jillian Michael body revolution. Dette programmet varer i 3 mnd. Med 3 ulike faser.

Det er egentlig ganske likt 30 day shred, men samtidig veldig ulikt.

Her trener du 6 dager i uka. Hver uke har 3 ulike programmer, 2 styrke og 1 kardio. Mandag og tirsdag er det studieprogram 1 og 2, onsdag er det kardio, torsdag og fredag er det styrke igjen og lørdag er det kardio. Søndag er hviledag.

Er nå på uke 2, og er supermotivert. Synes dette passer meg litt bedre siden jeg ikke blir så lei av å kjøre det samme hver dag.

Så kommer til å oppdatere her om det ikke er kjempe protester mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell!!!! I dag er det shred fri..er på vei til treningssenteret for å løpe..

Det er plankeøvelsene som er verst, rett og slett. De er satan selv. Og så er det så maaange av dem! Synes det vanskeligste foreløpig er teknikken, level 1 er liksom så greit fordi det er både enkelt, og så har man gjort det så mange ganger at alt går litt på autopilot. Nå er det liksom knoting og vondt og halvveis greier, i tillegg til at styrkeøvelsene er tuuuuuuuuuunge. MEN jeg husker fra sist gang at det gikk mye bedre etter noen få dager, både fordi man fikser teknikkene bedre og fordi man blir jo litt sterkere.

Det positive med det er jo at man blir ekstra motivert til å gjøre det hver dag, rett og slett for å bli fortere ferdig med de 10 dagene ;) Level 3 er mye bedre.

Huff, må vel kanskje oppdatere her litt også. Jeg hoppet av 30 day shred etter 3 dager. Var rett og slett lei hele opplegget. Har gjennomført 30 day shred 4 ganger totalt, med gode resultater.

Så googlet litt rundt for å prøve å finne litt motivasjon (synes de before/after bildene er så motiverende). Og fant ut at Jillian har kommet med et nytt program som heter Jillian Michael body revolution. Dette programmet varer i 3 mnd. Med 3 ulike faser.

Det er egentlig ganske likt 30 day shred, men samtidig veldig ulikt.

Her trener du 6 dager i uka. Hver uke har 3 ulike programmer, 2 styrke og 1 kardio. Mandag og tirsdag er det studieprogram 1 og 2, onsdag er det kardio, torsdag og fredag er det styrke igjen og lørdag er det kardio. Søndag er hviledag.

Er nå på uke 2, og er supermotivert. Synes dette passer meg litt bedre siden jeg ikke blir så lei av å kjøre det samme hver dag.

Så kommer til å oppdatere her om det ikke er kjempe protester mot det.

Jaa, jeg har lest om det, så gøy! Tenkte jeg skulle gå videre på det eller enten ripped in 30 days eller killer buns and thighs. Kanskje til og med alle 3 ;) er jo greit å ha noe å fortsette med så det ikke stagnerer etter shredden :) Bare kom med oppdateringer! Veldig gøy! Hvordan er vanskelighetsgraden i forhold til 30 day shred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med uke 2- styrkeøkt 2. Å gud jeg kjenner det!

Jaa, jeg har lest om det, så gøy! Tenkte jeg skulle gå videre på det eller enten ripped in 30 days eller killer buns and thighs. Kanskje til og med alle 3 ;) er jo greit å ha noe å fortsette med så det ikke stagnerer etter shredden :) Bare kom med oppdateringer! Veldig gøy! Hvordan er vanskelighetsgraden i forhold til 30 day shred?

Det er litt vanskelig å si, jeg er kun på nivå 1 enda. Og synes det er litt enklere enn 30 day shred level 1. Samtidig er det også tyngre. Det fokuseres mer på en muskelgruppe i gangen på nivå 1 her. Ikke like mye trening av armer og bein samtidig. Det er enklere å lesse på med tyngre vekter.

Synes det også virker litt "tryggere". Det er lett å skade seg i 30 day shred, og man må virkelig følge med på teknikken for å ikke feilbelaste. I level 1 på body revolution så trenes det svært mye stabiliserende sånn at du tåler større belastning etterhvert.

Har sett litt på de andre filmene (det er 13! totalt), og ser at det virkelig kommer til å bli blytungt, tyngre enn 30 day shred. Mye plyo moves etc.

Har kjørt gjennom de andre programmene til Jillian tidligere, Og det er vel body revolution og 30 day shred som jeg liker best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12/30

mmmmmfffggghhhhhhhpppffffhhhh.............

Litt lettere i dag enn i går til tross for gangsperr, pga teknikk. Men fortsatt. Får litt lyst til å gråte. Men resultatene blir verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!

Jeg må bare slenge inn litt solskinn blant mine huff og akk. Det er faktisk helt enormt hvordan mestringsfølelsen av dette overføres til hverdagen generelt! Merker livskvaliteten går opp minst tre hakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg i gang med 13/30. Igjen, min største motivasjon nå er å bare bli ferdig med level 2, og det er faktisk en ganske effektiv motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...