Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

:troest: Skjønner godt hva du mener...det er forferdelig trist når dyrene våre dør...uansett hva slags dyr det gjelder!!! Han var veldig gammel, men det gjør det jo egentlig bare verre...til lenger de lever til nærmere knyttet blir en jo!! :tristbla:

Godt å høre at du var begynt å føle deg litt bedre vennen..du skal se det snart roer seg ned! Håper det for din del iallefall..hvis ikke så får du få noe av legen for å stagge kvalmen, sånn kan du jo ikke gå rundt!!

Håper du får en fin helg vennen!

Go :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen Madden! :klem:

Ting føles litt lettere i dag. Har kanskje fått det mer på avstand, og så hjelper det på humøret at kvlamen lot seg stagge av noen brødskiver. Dette går riktig vei nå, har jeg følelsen av. Herfra skal dere se jeg bare legger på meg... ;)

Snart HELG!!! :hoppe:

Skal kose oss hjemme hele helga. Skal ut og shoppe litt i morgen (hvis jeg orker, mannen skal spandere ny vinterkåpe til meg som forskudd på bursdagsgave!), og så skal vi begave det lille dyret vårt (snufs...) og bake pepperkaker på søndag. Det er i hvert fall planen, om formen er ok! Vi må begynne å rydde i tingene til Maurits også (ilderen altså), det blir trist men...

Ønsker dere alle en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så leit å lese om Maurits vennen min. Det er alltid så vondt når dyrene går vekk. Jeg har mistet mange og sørger jo like hardt hver eneste gang. Nå har vi valgt å ikke ha dyr på en stund.

Håper kvalmen er snill med deg i helga og at den blir fin. Her er det iallefall fint vær og det kan jeg like!

Stor klem til deg vennen, skjønner at du har det litt vondt nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det går bedre nå. Jeg trenger også sårt en ny vinterkåpe, men tenker at det er greit å gå i den gamle i år. Vet jo ikke når magen kommer, og da kan det være greit å ha noe gammelt som det ikke gjør noe om blir "strukket" litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmina og Peony: :klem:

Ja, det er sant det du sier Peony, men jeg tror ikke magen blir sååå stor i vinter, den gamle kåpa mi er så slitt at det er flaut å gå med den, så her må det nyinnkjøp til! Får prøve å finne en som er litt vid i fasongen.

Vi fikk beskjed nå om at fotografbildene av Brage er ferdige, så da skal vi dra og se på dem også i morgen! Er så spent jeg, Brage satt jo ikke mye stille mens dama tok bilder, men jeg håper de ble bra likevel, selv med en "turbo" gutt. Han smilte jo mye i hvert fall!

Er litt kvalm igjen nå... Sikkert pga for mye ferdigpizza og brus :roll:

Ikke det sunneste for en gravid akkurat, men når man ikke orker å lage middag så ender man ofte opp med sånt! :rodme:

Ha en fin kveld alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heidi76: :klem:

Nå har vi stekt hundreogørti pepperkaker, sikkert nok for jula i år pluss fem år fremover...

Brage ville mest spise opp deigen, så det ble til at mammaen hans overtok hele greia etter en stund! Brage og pappaen hans var borti gata her i stad og så på tenning av et felles juletre. Han fikk en stor sjokoladenisse, gjett om han var fornøyd og stolt da!

Vi fikk ikke sett på fotografbildene i går, jeg trodde det var åpent på lørdager, men det var det jo ikke... tar det på torsdag istedet, for da er det langåpent!

Er litt mer kvalm i dag enn jeg har vært de siste dagene. Men det gjør meg litt mindre bekymret også, det må jo være liv der! Har hatt så sinnsykt vondt i magen noen netter, at jeg har tenkt at dette må være en begynnende abort. Også pga redusert kvalme, har jeg vært litt engstelig, men når kvalmen er der sånn som nå blir jeg litt lettet. Merkelig gravid-logikk dette her... :roll:

God søndagskveld alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en pepperkake baker, baker pepperkaker.......

Høres ut som om det er skikkelig julestemning i LT heimen. Koselig med pepperkakebaking. Lager du deigen selv eller kjøper du? Tenker jeg kommer til å kjøpe deig jeg :sjenert:

Det er sikkert ikke noe galt med babyen din, siden du fortsatt er kvalm. Kan tenke meg smertene kommer av en voksende livmor og ligamenter som strekker seg.

Håper du får en fortsatt god kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal kjøpe pepperkakedeig en dag, jeg...

Skjønner hva du mener med å bli bekymret når symptomene er borte. Jeg har også hatt magesmerter i det siste, men det har nok med å gjøre at jeg er litt mer forstoppet nå som jeg er gravid :rodme: Men blir bekymret hver gang puppene er litt mindre ømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :klem:

monja: Jeg lagde deigen i går kveld, men neste år skal jeg halvere oppskriften, for det ble utrolig mange brett med pepperkaker, deigen tok jo aldri slutt!

Mannen har lyst til å lage et pepperkakehus også, men da må han bruke en annen type deig visstnok.

Peony: Det er godt det er flere som har det som jeg! Tror nok magesmertene mine er fordøyelsessmerter for det meste, magen min er utrolig følsom! Men når jeg kjenner det i ryggen også, og det nesten minner om rier, blir jeg urolig. Puppene mine er sjelden ømme faktisk, men i helga har de vært litt vonde. De har i hvert fall vokst en del!

Av og til føles det litt lenge til januar, da vi får innkalling til ordinær UL. Men samtidig så går tida fort fram til jul nå, og om ca. en uke skal jeg til jordmor, og håper å få hørt hjertelyden! :hoppe:

2. søndag i advent i dag, og vi har tent to lys i adventsstaken. Koselig! :)

Skal snart synke ned i sofaen og se hva som er å glane på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Det er nok helt normalt å bekymre seg når man er gravid. Man blir jo så redd for den lille spiren inni der! Og det kan jo hende du har vond fordi du kaster opp også. Jeg gikk jo konstant med de magesmertene jeg etter å ha kastet opp halve døgnet! Det går sikkert fint med nurket inni der!

Tenker Brage likte pepperkakedeigen ja. Vi skal bake pepperkakene helgen som kommer nå tenkte vi. Det blir kos. Men jeg er nå ikke så sikker på at lille frøken fryd får delta så veldig lenge. :ler:

Mandag og nydelig vær ute, deilig! Ungene sover nå men etterpå er det på med kjekedresser og ut på lekeplassen ja!

Ha en fin mandag vennen

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmina: :klem:

Takk for hilsen vennen, det er sikkert pga at jeg kaster opp og ikke får i meg så mye mat. Ellers så tror jeg jeg kjenner at livmoren strammer seg allerede - kjenner av og til en hard kul nederst i magen, samtidig med at magen strammer seg, men den flytter seg rundt, så den er vel i "startgropa" for å poppe ut snart.

Her snør det og jeg skal snart hente Brage i barnehagen!

Ha en fin mandag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heidi76 og søndagsengel: :klem:

Vært hos legen i dag og blitt sykmeldt uti januar... litt deprimerende, men det er nok det beste når formen min er som er den er :tristbla:

Gleder meg så enormt til kvalmen gir seg og jeg kan spise normalt igjen! Og glede meg over en god middag. Lenge siden sist det nå!

Den fine snøen vi fikk holder på å regne bort, det er bare slaps ute, og skikkelig grått og trist!

Skal prøve å være litt mer aktiv her inne, så jeg ikke havner på side 2, men takk for at dere dytter meg opp jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var en lang sykemelding! Håper virkelig du blir bedre før den går ut :klem: Her våknet vi til sludd, som nå er blitt til regn :forvirret: Litt av et julevær :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det var lurt med en lang sykemelding jeg. Nå kan du slappe av og roe ned for du VET at du ikke må på jobb på lenge. Kanskje det hjelper litt også.

Så dere har fått snø?

Her ved Vestfold-kysten har det kun regnet. Det vil si at det har vært litt sludd-tendenser innimellom men ingen ting har lagt seg og plenen er like grønn. :roll:

Håper vi får litt snø til jul ihvertfall. Vi skal feire julaften hos foreldrene mine og der er det ihvertfall snø. :tommelsmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du må slappe av, og bli bedre. Kos deg masse med Brage. Skjønner godt at han spiste pepperkakedeig. ;)

:klem: til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vennen!!

Håper du føler deg bedre etterhvert. Det er SÅ ikke noe gøy å gå rund å være kvalm. Huff huff.

Men jeg synes du er flinkn alikevell jeg - baker pepper kaker og styrer til jul. Du er så flink atte. Jeg selv har ikke fått opp julestaken en gang. Har jo vært sengeliggende, men er bedre nå. Får ta vasken og pyntingen til helgen.

Håper du får en super tirsdagskveld!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...