Gå til innhold

La Traviatas dagbok


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sikkert like greit at du ble sykemeldt sånn som du har det! Men håper du kommer deg snart da sånn at du slipper å være syk hele svangerskapet! Det var jo jeg og jeg trodde jeg skulle bli sprø etter hvert! Men jeg krysser fingrene og sender masse gode tanker din vei vennen min så går det nok bra skal du se :klem:

Her bakes det i dag så jeg er bare som snarest innom!

Ha en fin onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til alle dere godjenter! Det er så koselig å komme inn her og lese hilsener fra dere.

I dag er jeg litt bedre, kanskje fordi jeg har sløva ekstremt lenge i senga mi og tatt det helt med ro? Skulle så gjerne hatt mer overskudd, huset trenger rydding og vasking, og klesvasken hoper seg opp! Men sist lørdag da jeg følte meg bedre satte jeg i gang med masse rydding og klesvask og skifting av sengetøy, og dagene etter var formen min helt bånn i bøtta... Legen min mente at jeg burde ta det med ro selv om jeg har bedre dager innimellom. Men hvordan i huleste skal jeg få ordnet alt til jul hvis jeg bare skal slappe av da??? :grine::sur:

Her er en liste over det som gjenstår å gjøre før jul:

1. Vaske vinduer

2. Ta julevasken

3. Handle resten av julegavene

4. Henge opp resten av julepynten

5. Kjøpe inn pinnekjøtt, juleøl og akevitt

6. Feire bursdagen min (dvs bake litt og ordne i stand)

7. Overlevere julegaver til folk vi ikke ser i jula.

8. Skrive julekort

9. Skaffe meg klær til julaften og 1. dag

10. Gjøre ferdig juletreduken jeg begynte på for 2 år siden...

:grine: :grine: :grine:

Nå ble jeg helt satt ut her, hvordan skal jeg klare alt dette????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa - skjønner godt at du stresser litt inni hodet ditt nå om dagen men hvis du ser på den listen så er det jo ikke alt som MÅ gjøres som f.eks. vindusvask. Det blir jo jul alikevel ikke sant?

Innkjøp av mat og overlevering av gaver kan vel mannen ta og den juledukern MÅ jo heller ikke være ferdig i år....

Og når det gjelder bursdagen din så vil sikkert moren din bake en kake for deg. :tommel:

Jeg vet at man selvsagt vil at alt skal være perfekt til jul men om du ikke rekker å vaske tak og vegger så er det jo egentlig ingen som legger merke til det, ikke sant?

Stor :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vennen min! :klem:

Jula kommer selv om det ikke er skinnende rent over alt. Jeg har verken ork eller energi om dagen og julevasken uteblir i år. Det er plutselig bare to og en halv uke igjen og jeg skal bare nyte tiden. Jeg liker og ha det rent og ryddig rundt meg, men som sagt energien er borte nå.. Du må jo bare høre på legen og slappe av, så du har en mye bedre grunn enn meg. Det kommer til å gå veldig bra! Men jeg skjønner godt at du vil ha det rent.

Ha en fin kveld!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi76 og April: :klem:

Dere har selvfølgelig helt rett. Det blir jul selv om ikke alt skinner her hjemme, men det er liksom sånt man føler man må gjøre før jul, særlig fordi vi skal være her på julaften! Men det blir sikkert til at vi nøyer oss med vanlig husvask og en liten vinduspuss...

Mammaen min skal bake litt til bursdagsfeiringen, og mannen skal også ordne noe, så da blir det kaker og bursdag likevel! :)

Og i morgen skal vi kjøpe inn pinnekjøttet, det er tilbud denne uka så da må vi slå til ;)

I dag kommer søsteren min hjem til jul! :hoppe:

Kanskje vi ser henne i morgen, da skal hun få vite om nestemann, er spent på reaksjonen! Tipper hun blir henrykt over enda et lite tantebarn! :-D

I kveld skal jeg sløve litt igjen. Synes jeg har fortjent det etter å ha kjørt klesvask, bretta tøy og lagt det inn i skapene, rydda gulvene for leker og støvsugd! Pluss henta Brage, lekt med ham og gitt ham middag, kveldsmat og lagt ham til å sove.

Ha en fin kveld alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kan du helt klart sette deg ned og slappe av med god samvittig het. Fått gjort mye i dag du.

Så koselig at lillesøsteren din kommer hjem i dag da. Hyggelig å fortelle så gode nyheter som du går å bærer på. ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi76: :klem:

Dere må krysse fingrene for tanta mi som skal opereres i morgen. Håper det går bra! Moren min var igjennom den samme operasjonen for noen år siden, og det var ikke småtteri akkurat. Men det gikk veldig bra da.

:grine: Fant akkurat ut at jeg ikke har mer Postafen i huset! For seint å få tak i noe nå også! :sur:

Kan bli en festlig dag i morgen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper morgendagen går bra og formen er fin så du klarer deg uten Postafen. :troest:

Helt enig med de andre om du kan slakke litt kravene til julevasken i år, du har i hvert fall en god unnskyldning. ;) Og jul blir det likevel ( men jeg skjønner at du tenker på det, vi skal også være hjemme julaften og da føler man mer på at alt må være i orden). For min del har jeg ikke begynt å tenke på jul en gang jeg...har satt opp et par adventsstaker og det er alt. :sjenert:

Skal krysse fingrene for tanta di!

:klem: fra Soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags operasjon er det tanta di skal ta i dag da? Håper det går bra med henne og at du ikke lider alt for mye under mangel på Postafen på morgenkvisten. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha, Soul og Heidi76! :klem:

Tanta mi skal gjennom en operasjon på urinblæra. Både hun og moren min har kronisk blærebetennelse, og har vært veldig plaget i mange år, mamma tok operasjonen for noen år siden og har vært mye bedre etterpå. Vet ikke så mye om detaljene, men de erstatter i hvert fall det infiserte vevet i blæra med annet vev, visstnok en ganske tidkrevende ting. Og så må hun bli på sykehuset en uke etterpå.

Fordi både min mor og hennes søster har fått denne sykdommen er jeg jo redd for at jeg også er utsatt for å få den :tristbla:

Og etter å ha sett hvordan moren min hadde det i så mange år før operasjonen unner jeg ikke min verste fiende å oppleve det :grine:

I dag ringte de fra barnehagen og opplyste om at den ble stengt i dag. Det går omgangssyke både blant barn og personale, så det var ingen til å drive barnehagen i dag rett og slett! Så jeg er hjemme med Brage (som heldigvis har sluppet unna omgangssyken) og det er jo ikke akkurat avslapning da, men veldig koselig. Vi har vært ute og lekt i snøen, hørt på julesanger og kost oss med litt formiddagsmat. Nå sover han søtt :sove:

Er ikke så aller verst i dag selv uten Postafen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flaks at du ikke føler deg så verst i dag når Brage må være hjemme! Han synes sikkert det er helmaks å få en hel dag hjemme sammen med mamsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Kjære søte snuppa mi - tro meg det blir jul selv om huset ikke skinner! Hadde jeg vert der skulle jeg jammen tatt med meg vaskebøtten og kommet og hjulpet deg! Bare så synd at du bor så langt unna! Du får bare sette de rundt deg i sving! Og det viktigste er jo ikke at det skinner men at dere får tid sammen og kost dere!

Operasjoner er aldri særlig festlig! Jeg gruer meg allerede jeg til det er Martine som skal inn og gjøre det! Men det går jo heldigvis som regel helt fint! Krysser fingrene for tanten din! Men det er jo greit å få gjort det da når man får det bedre etterpå ikke sant?

Så Brage måtte være hjemme han! Husker engang i barnehagen til Henrik når nesten alle lå langflate! 30 unger og alle de voksne :overrasket: lå syke - litt av en epidemi. Da var det oppkast og voldsomme hodesmerter! Ikke mye kjekt nei!

Ha en fin torsdag da vennen - snart helg! :sjarmor:

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peony, Heidi76 og Charmina: :klem:

Ja, vi får håpe Brage holder seg frisk Heidi! Han har ikke vært syk på lenge nå, men er blitt litt snørrete i det siste, og i natt hostet han litt og var urolig.

Tok bilde av ham da vi var ute i stad:

gallery_4867_73_40030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fin snø dere har da. :tommel: Kom litt snø her også i natt men siden tempen lå på +1 så var det supervåt snø som bare har blitt til slaps og det er ikke noe morro. Den blå lua til Brage stod fint til øynene hans. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det nok snø til alle som liker det! Dessverre såpass mye at jeg måtte til med snøskuffa i dag... :tunge1:

Hadde vært artig å prøve ut akebrettet vi har kjøpt til Brage. Det skulle jo være julegave, men kanskje snøen forsvinner før jul og vi ikke får brukt det noe særlig? Dumt det også.

Jaja, nå får jeg kanskje gjøre noe mer fornuftig, har sittet her en stund nå... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...