hanni Skrevet 12. februar 2004 #101 Del Skrevet 12. februar 2004 Hurra! Dette var en skikkelig bra nyhet for en morgentrøtt hanni! Nå våkna jeg. GRATULERER, La Traviata!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 12. februar 2004 #102 Del Skrevet 12. februar 2004 GRATULERER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 12. februar 2004 #103 Del Skrevet 12. februar 2004 Så flott!! Gratulerer så masse :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 12. februar 2004 #104 Del Skrevet 12. februar 2004 Gratulerer så masse. Skal bli spennende å følge med deg neste månedene... :hoppe: Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 12. februar 2004 #105 Del Skrevet 12. februar 2004 :kysse: :kysse: Hi hiii! Var jo kjapp til å gratulere jeg da, men jeg VISSTE jo at det var en liten småttis inni magen din! Så utrolig arti, åh det var hyggelig for dere! Det er ganske fantastisk med tanke på alt som skal klaffe da! Selv MÅTTE jeg bare kikke på den positive testen flere ganger i timen de første dagene (til streken ble helt utvisket - da tok jeg en ny test :oops: ), det var alt for uvirkelig å forholde seg til... Blir arti å følge med deg og magen fremover da, har nok mye å glede oss til vi! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 12. februar 2004 #106 Del Skrevet 12. februar 2004 GRATULERER!!! Tenk om et år sitter du som meg med en liten knert på fanget mens du surfer på KG... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. februar 2004 Forfatter #107 Del Skrevet 12. februar 2004 Tusen takk alle sammen!!! Jeg har også sett på testen MANGE ganger, La Flaca, og det er like gøy hver gang! :D Var innom en bokhandel og kjøpte "Et barn blir til" og "Barn i magen fra A til Å" pluss en svangerskapskalender... Jeg vet at det er litt tidlig og sånt, pluss at det ble dyrt, men jeg kunne ikke dy meg! Har drømt så lenge om å sitte å bla i bøker og se på fine bilder og lese om alt som skjer. Det har jo allerede skjedd mye selv om jeg bare er 3+5! Jeg håper bare at vi finner drømmehuset/leiligheten før høsten kommer... Vi trenger større plass, og det hadde vært best å flytte før jeg blir altfor stor... Lurer på hvordan det er å ha stor mage..? Og ikke minst på hvordan det er å føde!!! Smerteterskelen min er ganske høy, men jeg er forberedt på at det kommer til å være jævlig (unnskyld uttrykket)! Men alle sier jo at man glemmer alt når ungen er født! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 12. februar 2004 #108 Del Skrevet 12. februar 2004 Gratulerer!!!Nå håper jeg bare at jeg hermer etter deg....Skal teste i morgen tidlig. Da er både jeg og mannen hjemme,og jeg har det akkurat på samme måte som deg. Jeg har skikkelig vondt i puppene,er kvalm,har mens murringer(ble litt urolig for at det skulle være mensen som kom,men den har ikke kommet) Sover masse om dagen,og er i det heletatt uopplagt......Men jeg vet at jeg kan bli skuffet også. Men jeg er sååååå glad på dine vegne!!! Stor klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. februar 2004 Forfatter #109 Del Skrevet 14. februar 2004 Har blitt mer og mer sliten og trøtt og kvalm de siste dagene, blir helt ødelagt hvis jeg ikke kan legge meg kl. 10... Men det er jo "Bollas" skyld! Det er kallenavnet mannen min bruker... Og Bolla virker som trenger mye mat allerede, jeg kjenner at jeg er mer sulten, får gjerne sånne innfall om at jeg plutselig har lyst på ett aller annet (brunost, en hel pakke salami, rømme....)! :o Og i dag har jeg sinnsykt lyst på biff, men siden vi skal starte oppussing av kjøkkenet i dag passer det litt dårlig... Vi var ute og kjøpte laminatgulv i stad, og skal legge det nå i helga. Skal ikke gjøre noe mer enn å legge gulv, kjøkkenet i seg selv er greit, men gulvbelegget er så stygt (70-talls brunt linoleum) så det skal bli fint med laminatgulv i bøk! Vi tenker så fælt på bolig for tiden... Nå bor vi i en 3-roms blokkleilighet, og strengt tatt kan vi jo bli boende her en stund til, men det kan fort bli trangt tror jeg, og jeg synes det kunne vært deilig å ha noe som er på bakkeplan (skjønner ikke hvordan jeg skal få en barnevogn opp og ned trappene her...) og med litt større plass. I tillegg vil jeg gjerne flytte nærmere jobben, og mannen min er med på det selv om han kanskje får litt lengre reisevei. Men det er generelt litt for dyrt i det området vi helst vil bo. Vi fant en veldig fin leilighet i et annet område, veldig barnevennlig og med kjempefin utsikt, som vi har råd til. Men dette området har et litt dårlig rykte, selv om en kollega av meg som bor der synes det er kjempefint... Så jeg er veldig i tvil nå. Skal vi slå til på den vi har råd til nå eller se det an? Det er jo umulig å vite hva som er best... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. februar 2004 #110 Del Skrevet 14. februar 2004 Vi bor i 2 etage og det er kjedelig å humpe vognen opp alle trappene ja... Ikke minst når jeg har handlet... Det er plutselig helt andre ting som er viktig med stedet en bor når en får barn: * lekplass ute * barn på samme alder * altan barnet kan klatre opp på * plass til stellebord etc. Men alt går... Vi bor nå på 50 kvm - 2 voksne og 2 barn. Noen ganger er de 3 barna til samboer også her. Da er det vel trangt - men det har gått det og... Vi må ta ut stellebordet når vi skal dusje. Okey - innrømmer at jeg gleder meg veldig til å flytte... Lørdagsklem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2004 #111 Del Skrevet 14. februar 2004 hei hei å GRATULERER SÅ MYE!! vet du, du har termin på bursdagen min... ønsker deg lykke til jeg nå.. håper på at jeg får positiv respons neste mnd jeg. Klæm Litle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #112 Del Skrevet 16. februar 2004 Hjelp, jeg er så trøtt og kvalm! Vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Var OK i dag helt til jeg prøvde å spise frokost. Da ble jeg litt kvalm, og så prøvde jeg å drikke litt kaffe for å våkne før jeg skulle kjøre til jobb (kjøreturen tar tre kvarter, så jeg må ha noe å våkne på...). Kaffen smakte py, og dermed var det gjort. Ut på badet. Sliten etterpå. Mannen ga meg ingefær i biter, hjalp litt på akutt kvalmen. Men følte meg elendig. Prøvde å ordne meg litt før jeg skulle gå, ble så sliten og følte kvalmen komme tilbake, måtte legge meg nedpå litt, sånn gikk det en stund, prøvde å komme i gang rolig og sånt, men ble kvalm innimellom. Til slutt ringte jeg og sa jeg var syk. Har null krefter, ingenting å gå på. Kjenner kvalmen komme nå og da, men har ikke spydd på noen timer nå. Er ikke dette litt tidlig å bli kvalm? Hva kan hjelpe? Jeg følte meg jo ganske OK i går, da hjalp jeg til med å legge gulv, men ble litt sliten innimellom. Men ikke sånn som i dag! I dag føler jeg meg nærmest som en hormon-zombie... Beklager hvis dette ble mye sutring, men det kom så overraskende på meg, og jeg skjønner ikke at det skal være sånn... Kommer dette til å vare lenge mon tro? Hvordan skal jeg klare å fungere i hverdagen?? Må i hvert fall få nok søvn tror jeg, for det ble det nok litt lite av i natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. februar 2004 #113 Del Skrevet 16. februar 2004 Huff så mye klaging og sutrring har jeg ikke hørt på lenge - ta deg sammen jente!!! Neida kjære deg, tro det eller ei - jeg vet litt hvordan du har det. Det blir bedre om senn, helt sikkert. Dessuten kommer du til å få dager som er atskillig bedre enn denne mandagen, så det blir litt lettere å takle de som er orntlig fæle. Tar du hensyn til deg selv går det også bedre: 1) Nok søvn. Ikke legge gulv til langt på natt eller gjøre anstrengende husarbeid!! <---er den ikke utrolig søt? 2) Spise ofte, gjerne en kjeks før du står opp. 3) Ta deg pauser på jobben, strekk på kroppen (hvis du har en stillesittende jobb), og la hodet få litt "time-out" innimellom. Og tenk positive tanker. Kankje ikke alltid like lett når hormoner og kvalme raser i kroppen, men det hjelper faktisk! Tida kommer ihvertfall til å fly fremover, det er sikkert. Og du kommer til å føle deg mye bedre, både mentalt og fysisk. Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg syns ihvertfall det var en utfordring å bli vant til tanken på å være gravid. Selv om det var veldig ønsket. Det er en masse følelser en skal få taket på til å begynne med, men alle trådene samler seg etterhvert og roen senker seg. :-) Klem fra la Flaca som syns litt syns på deg fordi du er så syk, men så hører det jo med... og kvalmen er faktisk et tegn på at Bolla har det fint, og lever og vokser!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #114 Del Skrevet 17. februar 2004 Takk for hilsen, La Flaca, faktisk gikk det bedre i dag. Jeg fikk kjeks og te på senga (snille mannen ), og tok det ganske rolig. Det roet ned magen og fikk meg litt i gang! Så frokost på senga blir det nok noen uker fremover :-) Tok toget til jobben, for jeg er litt redd for å bli dårlig mens jeg kjører bil! Og det var deilig, for da kunne jeg sitte og duppe av litt, selv om jeg brukte lenger tid til jobben enn vanlig. Merka at jeg ikke hadde spist så mye frokost, så det ble litt småspising utover dagen. En kollega av meg hadde tatt med frukt, det var kjempedeilig å momse i seg en appelsin sånn i 2-tida... Men blir så fort sliten av å bære litt tunge handleposer! Kjøpte ikke så mye heller, men kondisen er nok i fritt fall for tiden..! Fikk tatt meg en 30 minutters gåtur i hvert fall, det føltes litt oppkvikkende. Men nå, klokka 9 om kvelden, er jeg stuptrøtt og klar for bysselalle... Men jeg gleder meg stort over det som skjer, og må av og til si til meg selv "du er gravid!" bare for å la det synke inn sakte men sikkert. Tar tid å fatte omfanget av det liksom. Men jeg er veldig glad for det, jeg tenker på Bolla som babyen min, liksom, som ingen skal komme og kødde med! Morsinstinktet har våknet... Og Bolla kommer i første rekke allerede, i tankene mine. Jeg tror forresten det er en jente, vet ikke hvorfor! Jaja, mor får gå og kose senga si, og far fortsette med gulvlegging (stakkars mann) uti den sene natten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. februar 2004 Forfatter #115 Del Skrevet 20. februar 2004 Endelig er det helg! :-) Har vært så trøtt og slitt med kvalmen hele uka, har ikke orket noenting etter å ha kommet hjem fra jobb! Men nå er jeg snart inne i uke 6, og ifølge Barnimagen.com går det som regel bra når man er over uke 5 uten at noe galt har skjedd. Og jeg tror dette skal gå riktig så bra jeg - ting føles så riktig denne gangen, i motsetning til forrige gang... I løpet av denne uka har Bollas hjerte begynt å slå! Og de første nervecellene er dannet. Hun er bare noen millimetre lang, men øreanlegg er allerede på plass. Dette er bare helt utrolig! Mens jeg surrer rundt og gjør alle de tingene jeg vanligvis gjør, skjer alt dette nedi magen min! Det føles litt uvirkelig å tenke på at om ca. 8 måneder har jeg en liten baby... Et levende menneskebarn! Som trenger all min oppmerksomhet og kjærlighet. Det har ikke helt gått opp for meg. Har bestilt første legetime, den er 4. mars. Tror jeg har lyst til å ta privat ultralyd også, bare for å se at alt er i orden der inne... Jeg tror det er verdt pengene. Nå i helga skal vi prøve å bli ferdig med kjøkkenet :-? og skal på middag hos noen venner. Skal ha med drikke selv, og må finne på noe lurt der så jeg ikke vekker mistanke... Har tenkt å vente litt med å fortelle det til dem. Og så skal vi hjelpe foreldrene mine med å flytte :o Hjelp, jeg som blir sliten av å bære en ussel handlepose! Jeg tror dessuten de lurer fælt på hva som feiler meg, for hver gang de har ringt i det siste har jeg allerede lagt meg og mannen min har servert historier om hodepine osv. Så for at de skal skjønne hvorfor jeg er sånn, har jeg tenkt å fortelle det til helga! Tenker som så at hvis det skulle gå galt er det bare fint å ha noen å snakke med. Så de skal få "innflyttingsgave"; en pent innpakket test og noen bittesmå babyvotter :-) Jeg vet at de kommer til å bli kjempeglade, så dette blir kos. 4+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 20. februar 2004 #116 Del Skrevet 20. februar 2004 Hei på deg! Jeg vil ønske deg en riktig god helg! Håper du får en koselig helg! Store klemme fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. februar 2004 Forfatter #117 Del Skrevet 23. februar 2004 Nå er jeg i sjette uke! Fortalte det til foreldrene mine i går, de ble kjempeglade og bare dullet med meg resten av dagen... Slapp å bære tunge flyttelassting, og bare hjalp til med å pakke ut og sånt. Men ble ganske sliten likevel, og det ble seint før jeg fikk lagt meg, så i dag har jeg ikke fungert i det hele tatt, faktisk er jeg ikke "meg selv" før nå på ettermiddagen. Moren min hadde visst også ekstrem trøtthet... Men hun hadde ikke hatt noen andre spesielle plager, bortsett fra lav blodprosent. Så hvis jeg ligner på henne når det gjelder dette, så lover det godt! Var på visning i går også, en tomannsbolig som ikke lå så langt unna der foreldrene mine skal bo. Kort vei til barnevakt? Men mannen min syntes nok den ble litt FOR nær dem, og så hadde den ikke så mye hage. Men jeg falt jo pladask... Sukk... 5+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 29. februar 2004 Forfatter #118 Del Skrevet 29. februar 2004 Tida går jammen fort, nå er jeg i begynnelsen av uke 7, og Bolla er ca. 6 mm lang og har fått anlegg til armer og bein og en del indre organer. Dessuten begynner ansiktet å ta form! Neste uke skal jeg til legen, og er ganske spent. Men det går sikkert greit, gruer meg alltid til GU, da, men det må vel til... I morgen skal vi få takstmann hit, kjøkkenet er ferdig og ble veldig fint synes jeg. Mye lysere og koseligere. Har vært på flere visninger også, men vi er litt uenige om hvilken vi skal satse på :-( Jeg har mer lyst på noe som er ganske nytt og hvor vi ikke trenger å gjøre alt fra bunnen av, mens mannen min synes det er bedre å kjøpe noe billigere og oppgradere det så det blir mer verdt. Men det kommer til å ta så lang tid å få det som vi vil, og av en eller annen grunn tror jeg at vi ikke kommer til å få gjort så mye etter en viss dato i oktober... Merker at jeg er blitt mer følsom og at humøret svinger skikkelig, gråter for ingenting og blir sinna (mest når jeg er trøtt). Og så må jeg spise ganske ofte for ikke å bli kvalm. Men jeg tror ikke jeg har lagt på meg noe særlig, det merkes ikke på klærne i hvert fall. Rundt påsketider er jeg forresten 12 uker på vei, og da blir nok ting litt bedre! Prøver å holde meg litt i form også, mest med raske gåturer og sånt. Det var så deilig vær i dag, men ganske kaldt når sola forsvant. Men det er så godt å bevege seg, og så slappe av når man kommer inn igjen! 6+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 29. februar 2004 #119 Del Skrevet 29. februar 2004 Flott at du prøver å holde deg i form... Merker selv hvor dårlig det står til etter dette svangerskapet... :-? Stå på du, jente. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 4. mars 2004 Forfatter #120 Del Skrevet 4. mars 2004 Legebesøket i dag var fort unnagjort gitt! Legen hadde tydeligvis dårlig tid og mente jeg hadde kommet for tidlig..? Men jeg er jo snart i uke åtte, jo? Dessuten har jeg følt meg litt svimmel i det siste, så det var greit å sjekke blodtrykk, blodprosent og jernlagre. Han gjorde ingen GU, det skulle han ta neste gang (om ca. 1 mnd.), og den timen måtte jeg bestille selv! Han "gadd" ikke sette meg opp på ny time så lenge i forveien... Følte meg litt dum, liksom. Han spurte bare om jeg tok folat, og ellers virket det nærmest som han mente at jeg fikk komme tilbake når det var noe "ordentlig" å undersøke! Jeg fikk jo knapt nevnt at jeg er kvalm og det der. Ikke at jeg trenger noen medisiner eller noe sånt, men jeg trodde kanskje at det var sånt de spurte om når man er gravid? Hvordan man føler seg liksom? De testa i hvert fall urinprøven (alt vel) og tok en del blodprøver, pluss at jeg ble veid. Det var ikke så galt, 65,5 kg. Det blir nok mer :-) Jeg hadde helt OK blodprosent og sånt, men han mente svimmelheten kunne skyldes at blodtrykket går ned når man er gravid. Og så fikk jeg "Svangerskapsboka", en blekke med masse reklame, og en del informasjon til mor pluss en liten del til far. Det meste som stod der visste jeg jo fra før, men kjekt å ha sikkert... Men jeg synes jeg får mye mer nytte av å surfe på gravidsider på nettet og lese bøker enn av et besøk hos legen. Han sa nærmest ingenting om svangerskapet, fødsel osv., bare ga meg den boka og ba meg komme senere... Men det er vel fordi det er litt tidlig ennå. Må vel komme tilbake neste gang med kjempemage for at han skal vise interesse..? Spurte om jordmor også, men da sa sekretæren at bydelens jordmødre visstnok har det veldig travelt, antakelig enda mer travelt enn fastlegen min! Men jordmødre er i hvert fall spesialister på dette her, så jeg kommer nok til å bestille time på helsestasjonen etter hvert. Nå skal jeg ha nok en tidlig kveld, og i morgen er det FREDAG!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg