Gå til innhold

Hva er bra med IHERB, hva handler du der, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veksler mellom Avalon b-complex sjampo/balsam og Giovanni 50:50 hydrating sjampo/balsam. Knallgode begge to, spesielt Giovanni sin :rodmer:

venter på Giovanni 50/50 :) og ny hudpleieserie...skal prøve Derma_e. har brukt Avalon q10 lenge...kjekt å prøven noe nytt...antiage;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yammy Earth Pomegranate Pucker Candy

Jeg bestilte denne tidligere i høst og det er kjempedigg! Liker spesielt at smaken er så sterk og god, de er ikke for sure, og ikke for søte, smaker skikkelig granateple. Prisen er ikke ille heller, forholdsvis stor pose, synes jeg, og hvert drops varer lenge. Og det er vel ganske sunt uten tilsetningstoffer som er skadelige, og sånt?

Nå har jeg bestilt meg Yummy Earth, Organic Candy Drops, Freshest Fruit fordi jeg synes de andre var så gode at jeg vil prøve flere smaker. Nam nam, gleder meg til de kommer!

Yummy godteri er yummy!!!! digger det..og ungene liker det og;) hmmm..må snart fylle på lageret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økologisk betyr uten parabener, alkohol, og anna skitt, egentlig :)

ikke alltid...les innholdsfortegnelse før dere putter i handlekurven!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Fikk pakke i dag! :danser:

Chiafrø

Billige og fantastiske! 2 spiseskjeer chaifrø har mer omega-3 i seg enn en hel laksefillet! :hakeslepp: Brukte dem både i en smoothie og i rundstykker i dag, og de har god konsistens. Anbefales på det sterkeste!

Biotin b-complex shampoo og balsam i samme serie. Syntes den hadde en kjempefin lukt - ikke prangende slik som butikkshampoo, men enn mer rolig duft. Og håret føles veldig reint!

Og så fikk jeg en leppepommade fra Hurraw, black cherry. Den var ikke så pigmentert som jeg hadde forventa, men veldig god likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg prøvde å hanlda litt idag men da var det forandring. Kunne ikkje få det på vanleg posten viss eg ikkje handla minst $80. Ma da blir det moms og heile pakka...

Kva lønne seg betre da? Å betale DHL for mindre en 200 kroner eller handla meir en 80 og betale mindre i frakt+ moms ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Eg prøvde å hanlda litt idag men da var det forandring. Kunne ikkje få det på vanleg posten viss eg ikkje handla minst $80. Ma da blir det moms og heile pakka...

Kva lønne seg betre da? Å betale DHL for mindre en 200 kroner eller handla meir en 80 og betale mindre i frakt+ moms ?

prøv å kutt ut ett av de tyngre produktene i handlevogna di, så skal du se du får tilbake billigfrakta :) Du har bare for tunge varier i handlekurven..

Lønner seg nok å bestille to ganger med billig frakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står at et produkt er "discontinued" får de det aldri inn igjen da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endangered species dark chocolate toffe hazelnut

Langt navn på den :fnise:

Bestilte denne fordi jeg er glad i mørk sjokolade, og toffe! For det første så er denne ganske mørk, hele 72% kakao, men det kjennes ikke bittert ut i det hele tatt. Veldig god sjokolade. I hver bit er det knasende småååå biter av både nøtt og karamell, det er ikke en overveldende smak av toffe, men man kjenner at det er der. Jeg likte den.

Så har man gjort dagens lille gjerning, for 10% av inntektene på sjokoladen går med til natur og vern av truede dyrearter. Hele sjokolden er også ethically trade, de handler direkte med de som selger ingrediensene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Herregud vi har sluttet å handle i butikk! Alt kommer fra iHerb. Bortsett fra råvarer :fnise:

Vi spiser mye superfood og rå mat, da er iHerb perfekt!

Lever organisk og økologisk, bruker organiske såper, kremer og sminke uten ulumskheter i osv osv. You name it.

Det er billig. Og det lønner seg å bestille for under 200,- (husk at frakt ikke inkl. toll), og ikke iver 1.8 kg.

Derfor får flere pakker oftere. Like spennende hver gang :ler:

iHerb er billig på det vi spiser.

Rå kakao, mesquite, chia frø, hamp frø, lucuma, yacon, xylitol, bønner, bokhvete, mel, purple corn, granateplepulver, goji- og inca - bær, tart cherry, lecithin, kokosolje, kakaofett...herregud alt de har. Til en så billig penge!

Visse råvarer er billigere i kvantum på gojiking, så det handles noe der og.

Økosjokolades hjemmeside feks er latterlig overpriset, så de kan bare glemme min støtte ;)

Ikke kjøper jeg noe særlig på funkyraw, bortsett fra kremer. De er toppen!!

Vil også bare nevne TheRawChocolateShop. Virkelig en fantastisk side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står at et produkt er "discontinued" får de det aldri inn igjen da? :(

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud vi har sluttet å handle i butikk! Alt kommer fra iHerb. Bortsett fra råvarer :fnise:

Vi spiser mye superfood og rå mat, da er iHerb perfekt!

Lever organisk og økologisk, bruker organiske såper, kremer og sminke uten ulumskheter i osv osv. You name it.

Det er billig. Og det lønner seg å bestille for under 200,- (husk at frakt ikke inkl. toll), og ikke iver 1.8 kg.

Derfor får flere pakker oftere. Like spennende hver gang :ler:

Lever dere miljøvennlig også? Tenk litt på karbonavtrykket deres! Frakta går ikke med seilbåt akkurat.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Lever dere miljøvennlig også? Tenk litt på karbonavtrykket deres! Frakta går ikke med seilbåt akkurat.

Vi lever så miljøvennlig vi kan.

Det at vi får sånne nedbrytbare pakker ser jeg på som et meget minimalt problem, bilene og båtene og flyene som frakter dette kjører rundt med andre pakker uavhengig om vi bestiller eller ikke.

Infrastrukturen er jo ikke til å bli kvitt, men pappeskene er hvertfall biologisk nedbrytbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilene og båtene og flyene som frakter dette kjører rundt med andre pakker uavhengig om vi bestiller eller ikke.

Er fult klar over at dette blir veldig off topic. Men jeg mener likevel at det argumentet ikke holder mål. Det er som å si "jeg ser ikke problemet med å spise kjøtt, for dyret er jo dødt uansett". Hver eneste enkelt kundes valg påvirker hvordan infrastrukturen/kjøttindustrien/younameit virker ;)

Vil gjerne diskutere dette videre, men vil ikke spore av tråden for mye.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelpes, jeg har jo fyllt opp handlekurva mi jeg etter å ha lest denne tråden :sjenert: *Håper lønna kommer snart*

Edit: Noen som vet om en god balsam, som er bra for tørr hodebunn OG kruset hår? :)

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Er fult klar over at dette blir veldig off topic. Men jeg mener likevel at det argumentet ikke holder mål. Det er som å si "jeg ser ikke problemet med å spise kjøtt, for dyret er jo dødt uansett". Hver eneste enkelt kundes valg påvirker hvordan infrastrukturen/kjøttindustrien/younameit virker ;)

Vil gjerne diskutere dette videre, men vil ikke spore av tråden for mye.

Jeg ser hvor du vil, og skal ikke hoppe helt av :fnise:

Vi spiser veldig lite kjøtt, ja vi spiser det. Men lite av det.

Og det er jo også slik at hvis alle tenkte "Jaja alle gjør det", ja...da blir det jo som å stange huet i veggen.

Likevel er det slik at de produktene fra iherb ikke finnes i vanlig butikk. Eller er ekstremt dyre.

Det vi kjøper er miljøvennlig og organisk, bedre for både kropp, miljø OG lommebok.

Og jeg støtter heller iHerb enn alle produktene i vanlig butikk, som er stoppet med kjemikalier feks, og likevel blir fraktet frem og tilbake via infrastrukturen :)

Jeg synes det er grusomt det du påpeker, men det føles som man må velge mellom to onder.

Jeg holder en knapp på iHerb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har matintoleranse og sparer masse på å kjøpe mel på Iherb. Da kan jeg lage godt brød/rundstykker som ikke koster en formue:) Kjøper også hår- og hudpleie. Bl.a. godt fornøyd med shampoo og balsam fra Desert Essence. Kosttilskudd og vitaminer er også mye billigere her, men det lønner seg å sjekke hva det er lovlig å importere. Har brent meg på det da jeg bestilte b-vitamin:( Har akkurat bestilt fire nye pakker, gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har matintoleranse og sparer masse på å kjøpe mel på Iherb. Da kan jeg lage godt brød/rundstykker som ikke koster en formue:) Kjøper også hår- og hudpleie. Bl.a. godt fornøyd med shampoo og balsam fra Desert Essence. Kosttilskudd og vitaminer er også mye billigere her, men det lønner seg å sjekke hva det er lovlig å importere. Har brent meg på det da jeg bestilte b-vitamin:( Har akkurat bestilt fire nye pakker, gleder meg:)

Hva slags mel finnes der, hva kjøper du? Jeg bruker å handle fullkorn hvetemel, fiberhusk eller fibramel her i norge, men er det billigere på Iherb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...