Gå til innhold

Hva er bra med IHERB, hva handler du der, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De plukker ut det som ikke er tillatt og sender tilbake, så sender de resten til deg. Det er også litt forskjell på hva som er "ulovlig" og "ulovlig".

Det er f.eks. ikke tillatt å innføre legemidler (selv til eget bruk) fra uten for EU/EØS. Men dersom du prøver, og blir tatt, vil de antageligvis bare sende det tilbake. Hvis du derimot prøver å importere noe som står på narkotikalisten så kommer nok onkel blå på døren.

Oi, jeg har akkurat bestilt melatonin fra Iherb? Kan jeg få polisen på døra? :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang bestilte jeg noe ulovlig, mange år siden, men da vanket det oppmøte i retten, bot og hele driten....... :sjenert: Var noe piller som stod på narkotikalisten, jeg visste ærlig talt ikke, ung og dum i huet. Fikk 4000 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på Avalon shampoo og balsam. Jeg har typisk skandinavisk hår som fort blir flatt. Er volum shampoo og balsam fra Avalon bra? Eller annen type som kan anbefales?

Edit: Eller er Giovanni bedre?

Edit2: noen som vet hva bukkehornskløver er på engelsk?

Edit3: hmm, dette ble jo dyrt! 30 dollar i frakt, da blir det jo nesten så det ikke lønner seg? Det var for shampoo, balsam, håndsåpe og noe leppepomade. Hvor mye har dere andre betalt i frakt?

Du må føkge med på vekta! Hvis den overstiger 1,8kg blir det plutselig kjempedyrt. Men om du holder deg under det, ligger frakten på 6dollar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Du må føkge med på vekta! Hvis den overstiger 1,8kg blir det plutselig kjempedyrt. Men om du holder deg under det, ligger frakten på 6dollar:)

Takk for svar! :) Hadde innbilt meg at det var 2 kg, men da får jeg bare plukke ut noe.

Har visst enda et spørsmål jeg. Tannkrem, har noen av dere kjøpt det på iHerb? Har hørt det er så mye rart i butikktannkremene og at de er testet på dyr, så jeg vil gjerne finne et alternativ.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har akkurat bestilt melatonin fra Iherb? Kan jeg få polisen på døra? :hakeslepp:

Nei, melatonin står ikke på dopinglista, men på legemiddellista. Det verste som kan skje er at de åpner pakken og returnerer den til iHerb, og du får ikke igjen pengene hvis du har bestilt pakken med international airmail-frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Hadde innbilt meg at det var 2 kg, men da får jeg bare plukke ut noe.

Har visst enda et spørsmål jeg. Tannkrem, har noen av dere kjøpt det på iHerb? Har hørt det er så mye rart i butikktannkremene og at de er testet på dyr, så jeg vil gjerne finne et alternativ.

Jeg/vi bruker disse og er veldig fornøyd:

Med fluor til min kjære: http://www.iherb.com/Kiss-My-Face-OC-Anticavity-Whitening-With-Fluoride-Toothpaste-Cool-Mint-Freshness-3-4-fl-oz-96-g/18684?at=0

Uten fluor til meg: http://www.iherb.com/Kiss-My-Face-OC-Whitening-Certified-Organic-Aloe-Vera-Gel-Toothpaste-Cool-Mint-Freshness-3-4-fl-oz-96-g/6542?at=0

Her er det flere typer: Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang bestilte jeg noe ulovlig, mange år siden, men da vanket det oppmøte i retten, bot og hele driten....... :sjenert: Var noe piller som stod på narkotikalisten, jeg visste ærlig talt ikke, ung og dum i huet. Fikk 4000 eller noe.

Ja, det er ekstremt viktig å vite hva man bestiller. Jeg ser flere bestille masse rart uten å vite hva det egentlig inneholder, eller hva det er godt for. Det er ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, melatonin står ikke på dopinglista, men på legemiddellista. Det verste som kan skje er at de åpner pakken og returnerer den til iHerb, og du får ikke igjen pengene hvis du har bestilt pakken med international airmail-frakt.

Returnerer de da hele pakken med andre tillatte varer eller bare melatoninen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returnerer de da hele pakken med andre tillatte varer eller bare melatoninen?

Hele pakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returnerer de da hele pakken med andre tillatte varer eller bare melatoninen?

Hele pakken

De burde også (iallefall tidligere) returnert hele pakken også om de hadde funnet Stevia (som jeg har bestilt mange ganger)?

Jeg har bestilt veldig mange ganger fra iHerb, men har bare en gang sett at pakken har vært åpnet for kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bestilt for over 200 kr og opplevd å måtte betale toll?

Er det noen som har bestilt for over 200 kr og IKKE betalt toll?

(Holder meg alltid under selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja. Så man får som regel ALLTID toll hvis man går over 200?

Ja, man får et fortollingsbrev hvis man overstiger 200 kr. Problemet mange gjør er at de bestiller en pakke som er så nærme 200 kr at den dagen pakken ankommer Norge har kursen steget og pakkens verdi er bittelitt over 200 kr og de må fortolle. Dette er ganske kjipt hvis det f.eks er 202,- som må fortolles, så pass på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele pakken

De burde også (iallefall tidligere) returnert hele pakken også om de hadde funnet Stevia (som jeg har bestilt mange ganger)?

Jeg har bestilt veldig mange ganger fra iHerb, men har bare en gang sett at pakken har vært åpnet for kontroll.

I følge tollvesenet returnerer de bare det som ikke er tillatt. Forutsatt at det lar seg gjøre å fjerne fra pakken.

Stevia har vel aldri vært forbudt å innføre. Bare ikke lov å omsette som menneskeføde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på Avalon shampoo og balsam. Jeg har typisk skandinavisk hår som fort blir flatt. Er volum shampoo og balsam fra Avalon bra? Eller annen type som kan anbefales?

Edit: Eller er Giovanni bedre?

Edit2: noen som vet hva bukkehornskløver er på engelsk?

Edit3: hmm, dette ble jo dyrt! 30 dollar i frakt, da blir det jo nesten så det ikke lønner seg? Det var for shampoo, balsam, håndsåpe og noe leppepomade. Hvor mye har dere andre betalt i frakt?

http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Rosemary-Volumizing-Shampoo-11-fl-oz-325-ml/3466?at=0 avalon shampoo..

jeg liker denne, og balsamen.

Men det er den enste volumsjampoen eg har kjøpr fta IHERB. Eller er eg fornøyd med SHIKAI og GIOVANNI sjampoer og balsamer :)

Bukkehornkløver er fenugreek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, melatonin står ikke på dopinglista, men på legemiddellista. Det verste som kan skje er at de åpner pakken og returnerer den til iHerb, og du får ikke igjen pengene hvis du har bestilt pakken med international airmail-frakt.

Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Da har jeg bestilt meg litt forskjellig :) Skal komme tilbake til denne posten når jeg har fått testet det ut:

Avalon Organics, Rosemary Volumizing Shampoo

Avalon Organics, Rosemary Volumizing Conditioner

Hurraw! Balm, Night Treatment Lip Balm, Blue Chamomile Vanilla

Deep Steep, Organic Body Wash, Tangerine-Melon

Hurraw! Balm, Tinted Lip Balm, Cinnamon

Kiss My Face, OC, Anticavity, Whitening With Fluoride Toothpaste, Cool Mint Freshness

Nature's Gate, Organics Fruit Blend, Deodorant, Grapefruit & Wild Ginger

Hurraw! Balm, Lip Balm, Coconut

Avalon Organics, Lemon Glycerin Hand Soap with Vitamin E, Panthenol, Arginine

Hurraw! Balm, Lip Balm, Coconut

Frontier Natural Products, Organic Whole Black Peppercorns

Frontier Natural Products, Organic Fenugreek Seed, Ground

Dr. Bronner's Magic Soaps, 18-in-1 Hemp Baby Mild Pure Castile Soap, Unscented

Chocolove, Toffee & Almonds in Milk Chocolate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bestilling fra iHerb bestilte jeg for noen dager siden, har bare bestil ting jeg trenger, eller tror jeg trenger(mye nytt å teste ut), og alt kom på ca 1500,- Billig når jeg tenker på hvor mye jeg har handla, 9 pakker tilsammen.... gleder meg :) Har også maaaaaaaaange varer på wishlist.... iherb er farlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Min første bestilling fra iHerb bestilte jeg for noen dager siden, har bare bestil ting jeg trenger, eller tror jeg trenger(mye nytt å teste ut), og alt kom på ca 1500,- Billig når jeg tenker på hvor mye jeg har handla, 9 pakker tilsammen.... gleder meg :) Har også maaaaaaaaange varer på wishlist.... iherb er farlig ;)

Haha.. Og jeg syntes at jeg handlet masse siden det ble to pakker :) Prøvde bare å bestille ting jeg trengte da, også ble det med litt ekstra leppepomade og sjokolade siden jeg ikke hadde tippa 200 kroner.

Gøy å lese hva dere andre bestiller, det er jo sikkert mye jeg ikke har tenkt over som jeg kan bestille der, men det er vel sånt jeg kommer på etter hvert. Skal se litt etter oppvaskmiddel, rengjøringsprodukter og vaskepulver, men får ta litt etter hvert når det begynner å tømmes for ting her hjemme :)

Edit: setter altså veldig pris på tips til:

vaskepulver

oppvaskmiddel

alternativer til skurekrem og grønnsåpe

godteri

håndkrem

hårspray

saltvannspudder (kanskje tvilsomt at det finnes der)

hårkur

Øyekrem

Sminke (concealer, maskara, eyeliner, kajal, øyenbrynsskygge)

Også bruker jeg MD formulations produkter, som jeg jo har funnet ut at det er parabener i. Har sensitiv hud og hadde litt urenheter til jeg begynte med dem, så jeg blir veldig glad for tips til mer hudvennlige produkter. Bruker cleanser, serumet og antioxidantkremen. Bruker også skrubben, og den tenkte jeg å bytte ut med sjokoladeskrubben til Giovanni når jeg går tom. Kan den til Giovanni brukes i ansiktet, eller bør jeg finne en

annen til det? Har som sagt litt sensitiv hud.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...