Gå til innhold

Hva er bra med IHERB, hva handler du der, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk :)

Er det "bare" økologisk på iHerb eller er det uten alkohol og parabener og anna skitt også?

Økologisk betyr uten parabener, alkohol, og anna skitt, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja! :) :)

Det er det som er så BRA med iherb, har jeg funnet ut, produktene deres er uten skadelige tilsetningstoffer som ikke er organiske, nedbrytbare, økologiske og sånn. Når noe er økologisk er det laget frem uten at uheldige ting er tilsatt, feks økologisk mat er dyrket uten giftstoffer, ikke tilsatt konserveringsstoffer som alt naturlig ikke finnes i mat osv. Jeg er opptatt av å få i meg og på meg minst mulig sånn crap, så jeg handler mye snacks og godt på Iherb i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først ble introdusert for Iherb, så tenkte jeg "for noe dritt, "fantastisk" my ass". Det var jo kjemperotete, billig design, så jo helt møkk ut alt. Og hvor skulle man begynne å lete?? Og hvordan skulle jeg få det til norge? Det ble jo dyrt uansett :fnise: Men så prøvde jeg noen omganger, og oppdaget at de hadde litt av hvert jeg kunne tenke meg, til en mye billigere penge enn i Norge. Det er irriterende det med at man må passe på hvor mye man har i vekt, men det lærte jeg fort, og har ikke hatt problemer med det siden. 6dollar frakten er bare 30kr for pakke opp til 1,8kg, det er ikke dyrt det. Og får du det under 1,4kg er det 4dollar, bare :)

Det tar litt tid, men vær tålmodig :) Og spør oss om hjelp, vi har alle vært kalv :fnise:

Ja, det er akkurat sånn jeg føler det! Det ser jo så uoversiktlig ut, og alt er bare et stort rot:p

Frakten er jo egentlig ganske billig ja hvis man holder seg under grensen. Får bare passe på å ikke kjøpe så tunge ting da.. Men det var så mye "flytende" jeg hadde lyst på, og da steg vekta utrolig fort over grensa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.ispar.no Denne siden kan være ganske grei å se på av og til, selv om jeg ikke har problemer med engelsk, så hadde jeg problemer med å se hvor ting var, her er det delt inn i seksjoner og på norsk, finner enkelt frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swarovski

Åja! :) :)

Ikke for å gjøre deg forvirret. Men det er enkelte ting inne på iHerb som inneholder alkohol. Så det lønner seg alltid å lese hva det står om produktet, evt også reviewene. De aller fleste produsentene skriver i klartekst hva produktet ikke inneholder av skadelige stoffer. (Som f.eks. SLS, parabener, alkohol osv)

Ja, det er akkurat sånn jeg føler det! Det ser jo så uoversiktlig ut, og alt er bare et stort rot:p

Frakten er jo egentlig ganske billig ja hvis man holder seg under grensen. Får bare passe på å ikke kjøpe så tunge ting da.. Men det var så mye "flytende" jeg hadde lyst på, og da steg vekta utrolig fort over grensa!

Jeg kjøpte nylig 4 pakker samtidig. Og passet på at alle kom innenfor vekten og under 200 kr. Men blir litt triksing og miksing om hva som er best i hvilken pakke ja :gjeiper:

Endret av Swarovski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er så BRA med iherb, har jeg funnet ut, produktene deres er uten skadelige tilsetningstoffer som ikke er organiske, nedbrytbare, økologiske og sånn. Når noe er økologisk er det laget frem uten at uheldige ting er tilsatt, feks økologisk mat er dyrket uten giftstoffer, ikke tilsatt konserveringsstoffer som alt naturlig ikke finnes i mat osv. Jeg er opptatt av å få i meg og på meg minst mulig sånn crap, så jeg handler mye snacks og godt på Iherb i allefall :)

Da skal jeg kun handle produkter til babyen min der ifra nå av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gjøre deg forvirret. Men det er enkelte ting inne på iHerb som inneholder alkohol. Så det lønner seg alltid å lese hva det står om produktet, evt også reviewene. De aller fleste produsentene skriver i klartekst hva produktet ikke inneholder av skadelige stoffer. (Som f.eks. SLS, parabener, alkohol osv)

Ok. Da skal jeg lese på de også :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en stor prosentdel av kundene til iherb er nordmenn! Når jeg leser på reviews så florerer det jo av "norske" svar:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en stor prosentdel av kundene til iherb er nordmenn! Når jeg leser på reviews så florerer det jo av "norske" svar:p

Husker jeg leste et sted at det en stund kom sånn 50 000 pakker fra Iherb gjennom posten på bare et par dager! :sjokkert: Hahaha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste et sted at det en stund kom sånn 50 000 pakker fra Iherb gjennom posten på bare et par dager! :sjokkert: Hahaha

Såpass ja! Trofaste norske kunder da med andre ord:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg tror greia med iherbs kjipe design og rotete layout er at man blir "tvunget" til snakke med andre om produktene, og lese reviews. Det er jo nettopp derfor denne tråden ble startet! Dermed skaper man også færre bomkjøp og mer fornøyde kunder i det lange løp, fordi vi lærer av andres feil!

Men det kunne godt sett litt bedre ut, altså..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror greia med iherbs kjipe design og rotete layout er at man blir "tvunget" til snakke med andre om produktene, og lese reviews. Det er jo nettopp derfor denne tråden ble startet! Dermed skaper man også færre bomkjøp og mer fornøyde kunder i det lange løp, fordi vi lærer av andres feil!

Men det kunne godt sett litt bedre ut, altså..

Det er sant, første gang jeg faktisk kjøpte noe på Iherb, var på andres anbefalinger. Så begynte jeg å prøve meg frem selv basert på det jeg likte fra før, og da ga jeg anbefalinger til andre, som ga til andre igjen. Sånn blir de fleste happy happy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nenya82

Ja, det er akkurat sånn jeg føler det! Det ser jo så uoversiktlig ut, og alt er bare et stort rot:p

Frakten er jo egentlig ganske billig ja hvis man holder seg under grensen. Får bare passe på å ikke kjøpe så tunge ting da.. Men det var så mye "flytende" jeg hadde lyst på, og da steg vekta utrolig fort over grensa!

Samme her.

I begynnelsen så virket alt veldig uoversiktlig,og jeg tenkte at det var umulig å finne frem til hva jeg ville ha.Skjønte ikke hva folk skrøt så forferdelig for :)

Etterhvert så ble det lettere.Leste litt rundt på nettet etter tips,og etterhvert som jeg prøvde forskjellige ting så ble det lettere å vite hva jeg skulle bestille.Nå er jeg helfrelst og bestiller masse derfra.

Pleier å bestille i flere pakker jeg.Prøvde det dyrere fraktalternativet en gang,og det var jo greit å få ting på døren,men fortsatt ble det litt dyrt.Flytende ting kan være irriterende ja.Blir ikke plass til mye annet da ofte,men man må nesten bare dele det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.ispar.no Denne siden kan være ganske grei å se på av og til, selv om jeg ikke har problemer med engelsk, så hadde jeg problemer med å se hvor ting var, her er det delt inn i seksjoner og på norsk, finner enkelt frem :)

Den siden der var jo genial!

Sto jo så mange produkter på norsk som jeg liksom ikke hadde tenkt på å se etter en gang, så nå har jeg skrevet en laaaang liste over ting som skal handles inn derfra! Må bare få lønning først:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo ikke handle for over 200 kr om du vil ha det billigs mulig, hva gjør man da om man skal handle en ting som koster 38 dollar? Blir jo over 200 det... Da blir det toll og moms å hele pakka...

Hvis man først kjøper noe til over 200kr kan man likegreit bestille mye mer enn det. Fortollingsgebyret er fast og de fleste produktene er faktisk tollfrie. Man må imidlertid betale mva. Uansett blir det enten billigere enn i Norge, eller du får tak i produkter du ikke finner her.

Jeg kjøper kosttilskudd fra iHerb og opplever ofte å være over grensen. Faktisk har bare én av pakkene mine faktisk blitt stoppet i tollen, de andre har på mystisk måte sneket seg forbi og har ikke fått noe regning på fortolling. Og iHerb jukser ikke med fortollignsdeklerasjonen som de klistrer på.

Vær dog oppmerksom på hva du bestiller. Det er flere ting der inne som regnes som legemiddel som er forbudt å innføre fra utenfor EU, og til og med noen produkter som er forbudt å innføre generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har flere ganger tenkt at jeg skal prøve å bestille noe fra iHerb, men da er alltid det jeg vil ha utsolgt. Sikkert fordi det er så populært, men det er jo litt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger tenkt at jeg skal prøve å bestille noe fra iHerb, men da er alltid det jeg vil ha utsolgt. Sikkert fordi det er så populært, men det er jo litt irriterende.

Jeg bruker å hekte av for at de må si i fra når produktet er tilgjengelig igjen, da får jeg email, lettere å holde styr på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bestille flere pakker på en gang uten at de blir sendt som en?

Jeg bruker å vente til de sender ut melding om at pakken er sendt, men en gang glemte jeg meg og bestilte 3 pakker samme kvelden, men da hadde jeg fått email om ordrebekreftelse først, og jeg fikk likevel pakkene i 3 forskjellige forsendelser. Gjett om jeg var litt stressa når det slo meg at jeg kunne få alt på en gang hehe. Men man har jo betalt for frakten også, så de sender for det man har betalt for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...