Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

:klemmer: Godt at mamma kunne trøste.

Skjønner det var hardt for forloveden din å se hun gråte sånn, og ikke kunne gjøre noe. Men det er sant som du sier; Du er mammaen og du er matfatet. Den største trøsten og den viktigste personen i C sitt liv akkurat nå. Hvem vet, hun kan ende opp som ei skikkelig pappajente, men akkurat nå, er nok du viktigst.

Håper det går bra med han i dag:) Det er frustrerende når de små gråter, og ingenting hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei huffda..:( Stakkars mannen.. Skjønner godt at han ble frustrert og lei seg. Det er nok ikke bare bare for disse mennene våre:) Men flott at han viser følelser også.

Og du ditt lille geni! Bare lærer deg matte og alskens på 123! Misunner slike evner.. Jeg har aldri kunnet matte eller sånne fag... Men språkbiten i hjernen min er nok desto større:) Så heldigvis er det noe som virker her, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen er nok den som er best de første månedene i alle fall. :) bare lukten av deg vil jo kunne gjøre at hun føler seg tryggere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer: Godt at mamma kunne trøste.

Skjønner det var hardt for forloveden din å se hun gråte sånn, og ikke kunne gjøre noe. Men det er sant som du sier; Du er mammaen og du er matfatet. Den største trøsten og den viktigste personen i C sitt liv akkurat nå. Hvem vet, hun kan ende opp som ei skikkelig pappajente, men akkurat nå, er nok du viktigst.

Håper det går bra med han i dag:) Det er frustrerende når de små gråter, og ingenting hjelper.

:klemmer: Mamma var det som trøstet C tydeligvis, og for pappa var det tungt. Jeg snakket med forloveden i går, og han synes det var vanskelig å ikke kunne få henne til å roe seg ned.

Vi snakker veldig mye ut om ting, for jeg vil ikke at han skal tro at C ikke liker han, akkurat nå er det bare mamma som er det beste. C smilte i hele går til pappaen sin. :fnise: Så, da vil jeg tro han fremdeles er pappaen hennes og at hun er glad for å se pappaen hennes.

Nei huffda..:( Stakkars mannen.. Skjønner godt at han ble frustrert og lei seg. Det er nok ikke bare bare for disse mennene våre:) Men flott at han viser følelser også.

Og du ditt lille geni! Bare lærer deg matte og alskens på 123! Misunner slike evner.. Jeg har aldri kunnet matte eller sånne fag... Men språkbiten i hjernen min er nok desto større:) Så heldigvis er det noe som virker her, hehe!

Ja, det er veldig synd på han. :sukk: Fikk vondt da jeg så forloveden med tårer i øynene og at han følte et nederlag der og da. Uansett jeg snakker med han, sånn at han ikke dveler på det. Han har alltid vært så flott at han viser følelser. Han er mann, men allikevel en som tørr å gråte en gang i blant. Han var jo også den stolteste og mykeste mannen på jord da vi fant ut at vi skulle ha ei frøken.

:sjenert: Nå er det ikke på 123 da. :fnise: Jeg jobber jo hardt når C sover eller leker i lekegrinda eller i babygymmen. :sjenert: Jeg har alltid vært håpløs i fag, men nå jobber jeg ekstra hardt. Nederlandsk er heldigvis relativt greit og lett å lære. :jepp::fnise:

Mammaen er nok den som er best de første månedene i alle fall. :) bare lukten av deg vil jo kunne gjøre at hun føler seg tryggere :)

Det er sant, og jeg har sagt det til forloveden, slik at han forstår at C ikke har noe mot han, men akkurat nå er jeg verdens viktigste for C (i den forstand at jeg står for maten og trøsten), den nest viktigste er pappaen hennes, for hun smiler alltid stort til forloveden når han kommer hjem.

---

I dag er 5. dagen jeg skal ut å gå! Det er så deilig at det endelig er fint vær og ikke sterke vindkast. Årsaken til at jeg ikke har fått gått mye ute før nå er fordi det har vært vindkast på opptil 120 km/h og det har rett og slett vært såpass dårlig vær at man går ut om det er ytterst nødvendig. Nesten alle turene har vært mer enn en time lang, unntaket er den korteste, som var på en halvtime. Skal til svigers i dag for å feire svigermor og for at oldemoren til C skal få se C igjen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Er nok ikke alltid lett for mennene når ungen bare vil til mamma, men er jo bare for en liten periode og så kan det godt være at pappa blir minst like god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flink du er!

Er nok ikke alltid lett for mennene når ungen bare vil til mamma, men er jo bare for en liten periode og så kan det godt være at pappa blir minst like god :)

Takk! :sjenert:

Det er nok ikke det, og forloveden var frustrert igjen i går, for C gråt som bare rakkern igjen. Jeg var litt oppgitt for jeg var sliten og hadde tatt meg av C stort sett hele dagen. Var hos legen med henne, for å få henvisning til UL av hoftene. Har ikke skrevet om det, men ene legen ved helsestasjonen mistenker HD, på grunnlag av at C var i seteleie lenge.

---

C har oppdaget verdens beste leketøy, det er to stykker av dem og det er 5 små tær på dem. :fnise: Ligger på stellematta og griper føttene sine. :fnise: Er så morsomt å se på den lille bolla mi som tar tak i føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke det, og forloveden var frustrert igjen i går, for C gråt som bare rakkern igjen. Jeg var litt oppgitt for jeg var sliten og hadde tatt meg av C stort sett hele dagen. Var hos legen med henne, for å få henvisning til UL av hoftene. Har ikke skrevet om det, men ene legen ved helsestasjonen mistenker HD, på grunnlag av at C var i seteleie lenge.

C har oppdaget verdens beste leketøy, det er to stykker av dem og det er 5 små tær på dem. :fnise: Ligger på stellematta og griper føttene sine. :fnise: Er så morsomt å se på den lille bolla mi som tar tak i føttene.

Uff :( Håper ikke det er noe galt med hoftene hennes! Babyen til naboen min lå også i seteleie veldig lenge, og hun har fått hoftepute. Da passet hun ikke i bilstolen lenger :( Nå har hun fått skinne, og da passer hun ikke i vognen lenger :( Syntes så synd på de. Håper ikke C må det!!

Aww <3 Så koselig! :rodmer: S har ikke oppdaget tærne sine enda. Gleder meg veldig til det skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Uff :( Håper ikke det er noe galt med hoftene hennes! Babyen til naboen min lå også i seteleie veldig lenge, og hun har fått hoftepute. Da passet hun ikke i bilstolen lenger :( Nå har hun fått skinne, og da passer hun ikke i vognen lenger :( Syntes så synd på de. Håper ikke C må det!!

Aww <3 Så koselig! :rodmer: S har ikke oppdaget tærne sine enda. Gleder meg veldig til det skjer!

De legger ikke særlig merke til noe feil, men jeg fikk spørsmål om jeg ville sjekke hoftene. Svarte ja, for jeg vil heller at det skal tas tak i nå om det er noe. Det er trist at slikt skjer med barn, og at de må ha hoftepute, men det er jo nødvendig (hvis man vil at de skal slippe å ha problemer med hoftene)..

Det er utrolig koselig. Jeg la merke til det da hun var i lekegrinda, bena var opp og hun ser på dem, så griper hun etter dem. Nå i det siste har hun fått tak i dem begge. Synes det er så søtt. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at de ikkje har fått undersøkt hoftene ennå, for om ho har behov for behandling bør det gjerast når babyane er så små som mulig! Ellers blir behandlinga meir langvarig, samt til større belastning for både baby og foreldre.

Eldste vår hadde både hoftepute og skinne, og me har nett vore på 3. ul med N. Har fått henvisning etter fødsel, + etter 6-vekers-kontroll på helsestasjonen (då var ho egentlig friskmeldt). Rart at det skal ta så lang tid hos deg.

Så koselig med fot-kosing! :rodmer: N har blitt veldig flink med leikene, grip etter det som er innan rekkevidde. Men beina sine har ho visst ikkje oppdaga ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Rart at de ikkje har fått undersøkt hoftene ennå, for om ho har behov for behandling bør det gjerast når babyane er så små som mulig! Ellers blir behandlinga meir langvarig, samt til større belastning for både baby og foreldre.

Eldste vår hadde både hoftepute og skinne, og me har nett vore på 3. ul med N. Har fått henvisning etter fødsel, + etter 6-vekers-kontroll på helsestasjonen (då var ho egentlig friskmeldt). Rart at det skal ta så lang tid hos deg.

Så koselig med fot-kosing! :rodmer: N har blitt veldig flink med leikene, grip etter det som er innan rekkevidde. Men beina sine har ho visst ikkje oppdaga ennå.

Eneste grunnen, tror jeg, at de sa noe om ultralyd var fordi C var i seteleie som vi vet om, til uke 34 (UL i uke 28 var hun i seteleie). Så, det er ikke akkurat hundre prosent sikkert, mer at de vil være på den sikre siden. Uansett, det ville allerede vært senbehandling siden vi fikk beskjed om dette da C var 1 måned gammel. :jepp:

Nå var det jo sånn at du har ei som allerede har hatt det, jeg er førstegangs og det er vel kanskje bare for sikkerhets skyld de ber meg ta en UL, for andre legen spurte meg om jeg hadde dratt, og hun sa at det mest trolig ikke var noe, men spurte om JEG ville ta en UL. Jeg svarte ja, for jeg vil helst at C ikke skal slite for mye.

Det er utrolig koselig med fotkosing, er så søtt å se C se på føttene sine og så gripe etter dem. Hun gjør det ofte. Må også legge til at hun dytter hele brystkassa opp fra stellematta. Er vel ikke lenge til hun begynner å åle seg framover. :fnise:

---

Et ord beskriver Delphinamor - trøtt!

Her, for første gang på lenge, ville C ha mat på natta. Guuuuuuh! Sovnet ikke før sent 1, ble vekket av sirenav til C, og sovnet ikke før pappaen hennes måtte på jobb. Hele går var bare slitsom, for jeg mistenker C hadde økedøgn, det var mye spising og lite soving. Jaja, jeg klager ikke, er bare så inni granskauen trøtt, og det er en type trøtt hvor du er trøtt, men ikke trøtt nok til å sovne.

Er glad jeg bare har satt opp småsaker jeg skal gjøre i dag. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TRØTT er noe som florerer på KG i dag :fnise:

:klemmer:

Håper du får hvilt deg litt når C sover, eller når forloveden kommer hjem fra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Tror TRØTT er noe som florerer på KG i dag :fnise:

:klemmer:

Håper du får hvilt deg litt når C sover, eller når forloveden kommer hjem fra jobb!

:fnise: Jepp! TRor disse småtrollene våre har planlagt dette. :lur: Neida! :fnise:

:klemmer:

Jeg prøver å få gjort unna ting når hun sover, så slapper jeg av ved neste lille lur. :jepp:

---

Da har jeg ringt til sykehuset her og fått time, så vi skal da se om det er gode hofter jenta mi har. :jepp: Har blitt flinkere med telefoner og telefonskrekken er ikke like sterk lengre! :strix: Dette går veien, da kan jeg kanskje jobbe med telefoner allikevel!

Små seiere er gode seiere synes nå jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jepp! TRor disse småtrollene våre har planlagt dette. :lur: Neida! :fnise:

:klemmer:

Jeg prøver å få gjort unna ting når hun sover, så slapper jeg av ved neste lille lur. :jepp:

---

Da har jeg ringt til sykehuset her og fått time, så vi skal da se om det er gode hofter jenta mi har. :jepp: Har blitt flinkere med telefoner og telefonskrekken er ikke like sterk lengre! :strix: Dette går veien, da kan jeg kanskje jobbe med telefoner allikevel!

Små seiere er gode seiere synes nå jeg. :fnise:

Helt sikkert! :jepp: De små KG-trollene våre har sikkert sånn internet-brain og rottet seg sammen :fnise: Haha!

Å, telefonskrekk hadde jeg før også! Den gikk over da jeg ble mamma. Kjenner jeg har blitt mye "tøffere" nå. Før turte jeg heller ikke å gå i butikker å klage på ting, men nå hadde jeg turt det.

Hurra! :danse::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Helt sikkert! :jepp: De små KG-trollene våre har sikkert sånn internet-brain og rottet seg sammen :fnise: Haha!

Å, telefonskrekk hadde jeg før også! Den gikk over da jeg ble mamma. Kjenner jeg har blitt mye "tøffere" nå. Før turte jeg heller ikke å gå i butikker å klage på ting, men nå hadde jeg turt det.

Hurra! :danse::fnise:

:fnise: Jepp, de har rottet seg sammen. Nå ligger de og fniser av oss, de trøtte mammaene deres.

Jeg har jobbet med å ringe og bestille ting, så jeg har ikke hatt det hele tiden, men etter en episode med trakassering, ble jeg redd for telefonen og det å prate med folk. Nå føler jeg meg mer selvsikker, og det hjelper. :jepp: Det og jeg er veldig sta rundt det med jenta mi.

---

Jeg beklager om innlegg i dagbøkene deres fra meg ikke har mål eller mening, jeg er stuptrøtt og vel, C har ikke akkurat hatt så særlig lyst til å sove.. :Gjesp: Gleder meg bare til pappaen hennes kommer hjem, da kan jeg vel kanskje legge meg nedpå litt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får oss en liten aha-opplevlse når vi har barn som sover hele natten, men så skal de plutselig ha mat flere ganger om natten! Hadde økdøgn forrige uke :sjokkert: så setter veldig stor pris på nettene vi har til vanlig :)

Lenge til dere skal på ul? Vesla mi hadde pute de tre første mnd. Er litt kjedelig når det står på, men så absolutt verdt det mot hofteproblemer seinere i livet. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vi får oss en liten aha-opplevlse når vi har barn som sover hele natten, men så skal de plutselig ha mat flere ganger om natten! Hadde økdøgn forrige uke :sjokkert: så setter veldig stor pris på nettene vi har til vanlig :)

Lenge til dere skal på ul? Vesla mi hadde pute de tre første mnd. Er litt kjedelig når det står på, men så absolutt verdt det mot hofteproblemer seinere i livet. Lykke til :)

Ja, man får virkelig en aha-opplevelse. Forloveden gikk i går og snakket om at han var overrasket at han våknet av henne også. :fnise: Er utrolig takknemlig for å kunne sove en hel natt, har vært veldig heldig der.

Vi skal dit om 11 dager, så er ikke så lenge. :jepp: Hvordan er det med pute forresten? Det spørsmålet går også til *Frida* (hvis du leser dette). Vil gjerne få litt erfaringer på det, slik at jeg vet hva jeg går til (om det skulle være slik at C min har hoftedysplasi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får oss en liten aha-opplevlse når vi har barn som sover hele natten, men så skal de plutselig ha mat flere ganger om natten! Hadde økdøgn forrige uke :sjokkert: så setter veldig stor pris på nettene vi har til vanlig :)

Enig med deg... Mi har også sove heile natta før, men no har ho våkna fleire ganger pr natt dei siste par vekene, pga sjukdom, feber og tett nase. Forstår det godt, ikkje lett å vere liten og sjuk :snurt: Dei siste nettene har ho berre våkna tidlig om morgonen, mellom 4 og 6, så det ser ut til å gå over. Og eg må passe meg for ikkje å klage, for det er jo berre å amme litt, og så søv ho igjen. I senga si, om eg ikkje sovnar med henne i senga vår :sovne: Det kan jo ikkje måle seg med dei små som er våkne eller har vondt, og som må byssast og bærast på nettene. Stakkar foreldre :trist:

Vi skal dit om 11 dager, så er ikke så lenge. :jepp: Hvordan er det med pute forresten? Det spørsmålet går også til *Frida* (hvis du leser dette). Vil gjerne få litt erfaringer på det, slik at jeg vet hva jeg går til (om det skulle være slik at C min har hoftedysplasi).

Eg les her eg, vettu! :hallo:

Putebehandling går sjølvsagt heilt fint, der er jo ingen større plager for ein liten baby. Verre for dei som treng operasjon eller medisiner for ulike ting, har eg tenkt! Mi eldste var jo berre 3 veker når ho fekk pute, og hadde jo ikkje begynt å bevege seg så mykje. Det har jo C nå. Men så fekk ho jo skinne (det er ein større og stivare sak, som her) når ho var 8 månadar og langt meir aktiv, og sjølv det gjekk fint!

Ein venner seg fort til å ha på puta, kor stram den skal vere og sånn. Når puta vår var ny, lukta den sånn plastikk! Men det gjekk over etter litt, og så blei den litt mjukare etter kvart og, og lettare å få til å sitte fint.

Det største problemet med putebehandling, er klede og utstyr. Under puta hadde me body og strømpebukse (ull, ull, ull! Bomull blir klamt og vått på null-komma-svisj! Men så hadde me plastikk-pute då, ikkje skumgummi) Utanpå puta hadde me vide kjolar til fint/besøk, ellers ingenting. Blei jo ganske lei av mønsteret på puta (fiskar i alle fargar...), men men. Hadde også et par selebukser som faktisk gjekk utanpå, med knapping frå fot til fot. Og så hadde me på lange strikkasokkar for å halde beina varme.

Fekk ikkje A til å sitte fint i bilstolen med Frejkas pute, så me brukte vognbaggen med sånt nett over. (Lovlig, men ikkje anbefalt bilsikring.) Veit mange andre får barna til å sitte greitt i babybilstolar, med litt tepper under rumpa. Heldigvis gjekk A nedi vogna med puta (me har Simovogn, den har jo stor bag), det var verre når ho fekk ortosen ved 8 månadar... (Då fekk me ny vogn av Hjelpemiddelsentralen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...