Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Babylatter, smil og pludring er så koselig! :rodmer: Det lyser opp en mørk dag, og får oss til å se på hverandre, smile, og si: "Det er verdt det!"

Det er herlig. Hun har 'ledd' litt i to uker, men nå begynner det å sitte mer, det er litt mer utviklet om du skjønner. Hun er også så sosial at hun nærmest konsentrerer seg skjeløyd (for hun blir så konsentrert når hun babler). :fnise:

Det er så verdt det, spesielt når man ser babyen trives (altså smiler og utvikler seg normalt, da ser jeg bort fra gråting grunnet ting man ikke kan forhindre).

4 months

Your baby is becoming more open to new people at this age, greeting them with squeals of glee. Still, no one comes close to Mom and Dad. Your baby will reserve his most enthusiastic reaction for you, a sure sign that you've bonded.

det stemmer med C, mamma og pappa smiles og gurgles det til. Det er tydelig at C vet hvem som er mamma og pappa, og hvem som er de hun ser relativt ofte og hvem som er fremmede. Barn smiler hun til, null problem (selv om hun ikke kjenner dem), men voksne er hun skeptiske til, om hun ikke kjenner dem. Da går leppa og så kommer sirena. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

jeg har forresten et stort problem:

forlovelsesringen detter av! :grine:

årsaken er at jeg nå er 18 kg lettere enn ved fødsel og 6 kg lettere enn det jeg var da vi kjøpte ringene. :sukk::fnise:

Håper dere ser humor i min lille 'krise', eneste er at ringen snart går i et kjede og henges rundt halsen.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dra og justere størrelsen. Skulle ha inn et smilefjes der, men jeg skriver på mobil. Amming er et flott slankemiddel ja. Her renner kiloene av. Gikk jo opp 24 kg. Har nå bare 3,5 kg igjen, hehe. God helg til familien i nederland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig innom og skribler litt hos deg igjen:)

Hehe, for en flott krise du har da:) Slike kan man like!

Det beste i verden er smilene fra våre små vidundre<3

Klem i natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Du får dra og justere størrelsen. Skulle ha inn et smilefjes der, men jeg skriver på mobil. Amming er et flott slankemiddel ja. Her renner kiloene av. Gikk jo opp 24 kg. Har nå bare 3,5 kg igjen, hehe. God helg til familien i nederland

Vi planlegger å få gjort det, i mellomtiden fant forloveden ut at ringen går på langefingeren. :fnise: Håper ikke jeg må ty til tommel etterhvert. :fnise:

Det er nå faktisk ikke så mye ammingen nå lengre som gjør at jeg går ned i vekt. Nå fokuserer jeg på en sunnere livsstil, har vært litt for god mat den siste tiden. :fnise:

God helg til familien i Bodø! :klemmer:

Endelig innom og skribler litt hos deg igjen:)

Hehe, for en flott krise du har da:) Slike kan man like!

Det beste i verden er smilene fra våre små vidundre<3

Klem i natten!

Så koselig! :jepp::klemmer:

Det er en veldig flott "krise". :fnise: Jeg måtte bare skrive den inn, ikke det at det faktisk er et problem, ville bare være litt morsom. :sjenert:

Det er det beste i verden, spesielt når C våkner opp og ser mamma. Bredt glis og så hendene foran ansiktet. :fnise:

Klemmer fra meg. :klemmer:

---

Vi skal til svigers og feire svigermor, svigerfar og svigerinne (som alle har bursdag i disse dager). Jeg kommer bare til å bli der kort fordi jeg ikke orker helt å være rundt så mange mennesker med C, nå som C er mer bevisst på alle rundt seg, det og man føler seg litt ekskludert når alle prater nederlandsk. :sjenert: Nederlandsken sitter sånn halvveis, nå kan jeg faktisk følge med på hva de sier på tv, til en viss grad. Her går det i masse post-its.

Skriver forresten lister hver dag i almanakken min over hva jeg skal gjøre, det virker faktisk veldig effektivt, da får jeg gjort mer og da er jeg ikke i dårlig humør over å ha sløst bort tid på bare tull. Noen dager setter jeg av til "tull", mens andre dager, spesielt i ukedagene, jobber jeg og gjør småting. :jepp: At jeg ikke har tenkt på det tidligere. I tillegg, etter at jeg har blitt mor, så har jeg litt mer sånn "gi faen"-attitude når det kommer til språk og fag. Jeg har alltid vært perfeksjonist og om jeg ikke greier ting med en gang, så blir jeg litt furten. Nå tenker jeg at om jeg kan litt mer den ene dagen, så er jeg fornøyd. Skal forresten sies at jeg lærer fort, så det er ikke problemet, men.. Om jeg ikke greide småting, så kunne det gå utover humøret.

Må bare legge dette til:

Mamma elsker C-gullet sitt! :hjerte::fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å skrive ned hva man skal gjøre de forskjellige dagene :jepp: Jeg skriver ned på sånn "post-it lapp" på desktoppen på dataen min. Ellers glemmer jeg aaaaaalt fortiden.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Det er lurt å skrive ned hva man skal gjøre de forskjellige dagene :jepp: Jeg skriver ned på sånn "post-it lapp" på desktoppen på dataen min. Ellers glemmer jeg aaaaaalt fortiden.. :sjenert:

Jeg glemmer ikke alt akkurat, jeg er bare typen som trengs å motiveres littegranne. :fnise: Å ha mål jeg må nå, får meg til å jobbe effektivt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, okei :) Denne ammetåken er virkelig ikke noe å spøke meg altså. Jeg som er vandt til å ha kontroll på ALT, har plutselig begynt å glemme alt. Så jeg er bare pent nødt til å skrive ned daglige gjøremål, handlelister og avtaler, ellers går alt i glemmeboken.

Luksusproblem med forlovelsesringen da :) Du kan jo ta den inn på en gullsmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den krisen din hadde jeg ikke hatt noe imot å ha selv :fnise:

Må skjerpe meg for nå står vekten bom fast. Du har virkelig vært flink! Jeg skulle ønske jeg hadde energien din. Jeg er så laaaaat! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hehe, okei :) Denne ammetåken er virkelig ikke noe å spøke meg altså. Jeg som er vandt til å ha kontroll på ALT, har plutselig begynt å glemme alt. Så jeg er bare pent nødt til å skrive ned daglige gjøremål, handlelister og avtaler, ellers går alt i glemmeboken.

Luksusproblem med forlovelsesringen da :) Du kan jo ta den inn på en gullsmed.

Jeg er apatisk til de grader, vel, når det kommer til husarbeid. Studere elsker jeg, om det er språk eller naturvitenskaplige fag.. Så jeg må påminne meg om at husarbeidet trengs å gjøres. :fnise:

Det er jo greit med lister, da får man jo oversikt også. :jepp:

Det er et luksusproblem, og jeg ser bare humoristisk på det. Vi skal få satt av litt tid tenker jeg til å fikse ringen.

Den krisen din hadde jeg ikke hatt noe imot å ha selv :fnise:

Må skjerpe meg for nå står vekten bom fast. Du har virkelig vært flink! Jeg skulle ønske jeg hadde energien din. Jeg er så laaaaat! :sjenert:

:fnise: Det er jo en morsom "krise".

Husk at jeg var overvektig før C ble født, og er fremdeles relativt tung. Ligger på en bmi på 28 nå, og sist gang jeg var så lett som jeg var, da var jeg 16.. Hallo tungvekter! :fnise: Dog, jeg gikk ned 15 kg over 2 år før jeg ble gravid. :sjenert:

Jeg er relativt lat selv. :fnise: Virker bare som jeg gjør ting hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da har jeg fått mensen. Vet ikke om jeg skal juble eller ikke, for da vet jeg jo at jeg har eggløsning. Er bare ikke så veldig glad i å ha vondt, for jeg har vond mens, men det kan ha forandret seg siden sist jeg hadde det. Livmoren min har tross alt båret fram et lite barn og gått gjennom en fødsel.

C babler i vei nå for tiden. Jeg har hørt at når barnet snakker, så får du det ikke til å holde kjeft.. :fnise: Trodde ikke det startet sååå tidlig. :fnise:

Ellers er det bare veldig mye jeg gjør for tiden, rydder og står i. Når jeg legger meg om kvelden, føler jeg meg bra. :jepp: Spesielt når jeg ser C sove ved siden av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du begynne på minipiller da eller? Jeg begynte på Cerazette og fikk mensen av de. Varte i hele ti dager! Har også alltid hatt skikkelig mensensmerter.. Det er ikke noe godt :klemmer: Men det kan jo hende det blir annerledes for deg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Skal du begynne på minipiller da eller? Jeg begynte på Cerazette og fikk mensen av de. Varte i hele ti dager! Har også alltid hatt skikkelig mensensmerter.. Det er ikke noe godt :klemmer: Men det kan jo hende det blir annerledes for deg nå :)

Her kom mensen av seg selv, jeg har ikke nattammet på ganske lenge. :sjenert: Minipille tror jeg ikke jeg kommer til å begynne med. Er ikke alltid like flink til å ta tabletter på ett bestemt tidspunkt. Uansett har jeg hatt mye murringer frem til i går, da jeg begynte sånn smått å blø. Er ikke voldsomme blødningen, men det er nå en blødning. Tror det blir p-sprøyte eller så fokuserer vi bare på kondom. Ikke akkurat det mest behagelige, men det fungerer faktisk veldig godt. :fnise: For her i gården er det ikke bare en lykkelig slutt for mannen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff.. Mensen. Jeg har blødd en gang siden jeg ble gravid (utenom renselsen, da), og det var to uker etter jeg satte inn spiral. Og det var bare bittelitt. Så føler meg heldig der! Har også forferdelige menssmerter, så er glad jeg slipper!

Herlig "problem" at forlovelsesringen ikke passer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Huff.. Mensen. Jeg har blødd en gang siden jeg ble gravid (utenom renselsen, da), og det var to uker etter jeg satte inn spiral. Og det var bare bittelitt. Så føler meg heldig der! Har også forferdelige menssmerter, så er glad jeg slipper!

Herlig "problem" at forlovelsesringen ikke passer :fnise:

Mensen er ikke akkurat min favoritt. :fnise: Har hatt tre episoder der jeg har hatt så sterke smerter at jeg bare måtte reise hjem. Bare så synd to av gangene var i Oslo og ene i Bergen, alle gangene mens jeg var på universitet. Når jeg tenker over det, så var smertene omtrent som ved en fødsel.

Hvordan er det å ha spiral forresten, og å sette det inn? Har vurdert å ha det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er ikke akkurat min favoritt. :fnise: Har hatt tre episoder der jeg har hatt så sterke smerter at jeg bare måtte reise hjem. Bare så synd to av gangene var i Oslo og ene i Bergen, alle gangene mens jeg var på universitet. Når jeg tenker over det, så var smertene omtrent som ved en fødsel.

Hvordan er det å ha spiral forresten, og å sette det inn? Har vurdert å ha det. :sjenert:

Ja, jeg har også måtte reist hjem. Ofte :rolleyes:

Det er helt suverent, merker jo ingenting til den. Utenom det faktum at mensen forsvant helt :nigo: Synes det var litt vondt å sette den inn, og var kvalm en times tid etterpå, pluss at jeg hadde menssmerter samme dagen. Men de var ikke så veldig vonde da, bare ubehagelige murringer. Men jeg vet at mange ikke kjenner det spøtt at den blir satt inn, så :) Det er vel individuelt. Kommer til å sette inn ny når denne må ut om litt over 4 år :jepp: Så da var det nok verdt det ;) Det er jo også en av de prevensjonsmetodene som er enklest å slutte på. Det er jo bare å ta den ut, og sette i gang prøvingen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen er nok den tingen jeg IKKE savner nå som jeg er gravid :sjenert: jeg har også alltid hatt skikkelig sterke menssmerter, brukte å være sengeliggende med bøtte før jeg begynte på p-pillene, så ble det litt bedre når jeg gikk på pillene, men var fremdeles veldig vondt. Så jeg føler med deg. Håper den ikke er så vond for deg som den var før :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja, jeg har også måtte reist hjem. Ofte :rolleyes:

Det er helt suverent, merker jo ingenting til den. Utenom det faktum at mensen forsvant helt :nigo: Synes det var litt vondt å sette den inn, og var kvalm en times tid etterpå, pluss at jeg hadde menssmerter samme dagen. Men de var ikke så veldig vonde da, bare ubehagelige murringer. Men jeg vet at mange ikke kjenner det spøtt at den blir satt inn, så :) Det er vel individuelt. Kommer til å sette inn ny når denne må ut om litt over 4 år :jepp: Så da var det nok verdt det ;) Det er jo også en av de prevensjonsmetodene som er enklest å slutte på. Det er jo bare å ta den ut, og sette i gang prøvingen! :fnise:

Jeg har bare noen få episoder, men allikevel har det vært så vondt at jeg har måttet reise hjem.

Det virker som det har fungert ganske greit for deg, håper det fungerer for meg også. Hadde ikke vært så ille å slippe mensen. :fnise:

Mensen er nok den tingen jeg IKKE savner nå som jeg er gravid :sjenert: jeg har også alltid hatt skikkelig sterke menssmerter, brukte å være sengeliggende med bøtte før jeg begynte på p-pillene, så ble det litt bedre når jeg gikk på pillene, men var fremdeles veldig vondt. Så jeg føler med deg. Håper den ikke er så vond for deg som den var før :klemmer:

Tro meg, jeg savnet den ikke jeg heller. Var deilig å ikke blø. :fnise: Uansett, legger merke til at menssmerter i en knyttnevestor livmor og menslignende smerter i en livmor med baby er relativt likt, men det er forskjellige områder som påvirkes. :fnise:

---

Desverre er de like ille som før. Har skikkelig murring akkurat nå, men det hjelper å leke med C. Dog, hun er sur og tverr i dag, og jeg har lagt merke til dette:

- Biter mye på fingerne, både hennes og mine.

- Grinete, og da snakker jeg erkegrinete.

- Sikler som en Sankt Bernhards.

- Virker veldig varm, kanskje litt feber.

Jeg håper hun bare får sovet litt, for hun har ikke sovet stort. Ikke får jeg sjekket gummene hennes, for hun stikker tungen ut hele tiden. Uansett, kjøler ned en bitering nå, for å se om det hjelper. Jeg vet ikke om C er syk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C var veldig gretten i går, og det gikk over i smertegråt en periode. Jeg sjekket også temperaturen, og den var forholdsvis normal (37,3 grader er normalt for C). Hun bet meg i puppen mange ganger, noe som gjorde vondt. Fingerne hennes og mine biter hun. Hun er ikke fullt så gretten nå, men jeg lurer på om det enten er tenner som kommer eller om hun har en vokseperiode som er vondt for henne. Lar henne slappe av litt, sånn at hun får nok søvn. Mat vet jeg hun får nok av, for her er det bæsje- og tissebleier i hopetall. Jaja, i morgen skal vi uansett til helsestasjon for vaksine nummer 2, så da kan jeg spørre da. :jepp:

Ellers er C veldig sosial, bena i været og liten luring. Jeg legger henne i senga, snur meg og vips, der var bena over dyna. :fnise: Hun elsker å leke med teppet vi har i senga og det er bare herlig å se henne sysle med dyna si, i sin egen verden, og når hun legger merke til meg, så slår hun armene opp og sperrer opp øynene. Tullejenta vår. :fnise: Hun holder hodet relativt stødig nå, og pappaen hennes er veldig overrasket over hvor sterk hun er, for når hun spenner kroppen, spenner hun godt. Så, vi passer bedre på henne. I tillegg, når hun ligger på senga, vrir hun overkroppen, slik at hun lettere kan se meg. Forventer snart at rumpestumpen kommer også og da har hun begynt å rulle på seg!

Sier bare dette: HJELP! Hun blir så stor.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Biter mye på fingerne, både hennes og mine.

- Grinete, og da snakker jeg erkegrinete.

- Sikler som en Sankt Bernhards

Hører veldig ut som S, men jeg har sett to hvite klumper i gommen hennes da.. Men har hørt at de kan bruke flere måneder på å komme opp, så.. Vi får se. Er helt tydelig at hun klør ihvertfall. Vi ga henne også en bitering som hadde vært i kjøleskapet (leste det på nettet et sted).

Er morsomt å lese her inne. Måten du beskriver C på er så lik på hvordan S er og utvikler seg. Men så er det jo ikke store aldersforskjellen å snakke om heller da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...