Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Allergikeren
Skrevet

Ikke hiv sigaretter i vanlige søppeldunker! At butikken ikke har egne kasser til sånt er en ting, men man kan da tenke litt før man hiver fra seg glødende gjenstander generelt. Og hvis du må hive sigaretten i søppeldunken, pass i det minste på at den er helt slukket!

Videoannonse
Annonse
Gjest _Blomsten_
Skrevet

En uskreven regel alle bør følge er at man informerer daten sin hvis man ikke er ute etter noe seriøst.

Skrevet

Spør om det går bra, eller om du kan hjelpe. Selv om du er i tvil, spør

• Liker 1
Skrevet

Når noen spør deg om noe skal du svare det de vil høre. Ikke det du tenker.

Hvis noen ikke vil vite det jeg tenker, men det de vil høre. Kan de la være å stille meg spørsmål og heller si til seg selv det de vil høre...

• Liker 1
Skrevet

Ikke stå midt i veien på butikken mens du prater med noen kjente som dukket opp. Skulle en rask tur på butikken i dag, og ble ganske forbanna over alle som absolutt skulle prate på de mest trafikkerte plassene (rundt frukt/grønt, kjøtt, kjøleskapene) :kjefte:

Skrevet

Jeg har lært at en uskreven regel er å reise seg for eldre mennesker på bussen, men svært få gjør det!!!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg har lært at en uskreven regel er å reise seg for eldre mennesker på bussen, men svært få gjør det!!!

Det har du jammen rett i! Jeg må stå på bussen rett som det er, enda jeg er dobbelt så gammel og vel så det som alle dem med skolesekker, som opptar alle plassene. :angry::ler:

Endret av Arabella
  • Liker 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet

poiuyhtgfrdhrgbjhiy86t7gub

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Orker ikke å lese hele tråden nå i kveld i et "jafs", men ikke ta telefonen om den ringer når du er på et (offentlig) toalett. Verken om du står i kø inne på toalett-området eller ellers. Flaut og kleint for vi som sitter på do og faktisk prøver å gjøre ting.

Håper ikke noen tar telefonen om jeg ringer når du sitter på do hjemme heller, håper dere skjønner det. :)

Endret av Mrs. Random Nick
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si til folk hva maten deres ligner på om du er psyk nok til å få kvalme assosiasjoner til helt normal mat, f eks som f eks syltetøy... Syltetøy likner ikke på blodgørr, og om du syns det, er du faen meg ikke riktig nagla, og du bør ihvertfall ikke si det til den som skal spise det. Hold din syke hjerne for deg selv.

Anonym poster: eb8014d471ff7f78827850ddb183652e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En litt overfladisk uskreven regel.. ikke bruk hvite (gjennomsiktige) tights som bukse hvor hele rumpa synes.

Hva er problemet med det om man har ei deilig rumpe?

Er værre med de bælfeite damene i topper som ser ut som en sportsbh og en tights som holder på å revne

Anonym poster: 6e14eb8b82a660407c37efccdde50023

AnonymBruker
Skrevet

Når du reiser offentlig og sitter i et sete som kan lenes bakover:

Vær så snill å ikke gjør det plutselig og hardt når noen sitter bak.

Gjør det sakte og forsiktig, så kanskje man har muligheten til å flytte litt på seg - eller enda bedre: snu deg rundt og spør om det går greit om du lener setet bakover.

Enkelte av oss har nemlig ganske lange bein og vonde knær... :/

Det opplevede jeg en gang på fly, satt noen andre nordmenn foran meg som diskuterte hvor høfflige og greie nordmenn er i forhold til andre europeere, før dama som satt foran min "medpassasjer" ved siden av meg (som var bortimot 190) bestemte seg for å prøve å kjøre setet sitt bakover, så hun tok sats å dytta det hun kunne, som igjen resulterte i et hyl fra min da sovende medpassasjer og sannsynligvis store smerter, dette skjedde ikke abre en gang men 4 ganger på en 2 timers flytur før jeg nevnte for hennes mann at den feite kjærringa hans av et beist kanskje kunne tenke seg å være litt mer høfflig istede for å være så forbanna frekk å ignorant.

Ble stillt iallefall :)

Anonym poster: 6e14eb8b82a660407c37efccdde50023

• Liker 2
Skrevet

På tur er det den i dårligst form som bestemmer tempoet.

Hunden går på din venstre side.

Hvis en telefonsamtale blir brutt ringer den som ringte tilbake.

Ikke bruk et språk (faguttrykk eller fremmedord) som ekskluderer noen i en sosial setting.

Ikke slå noen som ligger nede og har gitt seg.

• Liker 1
Gjest celebi
Skrevet

Når du har besøk i flere timer er det uhøflig å ikke tilby dem noe å spise.

Det trenger ikke være treretters middag som du har stått på kjøkkenet og laget halve dagen. Det er nok at du setter frem noen skåler med snacks, noen glass og litt drikke. Hvis du vil være fullstendig uformell går det i det minste an å si "Vi har noe rundstykker og knekkebrød på kjøkkenet om dere blir sultne. Bare forsyn dere og føl dere som hjemme".

Det er ekstra uhøflig når du selv lager deg mat og spiser den foran gjestene, uten å spørre besøket om de også er sultne.

• Liker 5
Gjest celebi
Skrevet

Ikke spør "Hvordan ser jeg ut?" eller "Hva synes du om dette antrekket?" hvis du ikke ønsker et ærlig svar.

Hvis jeg syntes du så flottere ut enn vanlig, ville jeg sannsynligvis latt deg høre det uten at du trengte å spørre. Hvis du ser ut akkurat som vanlig, eller ser helt jævlig ut, blir det galt uansett hva jeg svarer.

Skrevet

En uskreven regel jeg har er at når jeg må fise mens jeg har dame i senga, så gjør jeg det ikke under dyna. Alene er det greit å gjøre det under dyna, for da blir det godt og varmt.

Står man i kø til sikkerhetskontrollen på en flyplass, så gjør man seg klar FØR man kommer fram sånn at det går mest mulig effektivt for seg. Man kan putte ting i jakkelommer, veske, bag osv FØR man er framme. Når man så har kommet knirkefritt igjennom pga PLANLEGGING, tar man med seg jakka, vesken, baggen eller hva pokker man la tingene oppi og GÅR VEKK fra kontrollen FØR man tar på seg alt juggelet igjen. Husk på å TA OPP laptopen før man legger den på båndet.

• Liker 2
Skrevet

1. Istedet for å sitte der og snufse når vi spiser middag - gå på do og snyt deg. Husk å vaske hendene etterpå.

2. Nei du MÅ ikke kjøre rundt med handlevogn om du bare skal handle 4-5 småting. Vogner tar mye plass og lager trengsel. Ta heller ei handlekorg så får du ekstra trim på kjøpet. Er du nødt til å kjøre rundt med handlevogn, trenger du ikke kjøre den oppi ræva på de andre kundene som plukker tilbudsvarer fra en hylle. Sett heller vogna fra deg i nærheten, og hent de småtingene du vil ha. Slapp av, du har enda ikke betalt for varene som ligger oppi vogna, så ingen gidder å stjele det som ligger oppi der.

• Liker 2
Skrevet

Sett den forbanna vogna på plass når du er ferdig!! :rasende:

• Liker 4
Skrevet

Kommer du for sent til forelesning, så dropp forelesning. Er veldig irriterende for oss andre 300 som faktisk er der tidsnok, spesielt når du absolutt skal sitte med venninnene dine midt i sulamitten slik at 15 personer må reise seg for å slippe deg forbi.

• Liker 1
Skrevet

Kommer du for sent til forelesning, så dropp forelesning. Er veldig irriterende for oss andre 300 som faktisk er der tidsnok, spesielt når du absolutt skal sitte med venninnene dine midt i sulamitten slik at 15 personer må reise seg for å slippe deg forbi.

Bah, second that. I tillegg så bråker dørene fælt, så man mister jo halvparten av hva foreleseren sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...