Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

uskreven regel i kina

du skal ikke vise undersiden av foten til noen

det er vist værre en for oss og vise finger:P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når man er på cafe eller bar: hvis en eller to reiser seg for å gå til baren eller på do, bør noen bli sittende igjen. Jeg hater når det plutselig viser seg at alle har bestemt seg for å gå til baren, og veska mi ligger ubevoktet igjen.

En annen ting er at når folk går til baren (eller for å røyke eller hva som helst annet) syns jeg den som er "nest sist" til å gå bør vente til noen kommer tilbake, så ikke en person blir sittende alene igjen.

Anonymous poster hash: e41c5...09b
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

* Ikke snakk med mat i munnen

* Ikke smatt når du spiser

* Ikke rap, fis eller snyt deg ved bordet

* Vask hendene etter toalettbesøk (jeg bor i et lytt hus og hører det hvis ikke vasken blir brukt etter toalettbesøk - utrolig ekkelt)

* Ikke stå ved siden av hverandre i rulletrappen

* Ikke avbryt

* Slipp folk forbi deg i køen på matbutikken om de bare skal ha få ting og du har en hel vogn full

* Samme prinsipp ved flaskepanting (lite trivelig å skulle pante fire flasker når den foran deg har med seg et halvt års forbruk)

* Reis deg for gamle mennesker på bussen

* Fast håndtrykk når man hilser på nye mennesker

* Ikke ta på fremmede uten at det er invitert (f.eks klapse på rumpen etc)

* Ikke himle med øynene eller demonstrer på annen måte gjennom kroppsspråk at du er oppgitt. Bruk ordene dine.

* Si takk for maten etter endt måltid

* Si takk når noen gir deg noe, og takk for hjelpen om noen hjelper deg

* Slipp folk ut før du går inn på offentlig transport

Anonymous poster hash: c3154...aed
  • Liker 2
Skrevet

Kom på en veldig viktig en!

- IKKE pant flere svarte bossekker med pant 15 minutter før stengetid. Vær.. så.. snill.

• Liker 2
Gjest Armule
Skrevet

Kom på en veldig viktig en!

- IKKE pant flere svarte bossekker med pant 15 minutter før stengetid. Vær.. så.. snill.

Så lenge man klarer å gjøre seg ferdig før butikken stenger, ser jeg ikke problemet. Evt. slipper til andre med f.eks. en pose med pant.

Skrevet

Så lenge man klarer å gjøre seg ferdig før butikken stenger, ser jeg ikke problemet. Evt. slipper til andre med f.eks. en pose med pant.

Akkurat den der er nok mest av hensyn til de som jobber i butikken, blir lett litt overtid når pantemaskinen er stappfull, men personlig synes ikke jeg det er noe kunder behøver å ta hensyn til. ;)

Gjest Armule
Skrevet (endret)

Akkurat den der er nok mest av hensyn til de som jobber i butikken, blir lett litt overtid når pantemaskinen er stappfull, men personlig synes ikke jeg det er noe kunder behøver å ta hensyn til. ;)

Nei, det er akkurat det samme jeg tenker. Personen har da valgt å jobbe der selv. Kunder skal jo ikke måtte ta hensyn til slike ting, da får butikken heller stenge pantemaskinen 15 minutter før stengetid hvis det er et såpass stort problem for de ansatte ;p

Endret av Cervix
Skrevet

Nei, det er akkurat det samme jeg tenker. Personen har da valgt å jobbe der selv. Kunder skal jo ikke måtte ta hensyn til slike ting, da får butikken heller stenge pantemaskinen 15 minutter før stengetid hvis det er et såpass stort problem for de ansatte ;p

Ja, for det hadde jo fungert :P Jeg mente vel forsåvidt at folk ikke blir ferdig, og så skal de handle etterpå også. Et pantebord som renner over er jo en selvfølge, men det får vi jo betalt for å fikse. Det er verre på dagtid, for da har man ikke nok folk til å tømme en pipende pantemaskin og være i butikken.

Skrevet

* Hvis noen har invitert på middag, ikke sitt å små spis av maten før alt er kommet på bordet!

* Vær så snill - spør før du tar/låner ting fra venninnen din, hater når venninnene mine bare er å roter i skapene mime uten at jeg er klar over det.

* Ikke gå å se i alle skap, ta på alt og snok rundt i hele huset. Setter pris på privatliv.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hvis du er invitert på besøk eller fest, vær så snill å la smarttelefonen din ligge i veska. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt vors hvor alle sitter og trykker på telefonen sin, mens jeg sitter der og føler at jeg må mase på folk for å be de om å legge den fra seg så jeg har noen å snakke med.

Litt i samme bane: greit nok at du kanskje har sett en kjempemorsom video på youtube og har lyst til å vise den fram til andre, men ikke gjør det når du er med en gruppe mennesker. Det er ikke så kult for alle andre å se på 3-4 personer le høyt over en video som bare de kan se.

Helt enig! At du ikke har fått flere pluss på dette innlegget er merkelig!

Skrevet

synes egentlig det er en ganske uskreven regel at man ikke stopper midt i en rundkjøring for å ta en telefon.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

-Ikke kommenter hvor mye/lite en person forsyner seg med. Dette er hovedsaklig et problem blandt mennesker som er mer enn 45 år gamle

-Ikke sett veska di på det ledige setet ved siden av deg på kollektivtransport. Jeg så en gang en buisnessmann gjøre dette i oslo i verste rushtiden. Han satt seg selv ytterst og stresskofferten innerst. Alle rundt ham måtte stå og han foretrakk ikke en mine.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kommenter at folk har lagt på seg, selv om det er positivt ment.

Anonymous poster hash: 52579...5f0
  • Liker 1
Gjest Sirah
Skrevet

Ikke kommenter at folk har lagt på seg, selv om det er positivt ment.

Anonymous poster hash: 52579...5f0

Veldig enig...

AnonymBruker
Skrevet

-Ikke sett veska di på det ledige setet ved siden av deg på kollektivtransport. Jeg så en gang en buisnessmann gjøre dette i oslo i verste rushtiden. Han satt seg selv ytterst og stresskofferten innerst. Alle rundt ham måtte stå og han foretrakk ikke en mine.

Dette gjelder dog kun i rushen, går jeg ut fra. Jeg ser ingen problemer med å gjøre dette når det er flere ledige seter.

Anonymous poster hash: cd184...257

Skrevet

Ikke glan i retning kort-terminalen når den foran deg i køen betaler med kort.

Skrevet

Dette gjelder dog kun i rushen, går jeg ut fra. Jeg ser ingen problemer med å gjøre dette når det er flere ledige seter.

Anonymous poster hash: cd184...257

I mine øyne er det ingenting galt i å ha veska i setet ved siden av, så lenge du er villig til å flytte på den når du ser at mange kommer på bussen og skjønner at de kommer til å trenge plass. Og da så klart flytte den uten at noen skal trenge å spørre deg om det først.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...