miramis Skrevet 4. juni 2013 #141 Skrevet 4. juni 2013 (endret) Ikke sett deg i et firesete på buss/tog når du er alene. Aldri bruk skjeer oppi dressing/syltetøy til å smøre utover med. IKKE BLOKKER UTGANG PÅ TRANSPORTER, folk skal faktisk få gå av først. Går ikke fortere når noen står i veien for alle så de kan brøyte seg raskest inn. Alltid stå til høyre på rulletrapper hvis du ikke skal gå kjapt. Ikke sitt med fjernkontrollen i hånden hele tiden når du ser på tv, det er ufordragelig. Ikke se på folk sine pc-skjermer eller mobiler. Når man skal på fly, kan ikke håndbagasjen være en gigantisk koffert... Og den skal legges i hattehyllen som er for din egen plass, ikke spre all den overflødige dritten du har med overalt! Ikke ta med barnevogn inn på små butikker, og ikke ha en sinnsykt svær vogn som du så prøver å mose inn på en smekkfull buss. Endret 4. juni 2013 av zazzles 1
Leoparden Skrevet 5. juni 2013 #142 Skrevet 5. juni 2013 Å ankomme presist vil si å være 5 minutter før. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #143 Skrevet 5. juni 2013 Hvis du skal ta over skiftet etter noen på jobb, så kom gjerne ti minutter før oppsatt arbeidstid, og ikke nøyaktig på klokka. Å skifte til arbeidsuniform, og deretter bli opdatert tar litt tid. Anonym poster: 16c7e75de3c7dc88b1c6c1a6d32fdb28 2
Surriball Skrevet 5. juni 2013 #144 Skrevet 5. juni 2013 Kommer du for sent til forelesning, så dropp forelesning. Er veldig irriterende for oss andre 300 som faktisk er der tidsnok, spesielt når du absolutt skal sitte med venninnene dine midt i sulamitten slik at 15 personer må reise seg for å slippe deg forbi. Jeg hadde en foreleser som gjorde et poeng ut av det der. Han stoppet forelesningen og spurte stakkarene som tuslet inn og satte seg bakerst hvorfor de var sene. Greit nok første og andre gang det skjedde, men femte gangen bestemte jeg meg for å gå i en annen parallell siden foreleseren forstyrret mer enn de som kom for sent. Bra med store fag! On topic: Hvis noen vil av bussen, flytt deg så de kommer seg ut!
Gjest Seajewel Skrevet 5. juni 2013 #145 Skrevet 5. juni 2013 Ikke sett deg i et firesete på buss/tog når du er alene. Aldri bruk skjeer oppi dressing/syltetøy til å smøre utover med. IKKE BLOKKER UTGANG PÅ TRANSPORTER, folk skal faktisk få gå av først. Går ikke fortere når noen står i veien for alle så de kan brøyte seg raskest inn. Alltid stå til høyre på rulletrapper hvis du ikke skal gå kjapt. Ikke sitt med fjernkontrollen i hånden hele tiden når du ser på tv, det er ufordragelig. Ikke se på folk sine pc-skjermer eller mobiler. Når man skal på fly, kan ikke håndbagasjen være en gigantisk koffert... Og den skal legges i hattehyllen som er for din egen plass, ikke spre all den overflødige dritten du har med overalt! Ikke ta med barnevogn inn på små butikker, og ikke ha en sinnsykt svær vogn som du så prøver å mose inn på en smekkfull buss. Hvorfor ikke bruke skje til å legge syltetøy på skiva med? 4
Maus Skrevet 5. juni 2013 #146 Skrevet 5. juni 2013 Hvorfor ikke bruke skje til å legge syltetøy på skiva med? Du skal bruke skjeen til å legge på skiva, deretter kan du smøre utover med kniv (eller annet). Når man dupper skjeen tilbake i glasset etter å ha smurt den på skiva si kan det følge med smør og/eller brødsmuler osv. 2
oreokake Skrevet 5. juni 2013 #147 Skrevet 5. juni 2013 - Ikke si "EY DU, DU HALLO, HALLOO" til butikkansatte når du står 10 meter unna og skal ha hjelp med noe. Gå bort og spør "unnskyld, men jeg lurer på.." - Om noen hjelper deg med å flytte, så kan du si takk og gjerne tilby det samme den dagen de flytter. - Ikke kjør i andre mennesker, selvom de er lave, med handlevogner og barnevogner. Det går an å se seg for. (Jeg har ofte små blåmerker etter å ha vært på et kjøpesenter/i en stor butikk) - Ikke okkuper hele fortauet om det er mye folk der. - Ikke snakk i telefonen når du er på besøk, spesielt om du bare skal diskutere hva man skal kjøpe til middag. - Ikke send en haug med meldinger heller forsåvidt, greit om det er noe viktig. - Tilby deg å hjelpe om du knuser noe når du handler, den ansatte sier trolig at det går fint, men det er frekt å bare gå sin vei. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #148 Skrevet 5. juni 2013 Rulletrapp: Stå til høyre, gå til venstre. Anonym poster: cd184ec073acd2ab492fe3898bdc4257 2
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2013 #149 Skrevet 5. juni 2013 (endret) Rulletrapp: Stå til høyre, gå til venstre. Anonym poster: cd184ec073acd2ab492fe3898bdc4257 Det er mulig jeg er treig, men dette må du være så snill å forklare for meg. Det er da ikke vanlig å gå i motsatt retning av hvordan rulletrappen går? Da vil det jo bli kollisjoner, kanskje med fatalt utfall. Det er gjerne ikke plass til mer enn én person om gangen i en rulletrapp. Endret 5. juni 2013 av Arabella
Surriball Skrevet 5. juni 2013 #150 Skrevet 5. juni 2013 Det er mulig jeg er treig, men dette må du være så snill å forklare for meg. Det er da ikke vanlig å gå i motsatt retning av hvordan rulletrappen går? Da vil det jo bli kollisjoner, kanskje med fatalt utfall. Nei, i samme retning. Noen liker å stå i rulletrappa, andre foretrekker å gå. Da må det av og til forbigåinger til. Rulletrappa er som regel bred nok til at folk kan gå forbi, men det blir skikkelig slalåm og folk ikke står på den ene sida. Eller enda verre - står midt i trappa slik at man ikke kan gå forbi. Derfor stå på høyre side, slik at folk kan gå forbi deg på venstre side. 9
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2013 #151 Skrevet 5. juni 2013 Nei, i samme retning. Noen liker å stå i rulletrappa, andre foretrekker å gå. Da må det av og til forbigåinger til. Rulletrappa er som regel bred nok til at folk kan gå forbi, men det blir skikkelig slalåm og folk ikke står på den ene sida. Eller enda verre - står midt i trappa slik at man ikke kan gå forbi. Derfor stå på høyre side, slik at folk kan gå forbi deg på venstre side. Dette forstår jeg og er enig i, men da snakker vi ikke om rulletrapper med trinn? Så brede rulletrapper har ikke jeg sett noe sted, slik at det er forsvarlig å gå forbi noen.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #152 Skrevet 5. juni 2013 Dette forstår jeg og er enig i, men da snakker vi ikke om rulletrapper med trinn? Så brede rulletrapper har ikke jeg sett noe sted, slik at det er forsvarlig å gå forbi noen. Hæ? Alle rulletrapper jeg har tatt er så brede at man fint kan gå forbi, så lenge vedkommende foran står til venstre. Anonym poster: 4a41599aa79ba99c9d0c262eeba0ba79 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #153 Skrevet 5. juni 2013 Hæ? Alle rulletrapper jeg har tatt er så brede at man fint kan gå forbi, så lenge vedkommende foran står til venstre. Anonym poster: 4a41599aa79ba99c9d0c262eeba0ba79 Edit: står til høyre Anonym poster: 4a41599aa79ba99c9d0c262eeba0ba79 2
Sjokoladenøtt Skrevet 5. juni 2013 #154 Skrevet 5. juni 2013 Folk som slenger opp døra på bilen sin inn i en annen bil og gir faen? Fyyyy faaaen så sur jeg ble når jeg så ei dame som gjorde det på min bil, og hu stod faen meg og nekta plent for å ha gjort det... Woohoo, bulk i en bil som ikke har hatt en eneste bulk før Ha respekt for andre sine ting, ikke bare drite i alle andre.. Og ha kontroll på ungene sine på offentlige steder.. Er ikke få ganger unger har kommet løpende bort til meg, slått til meg og greier ( Ikke at det gjør vondt, men foreldrene bare ler og smiler av det..hvafaen?).. Samme med at en skulle klappe hunden min, som ikke er så innmari glad i innpåslitne unger.. Du lar ikke ungen din løpe bort til en fremmed hund 1
Xaphan Skrevet 5. juni 2013 #155 Skrevet 5. juni 2013 Hvis du er invitert på besøk eller fest, vær så snill å la smarttelefonen din ligge i veska. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt vors hvor alle sitter og trykker på telefonen sin, mens jeg sitter der og føler at jeg må mase på folk for å be de om å legge den fra seg så jeg har noen å snakke med. Litt i samme bane: greit nok at du kanskje har sett en kjempemorsom video på youtube og har lyst til å vise den fram til andre, men ikke gjør det når du er med en gruppe mennesker. Det er ikke så kult for alle andre å se på 3-4 personer le høyt over en video som bare de kan se.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #156 Skrevet 5. juni 2013 Hvis du er invitert på besøk eller fest, vær så snill å la smarttelefonen din ligge i veska. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt vors hvor alle sitter og trykker på telefonen sin, mens jeg sitter der og føler at jeg må mase på folk for å be de om å legge den fra seg så jeg har noen å snakke med. Litt i samme bane: greit nok at du kanskje har sett en kjempemorsom video på youtube og har lyst til å vise den fram til andre, men ikke gjør det når du er med en gruppe mennesker. Det er ikke så kult for alle andre å se på 3-4 personer le høyt over en video som bare de kan se. Enig i denne. Synes generelt folk kan bli flinkere til å la tlf ligge. Nei, det er ikke spesielt interessant eller hyggelig å sitte og se på at du sjekker facebook, instagram, snapchat og sender masse mld fram og tilbake, mens jeg sitter der uten min tlf og venter på at du skal bli ferdig, fordi jeg synes det er uhøflig å være så opphengt i mobilen når man er med andre folk. Anonym poster: 6c2be052701a727e785ff61b19e00abc 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #157 Skrevet 5. juni 2013 Dette forstår jeg og er enig i, men da snakker vi ikke om rulletrapper med trinn? Så brede rulletrapper har ikke jeg sett noe sted, slik at det er forsvarlig å gå forbi noen. *facepalm* Rulletrapper har trinn. Du tenker kanskje på rullebånd? Regelen er uansett stå til høyre, gå til venstre. Da unngår man at de som vil stå i ro og nyte turen ødelegger for de av oss som ikke har tålmodighet til sånt. De fleste rulletrapper er brede nok til at man kan gå forbi de som står til siden. Anonym poster: 525791af1f2089fb43cb89268b44e5f0 3
Gjesten Skrevet 5. juni 2013 #158 Skrevet 5. juni 2013 Dette forstår jeg og er enig i, men da snakker vi ikke om rulletrapper med trinn? Så brede rulletrapper har ikke jeg sett noe sted, slik at det er forsvarlig å gå forbi noen. Kjære Arabella, hvor bor du egentlig? Rulletrappene på Oslo S i "rushen" for eksempel er absolutt brede nok til to kolonner, og det er MANGE som vil stå, samt MANGE som vil gå. Da er man avhengig av et logisk system, nettopp "stå til høyre, gå til venstre" 5
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2013 #159 Skrevet 5. juni 2013 *facepalm* Rulletrapper har trinn. Du tenker kanskje på rullebånd? Regelen er uansett stå til høyre, gå til venstre. Da unngår man at de som vil stå i ro og nyte turen ødelegger for de av oss som ikke har tålmodighet til sånt. De fleste rulletrapper er brede nok til at man kan gå forbi de som står til siden. Anonym poster: 525791af1f2089fb43cb89268b44e5f0 Jeg uttrykte meg uklart. Men jeg vil nå si at hvis noen har det så forrykende travelt, kan de løpe i en vanlig trapp istedenfor å trenge seg innpå noen i en rulletrapp. Vanlige trapper er uansett bredere. At noen nyter å kjøre rulletrapp eller rullebånd, var nytt for meg. 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 5. juni 2013 #160 Skrevet 5. juni 2013 Det regnes som uhøflig å ringe etter kl 2100 22.00. Må du ringe så sent, skal det være svært viktig og ikke kunne utsettes til neste dag. Apropos "telefontider": Det jeg lurer på er om det finnes noen regler ift. sending av mail! Nå som "alle" (unntatt meg) mottar mail på mobiltelefonen først, i motsetning til PCen sin, når er det da "lov" å sende mail sent? Jeg hadde ikke tenkt over problemstillinga før jeg plutselig fikk svar på en mail jeg sendte på PCen min en sen kveldstime....(Jeg trodde ikke mottakeren sjekket mailboksen sin før dagen etter).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå