Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SemperFi
Skrevet

Hold kjeft under forelesning, mer eller mindre du har et spm til foreleseren.

ANDRE FØLGER MED SELV OM DU IKKE GJØR DET! :kjefte::kjempesinna:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest True Khaleesi
Skrevet

- Hold døren oppe for de som kommer bak deg dersom du har mulighet til det, altså at du ikke har hendene full av andre ting.

- Ikke hvisk og tisk under forelesninger. Hold kjeft eller gå hjem.

- Ikke sett deg ved siden av meg på bussen dersom det er mange andre plasser som er ledige.

- Ikke ring meg veldig sent på kvelden. Og ikke forvent at jeg alltid tar telefonen. Jeg er ikke tilgjengelig for deg hele tiden.

- Ikke ha beina på bordet hos andre, heller ikke hos deg selv dersom du serverer snacks/mat på bordet og har gjester.

- Vask toalettet etter deg når du lager bremsespor.

- LUKK DOLOKKET!!!!

- På fly: Er det så himla vanskelig å slippe meg forbi når jeg har et gråtkvalt barn på armen som veier 15 kg og som er helt rabiat? Må du på død og liv stappe jakka di oppi bagasjehyllene før du kan slippe meg forbi?

Hva er det egentlig med folk her til lands som stresser seg ihjel med å være først på flyet og først av flyet?

- Til flyvertinner: Ikke skjenk kaffe til min medpassasjer rett over hodet på babyen min. :kjempesinna: :kjempesinna:

- Når du er på kjøpesenter og må stoppe opp litt, vennligst gå til siden. Ikke still deg midt på sammen med resten av familien din som opptar dyrebar plass.

- PAKK INN JULEGAVENE SELV!!! Tar flere år når alle skal ha de på butikkene til å pakke inn. Vis hensyn!

- Hils tilbake dersom noen hilser på deg.

- Takk for mat, gaver og gester som ikke er selvfølgelige.

• Liker 2
Gjest SemperFi
Skrevet

Foreldre med baby på flyet.

Ungen din trenger ikke å grine 15/18t på flyet!

Og verden handler ikke om kun dere!

• Liker 10
Gjest True Khaleesi
Skrevet

Enig i dette, men barn gråter ofte på flyturer som kanskje bare varer 2 timer. Og ofte kan de gråte konstant gjennom disse to timene.

Verden handler ikke kun om oss, men det er en selvfølge at man tar mer hensyn til barn og eldre mennesker. Det handler om medmenneskelighet.

• Liker 1
Gjest SemperFi
Skrevet

Enig i dette, men barn gråter ofte på flyturer som kanskje bare varer 2 timer. Og ofte kan de gråte konstant gjennom disse to timene.

Verden handler ikke kun om oss, men det er en selvfølge at man tar mer hensyn til barn og eldre mennesker. Det handler om medmenneskelighet.

Selvfølgelig.

Men hvor mange ganger tenker de med barn på flyet på de andre passasjerene?

---

Ikke parker bilen din rett utenfor butikken, selv om du skal inn en kjapp tur. Du blokkerer for mange andre! Parker der det er oppmerket parkeringsplass!

• Liker 2
Gjest True Khaleesi
Skrevet

Selvfølgelig.

Men hvor mange ganger tenker de med barn på flyet på de andre passasjerene?

---

Ikke parker bilen din rett utenfor butikken, selv om du skal inn en kjapp tur. Du blokkerer for mange andre! Parker der det er oppmerket parkeringsplass!

Det virker kanskje ikke alltid som at de bryr seg, og noen gjør kanskje ikke det. Men jeg kan iallefall prate for meg selv og si at jeg bryr meg. Er også derfor jeg har med meg såkalte bestikkelser til barnet mitt som f.eks potetgull og snop. Det er fordi jeg vet at dette vil gjøre turen mer skånsom både for meg selv, barnet mitt og andre passasjerer.

Jeg bruker også mye tid på å holde beina hans unna stolen foran, noe som ikke er lett med en gutt på 90 cm på fanget som synes det er kjempegøy å ta sats og sparke i setet foran.

Jeg gjør så godt jeg kan, men jeg kan love deg at det ikke alltid er så enkelt å få de på under 2 år til å sitte stille og oppføre seg eksemplarisk. Lykke til når det er din tur.

----

Enig med bilregelen din! :)

Skrevet

- på middagsbesøk: ikke spør om krydder (salt/pepper) til maten om det ikke står på bordet

- i butikken: ikke stå og glo mens den foran trykker pinkoden når han/hun betaler

- Lukk baderomsdøra etter deg når du har vært på do!

Skrevet

- ikke slikk deg på fingrene etter at du har grafsa i potetgullbollen

• Liker 1
Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Kan vell skrive på noe som x'n min hata jeg gjorde (kun når det var meg og henne da, gjorde det aldri med gjester til stede, eller når vi var gjester).

Ikke slikk på kniven. :skratte:

(kunne samle saus på kniven).

Endret av SemperFi
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Dere som sykler til jobb i Oslo sentrum. Ro ned! Er ikke vits å komme i hundre og helvete å nesten meie ned samtlige som spaserer på gaten. Dere er mye skumlere enn biler

• Liker 2
Skrevet

Du står i kassa på rema med en full handlevogn (og har ikke lagt på varene ennå), og du ser at han/hun bak deg står med kun et par varer i hånda - la personen gå foran, hvis du har et minutt å gi fra deg ;)

Bra tråd!

• Liker 9
Gjest catalula
Skrevet (endret)

vet ikke om dette har blitt skrevet, orket ikke lese gjennom alt.

Men min absolutte største uskrevne regel er :

Om jeg ikke kommer meg av bussen/t-banen/trikken/toget, så kommer faen meg ikke du på heller!

IKKE STÅ Å SPERR UTGANGEN ! argh...

Endret av catalula
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Du står i kassa på rema med en full handlevogn (og har ikke lagt på varene ennå), og du ser at han/hun bak deg står med kun et par varer i hånda - la personen gå foran, hvis du har et minutt å gi fra deg ;)

Bra tråd!

mange som gjør det :) har blitt spurt flere ganger :) koselige mennesker :)

• Liker 1
Skrevet

• Liker 3
Skrevet

Ha kort/penger klart i rushet på bussen/butikken.

Ikke ta telefonen for å snakke om festen i helgen når du blir ekspedert (det er frekt!)

Plukk opp etter hunden din, uansett!

Ikke spis kebab/burger osv på kino.

Ikke stopp øverst/nederst i rulletrappen!!

• Liker 2
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Ikke sitt i full offentlighet på trikken og bestill legetime i mobilen, og fortell så alle kan høre hva du lider av og hvor lenge det har vært betent...

Og for Gudsskyld. Ikke sitt to unge, fullt oppegående gutter og skravle sammen om uinteressante ting på to seter rett ved ei gammal dame med handlepose, som står og slenger i en stropp fra taket på den fulle bussen, og lat som dere ikke ser henne. :frustrert:

Skrevet

Hold kjeft under forelesning, mer eller mindre du har et spm til foreleseren.

ANDRE FØLGER MED SELV OM DU IKKE GJØR DET! :kjefte::kjempesinna:

Hadde et par ekstreme hviske-tiskere i et kurs. Som ALLTID snakket om noe, som ikke hadde noe med forelesningen å gjøre. Etter en stund rakk jeg opp handa, fikk oppmerksomheten til studentene og foreleseren, og spurte jentene direkte om de ikke kunne gå ut på gangen istedet for å forstyrre de som fulgte med (på en fin måte). Hørte ikke et knysst mer fram dem :P

• Liker 4
Gjest catalula
Skrevet

Når du er på besøk hos noen i over 1 mnd er det lov å dusje mere enn 2 ganger......

Gjest catalula
Skrevet

Ikke si 'æsj' til andres mat.

en kompis av kjæresten min gjør det, HELE TIDEN!

Jeg blir like forbanna hver eneste gang!

Skrevet

Når du er på besøk hos noen i over 1 mnd er det lov å dusje mere enn 2 ganger......

Men er det nødvendig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...