Xaphan Skrevet 22. desember 2011 #61 Skrevet 22. desember 2011 (endret) Eneste rulletrappene jeg tar er de på senteret her og det er trapperulletrapp.. oO Når jeg dro til Oslo og sto i den rulletrappa uten trinn så forsto jeg greia med å stå på en side og gå på en annen en. Så er nok vanskelig å forstå for noen som ikke er vant til storbyer. Uansett om det er trapp eller bånd er det praktisk å ha muligheten til å forbigå noen. Særlig på steder som bussplasser, flyplasser osv når noen gjerne har dårligere tid enn andre. Endret 22. desember 2011 av Xaphan 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #62 Skrevet 22. desember 2011 Eneste rulletrappene jeg tar er de på senteret her og det er trapperulletrapp.. oO Når jeg dro til Oslo og sto i den rulletrappa uten trinn så forsto jeg greia med å stå på en side og gå på en annen en. Så er nok vanskelig å forstå for noen som ikke er vant til storbyer. Dette med rulletrapper er fryktelig irriterende. Tror ikke jeg er en eneste gang innom f.eks. Oslo City eller Byporten uten å havne bak noen som står bom stille på venstre side. Nesten hver gang får jeg rart blikk når jeg oppfordrer dem til å vike til høyre. Makan! 3
pinar Skrevet 23. desember 2011 #63 Skrevet 23. desember 2011 Rulletrapp regelen burde vært offentlig! :D Jeg fatter ikke at det kan være så vanskelig å forstå at det er upraktisk å klynge seg sammen, fremfor å stå på den ene siden og å la det være åpent på den andre. Smatting, slafsing og åpen munn med mat burde være noe de fleste har lært er uhøflig og ikke minst ekkelt. En litt overfladisk uskreven regel.. ikke bruk hvite (gjennomsiktige) tights som bukse hvor hele rumpa synes. 3
MalloryK Skrevet 23. desember 2011 #64 Skrevet 23. desember 2011 Ikke stopp for å slå av en prat med andre like ved overgangsfeltet. 1
Gjest Armule Skrevet 23. desember 2011 #65 Skrevet 23. desember 2011 Rulletrapp regelen burde vært offentlig! :D Jeg fatter ikke at det kan være så vanskelig å forstå at det er upraktisk å klynge seg sammen, fremfor å stå på den ene siden og å la det være åpent på den andre. Smatting, slafsing og åpen munn med mat burde være noe de fleste har lært er uhøflig og ikke minst ekkelt. En litt overfladisk uskreven regel.. ikke bruk hvite (gjennomsiktige) tights som bukse hvor hele rumpa synes. Hehe, jeg syns at generelt tights burde være forbudt hvis man ikke dekker til rumpa med en lang topp eller tunika Unntaket er hvis en person er usedvanlig trent med ei jernrumpe, da er det bare veldig digg å se på 1
Gjest frøken am Skrevet 23. desember 2011 #66 Skrevet 23. desember 2011 Når noen spør deg om noe skal du svare det de vil høre. Ikke det du tenker.
pinar Skrevet 23. desember 2011 #67 Skrevet 23. desember 2011 Hehe, jeg syns at generelt tights burde være forbudt hvis man ikke dekker til rumpa med en lang topp eller tunika Unntaket er hvis en person er usedvanlig trent med ei jernrumpe, da er det bare veldig digg å se på Joda, sant nok Men jeg syns det er ekstra ille med hvite. Da syns virkelig alt gjennom. Nå er jeg uansett ikke en tights tilhenger. 1
Gjest badeand1 Skrevet 23. desember 2011 #68 Skrevet 23. desember 2011 Dette med rulletrapper er fryktelig irriterende. Tror ikke jeg er en eneste gang innom f.eks. Oslo City eller Byporten uten å havne bak noen som står bom stille på venstre side. Nesten hver gang får jeg rart blikk når jeg oppfordrer dem til å vike til høyre. Makan! Men da kan det hende at de ikke veit om "regelen" Sånn som meg. Jeg veit det jo nå, og kommer til å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #69 Skrevet 23. desember 2011 Ikke drikk eller spis medbragt på spisested/cafe!
charlott Skrevet 28. desember 2011 #70 Skrevet 28. desember 2011 Apropos fly: Har du plass framme i flyet, vent med å gå på. Når du kjem inn på flyet, finn seterada di, og gå inn på den. Ordne bagasje og tøy derfrå. Ikkje sperr midtgangen. Enda en ting.. Alle burde være litt flinkere til å stå en halvmeter eller mer unna bagasjebåndet på flyplassen, så kan alle få muligheten til å se bagasjen sin, isteder for den tette lille sirkelen helt inntil. Det har jeg også sett de er flinkere til i utlandet :/ La folk gå av før du trenger deg på, om det er buss, tog eller trikk!!! Virker som noen har veldig vansker med det. Alt er typisk mennesklig adferd, man vil alltid søke å sikre seg selv best mulig. Forskjellen her til lands, er at vi nordmenn gjør det med mindre høflighet enn mange andre...
Gjest SemperFi Skrevet 30. desember 2011 #71 Skrevet 30. desember 2011 Ikke gap i telefonen mens du sitter på tog, trikk, offentlig tjenestesteder (nav, skattetaten, folkeregisteret), etc. Si "please" når du spør om ting i utlandet. Nordmenn er elendige på dette området, og de som driter i dette ødelegger for oss andre! Slutt å vær frekk mot support, f.eks mobil leverandør, internett, etc. De som jobber der er for å hjelpe, de har ikke køddet med tjenestene dine, FEIL skjer! Alt handler ikke om DEG, DEG og kun DEG! Om kløkken er tidlige enn 15:30 setter man på ny kaffe på jobben om man tar den siste koppen, eller det er under 60% kaffekopp til neste person. Rydd etter deg, uansett hvor du er! Noen av tingene jeg kommer på i farta.
Gjest O___o Skrevet 30. desember 2011 #72 Skrevet 30. desember 2011 ALDRI oppgi telefonnr. ditt i en samtale med frisøren din på bussen. det ender opp i en måned med telefonterror av en eller annen person som befant seg på bussen samtidig som deg. i learned the hard way: 7
Gjest Nuppdupp Skrevet 30. desember 2011 #73 Skrevet 30. desember 2011 (endret) vent med krangling til du er inne i et privat hjem ikke klapp når flyet har landet med mindre det er en veldig god grunn til å klappe. Endret 30. desember 2011 av Nuppdupp 1
Gjest Doh Skrevet 1. januar 2012 #74 Skrevet 1. januar 2012 Ikke snakk i tlf når du skal bestille noe eller betale i butikk osv. Du vil at den ansatte skal ha oppmerksomheten rettet mot deg, det gjelder andre veien også(irritert meg mang en gang). Ikke stopp i inngangen til butikken med handlevogn og familie fordi du skal skravle med venninna di. Vi andre vil nemlig inn/ut av den samme butikken. Bli heller ikke overrasket om noen går på deg idet du stopper, den bak deg rekker gjerne ikke å reagere før det er for sent. 2
Pirat Skrevet 1. januar 2012 #75 Skrevet 1. januar 2012 Ikke ring noen klokken 17.00 på julaften (med mindre det er uhyre viktig), for da sitter de fleste (alle) og spiser julemiddag med familien sin. Merkelig at ikke folk skjønner såpass. 4
Gjest badeand1 Skrevet 1. januar 2012 #77 Skrevet 1. januar 2012 Ikke ring noen klokken 17.00 på julaften (med mindre det er uhyre viktig), for da sitter de fleste (alle) og spiser julemiddag med familien sin. Merkelig at ikke folk skjønner såpass. 18-19 her.
Pirat Skrevet 1. januar 2012 #78 Skrevet 1. januar 2012 18-19 her. Okido. Men generelt så ringer man ikke folk på julaften når det er sannsynlighet for at de spiser middag, det er budskapet.
Gjest badeand1 Skrevet 1. januar 2012 #79 Skrevet 1. januar 2012 Okido. Men generelt så ringer man ikke folk på julaften når det er sannsynlighet for at de spiser middag, det er budskapet. Jepp, enig. Jeg måtte bare "spøke" litt. (A)
Mubba Skrevet 1. januar 2012 #80 Skrevet 1. januar 2012 For Guds skyld; skru mobilen på lydløs når du er i samtaler med venner og familie, og aller helst uten vibrering!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå