Gjest Nanette Skrevet 27. oktober 2011 #21 Skrevet 27. oktober 2011 Ikke spytt på gata Ikke sitt med beina oppå bordet eller pulten. 3
Gjest Raindrops Skrevet 27. oktober 2011 #22 Skrevet 27. oktober 2011 Dra ikke på et kjøpesenter lørdager mellom kl 12 og 15 Nå vet jeg ikke om dette er noe du mener, eller bare har hørt. Men hvorfor skal man ikke det? 5
Gjest navnelapp Skrevet 27. oktober 2011 #23 Skrevet 27. oktober 2011 Nå vet jeg ikke om dette er noe du mener, eller bare har hørt. Men hvorfor skal man ikke det? Fordi då er alle dei andre der? Som ikkje har lest denne lista? 1
Gjest Raindrops Skrevet 27. oktober 2011 #24 Skrevet 27. oktober 2011 Fordi då er alle dei andre der? Som ikkje har lest denne lista? Joda, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er en uskreven regel, som om det er uhøflig eller på en eller annen måte sosialt uakseptert å dra på shopping på en lørdags formiddag :gjeiper: 19
Gjest navnelapp Skrevet 27. oktober 2011 #25 Skrevet 27. oktober 2011 Neida, det er berre upraktisk. Akkurat som å stå og loke i midtgangen på eit fly. 1
Xaphan Skrevet 27. oktober 2011 #26 Skrevet 27. oktober 2011 Joda, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er en uskreven regel, som om det er uhøflig eller på en eller annen måte sosialt uakseptert å dra på shopping på en lørdags formiddag :gjeiper: Den var vel mer ment som et tips tenker jeg, så man unngår rushet
Papirfly Skrevet 27. oktober 2011 #27 Skrevet 27. oktober 2011 Ikke si takk for maten før alle er ferdige med å spise. "Takk for maten" er noe man sier når man går fra bordet, ikke i det sekundet man har svelget siste biten og de andre ikke er ferdige enda. Blir så oppgitt over folk som gjør dette. De merker ikke at de får rare blikk fra de andre rundt bordet. 10
Gjest Eurodice Skrevet 28. oktober 2011 #28 Skrevet 28. oktober 2011 I rulletrappa: STÅ TIL HØYRE, GÅ TIL VENSTRE. Er det så JÆVLA komplisert, siden ingen klarer det? Nå synes jeg du tok hardt i .
Gjest otrivin Skrevet 28. oktober 2011 #29 Skrevet 28. oktober 2011 Når noen spør hvordan det går har du det bra med mindre det er bestevenn/foreldre eller noen nære som spør 5
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2011 #30 Skrevet 28. oktober 2011 Tåklipp skal helst ikke spres rundtomkring, om du ikke er utendørs. Tannbørster skal av og til byttes ut. 3
Teqi Skrevet 28. oktober 2011 #31 Skrevet 28. oktober 2011 Ta av lyden på telefonen om man skal ha en lang samtale over sms... 5
HedvigR Skrevet 28. oktober 2011 #32 Skrevet 28. oktober 2011 Dette er jo ikke en uskreven regel, det er skilta, men virker som folk har hardt for det likevel.. Stillevogn er faktisk en vogn man er stille i! Du tar ikke med deg vennegjengen for å sladre om helgens begivenheter mens du spiller musikk på mobilen for alle oss andre.. Og med mindre toget er fullt er det heller ikke det smarteste stedet å sitte med en litne unge som griner. Så Vær stille der det er skilta om det! Les skilt! 10
agg Skrevet 28. oktober 2011 #33 Skrevet 28. oktober 2011 Spar de mest personlige og intime telefonsamtalene til du kommer hjem, det er ikke alt alle de andre på bussen trenger å høre.. 10
Gjest redstar Skrevet 28. oktober 2011 #34 Skrevet 28. oktober 2011 Girlcode: Aldri nærme seg nåværende kjæreste el eks!Never! NONONO!
Gjest sardintroll Skrevet 31. oktober 2011 #35 Skrevet 31. oktober 2011 Hold døra oppe litt til personen bak deg har fått tak i den. 9
Gråspurven Skrevet 6. november 2011 #36 Skrevet 6. november 2011 Gåkultur : De som går midt på fortau og gangvei og tror de er aleine. Tenker ikke på syklister som kommer bak. Ja, man må rope eller bruke ringeklokka. Livsfarlige fotgjengere som er mer opptatt av tasting på mobiltelefon enn å se hvor de går. Så vidt jeg har forstått er det syklistene som skal være aktsomme når de ferdes på fortau. Jeg mener at det må være en minst like god regel at syklister ikke skal plinge i bjella og så kjøre meg ned (hvis jeg ikke hopper fort nok ut av veien) når jeg er på en trøtt vandring hjem fra nattvakt. F heller, jeg har nesten vurdert å gå i veien, da det trolig er tryggere! 13
Gjest Armule Skrevet 6. november 2011 #37 Skrevet 6. november 2011 Så vidt jeg har forstått er det syklistene som skal være aktsomme når de ferdes på fortau. Jeg mener at det må være en minst like god regel at syklister ikke skal plinge i bjella og så kjøre meg ned (hvis jeg ikke hopper fort nok ut av veien) når jeg er på en trøtt vandring hjem fra nattvakt. F heller, jeg har nesten vurdert å gå i veien, da det trolig er tryggere! Ja, syklister skal egentlig ikke kjøre på fortau. Med mindre de sykler søndagstur og holder gangfart. I lovverket står det noe sånt som at holder man mer enn 7-8 km/t, skal man sykle langs veien og ikke fortauet. Det som irriterer meg mest når jeg sykler, er personer som vingler. Dvs. at de går i sikksakk langs fortauet eller plutselig skal på andre siden samtidig som jeg skal sykle forbi. Den største fordelen er uansett å bruke ringeklokka hele tiden. Da spretter folk unna med en gang som regel. 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #38 Skrevet 8. november 2011 Så Vær stille der det er skilta om det! Les skilt! Vi kan jo si at det finnes en uskreven regel om å lese skilt med regler 2
makkapakka Skrevet 8. november 2011 #39 Skrevet 8. november 2011 ikke avbryt den som snakker (faen så irriterende) 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #40 Skrevet 8. november 2011 Ikke ta opp to seter (ett til deg og ett til veska di) på trikk/buss/bane når det gjør at andre må stå. Og i samme situasjon: ikke sett deg på det ytterste setet når det innerste er ledig. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå