Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2013 #161 Skrevet 5. juni 2013 Kjære Arabella, hvor bor du egentlig? Rulletrappene på Oslo S i "rushen" for eksempel er absolutt brede nok til to kolonner, og det er MANGE som vil stå, samt MANGE som vil gå. Da er man avhengig av et logisk system, nettopp "stå til høyre, gå til venstre" Jeg er selvfølgelig enig i at man går forbi på venstre side. Er ikke det det vanlige i alle situasjoner, i en vanlig trapp også, for eksempel? Det er uvesentlig hvor jeg bor. Jeg har skrekk for rulletrapper etter at jeg falt ned en slik en gang, med et barn på armen, et barn i magen og handleposer på den andre armen. Den dag i dag kjører jeg ikke rulletrapp med mindre jeg må, til nød oppover. Nedover kommer ikke på tale.
Gjest Doh Skrevet 5. juni 2013 #162 Skrevet 5. juni 2013 Jeg uttrykte meg uklart. Men jeg vil nå si at hvis noen har det så forrykende travelt, kan de løpe i en vanlig trapp istedenfor å trenge seg innpå noen i en rulletrapp. Vanlige trapper er uansett bredere. At noen nyter å kjøre rulletrapp eller rullebånd, var nytt for meg. Er ikke alle steder det er trapper, så da går man i rulletrappen. Som andre skriver, dette er helt vanlig Og man trenger seg jo ikke innpå noen, man går forbi de. Tar gjerne et sekund eller to, akkurat som når man går forbi noen på et trangt fortau 3
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2013 #163 Skrevet 5. juni 2013 Er ikke alle steder det er trapper, så da går man i rulletrappen. Som andre skriver, dette er helt vanlig Og man trenger seg jo ikke innpå noen, man går forbi de. Tar gjerne et sekund eller to, akkurat som når man går forbi noen på et trangt fortau På et trangt fortau er det i hvert fall den fordelen at du ikke stuper mange meter på hodet nedover, hvis noen puffer borti deg
Gjest Doh Skrevet 5. juni 2013 #164 Skrevet 5. juni 2013 På et trangt fortau er det i hvert fall den fordelen at du ikke stuper mange meter på hodet nedover, hvis noen puffer borti deg Hehe, ja det er jo forsåvidt et poeng Skjønner din skepsis mot rulletrapper etter den episoden du skrev om over her da
Lutetium 71 Skrevet 5. juni 2013 #165 Skrevet 5. juni 2013 Apropos "telefontider": Det jeg lurer på er om det finnes noen regler ift. sending av mail! Nå som "alle" (unntatt meg) mottar mail på mobiltelefonen først, i motsetning til PCen sin, når er det da "lov" å sende mail sent? Jeg hadde ikke tenkt over problemstillinga før jeg plutselig fikk svar på en mail jeg sendte på PCen min en sen kveldstime....(Jeg trodde ikke mottakeren sjekket mailboksen sin før dagen etter). Good point. Før i tiden (dvs for 2-3 år siden), var mail en sikker måte å sende "sene beskjeder" på. Ulikt SMSer trengte man ikke være redd for å vekke mottageren med en mail. Nu for tiden piper det først på nettbrettet mitt, før det etter ca 3 sekunder plonger på mobilen min. Varsel om samme mail på begge dingsene. Man går garantert ikke glipp av noenting lengre. 1
Gjest iGirl Skrevet 5. juni 2013 #166 Skrevet 5. juni 2013 Mulig dette har blitt nevnt, men for ordens skyld; *Sykler du på fortau, krysser gangfelt (gående med sykkel) osv behandles du av meg som fotgjenger. Sykler du i trafikken så må du også følge trafikkregler, som å stoppe på rødt lys, vikeplikt osv. Det er iallefall min mening. *Om du og ditt følge er på vei ned rulletrappen og ikke er enige om hvor dere skal ferdes videre, ikke stopp for å diskutere dette ved bunnen av rulletrappen, slik at dere "stenger" for andre. 2
sofie777 Skrevet 5. juni 2013 #167 Skrevet 5. juni 2013 Good point. Før i tiden (dvs for 2-3 år siden), var mail en sikker måte å sende "sene beskjeder" på. Ulikt SMSer trengte man ikke være redd for å vekke mottageren med en mail. Nu for tiden piper det først på nettbrettet mitt, før det etter ca 3 sekunder plonger på mobilen min. Varsel om samme mail på begge dingsene. Man går garantert ikke glipp av noenting lengre. Du vet det er mulig å slå av varslingene i e-post-programmet? Det finnes til og med programmer som slår av (og på) lyden på hele telefonen/brettet til den tiden du selv bestemmer. 2
Gjesten Skrevet 5. juni 2013 #169 Skrevet 5. juni 2013 Good point. Før i tiden (dvs for 2-3 år siden), var mail en sikker måte å sende "sene beskjeder" på. Ulikt SMSer trengte man ikke være redd for å vekke mottageren med en mail. Nu for tiden piper det først på nettbrettet mitt, før det etter ca 3 sekunder plonger på mobilen min. Varsel om samme mail på begge dingsene. Man går garantert ikke glipp av noenting lengre. Det har faktisk aldri falt meg inn at det kan forstyrre med sene mailer. Jeg henger visst noen år bak resten av befolkningen, for jeg kan ikke motta mail på mobilen, så det har aldri vært en relevant problemstilling her, og jeg har med god samvittighet sendt mail til alle døgnets tider 1
Gjest Kv84 Skrevet 5. juni 2013 #170 Skrevet 5. juni 2013 Spør fort om besøket vil ha te eller kaffe eller annet å drikke, før de spør selv Noen er relativt raske på å spørre de de er på besøk om å få noe å drikke. 2
Lutetium 71 Skrevet 5. juni 2013 #172 Skrevet 5. juni 2013 Du vet det er mulig å slå av varslingene i e-post-programmet? Det finnes til og med programmer som slår av (og på) lyden på hele telefonen/brettet til den tiden du selv bestemmer. I know! I like my plongs.
sofie777 Skrevet 5. juni 2013 #173 Skrevet 5. juni 2013 Ok, det er mange som ikke kjenner til app-verdenens muligheter
Gjest Armule Skrevet 6. juni 2013 #174 Skrevet 6. juni 2013 Jeg uttrykte meg uklart. Men jeg vil nå si at hvis noen har det så forrykende travelt, kan de løpe i en vanlig trapp istedenfor å trenge seg innpå noen i en rulletrapp. Vanlige trapper er uansett bredere. At noen nyter å kjøre rulletrapp eller rullebånd, var nytt for meg. Har man det travelt, så går det raskere å "løpe" ned en rulletrapp enn en vanlig trapp. Har heller aldri opplevd at man trenger seg på andre, så lenge man/de står til høyre i rulletrappa. 4
miramis Skrevet 6. juni 2013 #175 Skrevet 6. juni 2013 Hvorfor ikke bruke skje til å legge syltetøy på skiva med? Så lenge skjeen skal oppi igjen i glasset skal den ikke være ani brødet. Det er ekkelt og uhygenisk. Spesielt når folk smører rømme utover tacoen sånn at det kommer masse kjøttsaus i rømmebegeret...
miramis Skrevet 6. juni 2013 #176 Skrevet 6. juni 2013 Jeg sender mail uansett på døgnet? Oppegående mennesker med smarttelefon skrur vel på nattmodus. 5
miramis Skrevet 6. juni 2013 #177 Skrevet 6. juni 2013 http://content.nordstrom.com/imagegallery/store/product/large/3/_6034643.jpg Når man har på seg trenchcoat, skal man visst ikke bruke beltespenna? For en ting å irritere seg over. Beltet er ofte for langt, og det ser bedre ut knyttet. 1
Gjest Kv84 Skrevet 6. juni 2013 #178 Skrevet 6. juni 2013 Ikke lese i blader og aviser før man har betalt for de, eller er det en regel forresten som man kan bli straffet for å ikke holde? Ser mange står å leser i bladene på butikken. 1
#Sunrise Skrevet 6. juni 2013 #179 Skrevet 6. juni 2013 Enda en ting.. Alle burde være litt flinkere til å stå en halvmeter eller mer unna bagasjebåndet på flyplassen, så kan alle få muligheten til å se bagasjen sin, isteder for den tette lille sirkelen helt inntil. Det har jeg også sett de er flinkere til i utlandet :/ hadde en koffert på 29kg, som lille jeg på 40kg skulle få av rullebande, og det skal jeg låve deg var lett når alle sto trøkt oppi 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #180 Skrevet 6. juni 2013 For en ting å irritere seg over. Beltet er ofte for langt, og det ser bedre ut knyttet. Er ikke dette en tråd for uskrevne regler? Er det en uskreven regel at det skal handle om ting man irriterer seg over? Anonym poster: 16ab3d37d46326581035c70a1820d8ec 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå