Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Vi har to klesstativer. Drit i å ta ned mine rå klær fordi du ikke orker å sette opp det andre....!

Dette gjør hun ene jeg bor med også. Vi har FIRE! FIRE tørkestativ. Allikevel skal hun på død og liv bruke det mine klær henger på. ( og de henger der maks et døgn så er ikke som om de henger der i ukesvis) Hun bretter alle klærne mine. Gidd å brett trusene mine lissom... Tror hun forventer at jeg skal bli takknemlig, men jeg syns bare det er ekkelt at hun skal drive å kladde på mine klær. Vi kjenner hverandre ikke så godt lissom.

Det begge mine samboere også gjør er å kjøpe vanvittig mye mat. Et såvidt plass til meg. Det er mat oppå alle hyller og skap på kjøkkenet. Men ingen av dem spiser maten sin. Så er alltid noe som er muggent og råttent. Men det er såvidt de orker å kaste det i søppelbøtten. Det må ligge å råtne i minst tre uker før de hiver det. Men, å faktisk ta med seg søpla ut er vist umulig. Da er det tydeligvis mye bedre å balansere et tårn av stinkende søppel som jeg må rydde opp i.

Endret av Mona26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodde i kollektiv med to ganske voksne folk, ingen av oss var studenter, så det var ikke mye festing eller bråk. Men han ene fyren var så sykt gnien. Det var ISKALDT overalt for vi skulle jo ikke bruke strøm, hele huset var mørklagt, vurderte sterkt å få meg hodelykt, og hvis man satte i gang en oppvaskmaskin som ikke var stufull, så var det jo helt krise...

Han arrangerte noen temafester, og da dro han til Tyskland og smuglet billigsprit, og lagde bar på festen, så kunne gjestene kjøpe drinker og betale på hans firma sitt betalingsterminal!!! Herregud, jeg boikotta festene hans etter jeg oppdaget det. At mine venner skulle sponse hans firma! Drinker var ikke spesielt billig for å si det sånn. Og fyren hadde god råd, Eide to biler og reiste på dyre ferier osv.

Han hadde en hund, og den slapp han ut i (den kjempefine) hagen så den kunne gjøre fra seg når han ikke gadd å lufte den. Og plukket ikke opp dritten etter hunden- deilig å tråkke i når vi andre ville plukke epler osv....

Anonymous poster hash: 024fd...6b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg faktisk irritert meg så lenge at jeg måtte lage meg en egen profil her på kvinneguiden. Jeg betaler 6000,- i måneden for å bo i et kollektiv jeg mistrives så sterkt i at jeg nå har begynt å tilbringe mer tid på universitetet bare for å slippe å dra hjem, men det går veldig i bølger. Og de jeg bor med er SØSTRE!

 

Jeg har et pittelite rom (men det går egentlig veldig greit, jeg får plass til alt jeg vil ha plass til), men har enda ikke fått kjøpt meg varmeovn da studentbudsjettet mitt ikke har tillatt det, så jeg oppholder meg veldig lite der rett og slett fordi det er så kaldt... Også kan jeg ikke ha døra åpen, for da kommer jævelkatta inn. Ja, de to jentene jeg bor med har hver sin katt.

 

Den minste katta har en stor fascinasjon for ledninger. Men bare mine. Så hun har nå ødelagt en iPhone-lader og et par øreplugger, og det er dyrt å kjøpe nytt av! Heldigvis har jeg klart å tvinge eieren av jævelkatta til å erstatte ørepluggene mine. 

 

Jeg tenker jeg heller kan ramse opp, bare for å få ut all irritasjonen min. For nå er jeg LEI.

- De har kattedoen stående på badet. Og det kunne vært greit, dersom de hadde fjerna bæsjen i hvert fall en gang om dagen, da hadde det ikke stinka salmiakk i hele leiligheta. Men neida, den blir bare fjerna hver gang de bytter sand, og det er ikke ofte... 

- Jeg tråkka på en kattebæsj her om dagen. I stua. 

- Det er kattebæsj i vinduskarmene. 

- De glemmer å gi kattene mat, og av og til føles det som om jeg må gripe inn og faktisk ta vare på kattene deres. Men jeg kan ikke, for da blir de sure.

- Vi skal egentlig ha en rullering på det å ta ut søpla, men det har nylig vært en periode der jeg har tatt søpla ut HVER. ENESTE. DAG. Tror ikke de vet hvordan man bretter papp.

- Faren til jentene bor i samme by, så han tar de med på matbutikken. Dette fører da til at de fyller opp de fire hyllene i kjøleskapet som de deler på, mens jeg som er alene og må kjøpe min egen mat kun har det jeg faktisk trenger i de to hyllene som er mine. Jeg oppdaga nettopp to helråtne brokkoli i kjøleskapet. Det er jævlig ekkelt.

- Hun yngste blir sur hvis jeg lar fatet mitt eller noe stå på benken. Selv lar hun kopper, fat, stekepanner osv bare ligge i flere dager etter at hun har brukt det. 

- Det er bare jeg som tar meg av fellesinnkjøpene. Vi har en felleskasse, men det er bare jeg som tar med meg penger når jeg drar på butikken sånn at vi faktisk slipper å gå uten dopapir.

- I tillegg tror jeg at jeg er den eneste som forstår at det er best å kjøpe tolv ruller med lambi for 40,-, framfor seks ruller med billig papir til 40,-. 

- Hun som har rom ved siden av meg dunker og slår i veggen hvis jeg ligger i senga mi og snakker i telefonen på ettermiddagen. PÅ ETTERMIDDAGEN

- Badet er en historie for seg selv. Det er så jævlig skittent selv om vi har hver vår vaskeuke. Akkurat nå ligger det en haug med skitne klær oppå vaskemaskinen, selv om vaskemaskinen er tom. Gudane måtte vite når hun har tenkt å vaske de. I tillegg ligger det kattesand utover hele gulvet fordi kattene drar det med seg når de går ut av kattedoen, og det er jævlig ekkelt å tråkke på når man går ut av dusjen.

- Jeg vet at det her egentlig ikke er noe å irritere seg over, fordi når man bor i et kollektiv så deler man gjerne på kjøkkenutstyr, og jeg blir veldig glad for at jeg kan bruke deres håndmikser. Men jeg bruker kun mine egne kniver, mine egne kasseroller og stekepanner, mine egne øser og stekespader osv.... Og jeg blir litt irritert når de har brukt mine kasseroller og ikke vasker de. De har ingen selv, og jeg tenker bare på hvordan det blir når jeg flytter ut. Hva skal de da bruke til å lage mat i?

- Hun yngste har en tendens til å alltid spørre om "hun kan få". Hvis jeg lager meg kakao med krem og kanel, så vil hun også ha. Hun skal alltid låne neglelakkene mine (ALLTID). Har jeg laget kjeks, så vil hun ha - selv om de kjeksene kanskje var laget til vennene mine. Det er så mye hun vil ha, og jeg er et menneske som er veldig vant til at hvis jeg vil ha noe, så kjøper jeg eller lager det selv, eller så må jeg vente til jeg orker/har penger nok til å kjøpe eller lage det. Jeg ber aldri om noe fra de, men blir glad om de tilbyr meg noe - så naturligvis tilbyr jeg også de ting av og til. Det bare er så forbanna slitsomt å ikke kunne lage seg kakao uten å unngå mas fra hun yngste.

- Jeg er den eneste som har en verktøykasse her i huset, som fører til at hver gang de skal skru opp noe, så må de ta min verktøykasse. Nå har ett skrujern forsvunnet, og jeg har bedt de om å finne det, men de bare "jaja." Det er småting, men når de får låne noe så vil jeg gjerne ha hele settet tilbake!

 

GRRRRRR

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått en gutt inn i huset som jeg bare ikke helt klarer å komme overens med :sur: 

Det virker ikke helt som om han har sosiale antenner, eller kanskje ikke bodd med andre? Foreløpig er det bare småplukk, men han driver og tar te fra oss jentene, uten å spørre. Og det er ganske irriterende! 

Jeg har ikke noe imot å dele men jeg vil ikke måtte kjøpe inn ny te hver gang fordi han tar uten å gidde å kjøpe selv. 

Lager vi mat så kommer han helt opp for å se hva vi har i stekepannen og spør hva det er, som oftest med en kommentar ala. Å det så godt ut, men jeg hater brokkoli og kylling så det ville ikke jeg ha spist. Altså... hæ?  :vetikke:

 

Ellers så kritiserer han alt vi ser på. Jeg så på en serie: Nei den var ikke bra, absolutt hjernedød underholdning. Den ene roomien vår så på Farmen eller noe og det var også forferdelig teit. Vi så film i helgen, Transformers: Uff helt teit og dårlig action film. 

 

Greit at vi ikke har samme smak men trenger ikke å være så kjip fordi om :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30 år og bor med to party svensker. Jeg hater det så sykt. Er det andre på min alder som bor i kollektiv? Jeg dør snart, men boligmarkedet er for dyrt for meg :/

 

27 år og i kollektiv jeg også ;) Vi er fire stk i alderen 26-28 år. Tre av oss går fint overens men sistemann er litt merkelig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Nå har den sosialt tilbakestående medboeren som aldri klarer å rydde etter seg og som aldri gjør husarbeid begynt å bli nazi på at vi andre lager lyd. All lyd han kan høre etter 23 er "bråk".

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler dere virkelig 6 000 kroner i måneden for å bo med ukjente? Jøsses.



Anonymous poster hash: 28ae9...fc4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i kollektiv med to ganske voksne folk, ingen av oss var studenter, så det var ikke mye festing eller bråk. Men han ene fyren var så sykt gnien. Det var ISKALDT overalt for vi skulle jo ikke bruke strøm, hele huset var mørklagt, vurderte sterkt å få meg hodelykt, og hvis man satte i gang en oppvaskmaskin som ikke var stufull, så var det jo helt krise...

Han arrangerte noen temafester, og da dro han til Tyskland og smuglet billigsprit, og lagde bar på festen, så kunne gjestene kjøpe drinker og betale på hans firma sitt betalingsterminal!!! Herregud, jeg boikotta festene hans etter jeg oppdaget det. At mine venner skulle sponse hans firma! Drinker var ikke spesielt billig for å si det sånn. Og fyren hadde god råd, Eide to biler og reiste på dyre ferier osv.

Han hadde en hund, og den slapp han ut i (den kjempefine) hagen så den kunne gjøre fra seg når han ikke gadd å lufte den. Og plukket ikke opp dritten etter hunden- deilig å tråkke i når vi andre ville plukke epler osv.... Anonymous poster hash: 024fd...6b3

Hjelp, høres ut som et mareritt å bo med!

Bodde med en lignende fyr, som ble sur hvis jeg skrudde på varmeovnen eller dusjet 1 min for lenge. Skikkelig gnien han å. Veldig viktig å spare mest mulig penger må da vite. :roll: Jeg ser jo den, men gidder ikke å sitte å fryse heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk irritert meg så lenge at jeg måtte lage meg en egen profil her på kvinneguiden. Jeg betaler 6000,- i måneden for å bo i et kollektiv jeg mistrives så sterkt i at jeg nå har begynt å tilbringe mer tid på universitetet bare for å slippe å dra hjem, men det går veldig i bølger. Og de jeg bor med er SØSTRE!

 

Jeg har et pittelite rom (men det går egentlig veldig greit, jeg får plass til alt jeg vil ha plass til), men har enda ikke fått kjøpt meg varmeovn da studentbudsjettet mitt ikke har tillatt det, så jeg oppholder meg veldig lite der rett og slett fordi det er så kaldt... Også kan jeg ikke ha døra åpen, for da kommer jævelkatta inn. Ja, de to jentene jeg bor med har hver sin katt.

 

Den minste katta har en stor fascinasjon for ledninger. Men bare mine. Så hun har nå ødelagt en iPhone-lader og et par øreplugger, og det er dyrt å kjøpe nytt av! Heldigvis har jeg klart å tvinge eieren av jævelkatta til å erstatte ørepluggene mine. 

 

Jeg tenker jeg heller kan ramse opp, bare for å få ut all irritasjonen min. For nå er jeg LEI.

- De har kattedoen stående på badet. Og det kunne vært greit, dersom de hadde fjerna bæsjen i hvert fall en gang om dagen, da hadde det ikke stinka salmiakk i hele leiligheta. Men neida, den blir bare fjerna hver gang de bytter sand, og det er ikke ofte... 

- Jeg tråkka på en kattebæsj her om dagen. I stua. 

- Det er kattebæsj i vinduskarmene. 

- De glemmer å gi kattene mat, og av og til føles det som om jeg må gripe inn og faktisk ta vare på kattene deres. Men jeg kan ikke, for da blir de sure.

- Vi skal egentlig ha en rullering på det å ta ut søpla, men det har nylig vært en periode der jeg har tatt søpla ut HVER. ENESTE. DAG. Tror ikke de vet hvordan man bretter papp.

- Faren til jentene bor i samme by, så han tar de med på matbutikken. Dette fører da til at de fyller opp de fire hyllene i kjøleskapet som de deler på, mens jeg som er alene og må kjøpe min egen mat kun har det jeg faktisk trenger i de to hyllene som er mine. Jeg oppdaga nettopp to helråtne brokkoli i kjøleskapet. Det er jævlig ekkelt.

- Hun yngste blir sur hvis jeg lar fatet mitt eller noe stå på benken. Selv lar hun kopper, fat, stekepanner osv bare ligge i flere dager etter at hun har brukt det. 

- Det er bare jeg som tar meg av fellesinnkjøpene. Vi har en felleskasse, men det er bare jeg som tar med meg penger når jeg drar på butikken sånn at vi faktisk slipper å gå uten dopapir.

- I tillegg tror jeg at jeg er den eneste som forstår at det er best å kjøpe tolv ruller med lambi for 40,-, framfor seks ruller med billig papir til 40,-. 

- Hun som har rom ved siden av meg dunker og slår i veggen hvis jeg ligger i senga mi og snakker i telefonen på ettermiddagen. PÅ ETTERMIDDAGEN

- Badet er en historie for seg selv. Det er så jævlig skittent selv om vi har hver vår vaskeuke. Akkurat nå ligger det en haug med skitne klær oppå vaskemaskinen, selv om vaskemaskinen er tom. Gudane måtte vite når hun har tenkt å vaske de. I tillegg ligger det kattesand utover hele gulvet fordi kattene drar det med seg når de går ut av kattedoen, og det er jævlig ekkelt å tråkke på når man går ut av dusjen.

- Jeg vet at det her egentlig ikke er noe å irritere seg over, fordi når man bor i et kollektiv så deler man gjerne på kjøkkenutstyr, og jeg blir veldig glad for at jeg kan bruke deres håndmikser. Men jeg bruker kun mine egne kniver, mine egne kasseroller og stekepanner, mine egne øser og stekespader osv.... Og jeg blir litt irritert når de har brukt mine kasseroller og ikke vasker de. De har ingen selv, og jeg tenker bare på hvordan det blir når jeg flytter ut. Hva skal de da bruke til å lage mat i?

- Hun yngste har en tendens til å alltid spørre om "hun kan få". Hvis jeg lager meg kakao med krem og kanel, så vil hun også ha. Hun skal alltid låne neglelakkene mine (ALLTID). Har jeg laget kjeks, så vil hun ha - selv om de kjeksene kanskje var laget til vennene mine. Det er så mye hun vil ha, og jeg er et menneske som er veldig vant til at hvis jeg vil ha noe, så kjøper jeg eller lager det selv, eller så må jeg vente til jeg orker/har penger nok til å kjøpe eller lage det. Jeg ber aldri om noe fra de, men blir glad om de tilbyr meg noe - så naturligvis tilbyr jeg også de ting av og til. Det bare er så forbanna slitsomt å ikke kunne lage seg kakao uten å unngå mas fra hun yngste.

- Jeg er den eneste som har en verktøykasse her i huset, som fører til at hver gang de skal skru opp noe, så må de ta min verktøykasse. Nå har ett skrujern forsvunnet, og jeg har bedt de om å finne det, men de bare "jaja." Det er småting, men når de får låne noe så vil jeg gjerne ha hele settet tilbake!

 

GRRRRRR

OMG! Hvordan orker du dette? :sjokkert: Jeg hadde flydd på veggen for lengst. Har du prøvd å ta en alvorsprat med de? Hva med å flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med to venner av meg, og vi skulle aldri flytta inn sammen. Å guud for et styr.

 

Jeg er seriøst den eneste som vasker. Vi rullerer på hvem som vasker hva, hver uke.  De etterlater seg STORE hauger med oppvask på benken, slik at det ikke er plass til å lage mat. Har bare vasket dette fort, da det som regel ikke tar hundre år å vaske opp etter seg. Ikke laga noe drama ut av noe som helst, og tenkt at det kan være lurt å velge sine kamper med omhu, siden vi skal bo under samme tak en stund. Fortsatte å vaske rommene jeg hadde, og skjønte etterhvert at vasking for de to andre er å gå over med sopekosten og KANSKJE gå over med en klut på benker og speil osv..

 

Så kommer dagen hvor de mener jeg ikke vasket det ene rommet, og at jeg måtte dra hjem å gjøre det ASAP. Da var jeg på jobb. Problemet var bare det at de mente jeg ikke vakset for TRE uker siden. (!) Altså, de klage på at jeg for tre uker siden tydeligvis ikke hadde vasket, da. Og at de hadde fulgt nøye med på meg   :fnise:  Jaja, litt sært å måtte komme tre uker for sent å si at jeg ikke vasket.  Jeg husker jo at jeg vasket, og jeg har kvitteringer fra innkjøp til grønnsåpe og kluter samme dagen, men det jeg sa var visst løgn uansett.  I seg selv var ikke det problemet, de skal få påstå hva de vil, men at det kommer så mange uker etterpå - og at de krevde at jeg skulle vaske dobbelt opp så lenge etterpå - fordi INGEN av de andre hadde giddet å vaske dette rommet de siste ukene fordi jeg tydeligvis ikke hadde gjort det den gangen for mange uker siden, + at den ene personen her skulle få besøk samme dagen og ville at det skulle være rent til da  :fnise: 

Gadd jo ikke det, da jeg hadde vasket mitt rom den uken, og fortalte hvor lite dette hang på greip. Det ble hvertfall blåst ut av proposjoner, og mange andre ble trukket inn i denne teite diskusjonen. De ringte tilogmed kjæresten min og spurte om han var sure på de, fordi de hadde rett i det dem sa, og mente det var rett og rimelig å si ifra flere uker etterpå. Fortalte han at jeg fortalte løgner og det var ikke måte på.  Den ene personen gikk tilogmed så langt at h*n sa til en felles venn at forholdet mitt kunne ryke, bare de fikk kjæresten min over på "dems" lag og fikk frem sine poeng.  Det tok helt av  :fnise:   Bare meldte meg ut av hele greia, det ble litt for dumt.  Jeg vasker fortsatt rommene mine, og sier ifra om det flyter over på benken fordi de ikke gidder å vakse opp etter seg. Men vaske, det gjør de fortsatt ikke - og jeg har ingen ting jeg skulle ha sagt pga den episoden over her....  For et rot 



Anonymous poster hash: 4e3a7...2b0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Betaler dere virkelig 6 000 kroner i måneden for å bo med ukjente? Jøsses.

Anonymous poster hash: 28ae9...fc4

 

 

Jeg gjør det, rett og slett fordi boligmarkedet her er så trangt. Også er leiligheten på rundt 90 kvm, og den vanlige prisen per kvm er rundt 200,-, så det er liksom normal leie. Men det er surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Hvordan orker du dette? :sjokkert: Jeg hadde flydd på veggen for lengst. Har du prøvd å ta en alvorsprat med de? Hva med å flytte?

 

Hahah, det samme sier venninnene mine jeg forteller dette til. Jeg frykter at det vil bli vanskelig å ta en alvorsprat da de jentene jeg bor med er søstre, og det er lett for de å rotte seg sammen. I tillegg vet jeg at jeg de siste ukene ikke har vært så flink til å ta "småvasking" på kjøkkenet, støvsuge eller noe annet utover min faste badvask, men det er rett og slett fordi jeg har vært så lite hjemme og jeg har hatt mye å gjøre på universitetet. Også har jeg faktisk ikke orket, fordi det er så jævlig lite motiverende å rundvaske hele kjøkkenet, for så å komme tilbake en time etter til at hele den ene benken er full av bringebærsøl og brødsmuler. Så jeg tar det der på min kappe, hundre prosent. Bare frykter at de kommer til å dra fram kun dét. Og som sagt, at de kommer til å rotte seg sammen. Da står jeg ganske alene. 

 

Når det gjelder flytting så er jeg i prosessen med å lete, jeg og ei venninne (som begge to er veldig like når det gjelder rydding og vasking, skolearbeid osv) vurderer å flytte sammen. Det er bare så himla vanskelig å finne noe som ikke er svindyrt, som ikke er for langt unna sentrum og med to soverom. Boligmarkedet her jeg bor er helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, det samme sier venninnene mine jeg forteller dette til. Jeg frykter at det vil bli vanskelig å ta en alvorsprat da de jentene jeg bor med er søstre, og det er lett for de å rotte seg sammen. I tillegg vet jeg at jeg de siste ukene ikke har vært så flink til å ta "småvasking" på kjøkkenet, støvsuge eller noe annet utover min faste badvask, men det er rett og slett fordi jeg har vært så lite hjemme og jeg har hatt mye å gjøre på universitetet. Også har jeg faktisk ikke orket, fordi det er så jævlig lite motiverende å rundvaske hele kjøkkenet, for så å komme tilbake en time etter til at hele den ene benken er full av bringebærsøl og brødsmuler. Så jeg tar det der på min kappe, hundre prosent. Bare frykter at de kommer til å dra fram kun dét. Og som sagt, at de kommer til å rotte seg sammen. Da står jeg ganske alene. 

 

Når det gjelder flytting så er jeg i prosessen med å lete, jeg og ei venninne (som begge to er veldig like når det gjelder rydding og vasking, skolearbeid osv) vurderer å flytte sammen. Det er bare så himla vanskelig å finne noe som ikke er svindyrt, som ikke er for langt unna sentrum og med to soverom. Boligmarkedet her jeg bor er helt jævlig.

Anbefaler å legge ut annonse, om dere ikke alt har gjort det. Det er myyye som ikke legges ut! Lykke til, herremin, for en greie du må forholde deg til!

Anonymous poster hash: 07c37...f0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.......

 

- Hun yngste har en tendens til å alltid spørre om "hun kan få". Hvis jeg lager meg kakao med krem og kanel, så vil hun også ha. Hun skal alltid låne neglelakkene mine (ALLTID). Har jeg laget kjeks, så vil hun ha - selv om de kjeksene kanskje var laget til vennene mine. Det er så mye hun vil ha, og jeg er et menneske som er veldig vant til at hvis jeg vil ha noe, så kjøper jeg eller lager det selv, eller så må jeg vente til jeg orker/har penger nok til å kjøpe eller lage det. 

 

Ha! Endelig sa søsteren hennes i fra om dette! Vi gikk på butikken sammen, alle tre, og storesøsteren kjøpte en pakke kinder maxi. Da vi kom hjem var det første hun yngste spurte om: "kan jeg få en kinder maxi?" Og da ble storesøsteren kraftig irritert, og det var så deilig å høre at hun fikk litt "kjeft", haha. 

 

Jeg har forresten sett litt på finn.no etter ny plass å bo, og det er ikke helt håpløst, så jeg håper jeg finner noe fort! Har foreldre også som er klare når som helst til å hjelpe meg med å flytte, og det er veldig godt å vite :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#DenFølelsen når jeg overhører rommie 1 spør roomie 2:   Trenger jeg å vaske med zalo egentlig?? Og roomie2 svarer: hm.. Nei! Jeg gjør aldri det. Bare skyller det godt! 

Må legge til at vi ikke har oppvaskmaskin........

 

 

 

:sjokkert:  :sjokkert:  :sjokkert:  :sjokkert:



Anonymous poster hash: 4e3a7...2b0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#DenFølelsen når jeg overhører rommie 1 spør roomie 2: Trenger jeg å vaske med zalo egentlig?? Og roomie2 svarer: hm.. Nei! Jeg gjør aldri det. Bare skyller det godt!

Må legge til at vi ikke har oppvaskmaskin........

:sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Anonymous poster hash: 4e3a7...2b0

Ææsj hahah! Merker jeg burde sette pris på mine roomies som bruker for MYE zalo :fnise:

Anonymous poster hash: c900d...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg faktisk irritert meg så lenge at jeg måtte lage meg en egen profil her på kvinneguiden. Jeg betaler 6000,- i måneden for å bo i et kollektiv jeg mistrives så sterkt i at jeg nå har begynt å tilbringe mer tid på universitetet bare for å slippe å dra hjem, men det går veldig i bølger. Og de jeg bor med er SØSTRE!

 

Jeg har et pittelite rom (men det går egentlig veldig greit, jeg får plass til alt jeg vil ha plass til), men har enda ikke fått kjøpt meg varmeovn da studentbudsjettet mitt ikke har tillatt det, så jeg oppholder meg veldig lite der rett og slett fordi det er så kaldt... Også kan jeg ikke ha døra åpen, for da kommer jævelkatta inn. Ja, de to jentene jeg bor med har hver sin katt.

 

Den minste katta har en stor fascinasjon for ledninger. Men bare mine. Så hun har nå ødelagt en iPhone-lader og et par øreplugger, og det er dyrt å kjøpe nytt av! Heldigvis har jeg klart å tvinge eieren av jævelkatta til å erstatte ørepluggene mine. 

 

Jeg tenker jeg heller kan ramse opp, bare for å få ut all irritasjonen min. For nå er jeg LEI.

- De har kattedoen stående på badet. Og det kunne vært greit, dersom de hadde fjerna bæsjen i hvert fall en gang om dagen, da hadde det ikke stinka salmiakk i hele leiligheta. Men neida, den blir bare fjerna hver gang de bytter sand, og det er ikke ofte... 

- Jeg tråkka på en kattebæsj her om dagen. I stua. 

- Det er kattebæsj i vinduskarmene. 

- De glemmer å gi kattene mat, og av og til føles det som om jeg må gripe inn og faktisk ta vare på kattene deres. Men jeg kan ikke, for da blir de sure.

- Vi skal egentlig ha en rullering på det å ta ut søpla, men det har nylig vært en periode der jeg har tatt søpla ut HVER. ENESTE. DAG. Tror ikke de vet hvordan man bretter papp.

- Faren til jentene bor i samme by, så han tar de med på matbutikken. Dette fører da til at de fyller opp de fire hyllene i kjøleskapet som de deler på, mens jeg som er alene og må kjøpe min egen mat kun har det jeg faktisk trenger i de to hyllene som er mine. Jeg oppdaga nettopp to helråtne brokkoli i kjøleskapet. Det er jævlig ekkelt.

- Hun yngste blir sur hvis jeg lar fatet mitt eller noe stå på benken. Selv lar hun kopper, fat, stekepanner osv bare ligge i flere dager etter at hun har brukt det. 

- Det er bare jeg som tar meg av fellesinnkjøpene. Vi har en felleskasse, men det er bare jeg som tar med meg penger når jeg drar på butikken sånn at vi faktisk slipper å gå uten dopapir.

- I tillegg tror jeg at jeg er den eneste som forstår at det er best å kjøpe tolv ruller med lambi for 40,-, framfor seks ruller med billig papir til 40,-. 

- Hun som har rom ved siden av meg dunker og slår i veggen hvis jeg ligger i senga mi og snakker i telefonen på ettermiddagen. PÅ ETTERMIDDAGEN

- Badet er en historie for seg selv. Det er så jævlig skittent selv om vi har hver vår vaskeuke. Akkurat nå ligger det en haug med skitne klær oppå vaskemaskinen, selv om vaskemaskinen er tom. Gudane måtte vite når hun har tenkt å vaske de. I tillegg ligger det kattesand utover hele gulvet fordi kattene drar det med seg når de går ut av kattedoen, og det er jævlig ekkelt å tråkke på når man går ut av dusjen.

- Jeg vet at det her egentlig ikke er noe å irritere seg over, fordi når man bor i et kollektiv så deler man gjerne på kjøkkenutstyr, og jeg blir veldig glad for at jeg kan bruke deres håndmikser. Men jeg bruker kun mine egne kniver, mine egne kasseroller og stekepanner, mine egne øser og stekespader osv.... Og jeg blir litt irritert når de har brukt mine kasseroller og ikke vasker de. De har ingen selv, og jeg tenker bare på hvordan det blir når jeg flytter ut. Hva skal de da bruke til å lage mat i?

- Hun yngste har en tendens til å alltid spørre om "hun kan få". Hvis jeg lager meg kakao med krem og kanel, så vil hun også ha. Hun skal alltid låne neglelakkene mine (ALLTID). Har jeg laget kjeks, så vil hun ha - selv om de kjeksene kanskje var laget til vennene mine. Det er så mye hun vil ha, og jeg er et menneske som er veldig vant til at hvis jeg vil ha noe, så kjøper jeg eller lager det selv, eller så må jeg vente til jeg orker/har penger nok til å kjøpe eller lage det. Jeg ber aldri om noe fra de, men blir glad om de tilbyr meg noe - så naturligvis tilbyr jeg også de ting av og til. Det bare er så forbanna slitsomt å ikke kunne lage seg kakao uten å unngå mas fra hun yngste.

- Jeg er den eneste som har en verktøykasse her i huset, som fører til at hver gang de skal skru opp noe, så må de ta min verktøykasse. Nå har ett skrujern forsvunnet, og jeg har bedt de om å finne det, men de bare "jaja." Det er småting, men når de får låne noe så vil jeg gjerne ha hele settet tilbake!

 

GRRRRRR

Her får du lite sympati. Du visste om kattene når du flyttet inn. Du har fremdeles valget om å flytte. Hvorfor bruker du ikke energien din på å finne deg et annet bosted enn å sutre over disse søstrene? Jeg forstår at du ikke trives, men du klarer fint å finne et nytt sted å bo.

Anonymous poster hash: a6f52...6f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du lite sympati. Du visste om kattene når du flyttet inn. Du har fremdeles valget om å flytte. Hvorfor bruker du ikke energien din på å finne deg et annet bosted enn å sutre over disse søstrene? Jeg forstår at du ikke trives, men du klarer fint å finne et nytt sted å bo.

Anonymous poster hash: a6f52...6f4

Du er klar over at dette er en Sutretråd? Det betyr at dette er tråden hvor folk kan slippe løs frustrasjonen over personene de bor sammen med. Det er faktisk sunnere å slippe løs frustrasjonen enn å la den bygge seg opp, og hvor bedre enn her hvor vi kan le av hvor teite/dumme/uhygieniske/ufyselige folk kan være?

Hvorvidt det hadde vært mulig å forutse at noen som har katter ikke passer på dem eller hvor lett det er å flytte er irrellevant, det samme er din evne til sympati.

 

Jepp, litt frustrert i dag.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg bor med er så sykt oversosiale. De står opp fra senga for å si hei når jeg er trøtt og jælig etter en lag dag på jobben ( jobber ofte kvelder). De roper alltid hei når de kommer hjem. Har jeg en ettermiddaghvil i senga mi gir de seg ikke med ropinga til jeg svarer. Noen ganger sitter jeg i gangen i kanskje et kvarter før jeg orker å gå inn døra. Altså vi ses hver dag. Må lissom ikke drive å småprate til enhver tid. Huff... Er glad jeg skal kjøpe meg leilighet! Stakars samboerene mine også. Er sikkert kjipt å være sånn sykt sosial og pratsom når jeg helst vil være i fred.

Merker at jeg irriterer meg over småting. Slik som at de gir f i kildesortering, aldri kaster søppel, den der tomme dorull-hylster-greia står alltid igjen på vasken, mat står til det mugler. Er egentlig ikke så vanskelig for meg å ta med søpla ut når jeg likevel skal ut døra, er ikke komplisert for meg å kaste den der dopapir greia osv men når de skal drive å gnåle og prate og be om hjelp til alt mulig åndssvakt ( sånn som å hente en bag nede i boden -jeeeez de er snart 30 må vel evne å bære en tom bag alene) så blir jeg så gretten! Jeg unngår å være hjemme. Er som å bli overfalt og tvangssosialisert i sitt eget hjem! Av og til spiser jeg middag i sengen. Syns det er skikkelig ekkelt men heller det en å fortelle for tusende gang at middagen var god, været er pent og at arbeidsdagen var grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Før helgen fant jeg to åpnede skinkepakker inne i kjøleskapet som luktet død og fordervelse. Vi har egne hyller i kjøleskapet, men disse lå i kjøleskapsdøren, som alle bruker. Den ene gikk ut i juni, og den andre i august. Var slimete, stinkende og hadde delt seg opp. Disse gikk selvfølgelig i søpla. I dag var det en som gnåla om at "noen hadde spist maten hennes i helga". Går det an..

- Folk som fyller søpla til randen når de lager mat, og bare går fra det. Herregud. Bytt søpla når den er tom!

- Vær så snill gutta. Ta opp dosetet når dere tisser, og hvis dere glemmer det; ordn opp etter dere! Ekkelt å komme til do med masse tiss på dosetet! Og please trekk ned også! Jeg har tilogmed kjøpt en "Dusj og badrom"-spray som kan brukes av alle til freshe opp do og dusj når det trengs. Bruk den a!

- Og forresten, ja, det er jeg som har kjøpt håndsåpen der inne, men vær så vennlig å bruk den etter dobesøk da! Den er ikke bare til meg!!

- Vask ordentlig og TØM SØPLA på både do og kjøkken når du har vaskeuke.

- Ikke sett på vaskemaskin kl. 23! Jeg har rom rett ved siden av!

- Helt ok å låne kjøkkenutstyr av meg, men ikke bare skyll det av og legg det tilbake igjen. Æsj.

- Lås ytterdøra når dere drar! Jesus Christ...

- Deres hårdotter i dusjen er ikke min jobb å fjerne!

Det var bare en liten del.. Merket etterhvert i innlegget at jeg snakket til de jeg bor med, haha! Jeg er lei av å være mase-bitchen i huset.. Særlig når de ikke skjerper seg :dry:



Anonymous poster hash: bf7bf...b52
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...