Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Hun jeg bor med lagde seg middag på søndag. Stekepanna ligger fortsatt skitten i vasken.

Forstår ikke at det kan være så vanskelig å vaske etter seg. Hver eneste dag er kjøkkenbenken full av smuler, skitne gryter ligger i vasken og tallerker blir satt på kjøkkenbenken i stedet for vaskemaskinen.

:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har egentlig ikke hatt så mye problemer med å bo i kollektiv, men nå er det noen som har stjålet kaken min. Hadde bakt en kake og ikke spist opp hele med én gang, lagt den i kjøleskapet. Skulle spise resten idag, men der lå bare et tomt fat med smuler på. Herregud folk er så råtne.

Anonymous poster hash: 51a27...34b

Den tok kaka?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. masse gullkorn i denne tråden, har fulgt den flere ganger over årene.

Er i bofelleskap situasjonen selv for tiden, og har hatt hendelser med bofellene som kan gjøre en ganske målløs. Heldigvis, har jeg bare mulighet til å leie ut til en person - det er 2 soverom, jeg bor i den ene da.

Kan jo bidra med et par historier selv.

Hadde en polsk jente boende en periode, kjempejente - kul og morsom, men hun hadde de verste matvaner ift mine da. Alle slags løk og hvitløkspølser plutselig tok over hele kjøleskapet, og hun visst har aldri hørt om matbokser med lokk for oppbevaring. Jeg sverger at til og med syltetøyet mitt på glasskrukke stank av hvitløk.. blehhh.. Der ble det en del diskusjoner om oppbevaring av diverse stinkende matvarer, så man slapp å få kvalmespasmer før frokosten.. I tillegg til det, selv om jeg har alt man trenger av kjøkkenutstyr nok til 2 personer - tok hun bare på seg å forandre på alt hvor ting vanligvis var. Og jeg har et bra system fra før, hallo... nei, 2 kvinner på kjøkkenet kan bli problematisk - ble det forklart til meg av en god kompis i ettertid..hehehe

Hun måtte bare flytte ut til slutt, det ble aldri enighet der - så ikke forvent at folk tar hensyn til andres vaner/måter så enkelt.

I bofelleskap burde det være regel nr.1, det å ta hensyn og prøve finne en kompromiss, spesielt i konflikt situasjon - så alle trives i hverdagen..

Men så fikk jeg meg en gutt som er var også kul og morsom og ikke streit da.. Perfekt..hehe.. Ganske rolig, betalte i tide, ryddig, hadde heller ingen behov for store besøk eller fester her hjemme - igjen, perfekt..

Men, da han kom hjem fra festene sine - var han forvandlet til en merkelig, borderline psykotisk person. Til å begynne med, var det nokså sivilisert - om han drakk opp restene av rødvinsflasken min, la oss si - det var 1/3 del igjen i den, fikk jeg ny en dagen etter. Så det var jo greit sånt sett. Men jeg fortsatt syntes det var generelt et dårlig tegn på langt sikt. Så etterhvert - jo, jeg ble nødt til å begynne å gjemme boozen min - for den bare forsvant hver gang han kom hjem etter natta på byen.

Hehe.. etter en stund skiftet fokuset seg på maten min og,, alt dette da han kom hjem ravende full etter festene sine. Men ellers i edru tilstand var han helt normal.. snakk om mr. Hyde og dr. Jekyl (eller var det omvendt, nevermind) - just add promille... En morsom ting han pleide å gjøre er å ta hele krukke med tomatsaus, bruke halv eller 2/3 deler av den og fylle på med vann i restene, så jeg liksom skulle ikke se forskjellen... hehehe...

Nei,, fylla var ikke grei for meg å ha med å gjøre på ukentlig basis - så etter ca 6 mnd måtte han også ut.. Kunne jo ende i skikkelig rot hvis ikke til og med farlige greier når man ikke har kontakt med virkelighet i ruset tilstand...

Men av alle bofeller, ca 6 stykker over 5 år - har bare hatt disse 2 som var ikke helt hjemme her..hehe.. 3 av disse 6 var så gode og ordentlige at det var så trist da de måtte forlate meg, vel - for naturlige grunner som da man hadde en kjæreste og det var på tide for dem å flytte inn sammen... sukk..

Har ikke helt kommet over den siste jenta som bodde her hos meg - hun var fantastisk, så nå har jeg bodd alene siden oktober i fjor.. Ekstra rommet står tomt, hint hint.. Økonomisk sett, trenger jeg en bofelle - jeg studerer fortsatt, og husleiekontrakt er på enda 2,5 år til..

Så til alle der ute som er på jakt etter bedre boforhold, send meg en PM.. Dumt med kvadratmeter som ikke blir brukt av en (helst og gjerne) grei person som trenger dem nå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom at du mener man bør komme til kompromiss og ta hensyn til hverandre når en av grunnene til at du kaster ut ei jente er matvanene hennes og hvordan hun legger ting i kjøkkenskapet.

Anonymous poster hash: 16712...148

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medboern kunne ikke vaske badet på mandag, fordi han skulle ha eksamen på lørdag. Men trening hver dag har vi tid til.

Haha! Sånne folk....Ei venninne av meg bodde sammen med noen som proklamerte at siden de gikk på ingeniørstudiet, og skulle skrive bachelor, så hadde de dessverre ikke tid til å vaske lenger...Da hun svarte med at de bare kunne leie inn en vaskehjelp, så ble det vaska likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom at du mener man bør komme til kompromiss og ta hensyn til hverandre når en av grunnene til at du kaster ut ei jente er matvanene hennes og hvordan hun legger ting i kjøkkenskapet.Anonymous poster hash: 16712...148

Jo, ingen av mine matvarer stank opp hennes.. Og kompromiss ville jo blitt at hun tok og begynte å oppbevare hennes slik at de ikke påvirket mine som de gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Haha! Sånne folk....Ei venninne av meg bodde sammen med noen som proklamerte at siden de gikk på ingeniørstudiet, og skulle skrive bachelor, så hadde de dessverre ikke tid til å vaske lenger...Da hun svarte med at de bare kunne leie inn en vaskehjelp, så ble det vaska likevel.

Dette var selvsagt også en ingeniørstudent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi er tre jenter som bor sammen. Hun ene har besøk av typen nesten hver helg uanmeldt, såå lei.

Anonymous poster hash: 01771...94b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler kjøkken med mange andre, men det er spesielt to stykker som opptar kjøkkenet HELE tiden. Og hvis jeg har en kjele putrende (lager svært sjelden mat der, og hvis jeg først gjør det er jeg ikke der mer enn 15 min), så må de absolutt lage mat tett oppå meg. Jeg er norsk, jeg vil ha litt avstand fra folk, spesielt når jeg lager mat! :pisk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i studentboliger delte jeg kjøkken med tre andre. Ikke optimat, men greit nok. Kjøkkenet var utstyrt med to store kjøleskap med frysebokser (way to go, SiO)!. Plutselig fant jeg masse kjøtt i mitt kjøleskap og fryser. Jeg er vegetarianer og det samme var hun jeg delte med (nettopp derfor ville vi dele). Det viser seg at en nedi korridoren, som bodde i en egen hybelleilighet, hadde lagt inn alt kjøttdrittet sitt der. Han mente det var så urettferdig at han som betalte så mye i mnd kun hadde et lite kjøleskap med en bitteliten fryseboks. Vi ba ham pent flere ganger om å fjerne dette, men han stod på sitt og mente det var så urettferdig. Etter en stund tok vi alle sakene hans ut og la det i en bøtte foran døren hans.



Anonymous poster hash: be090...ac5
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag hadde noen knust noe av klart glass og ikke støvsugd! Alle de store bitene var borte, men jeg merket at jeg tråkket på noe, og da jeg sjekket, var det glass. Ved nærmere undersøkelse var det masse små glassbiter på gulvet. Takk skal du ha :daane:



Anonymous poster hash: 6d8f4...cea
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor heldigvis i et kollektiv hvor ingen stjeler av hverandre. Hvis vi trenger noe så spør vi bare :)

MEN nå har det flyttet inn en ny fyr. Å han kan faen meg ikke å hverken rydde eller vaske! Altså jeg er ikke den som bryr meg om hvordan rommene til andre ser ut, men når det stinker død og fordervelse når han har døra oppe (ut i stua) så får jeg nesten nok. Det lukter seriøst gammel innestengt søppel! Å stuebordet har et ekkelt belegg på seg fordi han aldri vasker etter seg. Vi andre har slutta å bruke det bordet. Å her om dagen sto det 4 tomme store ketchup flasker der. Æsj jeg blir kvalm av alt rotet hans!

Anonymous poster hash: 6d314...2c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg deler kjøkken og bad med har vors og fester her hele tiden, og flere ting har forsvunnet fra kjøkkenet og badet. Jeg flytter snart, så jeg spurte hvor hun har gjort av tingene som har forsvunnet, og hun bare "de ble herpa på vors de." Okei. Jeg sto der og ventet på at hun skulle si noe á la "...men jeg skal naturligvis kjøpe nytt/erstatte dem", men neida! Blant annet tørkestativet mitt er borte, og jeg sa at det skal jeg ha med meg når jeg flytter så det vil jeg ha erstattet. Da mumlet hun noe og gikk på hybelen sin.

Bare to uker igjen nå, bare to uker igjen nå...puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri før vært SÅ takknemlig for å bo alene! Hærlighet alt dere må holde ut :(
Bodde tidligere sammen med ei venninne, vi var rake motsetninger; hun var en av de som lot mat stå frem og mugne i flere uker, jeg tok det med det samme. La oss si det sånn; vi snakket ikke sammen på laaang tid etter at vi flyttet.



Anonymous poster hash: 673c6...a44
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehehe.. masse gullkorn i denne tråden, har fulgt den flere ganger over årene.

Er i bofelleskap situasjonen selv for tiden, og har hatt hendelser med bofellene som kan gjøre en ganske målløs. Heldigvis, har jeg bare mulighet til å leie ut til en person - det er 2 soverom, jeg bor i den ene da.

Kan jo bidra med et par historier selv.

Hadde en polsk jente boende en periode, kjempejente - kul og morsom, men hun hadde de verste matvaner ift mine da. Alle slags løk og hvitløkspølser plutselig tok over hele kjøleskapet, og hun visst har aldri hørt om matbokser med lokk for oppbevaring. Jeg sverger at til og med syltetøyet mitt på glasskrukke stank av hvitløk.. blehhh.. Der ble det en del diskusjoner om oppbevaring av diverse stinkende matvarer, så man slapp å få kvalmespasmer før frokosten.. I tillegg til det, selv om jeg har alt man trenger av kjøkkenutstyr nok til 2 personer - tok hun bare på seg å forandre på alt hvor ting vanligvis var. Og jeg har et bra system fra før, hallo... nei, 2 kvinner på kjøkkenet kan bli problematisk - ble det forklart til meg av en god kompis i ettertid..hehehe

Hun måtte bare flytte ut til slutt, det ble aldri enighet der - så ikke forvent at folk tar hensyn til andres vaner/måter så enkelt.

I bofelleskap burde det være regel nr.1, det å ta hensyn og prøve finne en kompromiss, spesielt i konflikt situasjon - så alle trives i hverdagen..

Men så fikk jeg meg en gutt som er var også kul og morsom og ikke streit da.. Perfekt..hehe.. Ganske rolig, betalte i tide, ryddig, hadde heller ingen behov for store besøk eller fester her hjemme - igjen, perfekt..

Men, da han kom hjem fra festene sine - var han forvandlet til en merkelig, borderline psykotisk person. Til å begynne med, var det nokså sivilisert - om han drakk opp restene av rødvinsflasken min, la oss si - det var 1/3 del igjen i den, fikk jeg ny en dagen etter. Så det var jo greit sånt sett. Men jeg fortsatt syntes det var generelt et dårlig tegn på langt sikt. Så etterhvert - jo, jeg ble nødt til å begynne å gjemme boozen min - for den bare forsvant hver gang han kom hjem etter natta på byen.

Hehe.. etter en stund skiftet fokuset seg på maten min og,, alt dette da han kom hjem ravende full etter festene sine. Men ellers i edru tilstand var han helt normal.. snakk om mr. Hyde og dr. Jekyl (eller var det omvendt, nevermind) - just add promille... En morsom ting han pleide å gjøre er å ta hele krukke med tomatsaus, bruke halv eller 2/3 deler av den og fylle på med vann i restene, så jeg liksom skulle ikke se forskjellen... hehehe...

Nei,, fylla var ikke grei for meg å ha med å gjøre på ukentlig basis - så etter ca 6 mnd måtte han også ut.. Kunne jo ende i skikkelig rot hvis ikke til og med farlige greier når man ikke har kontakt med virkelighet i ruset tilstand...

Men av alle bofeller, ca 6 stykker over 5 år - har bare hatt disse 2 som var ikke helt hjemme her..hehe.. 3 av disse 6 var så gode og ordentlige at det var så trist da de måtte forlate meg, vel - for naturlige grunner som da man hadde en kjæreste og det var på tide for dem å flytte inn sammen... sukk..

Har ikke helt kommet over den siste jenta som bodde her hos meg - hun var fantastisk, så nå har jeg bodd alene siden oktober i fjor.. Ekstra rommet står tomt, hint hint.. Økonomisk sett, trenger jeg en bofelle - jeg studerer fortsatt, og husleiekontrakt er på enda 2,5 år til..

Så til alle der ute som er på jakt etter bedre boforhold, send meg en PM.. Dumt med kvadratmeter som ikke blir brukt av en (helst og gjerne) grei person som trenger dem nå..

Kan jeg spørre om hvor du leier ut hen? haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, og jeg som mest sannsynlig må flytte inn i kollektiv i hovedstaden. Hårreisende lesning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor med noen som syns det er greit å la søpla flyte over, eventuelt ikke ta det med seg når jeg setter det ved utgangsdøra kvelden før. Noen ganger ser jeg søpla er satt ut på verandaen istedenfor, og der blir det stående. Oppvaskmaskin og vaskemaskin blir bare brukt til et par ting av gangen. I tillegg er det også veeeldig populært å slenge hardt i dørene både natt og dag, det rister i alle vegger her...



Anonymous poster hash: f76a8...a5e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to klesstativer. Drit i å ta ned mine rå klær fordi du ikke orker å sette opp det andre....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...