Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Morsom at du mener man bør komme til kompromiss og ta hensyn til hverandre når en av grunnene til at du kaster ut ei jente er matvanene hennes og hvordan hun legger ting i kjøkkenskapet.

Anonymous poster hash: 16712...148

Ja, kjemperart at man ikke ønsker hvitløkssmak og lukt på all annen mat.

Det burde jo være en enkel sak å dekke til eller oppbevare mat i boks eller pose..

Anonymous poster hash: cc499...306

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært fint om den som har gjort fra seg, tørker vekk stripene i doen, slik at andre slipper å få skylden eller må gjøre det..



Anonymous poster hash: 96961...adb
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjemperart at man ikke ønsker hvitløkssmak og lukt på all annen mat.

Det burde jo være en enkel sak å dekke til eller oppbevare mat i boks eller pose..

Anonymous poster hash: cc499...306

Dekk til din egen mat, så slipper du problemet?

Anonymous poster hash: 16712...148

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk til din egen mat, så slipper du problemet?

Anonymous poster hash: 16712...148

Jeg er ikke den som skrev innlegget.

Hvorfor kan ikke begge dekke til maten? Burde jo være det minste man kan forlange når man deler kjøleskap.

Ikke så delikat at kjøleskapet konstant har en os av hvitløkslukt når man åpner døren.

Anonymous poster hash: cc499...306

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange her skriver om rotete og grisete roomies, jeg har bodd med ei som hadde støv på hjerna (og kan virke som det var andre psykologiske greier inn i bildet også, etter hvor ekkel hun viste seg å være mot meg etterhvert). Det å bo med henne vil jeg påstå var VERRE enn å bo med grisete folk som brukte alt av mine kopper og fat og satte det skittent i vasken. Jeg og denne støv-på-hjernen-dama hadde avtalt at vi skulle ha vaskeuke annenhver gang (det var bare tomannskollektiv, privat) og jeg gjorde som avtalt - vasket annenhver uke samt at jeg ryddet og tørket opp normalt etter meg dersom jeg hadde rotet/griset.

Nei, det er ikke vanlig at man skal støvsuge hver dag fordi det ligger littegran støv på gulvet etter en dags bruk. En gang i uken er nok for en stor leilighet. Jeg er glad i å ha det rent rundt meg, men det får være måte på. Bare ett av tusen eksempler, jeg har begynt å fortrenge ganske mye nå heldigvis.

Jeg hadde en sånn lysholder i tre, sortmalt, som stod på TV-benken. Husker jeg var glad i den og den hadde jeg hatt en god stund, den var like fin som nyinnkjøpt før hun flyttet inn. Etter at jeg flyttet ut (gudskjelov) etter å ha bodd sammen med henne ett år, så var malingen nesten flasset helt av (!) på denne fordi hun vasket alt med KLOR(!!!) hver eneste dag. Og på slutten av tiden jeg bodde sammen med henne så bitchet hun rundt om hvor lite jeg vasket og ryddet. Men for fanden da, jeg holdt meg til avtalen om annenhver uke vasking, samt å rydde og tørke opp etter normalt bruk !!!

Hun presterte også å framtvinge at hun skulle støvsuge og vaske rommet mitt hver gang det var hennes vaskeuke. Derfor skulle jeg gjøre det samme med hennes rom. Dette fordi hun hadde så intoleranse/allergi mot støv (eh, støv på hjernen much), og dersom hun ikke støvsuget på rommet mitt - noe jeg helst vil passe på å gjøre selv, takk - så ville alt støvet flyte utover i resten av leiligheten. Jeg har selv støvallergi og det er ikke sånn det funker.

Mye å nevne, men mye fortrengt.

En eller annen form for psykopati må hun iallefall ha hatt, for det er ikke normalt å rable ut din fremdeles ikke utflyttede roomie fra postkassen, eller å innføre sikkerhetslås uken før roomie skal flytte ut. Og jeg hadde aldri tatt noe fra hennes rom eller gjort noe galt mot henne. Må nevnes at jeg er en veldig dumsnill person som jatter med i alt bare for fredens skyld, så jeg ble ganske tråkket ned i dritten her. Symbolsk nok så slettet hun meg også fra Facebook DAGEN jeg flyttet ut (ikke at jeg har behov for å være venn med henne der altså, men dette var tydeligvis veldig symbolsk for henne).

Hun maste i tillegg veldig om at jeg måtte melde fra om at jeg skulle flytte ut, slik at hennes kjæreste kunne flytte inn, maaange uker (måneder) før jeg hadde planer om å melde ifra til huseier. Snakk om å være usympatisk. Og jeg kan godt tenke meg at hun fortalte alle sine venner og familie at hun "kastet meg ut", etter alle disse psykopatiske(?) handlingene å bedømme.

Det verste er at hun fortsetter å hjemsøke meg i drømmene mine, lol.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange her skriver om rotete og grisete roomies, jeg har bodd med ei som hadde støv på hjerna (og kan virke som det var andre psykologiske greier inn i bildet også, etter hvor ekkel hun viste seg å være mot meg etterhvert). Det å bo med henne vil jeg påstå var VERRE enn å bo med grisete folk som brukte alt av mine kopper og fat og satte det skittent i vasken. Jeg og denne støv-på-hjernen-dama hadde avtalt at vi skulle ha vaskeuke annenhver gang (det var bare tomannskollektiv, privat) og jeg gjorde som avtalt - vasket annenhver uke samt at jeg ryddet og tørket opp normalt etter meg dersom jeg hadde rotet/griset.

Nei, det er ikke vanlig at man skal støvsuge hver dag fordi det ligger littegran støv på gulvet etter en dags bruk. En gang i uken er nok for en stor leilighet. Jeg er glad i å ha det rent rundt meg, men det får være måte på. Bare ett av tusen eksempler, jeg har begynt å fortrenge ganske mye nå heldigvis.

Jeg hadde en sånn lysholder i tre, sortmalt, som stod på TV-benken. Husker jeg var glad i den og den hadde jeg hatt en god stund, den var like fin som nyinnkjøpt før hun flyttet inn. Etter at jeg flyttet ut (gudskjelov) etter å ha bodd sammen med henne ett år, så var malingen nesten flasset helt av (!) på denne fordi hun vasket alt med KLOR(!!!) hver eneste dag. Og på slutten av tiden jeg bodde sammen med henne så bitchet hun rundt om hvor lite jeg vasket og ryddet. Men for fanden da, jeg holdt meg til avtalen om annenhver uke vasking, samt å rydde og tørke opp etter normalt bruk !!!

Hun presterte også å framtvinge at hun skulle støvsuge og vaske rommet mitt hver gang det var hennes vaskeuke. Derfor skulle jeg gjøre det samme med hennes rom. Dette fordi hun hadde så intoleranse/allergi mot støv (eh, støv på hjernen much), og dersom hun ikke støvsuget på rommet mitt - noe jeg helst vil passe på å gjøre selv, takk - så ville alt støvet flyte utover i resten av leiligheten. Jeg har selv støvallergi og det er ikke sånn det funker.

Mye å nevne, men mye fortrengt.

En eller annen form for psykopati må hun iallefall ha hatt, for det er ikke normalt å rable ut din fremdeles ikke utflyttede roomie fra postkassen, eller å innføre sikkerhetslås uken før roomie skal flytte ut. Og jeg hadde aldri tatt noe fra hennes rom eller gjort noe galt mot henne. Må nevnes at jeg er en veldig dumsnill person som jatter med i alt bare for fredens skyld, så jeg ble ganske tråkket ned i dritten her. Symbolsk nok så slettet hun meg også fra Facebook DAGEN jeg flyttet ut (ikke at jeg har behov for å være venn med henne der altså, men dette var tydeligvis veldig symbolsk for henne).

Hun maste i tillegg veldig om at jeg måtte melde fra om at jeg skulle flytte ut, slik at hennes kjæreste kunne flytte inn, maaange uker (måneder) før jeg hadde planer om å melde ifra til huseier. Snakk om å være usympatisk. Og jeg kan godt tenke meg at hun fortalte alle sine venner og familie at hun "kastet meg ut", etter alle disse psykopatiske(?) handlingene å bedømme.

Det verste er at hun fortsetter å hjemsøke meg i drømmene mine, lol.

Haha, dette minnet meg litt om ei jeg delte med. men ikke såå ille da. vi og hadde avtale at vi skulle vaske hver våres uke, men en dag i uka da. til hver jævla gang måtte hun gå over og kontrollere og fant alltid noe å kommentere. og så måtte hun kommentere så fort det lå litt brødsmuler på gulvet. hun hadde ikke bevis på at det var meg en gang. vi var 4 i samme leilighet. de andre hadde liksom aldri gjort noe. og så begynte hun å kommentere at jeg kjøpte first price såpe og..

Anonymous poster hash: 96961...adb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, dette minnet meg litt om ei jeg delte med. men ikke såå ille da. vi og hadde avtale at vi skulle vaske hver våres uke, men en dag i uka da. til hver jævla gang måtte hun gå over og kontrollere og fant alltid noe å kommentere. og så måtte hun kommentere så fort det lå litt brødsmuler på gulvet. hun hadde ikke bevis på at det var meg en gang. vi var 4 i samme leilighet. de andre hadde liksom aldri gjort noe. og så begynte hun å kommentere at jeg kjøpte first price såpe og..

Anonymous poster hash: 96961...adb

Haha. Tragisk å bo med slike, man blir jo gal av det til slutt.

Kom på nå at når huseier skulle sjekke leiligheten før jeg flyttet ut, så hadde støv-på-hjernen-dama sagt til huseier at de måtte passe på at jeg vaska leiligheten skikkelig før jeg flytta og at dette var KJEMPEVIKTIG, at det skulle være skikkelig rent til hun og kjæresten flyttet inn. Hallo...? Snakk om å være kontrollerende, og ikke minst overhysterisk!

Edit: selvsagt vasker man ut ordentlig når man flytter ut, men det er da virkelig ikke nødvendig å være så hysterisk om det. Normal utvask er normal skikk og bruk.

Og hun skulle også ha det til at man måtte vaske doen grundig hver gang etter man hadde hatt besøk, fordi det var så grisete og ekkelt at andre hadde gått på do der.

Mon tro om hun brukte antibac i ræva si etter å ha gått på offentlige toaletter.

Oh, all these bad memories...

Endret av pluttipott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå glad for egen leilighet! Kjenner meg godt igjen i mye av det andre har skrevet. Jeg er ingen ryddefrik,men ønsker ikke å bo i en svinesti for det, har aldri møtt så rotete mennesker! Det var søppel og matrestet overalt. Mitt kjøkkenutstyr var aldri rent, selv om alle andre hadde sitt eget brukte de mitt. Mye ble ødelagt å måtte kastes, men det var det ingen som ville innrømme. Mye bråk og drama. Skal aldri flytte inn i noe sånt igjen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så mange dustete bofeller det finnes der ute. Æsj!



Anonymous poster hash: c8ae1...836
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er på utveksling i USA dette halvåret, og bor på dobbeltrom med en 18-åring. Hun er veldig søt, men nå er jeg drittlei! Hun er alltid på rommet, og dvs. at jeg aldri får tid alene! Jeg kan gjerne være på biblioteketet en dag, for å gi henne fred, men å flytte seg ut av sengen for henne er uaktuelt.

Hun har egen tv på rommet, og i går sto den på Disney channel HELE dagen! Vi har begge eksamen om en uke, og da jeg nok en gang spurte henne om å bruke headset (jeg ser kun på laptopen min, og bruker konsekvent alltid headset, sånn at hun skal slippe å høre mens hun leser) men det gikk så klart ikke...

Nå sitter hun som vanlig og sutter på sitt favorittgodteri, som er solsikkekjerner, det skal selvfølgeliglig suttes på, og spyttes mot en skål hun har stående ved siden av seg, og det er ikke alltid hun treffer... om hun ikke sutter på det, så er en annen slager å sutte på ledningen på headsettet hennes... Jeg blir kvalm.

Det verste er at hun alltid har vondt et sted. Vanligvis bare føler hun seg ikke bra, har vondt i magen eller er trøtt.

JEG ER SÅ LEI. Å bo på seksmannsrom i Forsvaret er ingenting i forhold til bosituasjonen de siste fire månedene...



Anonymous poster hash: 742a8...345
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun over meg skrev om Disney & kollektiv og minte meg med en gang om bosituasjonen min i USA :fnise:
Jeg delte leilighet med 5 andre jenter, 2 på hvert rom..
Det var egentlig drama fra dag 1. Jeg jobbet mye sent, mens de andre jobbet tidlig. Så de dagene jeg jobbet sent så vasket jeg. Og ryddet når de andre var borte. Men de la fra seg klager at de aldri hadde sett meg rydde ._.
Samt mat fikk ikke stå i fred, de skyldte på meg..For jeg hadde ikke alltid mat i kjøleskapet eller fryser (den var alltid stappfull) så jeg gikk ut for å spise sammens med andre som jeg ble kjent med under oppholdet. Helt ærlig, det var billigere å gå ut å spise 3 ganger dagen, enn å spise hjemme...Stolte heller ikke helt på brødet der borte...Vi fant ut at det kunne ligge på benken i 3uker uten å mugle :fnise: Så brød i USA var utelukket x)
Etter en stund var det bare drama og dritkasting og siden alle skyldte på meg at jeg var DEN heksa å bo sammens med (jeg så de nesten aldri) Så ble jeg tvangsflyttet..Allerede dagen jeg ble flyttet til en annen leilighet så kom ei fra første leilighet og sa at jeg hadde stjelt noe ifra hennes smykkreskrin, men hva det var ville hun ikke si før politi og masse annet var der...(Long story short,så endte det med at hun fikk sparken og måtte dra hjem, fordi det hun hadde sagt om meg, var ikke sant,ble sett på som en "Felony" )

En måned etterpå pratet jeg med ei av de jeg brukte å bo med og hun fortalte at det var om ikke mer drama etter at jeg flyttet ut :fnise: samtidig hadde de fått DEN invasjonen av skadedyr, kakerlakker og drit..Fordi ingen vasket eller tok med seg ut matavfallet :skratte:
Og at hun angret for å ha sagt seg enig med de andre at alt var min feil :fnise:
-
Leilighet nummer to var suuuper herlig, savner alle som jeg delte leilighet med...!:D

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor med en som aldri bidrar, men i dag har hun faktisk tømt oppvaskmaskinen! Og satt inn tre-fjelen i den.... Hun har også vasket stekepannene der inne! Alle ildfaste former går også inn der.. Skulle trodd hun var allergisk mot oppvask?

I tillegg hadde hun gått fra platen på full guffe. For to uker siden hadde hun gått fra frysedøren åpen, så der var det bare å kaste mat.... Flott... :( bare ett par mnd igjen til hun flytter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ekkelt.. og, ja, burde sikkert ha hatt "privat dopapirløsning", men vi andre fungerte jo bra. Har gjort slike ting når folk bare er kjipe og nekter å bidra til fellesskapet, men han fyren her gikk ikke ut av leiligheten så og si, kjente ingen i byen og jeg aner ikke hvor han fikk penger til leie. Syntes synd på ham og hadde ingen behov for å sanksjonere.

Jeg prøvde å inkludere ham, på tross av runkepapirrommet hans som alltid lå i bakhodet, men historien endte litt leit. Håper han har det bra i dag.

Runkepapir? Eller kanskje han vare var veldig forkjølet? :P :P hihi

Anonymous poster hash: 8e646...2f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Linaria

Jeg kom hjem fra ferie for to uker siden. Da sto det et digert tårn med oppvask i vasken. Ingenting ble gjort, og etter en uke var jeg lei og vasket det. Nå står det jammen et nytt tårn der. Når søpla er full legger de heller søppel på kjøkkenbenken... Greier de ikke å gjøre NOE?! Denne gangen skal jeg IKKE vaske opp etter dem. Det får heller stå i vasken i ukesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra ferie for to uker siden. Da sto det et digert tårn med oppvask i vasken. Ingenting ble gjort, og etter en uke var jeg lei og vasket det. Nå står det jammen et nytt tårn der. Når søpla er full legger de heller søppel på kjøkkenbenken... Greier de ikke å gjøre NOE?! Denne gangen skal jeg IKKE vaske opp etter dem. Det får heller stå i vasken i ukesvis.

Jeg kastet et gjennommuggent brød som har ligget på kjøkkenbenken i tre uker i dag. Kjenner følelsen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er en ny jente som flytta inn nå i mars i kollektivet vårt. Hun er søt og hyggelig hun, men når hun lager mat glemmer hun alltid å skru av plata på komfyren… Redd for at leiligheten skal brenne ned når hun er alene hjemme en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde en sånn lysholder i tre, sortmalt, som stod på TV-benken. Husker jeg var glad i den og den hadde jeg hatt en god stund, den var like fin som nyinnkjøpt før hun flyttet inn. Etter at jeg flyttet ut (gudskjelov) etter å ha bodd sammen med henne ett år, så var malingen nesten flasset helt av (!) på denne fordi hun vasket alt med KLOR(!!!) hver eneste dag. Og på slutten av tiden jeg bodde sammen med henne så bitchet hun rundt om hvor lite jeg vasket og ryddet. Men for fanden da, jeg holdt meg til avtalen om annenhver uke vasking, samt å rydde og tørke opp etter normalt bruk !!!

Det er da vanlig å vaske med klor? Jeg vasker alt med klor, jeg.

Anonymous poster hash: 695a1...bca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vanlig å vaske med klor? Jeg vasker alt med klor, jeg.

Anonymous poster hash: 695a1...bca

Hvorfor det? Og klor vil vel bleke og skade en rekke flater og møbler. Bruker kun klor i do jeg, av og til i baderomsslukene og noen ganger i kjøkkenvasken for å få den blank.

Endret av DreamOn
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vanlig å vaske med klor? Jeg vasker alt med klor, jeg.

Anonymous poster hash: 695a1...bca

Noob

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri bodd i bokollektiv, og kommer ALDRI til å gjøre det. Ble traumatisert på folkehøgskolen.

I vår etasje så var det flere rom, og en felles stue med et lite kjøkken.

Det var rot og mat over alt, folk vasket ikke skikkelig da det var deres tur. Hvem var det som måtte rydde og vaske etter andre? Jo meg. Til slutt så sluttet jeg å vaske for andre, for jeg brukte aldri stuen selv. Stuen ble låst av lærerne i 2 uker, slik at slaskene skulle få seg en lærepenge.

Mat forsvant daglig, så halvveis ute i oppholdet så sluttet jeg å kjøpe mat som måtte være i kjøleskap eller fryser.

Romkameraten var et helt annet kapittel. Jeg dro på fhs med ei jeg kjente. Gud hvor jeg angrer.

Sjampo, balsam, dusjsåpe og tannkrem forsvant, de bare forlot meg :(

Hår i dusjen, vær bidige gang. Jeg nektet å ta bort hårene da det var fult av kjønns hår i dusjen (hun var blond, og svarte små hår... ikke så vanskelig å se hva det var).

Pasta, nuddler og raske små måltider forsvant fra hyllen min. Komme aldri til å tilgi hun for å ha stjålet kinder maxi pakken min :(

Det tar ikke 1 time å pusse tennene og kle på deg. Ikke noe vits i å lyve om at du dusjer, for det gjør du bare en gang i uken, og det merkes!

Om du bruker opp all tiden på badet, så må jeg få lov til å våkne 10 minutter før deg for å tisse, pussetennene og kle på meg før du okkuperer badet helt til første timen starter. Ikke min skyld at du alltid kom for sent, når du bruker 1 time på badet om morgningen.

Ja jeg så deg når du klødde deg I rumpa x antall ganger om kvelden. Det nytter ikke å vende meg ryggen, for så å stikke fingrene langt oppi analen med morgensolen skinnende igjennom vinduet!!!! Jeg kunne faktisk SE det!!! Og skaff deg krem for analkløe. Angrer på at jeg ikke kjøpte den tuben med krem og ga den til deg i avskjedsgave.

Og ja, jeg hørte det når du onanarte klokken 4 om morgningen, for guess what, stønningen og knirkingen vekket meg! Du kunne i det minste gjort det inne på badet!!
Hvorfor trur du at de på naborommet ga deg en vibrator til jul? DE HØRTE DET OGSÅ!!!

Nei, hun er ikke nå venn av meg lengre. Ikke etter alt jeg så og opplevde i løpet av det året. Angrer sykt på at jeg gikk der med henne.



Anonymous poster hash: 69535...cc2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...