Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Du får lage en powerpoint til de du bor med om

Mikrobiologi og sykdommer..

:fnise:

Ikke en dum ide!!! Skal ta den med i vurderingen av tiltak for forbedringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trives veldig i kollektivet jeg bor i nå, men det forrige…. ÆSJ!

HVER gang jeg skulle dusje så var hele proppen TETTET med lange hår, som JEG måtte dra ut. Blir fortsatt kvalm av tanken.

Noen hadde barbert seg en gang ved vasken som er på samme rom som dusjen, og barberskummet lå på kanten av vasken og dryppet ned på gulvet. Hvem gjør slik?...

Folk lå søppelposene sine inne i dusjen (?!?!?), av en eller annen syk grunn. Tilslutt, etter et par mnd, lå det 5 søppelposer der, mange stappet med ølflasker som stinket og brukt dopapir. Altså, hvem i huleste gjør slik??

En dag jeg skulle lage meg middag og trengte melk, så var plutselig melkekartongen min nesten tom. Ah, alltid kjekt når folk stjeler fra kjøleskapet ditt:). Egg og matolje forsvant også med tiden. Jeg glemte å ta inn vaskemiddelet og tøymykneren på rommet mitt i en ukes tid (slik at folk ikke skal stjele), og når jeg kom tilbake var alt nesten helt tomt.

Er overlykkelig for at jeg slipper å bo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter inn i kollektiv om 2 uker.. heldigvis med to venninner, så jeg håper virkelig jeg slipper noen av de tilfellene jeg har lest om her. Mange mennesker er jo helt på tryne!



Anonymous poster hash: 6a378...fd7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter inn i kollektiv om 2 uker.. heldigvis med to venninner, så jeg håper virkelig jeg slipper noen av de tilfellene jeg har lest om her. Mange mennesker er jo helt på tryne!

Anonymous poster hash: 6a378...fd7

Du risikerer å finne ut at vennene dine er på tryne.

Anonymous poster hash: 16712...148

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roomie sa hun har vasket badet, men speilet er fremdeles skittent, gulvet støvete og ekkelt og hår i sluket... Hvordan sier man fra uten å være total dusj?

Edit: dust :fnise:

Endret av grethe91
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du risikerer å finne ut at vennene dine er på tryne.

Anonymous poster hash: 16712...148

Vi får se da. Tror det skal gå veldig fint, vi har snakket mye på forhånd. Mye av grunnen er fordi jeg har lest alt som har stått her, haha. Men selvfølgelig kan det gå begge veier!

Anonymous poster hash: 6a378...fd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roomie sa hun har vasket badet, men speilet er fremdeles skittent, gulvet støvete og ekkelt og hår i sluket... Hvordan sier man fra uten å være total dusj?

Edit: dust :fnise:

Si ti henne at hun ikke har gjort en god nok jobb, å pek ut hva som ikke er godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og helt seriøst, hvem REISER BORT I FIRE DAGER, og ikke rydder opp på kjøkkenet før de drar? Rester av Halloweenkostymet hennes ligger også på kjøkkenet? Gamle bananer ligger og råtner der (hvilket jeg IKKE setter pris på fordi jeg ikke tåler banan), oppvaskkosten med busten ned i sluket (æsjæsjæsjæsjæsj) og skapdører åpne....

HVORFOR MÅ JEG BO MED DISSE.

Kledde hun seg ut som en apekatt? :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter inn i kollektiv om 2 uker.. heldigvis med to venninner, så jeg håper virkelig jeg slipper noen av de tilfellene jeg har lest om her. Mange mennesker er jo helt på tryne!

Anonymous poster hash: 6a378...fd7

Jeg hadde aldri i verden bodd i kollektiv med vennene mine, nettopp fordi kollektiv kan ødelegge vennskap når man finner ut hvordan folk EGENTLIG er når de er hjemme!

Anonymous poster hash: 9da6f...193

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke helt fast. Hun er hjemme av og til, men det er mer sånn at hun bor hos kjæresten i flere uker, og da er det veldig ofte over vaskeuken hennes. Jeg tror ikke hun planlegger det sånn, hun er en kjempesøt jente, men det har allikevel blitt sånn. Hvis jeg hadde visst at hun kom hjem søndag kveld på slutten av sin uke, ville jeg selvfølgelig bare byttet med henne. Men nå har hun f.eks. vært borte i ca. 3 uker, forrige uke var hennes, denne var min. Altså har hun vært borte én uke "på hver side" av sin vaskeuke.

Anonymous poster hash: 6d8f4...cea

Ser det er en stund siden du skrev dette men må bare kommentere. Når det bare er du og en annen som er der og roter, hvorfor er det da rettferdig att ei som ikke er der kommer og rydder opp i deres rot? Kunne ikke falt meg inn å kreve att ei som hadde vært borte over en lengre periode kom å vasket doet jeg hadde skitnet til, gulvet jeg hadde sølt på osv. Er ei stund siden jeg bodde med andre men den gang jeg gjorde det ryddet jeg da opp etter meg uavhengig av om det var hennes uke om hun var hos familien noen uker. Men hun var derimot ikke sånn. Jeg var borte hele juleferien og midt i var det min uke. Kom hjem etter nyttår og så att det sto masse søppelposer osv. på kjøkkenet. Spurte dagen etter om hun ikke hadde tenkt å kaste det. Fikk til svar att det der var fra "min uke". Ble sjokkert da kan du si.

Anonymous poster hash: e38f7...b91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en stund siden du skrev dette men må bare kommentere. Når det bare er du og en annen som er der og roter, hvorfor er det da rettferdig att ei som ikke er der kommer og rydder opp i deres rot? Kunne ikke falt meg inn å kreve att ei som hadde vært borte over en lengre periode kom å vasket doet jeg hadde skitnet til, gulvet jeg hadde sølt på osv. Er ei stund siden jeg bodde med andre men den gang jeg gjorde det ryddet jeg da opp etter meg uavhengig av om det var hennes uke om hun var hos familien noen uker. Men hun var derimot ikke sånn. Jeg var borte hele juleferien og midt i var det min uke. Kom hjem etter nyttår og så att det sto masse søppelposer osv. på kjøkkenet. Spurte dagen etter om hun ikke hadde tenkt å kaste det. Fikk til svar att det der var fra "min uke". Ble sjokkert da kan du si.

Anonymous poster hash: e38f7...b91

Alle rydder opp etter seg selv her, men vi har hver vår uke hvor vi vasker fellesarealene, altså kjøkkenet og gangen (vi har hvert vårt bad). Disse gulvene går altså på rundgang, alle var hver sin uke. Hun bor jo her hun som alle andre, at hun velger å være borte i lenger strekk er i grunnen hennes eget ansvar i mine øyne. Hvis hun ikke ønsker å ta sin del av fellesansvaret, får hun flytte ut. Hun går også inn her med sko de periodene hun er hjemme, hun bruker kjøkkenet like mye som oss andre når hun er her. At hun velger å stikke av i lenger perioder, er ikke noe vi kan legge inn i planen. Når vi aldri vet når hun skal være borte eller når hun kommer hjem, er det ikke lett for oss å planlegge å ta hennes del av renholdet heller. Insisterer du på å bo to steder, har du to steder å rengjøre. Sånn er det.

Anonymous poster hash: 6d8f4...cea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette bor jeg med.

Ææææsj :( Husker det synet så altfor godt! Bodde med 6 gutter.... :/ Visste aldri hva som var hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææsj :( Husker det synet så altfor godt! Bodde med 6 gutter.... :/ Visste aldri hva som var hva.

Jeg bor med tre jenter, alle langt hår :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette bor jeg med.

Min reaksjon:

Eew *tenker over at det virker kjent, da jeg deler med tre gutter* #knowthefeeling

Jeg bor med tre jenter, alle langt hår :)

Hv.. hva? Hvordan? Vent... :sjokkert: erdethvajegtrordeter?!

Usjjjj.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Digger hun jeg bor med nå. Vi er like rotete/ryddige, hun presser meg ikke sosialt og betaler for egne ting. Hun forrige stjal masse mat, badeprodukter og apparater.

Så fredelig og godt her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten litt sjokk når jeg kom inn i leiligheten i dag, det var ryddig! Trodde et sekund at jeg hadde gått feil.

Men! Gulvet i leiligheten har ikke blitt vasket siden jeg gjorde det sist, og det var i midten av oktober! Gulvet på kjøkkenet er fullt av matrester, som definitivt ikke stammer fra min matlaging, siden jeg ikke har laget mat der på flere måneder.

Med-beboeren har reist bort nå, tror jeg, og da tenkte jeg "yey, da kan jeg støvsuge, og så holder det seg rent her en stund!" Men hun har tydeligvis støvsuget på rommet sitt, og ikke satt ut støvsugeren igjen, så det går jo ikke. Badegulvet er også fullt av hår og annet rart som jeg vegrer meg veldig for å begynne å vaske, siden det jo ikke er mitt hår eller mitt smuss som ligger der. Jeg er bare innom innimellom for å hente noe på hybelen, og får dermed se hvordan det gradvis blir mer og mer skittent uten at min med-beboer gjør noe med det.

Tror snart jeg må snakke med kjæresten og trygle om å få flytte inn hos han, selv om jeg synes leiligheten hans er alt for liten til oss to. Og det er slitsomt å begynne å skulle finne større leilighet. *sukk*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i kollektiv med 3 andre, i en del av en støtte villa hvor huseier bor i andre delen av huset. Huseier er bortreist nå, og derfor passer vi innekatten hans.

Jeg skulle ta kattedoen i dag, og da fant jeg seriøst verdens største og mest illeluktende bæsj :( Er så utrolig ekkelt, kan umulig være fra en katt! Så nå lurer jeg bare på hvem av roomiene mine som tydeligvis har gått på do i kattedoen. Lover at den ikke er fra en katt, enoooorm størrelse og pølseformet så det er liksom ikke kattebæsj som har klumpet seg sammen :P

Hadde aldri trodd jeg skulle befinne meg i en så bisarr situasjon, har jo sett akkurat det samme nesten i den danske serien klovn :P

Anonymous poster hash: 47c11...21f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...