Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Men jeg vil ikke fordi leiligheten er så billig! Jeg har 20 kvadratmeter rom, stoooort kjøkken og bor midt på Majorstuen! 5000 kr i måneden! Det er helt sykt! Leiligheten ser fin ut også, så det er bare dumt av meg å flytte til noe dyrere når jeg nå prøver å spare EK.... Jeg får bare bite tennene sammen og prøve å gjøre det levbart. Roomie 2 er også mye bortreist.

Men ja, jeg skulle gjerne kastet ut hvert fall roomie 2. Roomie 1 skal få lov til å bli, fordi hun ER faktisk et hyggelig menneske. Men jeg blir ikke lei meg den gangen jeg må si hadet til Roomie 2....

Jeg vet om flere hyggelige som er på utkikk etter sted å bo, så hvis du klarer å kvitte deg med hun derre sure kjerringa så har jeg gode folk som kan steppe inn :laugh:

Anonymous poster hash: 70616...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg vasker de klær seriøst 50 ganger om dagen. Jeg har vaskemaskinen vegg i vegg med meg, og det er kjipt å ikke få sove klokka ett om natta fordi det alltid er noe som må vaskes. Er også nesten en kamp om å få vaska noe her, må isåfall være klar sekundet maskinen er ferdig for å ha sjans. Ofte setter noen på vaskemaskinen og stikker ut, så ender opp med at jeg ofte må ta ut og henge opp alle andre sine klær for at jeg skal få vasket mine egne. Samme med tørkestativet som alltid er fullt..

Anonymous poster hash: de0bb...203

Sett regler på vaskemaskinen, at det ikke er lov å burke den f.eks mellom 23.00 og 07.00. Det har i hvert fall vi. Ikke gidd å heng opp klærne til de andre. Bare legg dem på benken så får de råtne i fred.

Spleis på flere stekepanner.

Anonymous poster hash: 60d26...872

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg vasker de klær seriøst 50 ganger om dagen. Jeg har vaskemaskinen vegg i vegg med meg, og det er kjipt å ikke få sove klokka ett om natta fordi det alltid er noe som må vaskes. Er også nesten en kamp om å få vaska noe her, må isåfall være klar sekundet maskinen er ferdig for å ha sjans. Ofte setter noen på vaskemaskinen og stikker ut, så ender opp med at jeg ofte må ta ut og henge opp alle andre sine klær for at jeg skal få vasket mine egne. Samme med tørkestativet som alltid er fullt..

Anonymous poster hash: de0bb...203

Hvis noen skrudde på vaskemaskinen etter kl 11 på kvelden skrudde jeg den av hvis ingen gadd å svare meg på hvem sitt det var. At tøy ble ødelagt brydde jeg meg ikke om. Sentrifugering bråker og rister. Det er vanlig i ganske mange bofelleskap/sameier at vaskemaskiner ikke skal settes på etter et visst klokkeslett. Det går ikke inn under normalt støy som er greit etter 11.

Vi måtte også lage regler på hvor tom en vaskemaskin kunne være før den ble satt på. Han ene hev i en (1) skjorte fordi "den trengte han i dag". Vi deler strømregning, slutt å gjør den så høy som mulig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Vi har faktisk regel for vaskemaskinen at den ikke skal settes på etter 21. fordi da rekker den å bli ferdig til 23.

Ingen vasking på Juleaften mao.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvordan jeg sletter en tråd jeg startet??? Den har tatt helt av...håper noen kan hjelpe! Haster :(



Anonymous poster hash: c2c71...7fe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grøsser ved tanken på at jeg kanskje må flytte i kollektiv. Håper i første rad at jeg slipper det, hvis ikke, krysser jeg fingrene for at det jeg finner noen ålreite mennesker å bo sammen med... :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typen til hun jeg bor med er her hele tiden...jeg er 24, hun er 30 og typen hennes er 55 og pensjonert. Hvilket betyr at han er hjemme hele dagen.

Hun bruker ham som handyman, dvs. hver gang han er her er det visst noe han skal fikse (fatter ikke at det fortsatt er ting å "ordne" nå). Igår morges våknet jeg til et helvetes leven - hun hadde bestemt seg for å installere ny garderobe, hvilket han skulle fikse mens hun var på jobb. At det ble umulig for meg å lese med banking og drilling rett inn i veggen mellom oss, var tydeligvis ikke et viktig hensyn å ta, ei heller informere om.

Hun klager hele tiden på ting jeg foretar meg. Alt som ikke fungerer er min feil og skal fikses av meg. Hun kan klage på at jeg bruker for mye elektrisitet - til tross for at jeg alltid plugger ut ladere som er ferdige, kun har lyset på i rommet jeg er osv. Nå er typen hennes her og han har satt på lys i absolutt alle rom som alltid. Men hun sier jo ikke noe til ham, pga. looove.

Han er en skikkelig grump, som går rundt og snakker for seg selv ("faen", "helvete" osv.). Jeg har begynt å fantasere om at han blir truffet av en bil.



Anonymous poster hash: 8a34d...735
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 år og pensjonert? Han har jo minst 12 år igjen før han er pensjonist

I noen yrker pensjoneres man før 60.

Anonymous poster hash: 63993...9b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 år og pensjonert? Han har jo minst 12 år igjen før han er pensjonist

Antar at han er tidlig pensjonist, av eget valg (at han har råd altså).

Anonymous poster hash: 8a34d...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid like glad når eg finner brødskorper i VINDUSKARMEN og skine tallerkener i SOFAEN som du attpåtil har kastet mine (tidligere) hvite puter oppå!

Når oppvaskmaskinen er full, så går det faktisk an å tømme denne! Så slipper du å stable skitne tallerkener på benken.

Stua er faktisk allmannseie, noe som betyr at du ikke kan sitte der 24/7 med haugevis av papir og div strødd utover alt!

SNUS kaster man i boss, IKKE i dusjen, oppvaskmaskinen, vasken eller bordet!

Hvorfor kaster du toalettpapir på gulvet? Hvorfor ligger det der en uke senere?

Hva foregår egentlig i det hodet ditt?

Eg kan ikke annet enn å si at eg gleder meg stort til den dagen eg eller du flytter ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor med tre stykker, koselige mennesker, for all del. Men jeg begynner å bli skikkelig sliten...

Vi er tre jenter og en gutt til sammen. De to andre jentene har blitt skikkelig bestisser, og rotter seg litt sammen i mot meg. Hun ene er utrolig søt og snill, mens hun andre som forsåvidt er koselig hun også, er utrolig bedrevitende og skal alltid ha rett i alt, være bedre enn alle og tror hun bare kan bosse rundt på hvem hun vil... Skal alltid argumentere i mot, bestemme hva som skal sees på TV og alltid ha førsterett til å lese skole i stua??? Når jeg lager mat så rydder jeg opp det jeg har brukt med en gang, vi lager middag på omtrent samme tidspunkt, så er kjipt om stekepanna står med masse mat oppi når noen andre skal bruke den.. Er visst bare jeg som synes det her i huset. Hver gang jeg skal lage mat, er den alltid skitten eller står med masse matrester i på stekeplata. Spør pent om den personen som har brukt den kan ta maten på en tallerken eller matboks, og vaske den. Får ALLTID svar: "Ah... ja.... vent til jeg er ferdig å spise da". NEI jeg gidder ikke vente til du er ferdig å spise for at jeg skal få lov til å starte på maten min!!

I tillegg vasker de klær seriøst 50 ganger om dagen. Jeg har vaskemaskinen vegg i vegg med meg, og det er kjipt å ikke få sove klokka ett om natta fordi det alltid er noe som må vaskes. Er også nesten en kamp om å få vaska noe her, må isåfall være klar sekundet maskinen er ferdig for å ha sjans. Ofte setter noen på vaskemaskinen og stikker ut, så ender opp med at jeg ofte må ta ut og henge opp alle andre sine klær for at jeg skal få vasket mine egne. Samme med tørkestativet som alltid er fullt..

Har aldri klaga på noen som bor her, fordi jeg ikke ønsker noe bitching og kragnling. Det blir bare for mye. Hender de to jentene sitter i stua og prater, og går til hvert sitt rom når jeg kommer hjem... Også hendt at de har "lånt" sengetøy av meg uten å spørre.. Bare gått inn på rommet mitt og henta i skapet.... Fordi de satser på besøk etter byturen.. Alt jeg kjøper må jeg nesten gjemme vekk, for alt forsvinner!! Jeg bruker virkelig lang tid på en pakke med smør, men den er alltid tom etter en uke her.. Egga mine forsvinner sakte, men sikkert, og ting jeg har for å få opp matlysta blir tom etter... tja.. 2 dager. Blæ, er lei. Vil aldri bo med random folk igjen.. NOEN GANG

Anonymous poster hash: de0bb...203

Kan du ikke bare legge klærne deres i en kurv? Når de er våte og maskinen er ferdig er det jo hipp som happ om de ligger inni maskinen eller i en kurv. Samme med det som henger på klesstativet. Jeg gjorde hvertfall det da jeg bodde i kollektiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Begynner å bli lei av at jeg er så å si den eneste som gidder å ta ut søpla, er det virkelig så vanskelig å gå ut med den når den er full? Er så utrolig ekkelt når matavfallet flyter over, ofte at mat detter på gulvet fordi det ikke er plass oppi selve bøtta.

Irriterer meg også over opptatte tørkestativ, mange lar jo klærne henge til tørk i dagesvis selv om de er tørre for lenge siden, ikke rart det aldri er ledig plass til å henge sine klær.



Anonymous poster hash: d85d9...fe9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit å ha diskotek i stua grytidlig i morgenen. Du trenger ikke vekke alle andre, selv om du prøver å våkne selv.

Anonymous poster hash: c562b...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er lite fett å starte morgenen med en ufrivillig kald dusj, etter at du og kjæresten din (som ikke bor her eller betaler strøm) har hatt sexytime i dusjen i over en halvtime før dere dro på skolen. ><

Anonymous poster hash: c562b...3a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en stund siden du skrev dette men må bare kommentere. Når det bare er du og en annen som er der og roter, hvorfor er det da rettferdig att ei som ikke er der kommer og rydder opp i deres rot? Kunne ikke falt meg inn å kreve att ei som hadde vært borte over en lengre periode kom å vasket doet jeg hadde skitnet til, gulvet jeg hadde sølt på osv. Er ei stund siden jeg bodde med andre men den gang jeg gjorde det ryddet jeg da opp etter meg uavhengig av om det var hennes uke om hun var hos familien noen uker. Men hun var derimot ikke sånn. Jeg var borte hele juleferien og midt i var det min uke. Kom hjem etter nyttår og så att det sto masse søppelposer osv. på kjøkkenet. Spurte dagen etter om hun ikke hadde tenkt å kaste det. Fikk til svar att det der var fra "min uke". Ble sjokkert da kan du si.

Anonymous poster hash: e38f7...b91

Enig. Min (heldigvis korte - 1 år) periode i kollektiv, delte vi på det. Det var vell omtrent det eneste vi klarte å finne en ordning på mener jeg å huske, alt annet var det krangling på. De som var borte over perioder trengte ikke å vaske. Var jeg bort i 5 uker kom jeg ikke hjem pga vaskeuke... Det er jo helt på trynet og ikke rart mange krangler i kollektiv. Vi hadde en tavle som vi skrev beskjeder på, da skrev jeg feks at jeg skulle være borte fra uke 3 til uke 8. Hadde ikke vaskeuke da :skratte: Jeg var jo ikke der å skitnet til :skratte: De som bor der vasker, også finner man en løsning som passer alle.

Derimot så vasket jeg når jeg var der og skrev det på vaskelisten at det var gjort.

Et tips angående kollektiv: IKKE bo sammen med datteren i huset! Der jeg bodde var vi 3 stykker som delte på en leilighet i 2. etasje. Huseierne bodde i 1. etasje. Planen var egentlig at vi skulle være 3 fremmede jenter der, men hun ene ombestemte seg angående utdannelse. Da flyttet huseiernes datter inn... Hun hadde besøk av kjæresten OFTE og kunne okkupere kjøkkenet leeenge. I tillegg til å rote på kjøkkenet, la mat stå i kjøleskapet for å mugne, flytte på tingene mine i min mathylle for å bruke til sine ting, la lyset stå på på kjøkken (vi hadde kun kjøkkenet som fellesrom), bråke når de kom hjem sent og jeg sov (hadde rom ved utgangsdøra), droppe å låse døra etc. Hun var et mareritt å bo sammen med. Foreldrene hennes tok selvsagt alltid hennes parti og det nyttet ikke å snakke med henne. Var så glad den dagen jeg flyttet ut!!! Nå bor jeg med kjæresten min. Han har sine dårlige sider også, men ikke på samme måte. Der har vi totalt sett en grei fordeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har egentlig ikke hatt så mye problemer med å bo i kollektiv, men nå er det noen som har stjålet kaken min. Hadde bakt en kake og ikke spist opp hele med én gang, lagt den i kjøleskapet. Skulle spise resten idag, men der lå bare et tomt fat med smuler på. Herregud folk er så råtne.



Anonymous poster hash: 51a27...34b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke hatt så mye problemer med å bo i kollektiv, men nå er det noen som har stjålet kaken min. Hadde bakt en kake og ikke spist opp hele med én gang, lagt den i kjøleskapet. Skulle spise resten idag, men der lå bare et tomt fat med smuler på. Herregud folk er så råtne.

Anonymous poster hash: 51a27...34b

Fy søren så frekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...