Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Hvem er alle disse ekle rare ufine menneskene? Og hvordan klarer de seg i hverdagen? Har de jobb og venner min tro? De burde jo ha støttekontakt flesteparten av de!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk en dyr bodylotion i gave, den har jo så klart en av de jeg bor med stjålet og jeg finner den ikke igjen!! Kjøp din egen dyre bodylotion :kjefte:



Anonymous poster hash: f76a8...a5e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å bo i kollektiv, har støv på hjernen og jeg stoler kun på meg selv... Hahah. Ei venninne bort i kollektiv og hun fortalte at en av de som bodde der brukte potte på rommet sitt ingen tør å tenke på hvor hun tømmer potta si.

Anonymous poster hash: fb253...c85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Og klor vil vel bleke og skade en rekke flater og møbler. Bruker kun klor i do jeg, av og til i baderomsslukene og noen ganger i kjøkkenvasken for å få den blank.

Bruker selv klor på spisebord, salongbord, gulv, hele badet, kjøkkenbenker og -skaper. Det er veldig greit å vite at alt blir helt rent. Jeg har ikke vært syk på mange år, og er overbevist om at det har med god hygiene å gjøre.

Anonymous poster hash: 695a1...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv klor på spisebord, salongbord, gulv, hele badet, kjøkkenbenker og -skaper. Det er veldig greit å vite at alt blir helt rent. Jeg har ikke vært syk på mange år, og er overbevist om at det har med god hygiene å gjøre.

Anonymous poster hash: 695a1...bca

Det er ikke alt av møbler og ting som tåler klor.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv klor på spisebord, salongbord, gulv, hele badet, kjøkkenbenker og -skaper. Det er veldig greit å vite at alt blir helt rent. Jeg har ikke vært syk på mange år, og er overbevist om at det har med god hygiene å gjøre.

Anonymous poster hash: 695a1...bca

Bakterier kan bli resistente om du bruker for mye klor. Klor skal såvidt jeg har lært kun brukes på 1-2 ganger i året, typisk vårrengjøring.

Om bakteriene blir resistente har du et mye større problem.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker selv klor på spisebord, salongbord, gulv, hele badet, kjøkkenbenker og -skaper. Det er veldig greit å vite at alt blir helt rent. Jeg har ikke vært syk på mange år, og er overbevist om at det har med god hygiene å gjøre.

Anonymous poster hash: 695a1...bca

Det er helt unødvendig. Du er utsatt for så mange bakterier ute og blant folk uansett.. Det er ute det er mest fremmede bakterier, ikke hjemme. Men hvis du liker at hjemmet ditt stinker som en svømmehall så.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt unødvendig. Du er utsatt for så mange bakterier ute og blant folk uansett.. Det er ute det er mest fremmede bakterier, ikke hjemme. Men hvis du liker at hjemmet ditt stinker som en svømmehall så.

Jeg syns klor lukter godt.... . :sjenert:

PS: ikke jeg som vasker huset mitt med klor altså, men jeg liker lukten av det.

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er andre som mistrives i bofellesskap og...

Jeg har bodd i kollektiv tidligere og irritert meg mye. Eier min egen leilighet som jeg har flyttet inn i og jeg lot meg overtale til å la en venninne av en venninne flytte inn i det andre soverommet. Hun er en grei jente og alt det der men er irritert over at jeg lot meg overtale. Hadde lengtet etter å endelig bo for meg selv, i min egen leilighet. Nå er det alltid noen her og jeg skulle gjerne hatt fellesrommet til disposisjon for meg selv om kvelden. Man når vel kanskje et visst punkt der man har noe mindre toleranse for "roommates"? Tenker jeg kanskje er vanskelig men jeg er rundt mennesker hele dagen på jobb og skulle gjerne hatt et bosted som var bare mitt...



Anonymous poster hash: b231e...8bf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å bo i kollektiv, har støv på hjernen og jeg stoler kun på meg selv... Hahah. Ei venninne bort i kollektiv og hun fortalte at en av de som bodde der brukte potte på rommet sitt ingen tør å tenke på hvor hun tømmer potta si.

Anonymous poster hash: fb253...c85

Eh, i do, kanskje?

Anonymous poster hash: 1d808...9f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i et jentekollektiv for 30 år siden hvor jentene var svært lite glad i meg... De sa alltid at jeg bråkte og festet så mye og tok inn så mange ukjente menn, og de hevdet at de hadde stjålet deres ting, de hadde mistet både tannbørster og tamponger, og var overbevist om at det var disse mennene... :fnise:

De hevdet at jeg aldri vasket, tok søpla eller gjorde noe nytte, satt bare å så Tv... Fryktelig fordomsfullt at de kan kreve jeg skulle gjøre husarbeid, når det stort sett var de som rotet... De var også fryktelig sur fordi jeg noen ganger glemte å skylle ned toalettet, og hele leiligheta luktet kraftig sur diare... Alle kan glemme... Uff, nei ikke lett å bo med så fryktelig pirkete mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i et jentekollektiv for 30 år siden hvor jentene var svært lite glad i meg... De sa alltid at jeg bråkte og festet så mye og tok inn så mange ukjente menn, og de hevdet at de hadde stjålet deres ting, de hadde mistet både tannbørster og tamponger, og var overbevist om at det var disse mennene... :fnise:

De hevdet at jeg aldri vasket, tok søpla eller gjorde noe nytte, satt bare å så Tv... Fryktelig fordomsfullt at de kan kreve jeg skulle gjøre husarbeid, når det stort sett var de som rotet... De var også fryktelig sur fordi jeg noen ganger glemte å skylle ned toalettet, og hele leiligheta luktet kraftig sur diare... Alle kan glemme... Uff, nei ikke lett å bo med så fryktelig pirkete mennesker...

Ja du høres ut som rene drømmesamboeren.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, er så lei av de andre som aldri tar ut av oppvaskmaskinen eller tar ut søpla. Hvertfall han ene jeg bor med, jeg har aldri sett han gjøre det…. Hvor vanskelig er det å knyte posene og kaste dem når han ser at det er fullt? Og sette på plass ting fra oppvaskmaskinen, og ikke bare legge glass, tallerkner osv på kjøkkenbenken?!?!  :sinna:  :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker selv klor på spisebord, salongbord, gulv, hele badet, kjøkkenbenker og -skaper. Det er veldig greit å vite at alt blir helt rent. Jeg har ikke vært syk på mange år, og er overbevist om at det har med god hygiene å gjøre. 

Anonymous poster hash: 695a1...bca

Jeg har ikke vært syk på mange år, og jeg har aldri vasket med klor.

Tror det er bra å utsette seg for litt bakterier jeg, og du kan jo bare tenke på alt du tar på når du er ute. Men du er kanskje en av de som vasker hendene hele tiden.

Anonymous poster hash: 6dce3...365

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Mange har flyttet ut for sommeren nå, så vi er bare to igjen. Likevel roter han andre så mye! Jeg var borte i helga, og da jeg kom hjem hadde han ikke lukket fryseren ordentlig, så alt der inne var tint. Det er også fullt av skitne tallerkner i vasken.

Nå flytter han i hvert fall ut i morgen, så da blir det bare jeg her, og et par jenter som kun er her ca. en helg i måneden. Det blir deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Han ene jeg bor med har ikke tatt bosset eller tatt ut av oppvasken ÉN ENESTE GANG. Vi har vaskedager i kollektivet, og han gidder heller ikke å vaske når han har vaskedag, selvom vi maser på han at han må gjøre det. (Han vasket en gang, og da måtte han få opplæring i hvordan man skulle vaske et gulv. Det så verre ut etterpå enn før han startet). Han lar skitne skåler stå på kjøkkenet, og de kan gjerne stå der i en uke før en av oss ber han om å vaske opp etter seg. Han legger ferdigmat i kjøleskapet som han ikke spiser, og som tilslutt mygler slik at det tilslutt STINKER og vi må kaste det. For et par uker siden fant vi ut at plutselig alle småfatene var borte, og da hadde han tydeligvis alle på rommet sitt (er snakk om 12-15 fat). Lurer virkelig på hvordan det ser ut inne på rommet hans. 

 

Kjenner jeg klikker snart. Sløveste mennesket jeg noengang har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han ene jeg bor med har ikke tatt bosset eller tatt ut av oppvasken ÉN ENESTE GANG. Vi har vaskedager i kollektivet, og han gidder heller ikke å vaske når han har vaskedag, selvom vi maser på han at han må gjøre det. (Han vasket en gang, og da måtte han få opplæring i hvordan man skulle vaske et gulv. Det så verre ut etterpå enn før han startet). Han lar skitne skåler stå på kjøkkenet, og de kan gjerne stå der i en uke før en av oss ber han om å vaske opp etter seg. Han legger ferdigmat i kjøleskapet som han ikke spiser, og som tilslutt mygler slik at det tilslutt STINKER og vi må kaste det. For et par uker siden fant vi ut at plutselig alle småfatene var borte, og da hadde han tydeligvis alle på rommet sitt (er snakk om 12-15 fat). Lurer virkelig på hvordan det ser ut inne på rommet hans. 

 

Kjenner jeg klikker snart. Sløveste mennesket jeg noengang har møtt.

 

 

Sett søppel, gamle matrester og skitne kopper og kar utenfor rommet han, da får han seg kanskje en vekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Aaah! Han jeg bodde meg flytta hjem i morges. Hjem til Amerika. Har han vasket opp sine skitne tallerkner som har stått i vasken i en uke? NEI. Står det enda flere skitne tallerkner der nå? JA!

Hva slags menneske lar skitten oppvask stå igjen når de flytter ut?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i Oslo med en kompis da jeg var tidlig i 20-åra og ukependlet til nordnorge.

Kom hjem etter jobbperiode til soverom hvor folk åpenbart hadde vært. Sengen ikke redd opp, ting som manglet etc.

Kom hjem en tidlig søndag morgen og det lå to stk i min seng. Kompisen hadde sagt at de kunne "sove" der.

Klokka 0330 natt til hvilken som helst hverdag ramlet han hjem dritings med 7-10 ukjente folk til nachspiel.

Flyttet ut etter et halvt år. Han som tok over flyttet ut etter kort tid han og.

Anonymous poster hash: 0ee21...3cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Sett søppel, gamle matrester og skitne kopper og kar utenfor rommet han, da får han seg kanskje en vekker. 

 

Det skal jeg gjøre faktisk. Nå flytter alle de oppegående ut, og det betyr at jeg blir igjen med de to sløveste menneskene jeg vet om. HELDIGVIS bare to mnd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...