Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Bytt søpla når den er full!* selvfølgelig.



Anonymous poster hash: bf7bf...b52
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ellers så kritiserer han alt vi ser på. Jeg så på en serie: Nei den var ikke bra, absolutt hjernedød underholdning. Den ene roomien vår så på Farmen eller noe og det var også forferdelig teit. Vi så film i helgen, Transformers: Uff helt teit og dårlig action film. 

 

Greit at vi ikke har samme smak men trenger ikke å være så kjip fordi om :sur:

Vi har en sånn fyr, men han kan komme på rommet mitt(uten å banke på) for å se hva jeg ser på tv og komme med tilsvarende kommentarer. 

 

En annen dag da jeg satt og spiste potetgull sa han at han ikke kunne datet en jente som spiste snop på hverdager. Han likte ikke feite damer og syntes kosthold var viktig.

Anonymous poster hash: 89e6f...3e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at dette er en Sutretråd? Det betyr at dette er tråden hvor folk kan slippe løs frustrasjonen over personene de bor sammen med. Det er faktisk sunnere å slippe løs frustrasjonen enn å la den bygge seg opp, og hvor bedre enn her hvor vi kan le av hvor teite/dumme/uhygieniske/ufyselige folk kan være?

Hvorvidt det hadde vært mulig å forutse at noen som har katter ikke passer på dem eller hvor lett det er å flytte er irrellevant, det samme er din evne til sympati.

Jepp, litt frustrert i dag.

Det sunneste er faktisk å gjøre noe med problemene. Å bare sutre gjør ikke saken bedre.

Anonymous poster hash: a6f52...6f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg er så lei av brannalarmen! Jeg har aldri bodd et sted med så streng brannsikkerhet før, likevel går brannalarmen hele tida! Bryr ikke folk seg om brannsikkerhet i UK? Når jeg tenker meg om så har det nok med at det bor ca. 500 studenter her, og de fleste er 18. Ikke gøy å stå ute i regnet i pysj og vente på brannbil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av brannalarmen! Jeg har aldri bodd et sted med så streng brannsikkerhet før, likevel går brannalarmen hele tida! Bryr ikke folk seg om brannsikkerhet i UK? Når jeg tenker meg om så har det nok med at det bor ca. 500 studenter her, og de fleste er 18. Ikke gøy å stå ute i regnet i pysj og vente på brannbil! 

Sånn var det da jeg bodde hos studentskipnaden også. Vet ikke hva de ansvarlige må betale for uttrykninger, men prisen burde settes opp. Det er ikke bare brannvesenet som blir plaget, men alle andre som bor der også.

Anonymous poster hash: 89e6f...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sunneste er faktisk å gjøre noe med problemene. Å bare sutre gjør ikke saken bedre.

Anonymous poster hash: a6f52...6f4

Er du så sunn du da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du lite sympati. Du visste om kattene når du flyttet inn. Du har fremdeles valget om å flytte. Hvorfor bruker du ikke energien din på å finne deg et annet bosted enn å sutre over disse søstrene? Jeg forstår at du ikke trives, men du klarer fint å finne et nytt sted å bo.

Anonymous poster hash: a6f52...6f4

 

Hei, kjære AnonymBruker

 

Den posten jeg skrev den dagen var et resultat av irritasjon som hadde bygget seg opp over lang tid, og jeg fikk et akutt behov for å sutre. Navnet på tråden er "Sutretråd for oss som bor i kollektiv", og en ville jo da tro at dette vil tillate meg å klage hemningsløst - ikke nødvendigvis for å få så mye medlidenhet, men for å få all irritasjonen min ut til likesinnede.

 

Jeg synes det er kjipt å lese at du ikke vil gi meg noe medlidenhet, fordi "jeg visste om kattene da jeg flyttet inn", og at du mener jeg bruker all energien min på klaging framfor å lete etter ny bolig. Selvfølgelig visste jeg om kattene. Jeg har en selv, og jeg gledet meg. Men dette er to jenter som tar vare på kattene sine på en helt annen måte enn det jeg gjør, og det innebærer også at de er mye mindre renslige med kattene sine. Det er forhold veldig få har så veldig lyst til å bo under, let alone betale 6000,- i måneden for. 

 

Selvfølgelig er jeg ikke ute etter din medlidenhet, kjære AnonymBruker. 

 

Du får det å lete etter ny plass å bo til å høres ut som en lek. Det er det ikke. Oppsigelsestider er et herk, kanskje må man betale dobbel leie en måned eller to, kanskje finner man ingenting fordi boligmarkedet er veldig presset i den byen man bor i, kanskje kan man ikke flytte over natta fordi man ikke har venner eller familie i samme by som kan hjelpe til med flytteprosessen... 

 

Dette er heldigvis ikke mitt tilfelle. Jeg har funnet meg en ny plass å bo, til 4000,- i måneden, jeg har foreldre som gjerne kommer til byen jeg bor i for å hjelpe meg å flytte, så nå skal jeg endelig kunne trives 100% her i byen. Men det nye rommet i det nye kollektivet oppdaget jeg helt tilfeldig, og jeg hadde ingen anelse om at den ville dukke opp da jeg skrev min lange sutrepost. 

 

Så kjære AnonymBruker, jeg vil gjerne at du kanskje skal ta litt tid til å prøve å forstå at noen ganger må man faktisk bare få ut alt man har på hjertet. Og om det er via en dagbok, via telefonen til en god venn, eller på et forum på kvinneguiden, så er det greit. Spesielt i en tråd som heter "Sutretråd for oss som bor i kollektiv." Så lenge det ikke belaster deg personlig, så er det greit. Og jeg kan ikke se at dette skal belaste deg personlig, for du har tross alt selv oppsøkt denne tråden her på kvinneguiden.

 

Ønsker deg en fin kveld videre! 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis aldri bodd i kollektiv selv, men kjæresten min bodde sammen med 4 kompiser for noen år siden. Unnskyld uttrykket, men fy faen for noen griser. Vi kaller de for A, B, C, D, pluss kjæresten min.

De fleste av dem visste hvordan en støvsuger fungerte, men mopp var tydeligvis veldig skummelt. Det nytter liksom ikke å støvsuge et klissete gulv etter nachpiel.

De hadde to kjøleskap, et stort og et lite. Det store var som regel greit, men det lille... Vi skulle lage mat en gang, og jeg fikk beskjed om å hente poteter i det lille. Dette kjøleskapet delte A og B. Da jeg åpna døra slo stanken meg i fjeset. Jeg kikket nedi grønnsaksskuffene, og det fløt seriøst råtne grønnsaker i en slags suppe. De hadde rett og slett råtnet og blitt til vann... Jeg glemmer aldri synet eller lukta av det der.

Badet var nesten alltid skittent. Enough said. 

C pleide å runke i sokkene sine, som han la rundt om som det passet han. Veldig kjekt med stive tennissokker her og der.

Kjæresten min og D var de eneste som gjorde noe, men de gadd jo ikke å rydde for de andre hele tiden.

Da A skulle flytte ut gadd han ikke å rydde eller vaske rommet sitt. Det måtte de andre gjøre, og der fant de størkna oppkast under et teppe, masse krøllet dasspapir under senga og mugg bak madrassen. Pluss masse rot.

Da B flyttet, tok han med seg alle tingene sine, men vasket ikke. På rommet hans fant vi sikkert 15 tallerkner, to gryter, og masse kjøkkenredskaper. De var ikke reine.

Jeg fatter ikke hvordan folk kan bo i en sånn svinesti. Jeg nektet å dra dit etterhvert siden det var så grodd og ekkelt. Man måtte alltid gå med sko inne.

 

Jeg bodde i en studentblokk i et år da jeg studerte. Ble ofte møtt av spy i ganga og på utsia. Folk hadde høylytt sex. Søppelposene ble bare satt i gangen, deilig når den begynner å renne over alt. Er så takknemlig for at jeg bor alene nå!



Anonymous poster hash: cc457...d17
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal endelig flytte! Tirsdag blir en lykkens dag. I tillegg er jeg på god vei til å få meg en jobb, som betyr at ikke bare vil jeg faktisk få mer penger nå som leia blir billigere, men jeg vil også få en lønning hver måned! Får plutselig et helt nytt liv her, jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter nytt sted å bo selv nå. Jeg kommer oppriktig talt bare til å savne en av dem jeg bor med, de to andre klarer jeg meg fint uten. En kan visst ikke vaske, den andre har en tendens til å legge alt som er blitt brukt til å lage mat i en fin stabel og så blir det ikke vasket før dagen etter. 

Når vi to andre kommer hjem og skal lage mat, så må vi ofte i gang med å vaske opp før vi kan lage mat :sur: Til tross for beskjeder så skjerper de seg ikke. 

Jeg har sagt opp rommet mitt, og håper jeg finner noen som kan ta over asap så kan jeg flytte ut. Og jeg bor i et såkalt voksent kollektiv :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke bo i kollektivet mer! Hun ene jeg bor med er helt gal! Jeg vurderte å flytte fordi hun er så utrolig krass. Får ofte meldinger over det hun ikke er fornøyd med, og anklager meg for alt mulig rart som ikke er sant! Og hun tør aldri ta noe face-to-face med meg... Alt skal gå over facebook chatten eller sms.. Og når vi prater sammen er hun såå hyggelig og blid.. Er ganske freaky. Snakka med en annen vi bor med om at jeg vurderer tanken på å flytte, og sa ikke at det var på grunn av hun, men andre årsaker. Plutselig en dag sitter jeg på rommet mitt og hører hun snakker masse dritt om meg til han ene, og presterte å si: "Hun har ikke spurt meg om tillatelse til å flytte! Fy faen hun er så jævla bitch" tror ikke hun skjønte at jeg hørte på :fnise: Åpna døra mi og sa at det var underholdene å høre på at de satt å snakka shit, og at motivasjonen min for å flytte ble enda bedre nå hvertfall. Så bare klikka det helt for hun. Sikkert panikk for at jeg busta hun, men hun ropte, og virkelig skreik ut over hele leiligheten hvor jævlig jeg var, at jeg ikke bryr meg om noen og ikke respekterer andre osv. Fordi jeg ikke har snakka med hun om at jeg kanskje vurderer å flytte om sånn 3-4 måneder. Slang med dører og kasta ting rundt seg.  Måtte bare forlate leiligheten i frykt for å bli skada :sjokkert: Nå skal jeg hvertfall flytte, for å si det sånn. Fortsatt ikke spurt om tillatelse, har vel noen farlige uker i vente :fnise:

Anonymkode: 86a28...337

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Da har ene medboern fått seg tøfler, som er innesko og utesko annenvher dag. Men det går jo bra, for han tørker dem av på matta. :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C pleide å runke i sokkene sine, som han la rundt om som det passet han. Veldig kjekt med stive tennissokker her og der.

 



Anonymous poster hash: cc457...d17

Det eneste gode svaret på dette er å begynne å putte brukte tamponger oppi disse sokkene. 

Anonymkode: 3efee...366

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregur hvor mange syke mennesker det finnes, skal vedde på det ikke var slik på kollektiver for 50 år siden.  Da ble folk faktisk oppdratt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et kollektiv med to stk. Har flere ting som jeg irriterer meg over, med hver av de. 

Medbeboer 1: utrolig lite ryddig av seg. Vasker aldri opp etter seg på kjøkkenet, og gamle matretter kan stå fremme i flere dager. I starten pleide jeg å ta det, men nå gidder jeg ikke mer😑 hun er også veldig bastant, sånn jeg ser det, hater å diskutere med henne. Prøver derfor å unngå det, bare jatter med, uansett hvor uenig jeg er i saken. Det er også veldig begrenset hva hun ønsker å prate om, vi er totalt ulike da det kommer til ting vi liker, interesserer oss for, holdninger etc. Noen ganger lurer jeg på om hun er dement også, da hun snakker om de samme historiene om og om igjen. Jeg har hørt de 1000 ganger før, og temaet interesserer meg midt i ****. Når jeg prøver å vri samtalen om på noe annet, prater hun høyere om det andre. Hun er også veldig negativ til ting, klager alltid. Liker best å være med henne da det kun er stille mellom oss. Hun pleier også å se på tv utrolig høyt selv om jeg har lagt meg (lytt), om jeg bråker etter hun har lagt seg blir hun sur. Hun hilser ikke på folk jeg har besøk av, hva er høflighet? Kan ramse opp mye mer, men da ville det her blitt langt. Det største problemet bunner vel i at vi er så totalt ulike på enkelte områder. 

Medbeboer 2: klager mye. Det første jeg hører da hun kommer inn døren er 'uff' og en lang remse om noe jeg anser som ubetydelig. Jeg syns ikke hun er en god lytter, da hun alltid skal dreie over samtalen på seg selv. Meg, meg, meg. Hun hater å være alene, jeg elsker og er avhengig av å ha litt tid for meg selv. Siden dette er den personen jeg kommer best overens med, føler jeg meg pliktig til at vi må gjøre alt sammen. Noen ganger vil jeg bare være for meg selv😔 hun hermer også, føles hvertfall sånn. Har jeg vondt i hodet, har plutselig hun det også, og alt skal dreie seg om at hun har vondt i hodet. 

 

Gleder meg så sykt til å få mitt eget sted, hvor jeg kan gjøre som jeg vil, se på hva jeg vil, slappe av og nyte mitt eget selskap. 

Anonymkode: 387a3...eb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nevnte jeg avklipte tånegler som ligger i vasken på badet? Hvor vanskelig er det å fjerne ting etter seg😠 ligget tånegler der nå en uke, jeg fjerner de ikke! 

Anonymkode: 387a3...eb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig med å bo I kollektiv i juni og takk faens gud for det! Jeg bor alene nå og herlig er det. Livet er herlig nå! :) Etter å ha bodd med de i nesten 1 år, så holdt jeg på å stupe på slutten. Gud, så lei jeg var. Hadde lyst til å rive av håret i frustrasjon. Dette synes jeg var irriterende. 

1. Det virket som de aldri hadde vasket gulv eller støvsugd i hele sitt liv. Jeg måtte gjøre ALT og de to var noen griser. Gash, hvor vanskelig er det å rydde opp etter seg? Sett tallerkener og bestikk i maskinen,  få vekk tånegler, heng opp blaute håndklær etter du har dusjet,  sett maten inn i kjøleskapet etter bruk, sett sko på skohyllen, fjern foundation flekker og brukte q-tips på/i vasken, vask brukte gryter, vask vekk bremsespor i dassen OSV.  Ba jeg de om å gjøre det,  fikk jeg bare til svar "gjør det etterpå" ble aldri gjort. Følte jeg var mora dems.

2. De festet mye. De kunne komme hjem fra byen I 2-3 tiden og tok ikke hensyn at jeg lå og sov. Det hadde  de visst glemt. De er fulle, ler høyt, smeller med døren,  setter på musikk osv. Noen ganger hadde de med seg folk for å ha nachspiel. Null hensyn. Neste dag etter festen, så det helt jævlig ut. Her snakker vi askebeger så fullt det rant over, tomflasker overalt, alkohol søl, junkfood rester og papir slengt rundt, klær slengt rundt osv. De gadd jo ikke å rydde opp. Eller de kunne ta noe, men jeg måtte ta det meste. Ellers ble det aldri gjort. 

3. Hun ene som hadde rom vegg i vegg med mitt,  Hadde ofte overnatting av typen. Greit nok det, men jeg hørte de hadde sex. Høylytt sex. Til og med hun i 1 etasje hørte de. Det var utrolig ekkelt! Ta litt hensyn da. En gang måtte jeg faktisk banke på døra og be de dempe seg. De dempet seg, men neste gang,  så var det pån igjen! :rolleyes:

Endret av LeilaS
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Måtte finne denne nå! Han jeg bor med utløste nettopp brannalarmen for hele blokka.. Midt på natta, og jeg har forelesning i morgen klokka ni. 



Men jeg tror det aller verste er at jeg ikke hadde lagt meg ennå.

Var en del ganske gretne folk utenfor blokka da, men det ordnet seg heldigvis ganske fort. Brannalarmen går sykt ofte her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...