Gå til innhold

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan ikke bare komme med vin uten kvittering osv og få pengene tilbake..

Anonymous poster hash: 44a2e...618

Det kan man helt fint gjøre jo. Man kan ikke bytte brennevin, men vin er ikke noe problem å få byttet. Hvis du googler litt finner du lett ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man helt fint gjøre jo. Man kan ikke bytte brennevin, men vin er ikke noe problem å få byttet. Hvis du googler litt finner du lett ut av det.

Du vet at det er forskjell på å bytte og å få pengene tilbake?

Anonymous poster hash: 44a2e...618

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forventet noe, så har alltid blitt positivt overrasket. :)

I fjor fikk samboeren en liten høyttaler med aux og bluetooth. Kan kobles til mobilen, nettbrettet eller PC f.eks. Helt genial når vi er på tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: En "Hvordan bli en bedre selger"-bok.

Ikke så ekstremt ille, men syns ikke en julegave burde være en påminnelse om å gjøre en bedre jobb :fnise:

Beste: Stormbergjakke med en diskret firmalogo på kanten, og hos en annen arbeidsgiver: kokkekniv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at det er forskjell på å bytte og å få pengene tilbake?

Anonymous poster hash: 44a2e...618

Selvfølgelig vet jeg det. Men jeg har selv fått pengene tilbake, jeg har også fått pengene tilbake uten å bli spurt om jeg ville ha andre varer eller penger. Så det å få penger tilbake vet jeg er null problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: CD med kristne julesanger/salmer med tilhørende bok med tekstene, begge signert av en av de kristne artistene. Siden den var signert, kunne den jo heller ikke byttes. Jeg er ateist, og kjenner heller ikke noen som er så kristne at de kunne likt CD'en. Fikk til slutt gitt den bort til et loppemarked.

Beste: Flybilletter og 3 netter på 5-stjerners hotell i en europeisk storby.

Fikk også en reise for hele familien til jul for tre år siden, pga ekstra god innsats i året som hadde gått. Takken ble en kraftig baksmell og straffeskatt for ikke å ha oppgitt det på selvangivelsen :(

Anonymous poster hash: 9760a...904

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste - iPad.

Verste -- ikke opplevd. Er takknemlig for alle gaver.



Anonymous poster hash: 62e6a...16e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: vinkaraffel og vinglass i samme serie, sammen med en rødvin. Ble veldig fornøyd siden jeg bare var ekstrahjelp og jeg hadde egentlig ikke regnet med noe spesielt i det hele tatt!

Verste: gavekort på en gratis kaffe på kafeen der jeg jobbet.

Anonymous poster hash: 5020b...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er å ikke få av arb.giver. En gang i året kan han ha tanker om sine ansatte, men han har valgt en annen linje.

Forklarer her.

Tidligere fikk vi gave hver . Det kostet arb.giver ca 800 kr .pr.person. (stor bedrift)

En ren utgift for eier. Vi syns selv det var veldig mye.

Så kom han på den gode ideen at han ville få med seg de ansatte på å kutte gavene ut, og gi pengene til en organisasjon. De ansatte fikk ikke være med på hvem de skulle velge ut.

Helt greit for de ansatte.

Dette er ren økonomi for bedriftene. Det bør flere ha tenkt over. Tanken på at organisasjonen trenger pengene osv...det er ikke det som ligger bak. Det er ren ego.

Pengene ble gitt til xxxx. Så fikk han plass på førstesiden i avisen, heder og ros. Jøss, for en hjertegod fyr. Godt at noen tenker på noe annet i julen enn gaver til de ansatte.

Så ser man på beløpet som er gitt. Det er mange ansatte i denne bedriften. Summen tilsvarte 200 kr pr. ansatt. Så da gikk bedriften plutselig ned i pris.

Selv med 200 kr ble det en bra sum til de som fikk pengene.

Så siden de ga pengene til en organisasjons, så får han skattelette av den summen. Dermed reduserte han juleutgifter til minimalt.

Sånn har flere begynt.

Det høres så flott og fint ut, men det ligger noe mer bak. Faktisk ikke bare hjertevarme.

Når tenker en bedrift på sine ansatte ellers i året da? Kom ikke et julekort engang. Ble sendt ut en fellesmail.



Anonymous poster hash: 0cd1c...0c3
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: gavekort på 1000 kr (får det hvert år av nåværende arbeidsgiver) :)

Verste: marsipangris (jobbet i NAV, de kunne heller bare droppet den grisen altså)

Anonymous poster hash: 1e0a9...df9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å få en fridag når som helst i romjulen i julegave. Det er jeg MEGET fornøyd med :)



Anonymous poster hash: 3f5f5...dfa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som vikar får vi ikke noe. Kun faste ansatte. Blir sagt opp hver nov-des. Vi går der ut og inn hele året. Vært der i fire år.

Morsomt etter jul,når folk snakker om gavene de fikk.

Vikarene er ikke verdig gave der. Og da snakker vi om en av landtets rikeste.(privat næring)

De faste får også bonus hvert jul....ikke vikarer. Gøy på jobb



Anonymous poster hash: 0cd1c...0c3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTusenfryd

Beste: Fikk kjempefine allround-glass fra Hadeland Glassverk hvert år på en arbeidsplass jeg var på - så kunne samle opp litt.

Verste: I fjor fikk jeg en pose twist fra det stedet jeg jobbet. Jeg trodde "en pakke twist" bare var et uttrykk.. men det var det altså IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: En blomst.

Beste: Vanskelig å avgjøre, syns gavene de siste årene har vært veldig bra. Kred til de ansvarlige, da det er vanskelig å finne en gave som treffer ansatte mellom 19 og 67.

-Trillekoffert i kabinstørrelse

-Tursekk m/ termos, hodelykt og førstehjelpspakke

-Eske med masse digg julemat: røkelaks, spekepølse, julegele, osv

-Kokkekniv, kokebok, salt og pepperkvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei nei, du missforstår, det er en oppfordring til å fortsette å jobbe derf. Faren min fikk to slike hver jul, frem til han hadde et helt sett. Litt merkelig å bare få en, men de faren min fikk var faktisk ganske fine og blir mye brukt.

Den verste jeg har fått var en kilo gravlaks. Det var en lang og smal pakke, så det passet ikke inn i noe kjøleskap heller.

Vittig! Jeg fikk også en hel gravlaks et år og ble såå glad! Hadde laks utover hele jula som jeg koste meg med og kunne dele ;)

Værste; gammel sjokolade, utgått på dato for lengst... butikken hadde tydeligvis dårlig økonomi, men hadde vært bedre å ikke fått noe, sjokoladen smakte ikke bra.

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Beste: Diamantsmykke og gavekort

"Verste": billig konfekt og vin. Men det var godt allikevel. Har aldri vært direkte skuffet!

Anonymous poster hash: c80b5...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk ca 1000 ansatte en samlet julegave til en veldedig organisasjon på 50 000. I fjor fikk hver og en en eske med krydder, olivenolje, honning, pesto og sjokolade-konfekt. Det er tydelig at de sparer en del på årets julegave!

Får håpe for omdømmets del at de ikke reklamerer med det utenfor firmaet...

Anonymous poster hash: f749e...e71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...