Jump to content
Grønt blad

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?

Recommended Posts

Grønt blad

Inspirert av en annen tråd.

Det nærmer seg jul, og de fleste ansatte får en julegave fra arbeidsgiver. Det er ikke enkelt å plukke ut en gave som skal falle i smak hos alle ansatte. Noen ganger blir man svært glad, andre ganger tenker man at man like gjerne ikke kunne fått en gave og brukt pengene på gratis lunsj i stedet.

Hva er den beste og verste julegaven du har fått fra arbeidgiver?

Fortsetter under...

Grønt blad

Jeg kan begynne:

Beste

Fikk to vinglass i serien vi samlet på. Perfekt!

Verste

Ikke min arbeidsgiver, men tar den med likevel. En bekjent jobber ved et sykehus, og en gave de har fått noen år der er et enkelt vinglass med sykehusfargene innfelt i stetten og sykehuslogoen gravert inn nederst (riktignok liten og diskret, men likevel). Tror nesten ingen ansatte bruker det, da det hverken er fint eller passer inn hos noen, og hvem vil bli minnet på jobben når man bruker det i festlige lag hjemme?

ElaineBenes

Konfekt er ille. Han kunne like greit latt være. Mange av eskene blir liggende igjen på jobben, uåpnet, langt utover våren.

AnonymBruker

Beste:

Mykt og godt ullpledd uten logo i nøytral farge og god kvalitet.

Verste:

Jeg har ikke fått noe som er direkte ille. Det minst nyttige er nok to vinglass fra et merke som jeg ikke har sett vanlige butikker, og som trolig kun føres av enkelte profileringsfirmaer.

sebastianen

Beste :Stor kurv med allskens gode saker , kortreist mat fra lokale produsenter .

Verste : hmm, cd med julesanger fra et lokalt barnekor .

Guest norah

Beste: lokale juleting av typen spiselig. Verste: en snobbete deltidsstillingsjobb-sjef som aldri hadde brydd seg før han hørte hva jeg skulle jobbe fulltid med. Det synes han var så fancy at han gav en annen ansatts vinflaske til meg istedet.....jadda. Kjipest for den ansatte som ikke fikk noe selvsagt.

Annonse

Guest Uglefot

Beste; Stoooor pappeske med masse mat og snop for en verdi av 1000kr.

Verste; hmm,kan ikke komme på å ha fått skikkelig ille julegaver fra arbeidsgiver. Men da jeg jobbet på bokhandler var jeg med på å pakke julegaver for et annet firma og de skulle få årets utgave av hvem,hva,hvor. Glad jeg ikke jobbet der :)

Sign

Værste: Vekkerklokke....

Beste: De gangene jeg har fått mat og/eller vin

Guest Apophis

Beste: Ein stor bonus :nigo:

Verste: Sparken.

Kara W

Verste

Ikke min arbeidsgiver, men tar den med likevel. En bekjent jobber ved et sykehus, og en gave de har fått noen år der er et enkelt vinglass med sykehusfargene innfelt i stetten og sykehuslogoen gravert inn nederst (riktignok liten og diskret, men likevel). Tror nesten ingen ansatte bruker det, da det hverken er fint eller passer inn hos noen, og hvem vil bli minnet på jobben når man bruker det i festlige lag hjemme?

Nei nei, du missforstår, det er en oppfordring til å fortsette å jobbe der. Faren min fikk to slike hver jul, frem til han hadde et helt sett. Litt merkelig å bare få en, men de faren min fikk var faktisk ganske fine og blir mye brukt.

Den verste jeg har fått var en kilo gravlaks. Det var en lang og smal pakke, så det passet ikke inn i noe kjøleskap heller.

Cho Kon It

Verste: kaffekopp med gigantisk logo på. Jeg mistet den etter fem minutter.

Beste: et badelaken som ikke suger til seg vann, for det er så mye farge på det at det er vannavstøtende. Ikke en bra gave det heller, men det er faktisk den beste jeg har fått (needless to say - jeg har bare hatt drittjobber). Gleder meg til å finne ut hva den nye sjefen min har pønsket ut til jul, det vet jeg kommer til å bli bra! :jepp:

Guest fr21_5ffdsa

Konfekt er ille. Han kunne like greit latt være. Mange av eskene blir liggende igjen på jobben, uåpnet, langt utover våren.

Jeg likte å få konfekt den gangen jeg fikk det :)

Kara W

Minner meg om en annen gave, en kaffekopp med logo og pingviner ( :klo: ) jeg fikk fra vikarbyrået. Nå er jeg tilfeldigvis glad i pingviner, så jeg tenkte jeg kunne ha den som kontorkopp. Men den var av den smale, høye typen, så den passet ikke inn i kaffemaskinen :klaske:

Annonse

Guest Badabing

Det beste jeg har fått er en knallgod kokkekniv som jeg fortsatt bruker ti år etter at jeg fikk den. Og selvfølgelig bonus da, og god mat, vin og frukt.

De verste: håndklær, sekker og bager med firmaets logo på. Vinopptrekker var også ganske kjedelig..

Gode kniver kan man liksom ha fler av, men vi drikker ikke så mye at vi trenger mer enn én vinopptrekker.

AnonymBruker

Beste: En fantastisk god parfyme som sjefen min hadde lagt merke til at jeg sprayet ekstra mye på meg på jobb. :)

Værste: Har ikke fått noe som jeg ikke har satt pris på.

Guest Sevastra

Har ikke fått noen dårlige ting. Men den beste var en arbeidsgiver som alltid ga penger til alle ansatte i desember. Det var bestemt utifra alder. Da jeg var 18 fikk jeg vell 1600,- det synes jeg er ganske bra :)

Grønt blad

Nei nei, du missforstår, det er en oppfordring til å fortsette å jobbe der. Faren min fikk to slike hver jul, frem til han hadde et helt sett. Litt merkelig å bare få en, men de faren min fikk var faktisk ganske fine og blir mye brukt.

Hadde de vært fine hadde det jo vært en annen ting, men disse glassene er skikkelig stygge. Det eneste positive er visstnok at det blir et samtaleemne på jobben, der alle ler og er enige om at de er stygge, og ingen bruker dem. :)

Mr.Omg

Beste:

En ekstern harddisk

Verste:

En rull med smil-sjokolade som var gammel

Guest NozMonster

da jeg jobbet på shell, så var sjefen/ eieren utroooolig gjerrig.

til jul fikk vi altid det samme. en lapp i hylla vår, hvor han hadde skrevet at han hadde donert et større beløp til en veldedighet i våres navn

hadde han skrevet hvor mye penger det var, og til hvilken organisasjon, så hadde jeg vært fornøyd, men siden han ikke gjorde det, så tviler jeg sterke på at han donerte så mye som en lilletånegl :kjefte: