Gå til innhold

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Har bare fått julegave én gang, og det var et enormt fenalår. Jeg spiser ikke sånt, så jeg visste ærlig talt ikke hva jeg skulle gjøre med den. La den i kjelleren hvor jeg ikke kunne se den...

Det var vel samme året jeg fikk en stor pakke røkelaks. Visste ikke hva jeg skulle gjøre med den heller. :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk bare fått èn julegave, av det jeg husker. Den julegaven var jeg forsåvidt ikke særlig begeistret for, og de aller fleste arbeidsgivere i fremtiden skal nok klare å overgå den!

Jeg jobbet nemlig på en privateid videokiosk for en del år siden. Veldig dårlig lønn og mye ansvar til at jeg bare var 16 år. De solgte dessuten snus og røyk der, allikevel jobbet jeg mer eller mindre alltid alene unntatt den ene timen overlapping da man byttet vakter.

Til poenget: På grunn av at eieren ble sykmeldt over en lengre periode så endte det med at jeg og noen få andre "drev" hele kiosken alene til luselønn. I tillegg var det kjempevanskelig å holde tritt med skole da man jobbet såpass mye. Denne perioden vi holdt på sånn var i høstsemesteret og jeg tenkte at det kanskje ville vært naturlig å gi oss noe fint i julepresang som takk for veldig god hjelp, men neida. Jeg fikk en type vase med røde nisser på. Av den typen du finner på Nille til maks 60 kroner.

Sånn går det når man er ung og ikke helt vet hvilken arbeidsrettigheten man har krav på. Kiosken er forresten lagt ned nå, har jeg fått vite.

Endret av hederlig
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er når vi får julelunsj de siste dagene før jul.

Verste var når regionsjefen vår kom innom og fant ut at hun ville gi oss en belønning. Så hun tok pengene vår avdeling hadde spart opp i ett år fordi vi hadde planlagt en tur og hun brukte det på julestrømpe til alle ansatte på hele bygget, som ikke hadde vært med å spare.

En stygg strømpe med billig godteri fra nille og noe julepynt til pauserommet.

Kan si vi var rimelig forbanna.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ALLE noe fra arbeidsgiver i forbindelse med jul?? Jeg har jobbet på samme plass siden 2003 og aldri fått noe som helst. Julelunch er spleiselag blandt alle ansatte og julebord må vi og betale selv.... Syns det høres koselig ut med ei konfekteske jeg :sjenert:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste: Stoooor bag med fire flasker vin og spaprodukter og div spiselig

Verste: Grillsett (?) Sikkert kjekt å ha... men i desember...?

Fikk også vekkerklokke i sommergave av sjefen min når jeg var 19, som den eneste som fikk sommergave.. lurer på om det var et hint :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: Et sett med tresleiver som var komplett ubrukelige (alt for små og umulig å øse noe som helst med. Vil sammenligne det med en kartong med trepinner i)

Beste: Universalgavekort. Kom godt med når jeg var blakk i januar.

Har også fått vinglass som var rimelig greie, men fikk bare ett så jeg ga det bort til noen som hadde jobbet samme sted i mange år og trengte flere for å få et komplett sett.

I bunn og grunn så syntes jeg enten en kurv med god mat/vin/ost/snacks eller et universalgavekort må være den beste gaven (sett bort fra bonus/kontanter), da det skal litt til å finne en gave som passer til alle de ansatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste var de årene jeg jobbet på Ica. Et år fikk vi en stygg plastklokke med en enorm Ica-logo på, et annet fikk vi europrice-sjokolade som var utgått på dato. Sjokoladen var pakket pent inn i en Ica-pose med gavebånd...

Så kan man heller la vær å gi gaver..

Et annet sted jeg jobbet hadde ledelsen (som var litt alternative) pakket inn en krystall-stein til hver enkelt. De syntes selv det var en fantastisk personlig gave, jeg synes det var rimelig fjollet...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste julegaven jeg har fått fra en arbeidsgiver må være en rabattkupong på 10 % avslag på en valgfri handel i butikkjeden... Ikke verst å få en gave hvor man må kjøpe noe for å få brukt den! ;) Også rause 10 % da... :sjenert:

Tror ikke jeg har fått noe særlig med julegaver fra en jobb utenom det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fra samme arbeidsgiver,

Første året (beste gaven) : et slikt høyt glass , med forskjellig motiv som mange samler på, husker ikke hva de heter- de selges blandt annet på kitch'n

Andre året: (verste) en liten hjertesjokolade som hadde lim på seg, tydeligvis revet av en eller annen dekorasjon.. :/

Samboer fikk ifjor en salmalaks som var gått ut på dato :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Verste var de årene jeg jobbet på Ica. Et år fikk vi en stygg plastklokke med en enorm Ica-logo på, et annet fikk vi europrice-sjokolade som var utgått på dato. Sjokoladen var pakket pent inn i en Ica-pose med gavebånd...

Så kan man heller la vær å gi gaver..

Et annet sted jeg jobbet hadde ledelsen (som var litt alternative) pakket inn en krystall-stein til hver enkelt. De syntes selv det var en fantastisk personlig gave, jeg synes det var rimelig fjollet...

det er litt selvmotsigende å si at alle sammen får akkuratt den samme personlige gaven :ler: ( av dem, ikke av deg altså)

en personlig gave er tilpasset vedkommende, og jeg tviler på at alle de ansatte er klin like når det gjelder personlighet og smak :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Rosendahl ting

Verst: Ingenting. Begrunnelse: Du var syk den dagen vi delte ut gavene :0(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor virker det som de må gi enten profilmateriale eller Rosendahlgrusomheter? :kjefte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg jobbet på shell, så var sjefen/ eieren utroooolig gjerrig.

til jul fikk vi altid det samme. en lapp i hylla vår, hvor han hadde skrevet at han hadde donert et større beløp til en veldedighet i våres navn

hadde han skrevet hvor mye penger det var, og til hvilken organisasjon, så hadde jeg vært fornøyd, men siden han ikke gjorde det, så tviler jeg sterke på at han donerte så mye som en lilletånegl :kjefte:

Om det ble donert i ditt navn, ville du fått et takkebrev fra organisasjonen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Best: Julebonus og personlig skrevet kort fra sjefen (blir så lett rørt av slikt)

Verste: Har aldri fått noe selv som jeg ikke ble glad for. Men min eks fikk for noen år siden en klimakvote... :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Hehehe... Jeg hadde blit storfornøyd om jeg fikk mye av det dere mener er det værste! Her på min jobb får vi ikke gaver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... fått ganske mye der jeg jobber nå! :)

Pleier å få "arbeidsklær" hver jul, kaller det arbeidsklær, da slipper vi å skatte for det. jeg bruker i hvertfall tingene på jobb, opp til hver enkelt å velge :) Har sålangt fått komplett sett av ullundertøy fra Kari Traa (stillongs, genser og sokker), rådyrt og fint skjerf i allpakka (fikk det for 2 år siden, fremdeles like fint) og en bergans regnjakke :) I år skal vi vist få nye tursko :)

Har også fått samlglass/kunstglass fra Kvingedal. Kjempefine vinglass som ligger på600-1200kr stk :lur:

Fikk julebonus på 1000kr en gang også :)

fra andre jobben min fikk jeg en sekk med firmalogo på, men så er den ganske fin, så bruker den til og fra skolen :D

Kan ikke huske å ha fått noen kjipe julegaver enda, men kommer nok etterhvert! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...