Gå til innhold

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Beste: Kabinkoffert fra Samsonite, 2 enkle, fine hvitvinsglass, gavekort på butikken.

Verste: Det året alle fikk en motivasjonsbok som handlet om å jobbe den type steder vi jobbet.

Ellers har jeg fått mye snop, en flott skattekiste, og annet. De fire tingene jeg har nevnt på best og verst er tre forskjellige arbeidsgivere :-)



Anonymous poster hash: 03379...4cd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Konfekt er ille. Han kunne like greit latt være. Mange av eskene blir liggende igjen på jobben, uåpnet, langt utover våren.

? :sjokkert: ? Jeg hadde gjerne tatt alle med hjem om ingen andre hadde gjort det. :) Selv har jeg kun fått 1 julegave fra min arbeidsgiver (tidligere) pga kort arb.erfaring, og det var konfekt. Nam! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri fått noen julegave fra arbeidsgiver, til tross for at jeg har hatt mange forskjellige jobber og begynte å jobbe som 15-åring. Jeg visste faktisk ikke at det var så vanlig... til dere som får julegaver av arbeidsgiver, er dette noe dere forventer? Er det virkelig så vanlig? Og gir dere noe tilbake? Nå er jeg i ny jobb, jobber i en liten tebutikk hvor vi bare er tre ansatte. Jeg og sjefen har veldig god tone. Er det vanlig at vi to ansatte får julegaver da? Og er det vanlig at vi skal gi gave til sjefen også? Hva kan være en passende julegave i så fall?



Anonymous poster hash: 512b7...d1c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har fått: En trillekoffert.

Værste? Litt utsikker.

Enten var det å ikke få noe, da pengene ble brukt på julebord - som flere av oss ikke var på, eller så var det å få en tine full av mat - og det går bare i søppla til slutt.

Endret av Holar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har fått: En trillekoffert.

Værste? Litt utsikker.

Enten var det å ikke få noe, da pengene ble brukt på julebord - som flere av oss ikke var på, eller så var det å få en tine full av mat - og det går bare i søppla til slutt.

Hvorfor kaster du maten? Kan du ikke spise den eller gi den bort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder ikke meg, så har ingen beste.

Værste: Kjenner en dame som jobbet et sted hvor de som jobbet der fikk to friele kaffeposer hver fra jobben til jul, kjempe fin gave det ja! :eeeh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Jeg er litt sjokkert over alle som kaster mat de har fått i juletiner... Det er alltid noen som hadde blitt glad for den maten, selv i Norge, der man egentlig tror alle har råd til velfylte kjøleskap til jul. Neste gang du får noe slikt og du vet du ikke skal spise det selv, så ta en telefon til Fattighuset e.l..

Jeg jobber nå i det offentlige, der er det stusselig med julegaver, fordi man ikke skal bruke skattepengene til folk på slikt. Julebord må vi også dekke selv. Vi har fått smågaver som te og tilhørende te-bok, førstehjelpsskrin og den beste var en fin samling forskjellige Fairtrade sjokolader.

Mine foreldre har jobbet i det private og de har fått alt fra ræl som giftige fiskefat, til svindyre ting som svær gassgrill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har fått i "firmagave" må være en gang jeg var på arbeidsrettet tiltak gjennom nav. Vi som gikk på kurset ble regnet som likeverdige ansatte og fikk akkurat det samme som de som faktisk var ansatt i firmaet. For øvrig var gaven elektrisk salt- og pepperkvern.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri fått noen julegave fra arbeidsgiver, til tross for at jeg har hatt mange forskjellige jobber og begynte å jobbe som 15-åring. Jeg visste faktisk ikke at det var så vanlig... til dere som får julegaver av arbeidsgiver, er dette noe dere forventer? Er det virkelig så vanlig? Og gir dere noe tilbake? Nå er jeg i ny jobb, jobber i en liten tebutikk hvor vi bare er tre ansatte. Jeg og sjefen har veldig god tone. Er det vanlig at vi to ansatte får julegaver da? Og er det vanlig at vi skal gi gave til sjefen også? Hva kan være en passende julegave i så fall?

Anonymous poster hash: 512b7...d1c

Jeg ga en gang sjefen min en krukke med diverse hjemmelagde ting vi hadde laget her hjemme. Brente mandler, "daim"knekk, mandler osv. Så puttet jeg en rød sløyfe rundt og skrev "fra Julenissen". Han og samboeren ble veldig glade for det i alle fall, han skjønte jo fort at det ikke var så mange som bakte av oss så det måtte være meg :-) Vi ble gode venner alle tre da, så det føltes naturlig.

Anonymous poster hash: 03379...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Gavekort på butikken jeg jobbet i. Ble mye god mat det :)

Verst: Vel, (nesten) ingenting. Jobber i det offentlige og er ikke bortskjemt med gaver. Jobbet julekvelden (14.30 - 22) og det vi fikk var mat på jobb... Er jo takknemlig for det, men det er nå likevel litt stuslig å ikke bli tenkt på litt mer når vi må tilbringe hele kvelden på jobb.



Anonymous poster hash: 50256...4a3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Da jeg jobbet i butikk som 16-åring og ikke var gammel nok til å få vin (som de andre fikk), så fikk jeg i stede en gavepakning med en parfyme og tilhørende dusjsåpe. Jeg er normalt veldig kresen på parfymer og det er ikke mye jeg liker, men denne var fantastisk og ble min faste. Det var veldig moro! :)

Verste: Det å ikke få noen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Gavekort på Meny på 500 kr.

Verste: Glassbolle i stygg design og farge. Den var utgått og kjeden hadde MANGE på lager. De hadde prøvd å kvitte seg med de til en lav pris i flere måneder, men når jula kom og de fortsatt ikke var borte fikk ledelsen en lys ide; "Vi gir de som julegave til alle ansatte. Problem løst!"



Anonymous poster hash: 4a9e2...35c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Verste: Refleksvest. (det året det ble påbudt å ha i bilen)

Beste: Gavekort på 100,- på et kjøpesenter

Sånn er det å jobbe i kommunen, gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: CD med kristne julesanger/salmer med tilhørende bok med tekstene, begge signert av en av de kristne artistene. Siden den var signert, kunne den jo heller ikke byttes. Jeg er ateist, og kjenner heller ikke noen som er så kristne at de kunne likt CD'en. Fikk til slutt gitt den bort til et loppemarked.

Beste: Flybilletter og 3 netter på 5-stjerners hotell i en europeisk storby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste: .. hmm, har ikke fått noe beste

Verste: Å ikke få noe, som er mer regelen enn unntaket. De få gangen vi har fått så er det et en vinflaske.

Jobber i oljebedrift i Stavanger



Anonymous poster hash: 66c13...d9c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de fleste julegaver er inngravert/merket med logo er pga skatteregler. Ansatte slipper å skatte av gaven.

Verste julegaven jeg fikk fra arbeidsgiver var et LÅR, et lammelår. Og det til meg som er veggis og alltid vært det :) fikk en glad nabo da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...