Gå til innhold

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Gjest Spinell

Første året (beste gaven) : et slikt høyt glass , med forskjellig motiv som mange samler på, husker ikke hva de heter- de selges blandt annet på kitch'n

Ritzenhoffglass?

Ikke min smak, men det skal noe til at alle liker en og samme gave.

Jeg setter pris på vinflasker og konfektesker, jeg :) Ikke tar de opp skapplass, og man får alltids nytte av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste: Gavekort på 1000 kr i sentrumsforeningen, sånn at man kan bruke det på mange butikker i sentrum :D

Verste: ingen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et refleksbånd (slik som ruller seg rundt armen/foten) et år... :( Årene før var det kinobiletter ol. og året etter en fin vannkaraffel. Synd jeg bare jobbet der ett år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Gavekort på 30 min massasje (på et spa - ikke av arbeidsgiver... :fnise:)

Verste: En bitteliten, stusselig, julefigur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CrazyCatlady

Det verste jeg har fått er vel en helt forferdelig rødvin.Hadde den med meg på fest og prøvde å gi den vekk fordi den var så fæl,men ingen ville ha den nettopp på grunn av det.Sier jo sitt det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Da ledelsen på arbeidsplassen min kom og gav meg penger til et veldedig formål jeg samlet inn til. Ble rørt til tårer da de kom og "konkurrerte" vennlig med hverandre om å gi mest! :hjerte: I tillegg fikk alle ansatte en fantastisk julelunsj, hvor de også bestilte mat til "mitt" veldedige formål, og ansatte får gavekort på matbutikken. Veldig kjekk gave å få rett før jul! :jepp:

Verste: grillsett, eller grilldress med logo, i en størrelse som ikke passet, og som ikke kunne byttes.

Ble også veldig rørt da jeg var julehjelp i en alder av 15 år, og fikk en bag med MASSE utstyr opp. Verdi på omtrent 1000kr. Mine foreldre ble også imponert! Min mor har vært ansatt i kommunen i alle år, og har aldri spist så mye som en matbit på jobbens regning...:filer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritzenhoffglass?

Ikke min smak, men det skal noe til at alle liker en og samme gave.

Jeg setter pris på vinflasker og konfektesker, jeg :) Ikke tar de opp skapplass, og man får alltids nytte av dem.

På min arbeidsplass får vi velge mellom fem forskjellige gaver, hvor en av dem er en donasjon til et veldedig formål. Supert, og så får alle (unntatt de aller særeste) noe de vil ha.

Verste julegave: Et nøkkelbånd, sånn man henger rundt halsen. Jobbet et sted hvor vi på grunn av sikkerheten ikke kunne ha på oss noe løst og dinglende, og hvem går med sånne nøkkelbånd på privaten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som ikke drikker vin: 7 flasker rødvin.

De andre i firmaet digget gaven, og særlig min ene kollega, som endte opp med mine 7 i tillegg. Det er alltid spennende å se hva vi får, og det er alltid en fin ting, så når jeg åpnet kassen og så vinen, ble det en liten nedtur.

Nå har jeg tatt over julegaveinnkjøpet, så nå får vi Juletine. Jeg kjøper esken (gidder ikke de ferdigplukkede), og putter nedi allverdens godsaker. Alle får likt, og for mellom 1.000-1.300,- i hver. Den er skikkelig populær. Spurte i år om vi skulle finne på noe annet, som spa eller noe, men det ble nedstemt. Alle ville ha tine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en bedrift med rundt 20 ansatte. Vi får velge fritt fra polet (innen rimelighetens grenser), samt julebord.

Har vel egentlig aldri fått dårlige julegaver fra en arbeidsgiver når jeg tenker meg om. Enkelte steder har jo ikke tradisjon eller økonomi (=offentlig sektor) til å gi julegaver, og det er jo også helt greit. Er ellers enig i at det er bedre å få ingenting enn ræl med firmalogo på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Eske med massevis av mat og godteri. Jeg likte ikke alt, men det var noe for en hver smak, og jeg kunne gi bort mye. Var mange som ble glade for den esken :)

Et år fikk jeg kinobilletter, det var også en fin gave.

Verste: Jeg har også fått en ting jeg ikke skjønte hva var. :fnise:

Og jeg har også opplevd å få vinflasker, jeg drikker heller ikke alkohol. Jobbet i et firma som ga billig vin til alle mulige anledninger, selv om de visste godt at flere ikke drikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er når vi får julelunsj de siste dagene før jul.

Verste var når regionsjefen vår kom innom og fant ut at hun ville gi oss en belønning. Så hun tok pengene vår avdeling hadde spart opp i ett år fordi vi hadde planlagt en tur og hun brukte det på julestrømpe til alle ansatte på hele bygget, som ikke hadde vært med å spare.

En stygg strømpe med billig godteri fra nille og noe julepynt til pauserommet.

Kan si vi var rimelig forbanna.

Hva???? Hvordan fikk hun tak i pengene? Håper dere sa fra og fikk pengene tilbake.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De beste julegavene har absolutt vært av typen "godsak-eske". Mannen har fått et par sånne opp igjennom årene, med plenty av ost, sylte, laks og masse annet snadder som hører julen til.

Den verste gaven var ikke egentlig en gave, men på grunn av "dårlig økonomi" fikk avdelingen min bare en liten julehilsen. Mens avdelingen som delte etasje med oss fikk hver sin sånn eske med mat og snacks i... Det ble en smule surmuling der da, gitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: Permitteringsvarsel.

Beste: En liten fast stilling i en helt annen type jobb, i tillegg til vikartimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste: 1500,- pluss en diiiger juleoppsats! :nigo:

Verste: nada, zip, ingenting.....ikke engang et ønske om en god jul...... :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Kabintrillekoffert. Veldig bra kvalitet, den var ensfarget blå og UTEN firmas logo :)

Verste: En 2 liters flaske med badeskum. Ikke hadde jeg badekar og ikke var jeg 10 år heller, men mer sånn 21. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritzenhoffglass?

Ikke min smak, men det skal noe til at alle liker en og samme gave.

Jeg setter pris på vinflasker og konfektesker, jeg :) Ikke tar de opp skapplass, og man får alltids nytte av dem.

Vi samler på dem- så det var midt i blinken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...