Gå til innhold

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Dette må være noe av det mest utakknemlige jeg har vært borti! Både fenalår og røkelaks er dyr mat som mange bare unner seg å kjøpe inn i jula! Om du ikke likte det selv, kunne du i det minste gitt det bort i stedet for å gjemme det bort i kjelleren.

Ja, tenkte på det samme selv. Jeg hadde blitt glad for en slik gave. Hvis noen som ikke liker fenalår eller røykelaks får det til jul, tar jeg gladelig i mot! :sikle:

Selv har jeg fått flere gaver jeg har likt. Det har blant annet vært et myk og deilig ullpledd, kokebøker og en serie med kunstglass fra en lokal glasskunstner. I flere år fikk jeg to glass til jul og har dermed samlet meg en fin serie med unike og vakre glass.

Jeg har ikke fått noen gaver som jeg har direkte mislikt, men den jeg har hatt minst bruk for var en filofax, en sånn som du kan kjøpe løs innmat til for hvert år. Det var egentlig en fin gave, men jeg brukte den aldri. Jeg hadde lite avtaler på fritida og er samtidig utstyrt med en godt over middels hukommelse, så jeg trengte den rett og slett ikke. Nå i den senere tid bruker jeg mobilen hvis jeg trenger å notere ned avtaler eller huskelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Jeg jobbet som hjelpelærer i en 1.klasse og skulle slutte rett etter jul så jeg fikk en mappe med tegninger fra alle elevene "mine" hvor hver enkelt unge hadde tegnet noe jeg og ungen hadde opplevd sammen. Favoritten var en tegning av meg og en liten gutt ved siden av en død fugl og så hadde han skrevet "uanonymbruker" og jeg fant en død fugl, hun lærte meg at det er trist"

Og en jente hadde tegnet meg som løftet henne fordi hun hadde slått seg og skrevet "uanonymbruker" er flink til å trøste"

*SMELTE*

Jeg har ikke hatt noen andre ordentlige jobber så har ikke blitt noen andre gaver, men ingenting kan toppe den over uansett :rodmer:

Lagt til: Det var arbeidsgiveren min som hadde funnet på det, så da teller vel det som en julegave fra arbeidsgiver (med hjelp) ?

Endret av uAnonymBruker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste - Kopp med navnet mitt stavet feil på. (dette var min første jobb, I USA, for maaange år siden).

Beste - Min nåværende arbeidsgiver. Ferietur for hele avdelingen, med barn/ektefeller, til 5stjerners all inclusive hotell i Karibien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste ting var vel den "matpakka" vi fikk for en del år tilbake. Den inneholdt stort sett "sildepålegg" i ymse varianter + en ganske så uspiselig sjokolade. Flott gave for dem som er glad i sild og har stor familie, men veldig lite smart for meg som ikke en gang er særlig glad i sild.

Beste gave jeg kan komme på var også i mat-kategorien. Det var det året vi fikk fenalår, med tilhørende kniv og stativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fått julegave en gang. Men da fikk jeg gaven en ukes tid før jul, pga han skulle ta ferie i julen. Var en stooor pakke. Vel, han glemte å si ifra at pakken inneholdt MAT, og da det begynte å lukte litt under juletreet måtte jeg pakke den opp. Røkelaksen luktet IKKE godt etter en uke i romtempratur og mye av det andre i gaven måtte kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på den beste materielle julegaven jeg har fått av en arbeidsgiver. Jeg nevnte for sjefen i en bisetning en gang ikke så kjempelenge før jul i 2006 var det vel, at jeg skulle spare til en laptop. Så så jeg på sjefen min at tankene begynte å kverne. Så begynte han å snakke noe om regnskapskontoret og styr.

Noen dager senere sa han at jeg kunne se om jeg fant en fornuftig laptop, og så skulle han tenke på om det kunne være en julegave. Jeg heiv meg rundt og fikk pappa til å hjelpe meg. Kom fram til en pc som da kosta 11.000 kr ( :overrasket: pappa er opptatt at ting skal være skikkelig, og pc`n skulle brukes til bildebehandling ) og sjefen sa at jeg kunne bestille den! Kollegane min fikk seg et bra videokamera samme år.

Pc`n holder enda, selv om batteriet er blitt dårligere. Den er mye brukt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julegave fra arbeidsgiver, hva er det? Aldri fått noe som helst jeg, hverken i private eller offentlige jobber. :sukk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i kommunen fikk vi ikke gave, men vi hadde isteden "secret santa"-opplegg, med makspris på 50 kr.

Har aldri fått noe wow-fint, men daglig leder sendte meg på polet i fjor for å kjøpe en god flaske vin til hver av oss fordi gaven fra HQ var så stusselig :fnise: Det var koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dytter denne opp, jeg :-)

Skal kjøpe julegave til de ansatte på jobben min i år (ca 80 stk). Ikke lett å tilfredsstille alle, takknemlig for tips



Anonymous poster hash: d7daa...deb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ganske heldig merker jeg :) på tidligere jobber har jeg fått gavekort, stand up billetter og stormbergjakke :)

I min nåværende jobb får vi en stoooor eske med forskjellig mat. Nesten alle gleder seg til den, for uansett om ikke alt oppi er like godt så er det ingen problem å gi det bort til familie/venner :)

Bestefar får hvert år en enorm eske med forskjellige produkter, alt fra tannkrem til ulltøy til godteri. Verdien er flere tusen. Den er alltid gøy å åpne :D

Anonymous poster hash: ea39f...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste:

Vinglass fra Rosendahl som jeg samler på og teaterbilletter.

Verste:

Jobbet som vikar i en mediebedrift og fikk en rekke produkter (som jeg vet var gratisprøver) og som overhodet ikke passet hudtypen min. Det fikk forsåvidt skjønnhetansvarlig også, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke alkohol eller ting av typen vaser som vil samle støv i et skap. Bedre med de nevnte matboksene der de fleste kan finne noe de liker og gi bort resten.



Anonymous poster hash: a7939...bff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste: fikk en liste fra "julenissen" med 10 forskjellige ting vi kunne velge mellom: Ipad, Mac, Iphone, Samsung galaxy osv osv dette var fra gamle arbeidsgiver.

Fra ny arbeidsgiver får alle en liten godtepose fra Nille i år.

Anonymous poster hash: 4ada4...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Jeg sto over julebordet som var i utlandet fordi noen måtte holde skuta flytende.

For dette fikk jeg 3 liter konjakk, 2 vinflasker, et knivsett og flere gavekort verdt endel tusen.

Verste: Ei fjøslampe i gra plastikk med LED-pærer, uten batteri såklart.

Kjente den gangen innehaveren av den lokale Europrisen som kunne bekrefte at min arbeidsgiver hadde fått 100 sånne lamper for 40,- pr. stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: en kokebok

Verste: Ingenting annet enn en sms med "god jul og godt nytt år"fra sjefen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste: Jeg sto over julebordet som var i utlandet fordi noen måtte holde skuta flytende.

For dette fikk jeg 3 liter konjakk, 2 vinflasker, et knivsett og flere gavekort verdt endel tusen.

For en flott sjef. Alt for mange glemmer de som sitter igjen, enten det er frivillig eller ufrivillig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott sjef. Alt for mange glemmer de som sitter igjen, enten det er frivillig eller ufrivillig.

Ja, ikke sant?

Nå er jeg en sånn en som alltid sier ja og sjelden forventer noe for det, så det at noen viser så tydelig hva man betyr varmer hjertet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: gavekort 1000 kr.

Verste: en stygg telysholder. Eller den stygge logo kniven jeg fikk engang.

Noen ganger er det bedre å ikke gi noe.

Endret av Miss Debbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...