Gå til innhold

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Beste: Må være det ullpleddet i dobbel størrelse som ble bestilt til meg fordi jeg har så mange i enkel størrelse.

Og det passer på en prikk til å ha på sengen over dynen om vinteren.

Og et enkelt salatbestikk som var firmajulegave fra en arbeidsgiver i 1987 eller 1988. Det brukes nesten daglig fremdeles (jeg er veldig glad i det)

Dårligste: Noen rare pledd i kunstfiber med fake 'saueull' på den ene siden og fake flanell på den andre siden. Hiver dem når kattene har sovet på dem så lenge at pleddene er fulle av pels :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste julegave tror jeg må være et ullpledd jeg fikk for noen år siden. Fin farge og god kvalitet. Ellers har jeg også satt stor pris på både en tine med mat og en hodelykt fra en tidligere arbeidsgiver.

En sterk kandidat til verste gave var to billige plastklips som skulle skrus fast i veggen, og som var beregnet til å feste ski i. http://www.bekkenstrom.no/katalog/reise/annet/bs_fritid/id/07811

Anonymous poster hash: 16d17...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine gaver: vin, kasse med julemat, julebonus

Verste gave: Sett med snapsglass på et brett som så ut som en murerskje... Forferdelig stygg! Bransjerelatert da, men likevel....

Mannen pleide å få gavekort på Meny før, det var virkelig supert! Men det har visst kommet noen regler som gjør at de ikke kan gi sånt lengre. Har ellers fått mye Håndklær derfra, og jakker til både mannen og meg i forbindelse med julebord der 2 ganger.

Jeg har ikke fått julegave fra alle mine arbeidsgivere. I det offentlige fikk vi bare en julelunsj, og i det private har gave avhengt av økonomien gjerne. Men som regel har det minimum vært en flaske vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste gave: Enten konfekt + julecd eller gavekort på 200 kroner på butikken jeg var ekstravakt på.

Verste gave: Et eller annet redskap til sykkelen som skulle måle fart og noe. Jeg har ikke syklet siden barneskolen, så den ligger uåpnet i en skuff, etter fåfengte forsøk på å gi den bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en trillebag i fjor som var fylt med spekemat. Baggen lukter fortsatt spekemat og har aldri blitt brukt.



Anonymous poster hash: 79b42...c3c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: En stor pose med masse julegodt + vin eller champagne i.

Verste: Julekort (spesielt siden vi fikk DAB radio året før. Hadde liksom fått litt høye forventninger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet på butikk pleide vi å få en eske eller pose med godsaker. Jeg var syk da julebordet var et år, da fikk jeg en dobbelt så stor julegave :)

Nå jobber jeg på kommunalt sykehjem, her får vi ingen verdens ting. Vi har julelunsj, men den må vi betale selv. Men det er igrunn helt greit, pengene trengs til andre ting...

Anonymous poster hash: 143eb...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste var et sånt stort kransekakehorn fra en lokal baker og en stor nydelig god sjokoladekake.

Verste var to sånne telys som gikk på batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Knivsett fra et anerkjent firma

Verste: Ingenting for jeg var jo bare julehjelp. Det skal sies at jeg hadde jobbet der i nærmere 5 år både som deltidshjelp, ekstrahjelp og annet. Følte meg ikke veldig satt pris på som en ansatt som alltid hadde stilt opp da nei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Beste: Gavekort fra sjefen om at han ville børste av bilen min den neste mnd før han dro hjem fra jobb. Den var som regel NEDSNØDD når jeg skulle dra så dette ble jeg ekstremt glad for. Gavekortet kom også med en vinflaske.

Verste: En porselenfigur. Tror det kan ha vært en katt.. eller en fugl. Ble usikker nå. Needless to say, den ble re-giftet like etterpå :fnise:

Endret av incognita
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått bra gaver fra jobben, synes jeg :)

Har fått ett fint pledd, North Face bag, North Face toalettveske med beholdere til såpe ol i reisestørrelse og en kurv med masse god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2001: Vin. Oj, var du avholds? Du får gi den bort da :) (jeg gir av prinsipp ikke bort alkohol)

2002: Vin. Oj, var du avholds? Du får gi den bort da :)

2003: Vin. Oj, var du avholds?

And so on.



Anonymous poster hash: a7939...bff
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001: Vin. Oj, var du avholds? Du får gi den bort da :) (jeg gir av prinsipp ikke bort alkohol)

2002: Vin. Oj, var du avholds? Du får gi den bort da :)

2003: Vin. Oj, var du avholds?

And so on.

Anonymous poster hash: a7939...bff

Da tar du med deg vinen til vinmonopolet og byttet det inn i kontanter (eventuelt noe alkoholfritt) også er det problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bare fått julegave én gang, og det var et enormt fenalår. Jeg spiser ikke sånt, så jeg visste ærlig talt ikke hva jeg skulle gjøre med den. La den i kjelleren hvor jeg ikke kunne se den...

Det var vel samme året jeg fikk en stor pakke røkelaks. Visste ikke hva jeg skulle gjøre med den heller. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/scratch1.gif

Spise?... Evt gi bort, da det er veldig godt ;)

Anonymous poster hash: 44a2e...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du med deg vinen til vinmonopolet og byttet det inn i kontanter (eventuelt noe alkoholfritt) også er det problemet løst.

Man kan ikke bare komme med vin uten kvittering osv og få pengene tilbake..

Anonymous poster hash: 44a2e...618

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste:

Playstation 3 (mens jeg var student) eller komplett sett med Rosendahl vinglass (hvitvin, rødvin, flaskeholder, opptrekker og kork)

Verste: Har ingen dårlige gaver fra arbeidsgivere



Anonymous poster hash: 035c5...09e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: En geit - Røde Kors-donasjon.

Verste: En ostehøvel i plastikk - uten håndtak - fryktelig vanskelig å skjære noe som helst med den :P



Anonymous poster hash: 53001...b30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...