Gå til innhold

Beste og verste julegave fra arbeidsgiver?


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Jobbet i oljebransjen i et større selskap. Husker jeg var litt spent på julegaven, siden jeg stort sett alltid har fått flotte gaver fra arbeidsgiver. 

Var ikke mye å glede seg til; et julekort på e-post... Synes de kunne spart seg hele hilsenen. Det var heller ikke julebord, noe som minnet om jul i kantina annet enn risgrøt. Dette var i 2011, og bransjen gikk så det suste, og vi jobbet mildt sagt ræva av oss. Synes godt de kunne gjort litt stas på ansatte.

Anonymkode: 36bde...ba3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å få en konfekt på deling på oss 60 som er ansatt på avdelingen Og et kort. Jobber i helsesektoren, så er ikke mye verdt.

verste gaven var da jeg jobbet på sykehjem og vi fikk en nisseROTTE på deling til pynt i avdelingen.. hadde vært bedre å ikke få noe. Og mye bedre med en pose twist. 

Anonymkode: 09c40...704

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en i familien:

Hvert eneste år pakket han opp en stor eske med konfekt fra arbeidsgiveren sin. Firma med ca 10 ansatte. Hvert eneste år ga han gaven rett videre til bestemor som ble like glad hvert år. Når det var på tide med gaven fra arbeidsgiver dette året satt bestemor nesten og trippet mens han pakket opp esken av tilsvarende størrelse som tidligere. Hun ble ganske skuffet når familiemedlemmet mitt pakket opp en splitter ny iPad 😂 Han ble derimot kjempeglad!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykepleier og jobb i kommunen. Noen julegave har vi aldri fått. Enkelte år settes det frem litt snop på vaktrommet til de av oss som må jobbe julaften 🙄 Bra kompensasjon for å være borte fra familien på julekvelden 😂

Anonymkode: 110e6...753

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fått sekker, drikkeflasker og diverse andre ting opp gjennom, men fjorårets gave var best: Da ga arbeidsgiver summen av de ansattes julegaver til veldedig formål istedet, noe jeg håper følges opp i år 😊

Anonymkode: 14e44...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: 

Ordentlig god, dyr vin jeg aldri hadde tatt meg råd til selv. 

Nest best: Nettside hvor man kan velge gaven selv.

Verste: 

Vinglass! Alle har slikt hjemme. Generelt er jeg imot interiørgaver. 

Anonymkode: f4147...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Beste; fikk masse fine gaver de årene jeg jobbet som ekstrahjelp ved siden av studier. Billetter til konsert, hudpleieprodukter, kaffe/teluksuskurv, gavekort i butikken jeg jobbet på 1000kr, glassvase og konfekt, le creuset ildfast form. Det var veldig hyggelig å bli satt pris på etter en alltid travel desember, husker jeg følte litt luksus av flere av disse gavene. Gjorde mye med motivasjonen og veldig lurt av arbeidsgiver.

 

Verste: en refleks. Ja, en sånn rund helt vanlig, billigste sort som man ofte får som reklame. Fikk den som lærer i en storby. Som lærer har jeg også fått: notatblokk og nøkkelanheng. Kunne like godt la vær.

Anonymkode: 93f9d...413

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nå nærmer tiden seg igjen, så jeg drar opp igjen denne. Husker ikke om jeg har svart her tidligere, men jeg har blitt underholdt rett som det er. Selv er jeg blant de som har vekslet mellom offentlige og private arbeidsgivere, og i det offentlige vil det selvsagt ta seg dårlig ut om fellesskapets penger skulle blitt brukt til julegaver. I det private, derimot, har jeg fått både bra og mindre bra ting.

Det beste jeg har fått er spiselige gaver. Matkasse, røkelaksside, vin, fin konfekt; ting som kan forbrukes og som ikke tar opp plass i skapene. 

Det dårligste er, uten skygge av tvil, det året vi fikk et par rælete og billige plastdingser for veggfeste av ski: se bildet nedenfor. Bedriften hadde gått så det grein det året, og bedriftens eiere er alltid på de lokale inntektstopplistene. Nettsiden jeg har hentet bildet fra har en utsalgspris til forbruker på 59 kroner per stykk. Med bedriftsrabatt, som jeg regner med de fikk siden de kjøpte flere hundre stykker, kan man vel ikke akkurat si at de slo på stortromma det året, selv om vi faktisk fikk to hver! Man trenger ikke være utakknemlig for å synes at det kanskje framstår som ørlitegranne provoserende. Ha en j**ig god jul og takk for en h**es god innsats i året vi har lagt bak oss, liksom! :sarkasme: 

langrenn_1_1.jpg

Anonymkode: e5ca8...107

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd så jeg har sannsynligvis svart tidligere :klo:

Nåja; Verste har uten tvil vært det året vi fikk en pakke med 2 store sherpapledd i 100% kunstfiber + 2 putetrekk i samme grusomme materialet. De pleddene var så in at det var til å bli ganske syk av. Jeg solgte 3/4 av pakken rimelig på Finn, og lot katten få det ene putetrekket til å sove på.

Beste; Det har vært mange. Har og bruker fremdeles et salatbestikk jeg fikk i min første jobb etter studiene, fikk gavekort et år og kjøpte et stort klatrestativ til katten. Det stativet brukes fremdeles (har bare byttet noen deler underveis). Det må ha vært i 2007 eller 2008 tror jeg.

Anonymkode: 51635...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier alkohol er en uting bare fordi dere ikke drikker det selv...

Greit nok arbeidsgiver kan gi noe annet, men flertallet drikker alkohol. 

Hvis jeg har gjester som ikke drikker alkohol så serverer jeg god alkoholfri drikke ved siden av som passer til maten (ikke brus). Er det slik at dere hjemme bestemmer at alle gjester må holde seg unna alkohol når dere inviterer? Mange liker et eller to glass med en vin som passer til maten. Spesielt i selskap. Det er jo bare å beholde slike alkohol-gaver som kan brukes til gjester i stedet for å bli sure og kaste. 

Jeg jobber i helsevesenet. Avdelingsleder har pleid å lage til en kurv med frukt/godteri til både jul og påske. Ellers ingenting. Var en arbeidsgiver i tidligere jobb da som kjøpte en liten gave til de som skulle jobbe kveld og natt julaften. Det var en fin julepynt i porselen. Fikk også julemiddag. 

Anonymkode: ee12b...c0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Vi har fått sekker, drikkeflasker og diverse andre ting opp gjennom, men fjorårets gave var best: Da ga arbeidsgiver summen av de ansattes julegaver til veldedig formål istedet, noe jeg håper følges opp i år 😊

Anonymkode: 14e44...b13

Ville bedt om bevis på at de faktsk ga noe til veldedige formål. 

Anonymkode: 555a8...8a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste:

-universal gavekort

-Koldtbord i boks eller hva jeg skal kalle sånne julematesker

-Fine viner (Drikker ikke, men det er de eneste gavene jeg synes det er helt greit å "re gifte" så da har jeg jo til anledninger det er normalt å ha med vinflaske til verten..

Verste:

-Klær med logo fra arbeidsplassen og ikke noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verste: 

Dings for å kopiere innholdet på et simkort. Typisk kontakter osv. Dette var i god tid etter at "alle" (unntatt sjefen) hadde begynt å synkronisere mobilene med pc'ene. Når man fikk ny telefon var det derfor en enkel sak å flytte innhold fra den gamle mobilen til den nye. Kronen på verket var at disse dingsene viste seg å ødelegge simkortene. Så like over jul fikk vi en epost om at de ikke måtte brukes, men kastes snarest. Fantastisk julegave! 

 

Beste: 

Kurv med gourmetmat og to gode vinflasker. Inneholdt blant annet balsamico og olivenolje som sjefen (meg :) ) hadde hatt med seg fra Italia til alle ansatte. Stor suksess. 

Anonymkode: af569...c51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Vi har fått sekker, drikkeflasker og diverse andre ting opp gjennom, men fjorårets gave var best: Da ga arbeidsgiver summen av de ansattes julegaver til veldedig formål istedet, noe jeg håper følges opp i år 😊

Anonymkode: 14e44...b13

Hvordan kan dette være den beste gaven? 

Er det slik at du føler deg verdsatt i bedriften når de velger å heller gi til et veldedig formål? 

Forstår meg ikke på den logikken, i tillegg så er det også slik at veldedig formål er så mangt, kan være lokalt, nasjonalt, og verden forøvrig, eller det kan være fordelt på kategori eller tema, som miljø, rus, psykiatri, barn, voksne eller gud vet hva. 

De beste gavene fra jobben er uten tvil mat og drikke, laks, spekepølse, fenalår, vin, saft, sennep mm.. Fortrinnsvis av lokale tilbydere. 

Anonymkode: 5ec08...05f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får alltid billett på teater e.l. Alle går samme kveld. Det er veldig sosialt og hyggelig, og en veldig fin gave!

Anonymkode: 2a563...d74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært selvstendig næringsdrivende i mange år nå, (bonde) så "sjefen" er ikke alltid så raus😅 men et år fikk vi 6 flasker dyr og god vin fra en samarbeidspartner (firma som satte opp nytt fjøs til oss) det var den fineste gaven.

Ellers tidligere, ute i "vanlig jobb" så har det vært konfekt og matkurver, synes det har vært fine gaver det også😊

Anonymkode: 2f4ce...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...