Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Sliter sinnsykt med å fokusere og innleveringsfristen starter å nærme seg mer alvorlig nå. Helvete.

/vent



Anonymous poster hash: 5b10c...43c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode tips! Då byrjar eg no. :fnise:

Jeg er dritflink i sidemål (for å si det rett ut) fordi jeg vokste opp med nynorsk som skriftspråk og har en dialekt som gjør det veldig lett for meg og hadde rundt 95% sjanse for å komme opp i det, men så kom jeg selvsagt ikke opp i sidemål!!! :bond:

Bah...

Anonymous poster hash: 05194...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sant, det er 20-25 % som må være riktig for å få 2er. Det var sånn det var da jeg tok privatisteksamen i R1 i fjor.

Anonymous poster hash: 18b75...3a2

Seriøst? Nå er jeg totalt forvirret!

For læreren min fortalte oss dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Nå er jeg totalt forvirret!

For læreren min fortalte oss dette...

Nei, det er rundt 20%. :)

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen :sjokkert: Jeg er så utrolig spent på oppgavene. Vet jeg kan mye, det er bare så utrolig vanskelig å få det ned på papiret og få formulert seg på en god måte!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å slutte å bry seg om hva andre mener. Jeg fikk latterkrampen midt i en forelesning og alle stirret på meg. Jeg nøt oppmerksomheten

Anonymous poster hash: e6a42...e5d

Latterkrampe er ikke det samme som IBS men for all del...

Anonymous poster hash: 45686...93d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sliten... Sitter på biblioteket og holder på å sovne... Tror jeg skal legge meg tidlig ikveld.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Makroøkonomi suger hvis folk lurte på det. Svarte i det minste litt på alle deler og skal nok klare å få ståkarakter. Men å huske alle de ørten grafene og hvordan de ser ut når graf F og G blir blandet med graf A i hensyn til grad B blir for mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Nei nei nei nei nei nei!!!

Eksamen som jeg må ta opp neste semester er satt 14. desember! og pensum er helt nytt! Da er det eksamensuke i Edinburgh!
Jeg hadde håpet den skulle være i slutten av november som den var sist, men det skjedde selvfølgelig ikke... Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg MÅ ta den eksamen for å få studielån vårsemesteret.


Eller er det noen som har vært på utveksling mer enn ett semester her, og vet hvordan det funker? Det jeg tenker er at jeg ikke får fagene godkjent før jeg kommer hjem fra utveksling i mai, og da jeg alt er 40 poeng forsinket, så kommer jeg til å bli 70 etter høstsemesteret da utenlandsoppholdet ikke er godkjent enda... Åååh.. Jeg må finne en løsning.


Greit... To alternativer. 1. melde meg opp til fag i Skottland som har fag på andre datoer enn da jeg må være i Norge, om det er mulig. Fly til Norge 13. desember, ha eksamen 14. og fly tilabke til Edinburgh for å ha eksamen der.
2. Eksamensuka begynner 10. i Edinburgh, det er en eksamen 9. desember i Norge i et fag jeg absolutt hater, ikke trenger og meldte meg av i fjor, men jeg har alt det obligtoriske.. Så jeg kan ta den og fly tilbake til Skottland samme dag. Kun for å få studielån i vårsemesteret.

Jeg blir jo aldri egentlig 60 poeng forsinket, men denne dumme godkjenningen av fag og sånn gjør at jeg ikke kan være mer enn 30 poeng forsinket til jul.


Lånekassen telefonkø. Yay! Alle studenters beste venn.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei nei nei nei!!!

Eksamen som jeg må ta opp neste semester er satt 14. desember! og pensum er helt nytt! Da er det eksamensuke i Edinburgh!

Jeg hadde håpet den skulle være i slutten av november som den var sist, men det skjedde selvfølgelig ikke... Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg MÅ ta den eksamen for å få studielån vårsemesteret.

Eller er det noen som har vært på utveksling mer enn ett semester her, og vet hvordan det funker? Det jeg tenker er at jeg ikke får fagene godkjent før jeg kommer hjem fra utveksling i mai, og da jeg alt er 40 poeng forsinket, så kommer jeg til å bli 70 etter høstsemesteret da utenlandsoppholdet ikke er godkjent enda... Åååh.. Jeg må finne en løsning.

Snakk med universitetet ditt, jeg fikk bekreftelse fra dem som jeg sendte til lånekassen, var ikke noe stress :)

Anonymous poster hash: c9d92...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Snakk med universitetet ditt, jeg fikk bekreftelse fra dem som jeg sendte til lånekassen, var ikke noe stress :)

Anonymous poster hash: c9d92...0f4

Takk!

Han på Lånekassen bare "eeeh...det er ikke noe problem det. I verste fall får du bare legge ved bekreftelse på at du studerer i utlandet, men vi pleier ikke å sjekke om folk er forsinket til jul uansett."

Jeg stresser alt for mye over ting som ikke betyr noe. Virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hyllest til min mest trofaste følgesvenn i eksamenstida:

O svarte, lunkne kaffeskvett,

Du er mitt studentlivs hovedrett.

Du er min tankes fundament.

Mitt vidd, mitt blekk, mitt pergament.

(Fritt etter Asbjørnens og Moes "Plankekjørerne").

Kongelige har blått blod. Jeg har svart for tiden.

Endret av Utenegenart
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leverte akkurat bachelor, og fy faen jeg sitter seriøst igjen med den jævligste følelsen ever. Hurra for fullført høyere utdanning liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte akkurat bachelor, og fy faen jeg sitter seriøst igjen med den jævligste følelsen ever. Hurra for fullført høyere utdanning liksom...

Skal veldig mye til for å stryke på bachelor, men jeg skjønner du er nervøs når du vet at "nå er det gjort".

Jeg gjentar et uttrykk jeg kom over: "Skryt ikke over fullført semester før sensuren er gitt". Sånn føler jeg det :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal veldig mye til for å stryke på bachelor, men jeg skjønner du er nervøs når du vet at "nå er det gjort".

Jeg gjentar et uttrykk jeg kom over: "Skryt ikke over fullført semester før sensuren er gitt". Sånn føler jeg det :fnise:

Er forsåvidt ganske trygg på at jeg står, men for å være sikret plass på master bør jeg få en C eller en B - og det er skikkelig drit, for har bare a-er på resterende karakterer som teller på opptaket - og hvis bacheloren ødelegger, så er det så vanvittig frustrerende... Haha, ja, har hørt noe lignende "ikke selg pensum før sensuren har falt" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leverte akkurat bachelor, og fy faen jeg sitter seriøst igjen med den jævligste følelsen ever. Hurra for fullført høyere utdanning liksom...

Kan du ikke late som om det var verdens deiligste følelse?

Det hadde vært så fint og motiverende :ler:

Endret av Utenegenart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Skulle høre fra rådgiver i dag angående forhåndsgodkjenning av fagene mine. Har ikke hørt noe. Ringte en norsk professor i Edinburgh som skulle sjekke ting for meg. Han sa han skulle ringe tilbake i dag i hvert fall. Må jo søke om forhåndsgodkjenning i løpet av uka.

Eksamenslesing går også trått, men jeg føler jeg kan det meste. Det finnes sikkert småting jeg fortsatt kan lese på da, men er så vanskelig å finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre eksamener på tre dager. Privatist. Ferdig med Matte 2py i dag. Jeg har jobbet som en GUD de siste månedene med matematikken, og likevel føler jeg det gikk til H..... i dag. :grine: Oppgavene i seg selv var ikke så værst, men føler dem hadde laget alt for mange og store oppgaver til en 5-timers eksamen :( Ble ikke helt ferdig en gang, og måtte hoppe over noen del-oppgaver for å få få kommet meg videre.. Kanskje bare jeg som trenger litt bedre tid på meg, aner ikke..

Kunne søkt om tilretteleggelse på grunn av adhd, men det fikk jeg ikke vite før det var for sent. Jaja! Det får gå som det går. Blir IKKE bedre enn en 3er.. Har jobba for en 5er og vet jeg kunne klart det hvis jeg hadde brukt tida mi litt mer effektivt og kanskje vært litt kjappere i hodet. Jeg hadde faktisk gleda meg skikkelig til denne eksamenen. Nynorsk imorra og norsk på fredag! Helga skal bli GOD.

Til deg med kaffediktet lengre opp her, jeg er enig, men i dag brant jeg meg som bare søren på tunga da jeg skulle ta min første kaffeslurk rett før eksamen. Brenner enda, så er stygt redd for at det blir lite kaffe på meg resten av eksamenstia :fnise:

Endret av Fluesoppen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...