Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

ALLE stryker på en eller annen eksamen. Det er ingen big deal. Det suger og er kjipt men det er faktisk ikke uvanlig og det er ingen grunn til å skjemmest.

Stå på! Du klarer dette!

PS: det er lørdag og 40% på sjokoladeplater om du bor i nærheten av ICA butikk :)

Takk! Ja, jeg prøver å fortelle meg dette. Det er faktisk ikke en stor greie, men det føles jo sånn, særlig når det er førsteåret.

I dag har jeg hatt en god lesedag så langt, så får bare håpe jeg er effektiv de neste dagene også.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kun studierelevant, men jeg må få det ut et sted.

Kjæresten min dro på byen i går. Det er selvfølgelig helt greit.

Han spurte om jeg kunne hente han på toget om jeg var våken, det sa jeg ja til.

Klokka 12 gikk jeg og la meg, og visste at neste tog var her 01.15, så da kunne jeg iallefall sove til det.

Jeg våknet klokka 7, og da var han ikke hjemme enda. Fikk en sms i 4-tiden om at han ikke rakk noen nattbuss og kræsja hos en kompis til togene startet å gå igjen.

For det første synes jeg det er litt kjipt av han å vente helt til klokken 4 med å gi lyd fra seg, iallefall når han forventer at jeg skal hente han. For det andre har jeg ikke fått kontakt med han enda. Sendt en sms og prøvd å ringe en gang. Nå begynner jeg og bli litt nervøs.

Jeg vet rasjonelt sett at det helt sikkert går fint med han og at han sikkert sover fremdeles, men jeg blir fortsatt nervøs. Det er første gang iløpet av mer enn 4 år at han har vært ute senere enn til 1, og nå vet jeg ikke hvor han er eller om det går bra med han.

Og jeg må ha en effektiv studiedag, men jeg klarer å konse når jeg er småredd for kjæresten min....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kun studierelevant, men jeg må få det ut et sted.

Kjæresten min dro på byen i går. Det er selvfølgelig helt greit.

Han spurte om jeg kunne hente han på toget om jeg var våken, det sa jeg ja til.

Klokka 12 gikk jeg og la meg, og visste at neste tog var her 01.15, så da kunne jeg iallefall sove til det.

Jeg våknet klokka 7, og da var han ikke hjemme enda. Fikk en sms i 4-tiden om at han ikke rakk noen nattbuss og kræsja hos en kompis til togene startet å gå igjen.

For det første synes jeg det er litt kjipt av han å vente helt til klokken 4 med å gi lyd fra seg, iallefall når han forventer at jeg skal hente han. For det andre har jeg ikke fått kontakt med han enda. Sendt en sms og prøvd å ringe en gang. Nå begynner jeg og bli litt nervøs.

Jeg vet rasjonelt sett at det helt sikkert går fint med han og at han sikkert sover fremdeles, men jeg blir fortsatt nervøs. Det er første gang iløpet av mer enn 4 år at han har vært ute senere enn til 1, og nå vet jeg ikke hvor han er eller om det går bra med han.

Og jeg må ha en effektiv studiedag, men jeg klarer å konse når jeg er småredd for kjæresten min....

Litt kjipt at han ventet så lenge med å sende melding ja, men han ligger nok trygg og snorker på sofaen til kompisen sin. Så fokuser på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Jeg blir gal. Sitter her og øver på gamle eksamener og fasiten har småfeil. Og de feilene er i flere eksamener og er redd det faktisk kan påvirke karakteren for det kan være feil i eksamenen som kommer

Feks:

Project salaries 55900

Material 150000

Salaries, Bob 5690

Rent 4500

Company cars 2500

Depreciation 3000

Fasiten sier 220590 i totale kostnader men jeg legger til alle kostnadene (fra tallene i fasiten) så kommer jeg til 221590 (diff på 1000)

På andre oppgaver mangler han 200kr, 1 kr osv og er sinnsykt redd for han bare skal lese tallet, trekke meg for vi to har forskjellige svar selv om han har feil

Og hvis jeg har feil så gjerne forklar det for meg!

Endret av Saxofon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisk økonomi og virksomhetsstyring kan BRENNE!!! 😭😭😭😫😫😫

Anonymous poster hash: 91b79...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke A på alle eksamener i år :frown:



Anonymous poster hash: 3b27a...e44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

246 sider igjen av boka. Må lese den ut i dag. Siste eksamen om 2 dager. Ser på Criminal Minds istedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

246 sider igjen av boka. Må lese den ut i dag. Siste eksamen om 2 dager. Ser på Criminal Minds istedet.

Åh, TAKK for at du skrev dette her. Føler at jeg ligger så sinnsykt dårlig an. Jeg har til og med sendt mail til studierådgiver om når konteeksamen vanligvis blir satt opp.

Jeg tenker å lese ca 100 sider i dag (og jeg har ikke startet enda), men jeg skal ta et fly om et par timer, så det er nok noe tid som går vekk. Får prøve å være effektiv på flyet. Jeg har også eksamen om 2 dager. Nå kjenner jeg virkelig på streset.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, TAKK for at du skrev dette her. Føler at jeg ligger så sinnsykt dårlig an. Jeg har til og med sendt mail til studierådgiver om når konteeksamen vanligvis blir satt opp.

Jeg tenker å lese ca 100 sider i dag (og jeg har ikke startet enda), men jeg skal ta et fly om et par timer, så det er nok noe tid som går vekk. Får prøve å være effektiv på flyet. Jeg har også eksamen om 2 dager. Nå kjenner jeg virkelig på streset.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Felles skjebne, felles....benektelse av fakta :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ, bare 7 dager igjen å lese på. 2 eksamener igjen. Den ene tror jeg skal gå greit, men den siste er jeg litt mer bekymra for. SÅ. MYE. PENSUM. :bond:

Jaja, mye man kan få gjort på 7 dager. Fra onsdag av har jeg kun ett fag å fokusere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva jeg skal melde meg opp til til høsten :bond:

Det er 4 obl. emner, de har jeg tatt. Så er det et teoretisk emne, og et sjanger- eller epokebasert emne jeg skal ta. Jeg har begge deler! Betyr det at jeg strengt tatt er ferdig med å studere litteratur, og nå bare har valgfrie emner igjen? Som 40-emner og exphil?! Seriøst? Er jeg ferdig med litteraturemnene allerede?! :(

LENKE til infoen jeg leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bacheloroppgave da?



Anonymous poster hash: a3d08...9d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bacheloroppgave da?

Anonymous poster hash: a3d08...9d1

Ja, altså, den har jeg ikke skrevet, men er jeg ferdig med alle de andre litt.fagene før bachelor? :( Det gikk fort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan ta amerikansk eller britisk litteratur som 40 gruppe?



Anonymous poster hash: a3d08...9d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, den har jeg ikke skrevet, men er jeg ferdig med alle de andre litt.fagene før bachelor? :( Det gikk fort :(

Finnes det ikke valgfrie litteraturfag du kan ta da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke valgfrie litteraturfag du kan ta da?

Joda, men syns det var så lite obligatorisk litteraturemner! :) Men kan tenke meg litt nordisk litteratur og samtidslitteratur, om det finnes. Skal tråle UiOs (elendige) nettsider i morgen for å sjekke ut hva jeg skal ta :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Felles skjebne, felles....benektelse av fakta :fnise:

Hvordan gikk det med lesingen? :) Kom du i mål?

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med lesingen? :) Kom du i mål?

Anonymous poster hash: a76ca...407

Ja, klokka 01.00 var jeg ferdig :danse: Har "bare" artikler i dag, samt sammenligning av pensum.

Hva med deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg eksamen i et stort (20 poengs) fag. Vi har ikke fått tilgang på tidligere eksamensoppgaver, fordi foreleserne stort sett gir samme oppgaver hvert år og ikke ønsker at vi skal kunne "pugge" disse. Greit nok det.

Men da jeg snakket med medstudenter utenfor eksamenslokalet ble det helt åpenlyst at jeg er blant de eneste på hele kullet som ikke har sett noen tildigere oppgaver. Andre elever som kjenner studenter på kull over oss har fått tidligere eksamener fra dem, og delt oppgavene med sine venner på vårt kull.

Tydeligvis er jeg nesten den eneste som ingen ser på som god nok venn til å dele med.



Anonymous poster hash: 4431b...ce2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg eksamen i et stort (20 poengs) fag. Vi har ikke fått tilgang på tidligere eksamensoppgaver, fordi foreleserne stort sett gir samme oppgaver hvert år og ikke ønsker at vi skal kunne "pugge" disse. Greit nok det.Men da jeg snakket med medstudenter utenfor eksamenslokalet ble det helt åpenlyst at jeg er blant de eneste på hele kullet som ikke har sett noen tildigere oppgaver. Andre elever som kjenner studenter på kull over oss har fått tidligere eksamener fra dem, og delt oppgavene med sine venner på vårt kull. Tydeligvis er jeg nesten den eneste som ingen ser på som god nok venn til å dele med. Anonymous poster hash: 4431b...ce2

Du fungerer ikke slik at eldre studenter deler ut oppgaver i hytt og pine til vennene sine. Man må spørre selv etter disse oppgavene...

Anonymous poster hash: a7847...dc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...