Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Du fungerer ikke slik at eldre studenter deler ut oppgaver i hytt og pine til vennene sine. Man må spørre selv etter disse oppgavene...

Anonymous poster hash: a7847...dc7

vær *

Jeg har eksamen på torsdag og gleder meg til å bli ferdig. Tror det vil gå bra. Håper helsa holder. Sommerferien kan ikke komme raskt nok!

Anonymous poster hash: 45686...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går hadde jeg eksamen i et stort (20 poengs) fag. Vi har ikke fått tilgang på tidligere eksamensoppgaver, fordi foreleserne stort sett gir samme oppgaver hvert år og ikke ønsker at vi skal kunne "pugge" disse. Greit nok det.

Men da jeg snakket med medstudenter utenfor eksamenslokalet ble det helt åpenlyst at jeg er blant de eneste på hele kullet som ikke har sett noen tildigere oppgaver. Andre elever som kjenner studenter på kull over oss har fått tidligere eksamener fra dem, og delt oppgavene med sine venner på vårt kull.

Tydeligvis er jeg nesten den eneste som ingen ser på som god nok venn til å dele med.

Anonymous poster hash: 4431b...ce2

Hva har de sagt når du har spurt dem om de vet noe om eksamensoppgaver da? Hvis du ikke har spurt kan du nesten ikke forvente at alle skal sørge for at du også har fått. Kanskje medstudentene dine trodde at du også hadde de.

Anonymous poster hash: a76ca...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har de sagt når du har spurt dem om de vet noe om eksamensoppgaver da? Hvis du ikke har spurt kan du nesten ikke forvente at alle skal sørge for at du også har fått. Kanskje medstudentene dine trodde at du også hadde de.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Hey. Dette er en sutretråd. Det må være lov å være litt lei seg uten å få en "du kunne spurt selv"-moralpreken. Det er ikke det han/hun trenger akkurat nå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har de sagt når du har spurt dem om de vet noe om eksamensoppgaver da? Hvis du ikke har spurt kan du nesten ikke forvente at alle skal sørge for at du også har fått. Kanskje medstudentene dine trodde at du også hadde de.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Vi er en ganske liten klasse, og vi har snakket mye om eksamen og spekulert i hva som kunne komme. Fordi en del av besvarelsen må føres direkte inn på oppgavearket (og leveres inn) har det aldri slått meg at det sirkulerte tidligere oppgaver der ute. Når jeg da finner at at folk jeg snakker mye med har hatt oppgavene hele tiden og aldri nevnt det synes jeg faktisk det er lov å være litt lei seg.

Anonymous poster hash: 4431b...ce2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeeksamen nå. Blir mye og intenst arbeid i noen dager. Kommer sikkert til å miste alle de nyervervede mariokart-skillsa.

Neida. Joda. Men tror den skal gå greit så lenge jeg rekker å få nok av de riktige orda (som jeg har brukt mye av dagen på å finne) ned på papiret.


Litt stressa likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en ganske liten klasse, og vi har snakket mye om eksamen og spekulert i hva som kunne komme. Fordi en del av besvarelsen må føres direkte inn på oppgavearket (og leveres inn) har det aldri slått meg at det sirkulerte tidligere oppgaver der ute. Når jeg da finner at at folk jeg snakker mye med har hatt oppgavene hele tiden og aldri nevnt det synes jeg faktisk det er lov å være litt lei seg.

Anonymous poster hash: 4431b...ce2

Forstår deg, jeg hadde følt det samme. :hug: Håper eksamen gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Det gjør vondt i magen hver gang jeg sjekker studentweb :(

Noen som vet noe om sensurfrist? Jeg har fått så lite informasjon om det denne gangen. Det er vel tre uker på UiO? I exphil hadde vi eksamen 12. mai, og det står på nettet at "kunngjøring av resultater" er 22. juni, men det er vel for de som tok seminarvarianten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey. Dette er en sutretråd. Det må være lov å være litt lei seg uten å få en "du kunne spurt selv"-moralpreken. Det er ikke det han/hun trenger akkurat nå.

Selvsagt skal hun få lov til å være lei seg, men kommentaren min var rettet mot: "Tydeligvis er jeg nesten den eneste som ingen ser på som god nok venn til å dele med." Det er jo en mulighet for at de allerede trodde at hun hadde fått de (ettersom alle de andre hadde det). De færreste gir også ut oppgaver/notater/eksamenssett på eget initiativ.

Anonymous poster hash: a76ca...407

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå sitter jeg med verdens verste følelse. Jeg skrev tidligere et innlegg her om evt. konteeksamen. Det ser ut som om dette blir en realitet. For min del har jeg egentlig forsonet meg med dette. Det går helt fint og jeg ser ikke på det som noe særlig krise. Det er det presset om å prestere bra og hva de andre medstudentene mine vil tenke som gjør meg helt dårlig. Jeg vet det er mye snakk om stryk på eksamen og det blir nok mange spekulasjoner (samt viderefortelling av andre).

Huffffffffffff... Skulle ønske vi slapp å møte opp for å ta konteeksamen. Da kunne jeg bare dratt en hvit løgn.



Anonymous poster hash: a76ca...407
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite dilemma.... Skal jeg ta 20 studiepoeng med større sannsynlighet for å klare å fullføre semesteret, eller ta 30 stp og bli ferdig med fuckings exphil? Jeg føler at progresjonen min er så sakte og at jeg aaaldri blir ferdig med bachelor om jeg bare tar 20 stp per semester.

På den ene siden er det jo bra å ta 20 stp og fullføre, enn 30 stp og kanskje ikke takle noen av de....? Men da tar det så himla lang tid å fullføre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite dilemma.... Skal jeg ta 20 studiepoeng med større sannsynlighet for å klare å fullføre semesteret, eller ta 30 stp og bli ferdig med fuckings exphil? Jeg føler at progresjonen min er så sakte og at jeg aaaldri blir ferdig med bachelor om jeg bare tar 20 stp per semester.

På den ene siden er det jo bra å ta 20 stp og fullføre, enn 30 stp og kanskje ikke takle noen av de....? Men da tar det så himla lang tid å fullføre :(

Du melder deg opp i 30 stp, begynner å lese med én gang (kanskje allerede i sommerferien) og så melder du deg av ex.phil før fristen dersom du ser det ikke går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du melder deg opp i 30 stp, begynner å lese med én gang (kanskje allerede i sommerferien) og så melder du deg av ex.phil før fristen dersom du ser det ikke går :)

Er jo mulig det :) Har jo allerede pensumbøkene og opptak(på mobilen) fra noen av vårens seminarer, kanskje jeg bare skal bruke litt tid på Exphil i sommer... Var ikke så dumt, det der. :blomst:

Endret av Sugar&Spice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mulig det :) Har jo allerede pensumbøkene og opptak(på mobilen) fra noen av vårens seminarer, kanskje jeg bare skal bruke litt tid på Exphil i sommer... Var ikke så dumt, det der. :blomst:

Så bra :) Jeg er veldig fan av å se mulighetene først, deretter begrensningene. Jeg har trua på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Jeg er veldig fan av å se mulighetene først, deretter begrensningene. Jeg har trua på deg!

Kan jeg ansette deg for å gjøre det for meg? :lete: Jeg er nemlig stikk motsatt :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, nå sitter jeg med verdens verste følelse. Jeg skrev tidligere et innlegg her om evt. konteeksamen. Det ser ut som om dette blir en realitet. For min del har jeg egentlig forsonet meg med dette. Det går helt fint og jeg ser ikke på det som noe særlig krise. Det er det presset om å prestere bra og hva de andre medstudentene mine vil tenke som gjør meg helt dårlig. Jeg vet det er mye snakk om stryk på eksamen og det blir nok mange spekulasjoner (samt viderefortelling av andre).

Huffffffffffff... Skulle ønske vi slapp å møte opp for å ta konteeksamen. Da kunne jeg bare dratt en hvit løgn.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Seriøst, veldig mange ender opp med å måtte konte en eller flere ganger i løpet av studietiden sin. Mange i min klasse har konta 2-3 ganger allerede, og vi går første året. Ingen som dømmer dem. Jeg og alle andre har nok med oss selv å gjøre! Ta konteeksamen og gjør så godt du kan, så ordner alt seg nok :)

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dårligere og dårligere jo mer jeg tenker på at sensur er om en uke. Gikk ut av eksamenslokalet uten å ha noen idé om hvordan det gikk. Tidligere erfaringer viser at det er når jeg tror det går skikkelig dårlig at det går bra. Denne gangen har jeg ikke hatt noen følelse på verken bacheloren eller eksamen. Er jo tortur å vente i flere uker på svar :( Skulle ønske eksamenskarakteren plinget opp med en gang man var ferdig... Nå er jeg ferdig med alt av eksamner og bacheloren er levert, men sitter i sofaen og ser i veggen mens jeg tenker over alt jeg burde gjort annerledes. Er livredd for at jeg ikke drøftet nok og at jeg ikke fulgte problemstillingen ordentlig. Fy søren :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, veldig mange ender opp med å måtte konte en eller flere ganger i løpet av studietiden sin. Mange i min klasse har konta 2-3 ganger allerede, og vi går første året. Ingen som dømmer dem. Jeg og alle andre har nok med oss selv å gjøre! Ta konteeksamen og gjør så godt du kan, så ordner alt seg nok :)

Takk for gode ord! Jeg synes i utgangspunktet det er helt OK å satse på konteeksamen, men jeg synes det blir så annerledes når vi ikke har karakterer og har bare én eksamen. Da blir det så synlig. Jaja, får håpe at strykprosenten er høyere i år enn ellers.

Ellers håper jeg at de som har strøket og tar konteeksamen de også holder det for seg selv de, og hvertfall ikke går ut med hvem som har strøket.

Nå skal jeg være oppe i hele natt.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...