Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Hjemmeeksamen gjør meg sprø. Tror jeg har brukt to timer på å skrive 300 ord. Jeg vil aldri mer se en jævla NOU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uchiha Madbrah

Siste eksamen fullført og det gikk mye bedre enn forventet. Endelig ferdig med 60 studiepoeng på ett semester. Resultatet hittil har vært A, B, B og venter fremdeles på to fag.

Poenget med innlegget er å stole på seg selv og prøve alt man har, uavhengig av hvilket karakter man får tilbake.

Er helt utslitt og gleder meg nå til sommerferie. Lykke til til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eksamen i dag fra 10.00 til 1600, og det gikk helt stråålende. Hadde digital eksamen, og er helt angstvrak med tanke på det. Er så redd for at det skal skje noe feil osv ved leveringen. 

Vi skal tydeligvis få kopi av besvarelsen på student-eposten, men dette har jeg enda ikke fått. Får helt angst av dette, og er redd for at besvarelsen ikke er levert. Jeg fikk riktignok etter levering en bekreftelse på sms om at min besvarelse var levert. Er det noen som har erfaring med digital eksamen, og kan si meg om det er normalt at kopien kommer med en gang eller ikke? Eller er det fordi det er stor pågang? Tross alt over 200 studenter som har avlagt eksamen digitalt.. 

 

 



Anonymous poster hash: 23be3...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeeksamen gjør meg sprø. Tror jeg har brukt to timer på å skrive 300 ord. Jeg vil aldri mer se en jævla NOU.

Whaat? Vil du ikke les mer forarbeider? :fnise:

 

Jeg hadde en ganske effektiv dag, en liten stund, men så gikk det over igjen. Sukk

Dro til biblioteket og gjorde en 4 timers praktikum på eksamensvilkår. Følte til og med at det gikk ganske bra, og det meste jeg skrev samsvarte med sensorveiledningen.

Men så dro jeg hjemme i halv 3 tiden, og nå har jeg brukt tid på helt andre ting.

 Bare sitti og rota på KG, lest nettaviser, vært på HeyDay, holdt litt på med Tupperware greier.

 

Sukk... Jeg burde egentlig jobbe på spreng de siste to døgnene nå.

Før jul hadde jeg skikkelig lange dager (er iallefall sånn jeg husker det), og brukte tiden ganske effektivt. Men har liksom ikke kommet i samme ånd nå. Kunne sikkert fått gjort enda mer.

 

Og jeg glemte å kjøpe traktatsamlingen når jeg var i Oslo på mandag.

Og det er bare waste-og-time å dra helt til Oslo for å kjøpe den i morgen, siden jeg mest sannsynlig ikke trenger den.. Og selvfølgelig åpner ikke Akademika før klokka 9 på fredag, og jeg må være inne til bokkontroll halv 9. Typisk.

 

Værsåsnill la det ikke komme en teorioppgave om Internasjonale Menneskeretter og en eller annen traktat vi ikke vil ha, og dermed ikke finnes i lovsamlinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden gir meg nytt håp! Dere er så flinke!! :blomst:

 

Ble selv trukket opp til eksamen i norsk muntlig i dag. Jeg er så lei av Ivar Aasen og Wergeland at jeg holder på å kumle. I tillegg har jeg en fremføring i psykologi der jeg skal holde et foredrag på 30 minutter i utviklingspsykologi. Dette har jeg på mandag. På tirsdag har jeg en oppgave om Colombia i historie. Skikkelig mongo oppgave som ikke gir mening.

 

Forstår ikke helt hvordan jeg skal få til dette her. Har kommet sånn halvveis i gang med psykologien, men den er det bare å legge til side nå som jeg kom opp i norsk. Håper lærerne gir meg en aldri så liten utsettelse om det er krise........

 

BLÆ! Må få dette til! Jeg MÅ komme meg inn på det studiet  :trist:

Endret av Alja
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen over, grein ikke på muntlig selv om det var nære på (tusen takk for tips!) og nå har jeg kun en semesteroppgave igjen. Hurra for sommerferie etter 08.06.2015!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen over, grein ikke på muntlig selv om det var nære på (tusen takk for tips!) og nå har jeg kun en semesteroppgave igjen. Hurra for sommerferie etter 08.06.2015!

Så flink du er! :) 

Anonymous poster hash: 3c3c6...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg freaker ut :bond:

Og ikke av noen tilsynelate spesiell grunn heller.
Kjenner panikkfølelsen bre seg i kroppen..

 

Tror det er en blanding av eksamens-stress og jobb-stress.

Takler en av tingene omgangen, men når det blir mye stress på flere fronter har jeg problemer med å klare å takle det noe særlig bra.

 

Og jeg prøver å gjøre noe fornuftig eksamensrelatert, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg burde fokusere på. Når jeg leser over spørsmål osv føler jeg at jeg har kontroll, men så gjør jeg oppgaven og leser sensorveiledningen, så føler jeg plutselig ikke at jeg har så mye kontroll lenger.

 

Og jeg vet jo innerst inne at "alle jusstudenter er flinke" osv osv, og at det er vanskelig å være i toppsjikte. Men jeg vil jo egentlig ha minst B, og jeg blir skuffet om jeg ikke klarer det. Uansett hvor mye jeg prøver å overbevise meg selv om at det ikke er nødvendig 

 

Gleder meg til å være ferdig med dette på fredag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde eksamen i dag fra 10.00 til 1600, og det gikk helt stråålende. Hadde digital eksamen, og er helt angstvrak med tanke på det. Er så redd for at det skal skje noe feil osv ved leveringen. 

Vi skal tydeligvis få kopi av besvarelsen på student-eposten, men dette har jeg enda ikke fått. Får helt angst av dette, og er redd for at besvarelsen ikke er levert. Jeg fikk riktignok etter levering en bekreftelse på sms om at min besvarelse var levert. Er det noen som har erfaring med digital eksamen, og kan si meg om det er normalt at kopien kommer med en gang eller ikke? Eller er det fordi det er stor pågang? Tross alt over 200 studenter som har avlagt eksamen digitalt.. 

 

 

Anonymous poster hash: 23be3...368

 

 

JUS1111 i Oslo? Jeg tok samme eksamen og fikk eposten med en gang. Hmm

Anonymous poster hash: 6c73c...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JUS1111 i Oslo? Jeg tok samme eksamen og fikk eposten med en gang. Hmm

Anonymous poster hash: 6c73c...981

Kanskje han/hun må sjekke spamfilteret:)

Dødsnervøs for morgendagens eksamen:( 9-13 og så jobb i butikk 15-23. Får håpe kundene er snille i morgen, hvis ikke får vi snakkes i "dumme ting kunder sier".

Og forhåpentligvis i "jubletråd for studenter" om 3 uker.

Anonymous poster hash: 2e1e1...3ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også eksamen i dag og nå ser jeg bare frem til å være ferdig med den om noen timer. Etter det har jeg en hel uke til å forberede meg/grue meg til neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Eksamen i dag og er ikke forberedt godt nok. Jaja det får være, neste år blir det bedre modell så satser på at jeg skal ta den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den grusomme tiden med 16 timers jobbing hver dag har gitt resultater. Fikk A i ett fag, B i et annet, OG A PÅ BACHELOROPPGAVA!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Den grusomme tiden med 16 timers jobbing hver dag har gitt resultater. Fikk A i ett fag, B i et annet, OG A PÅ BACHELOROPPGAVA!

Åh jeg misunner deg sånn! Både for de gode karakterene og for din sinnsyke arbeidsvilje! GIVE IT TO ME

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg misunner deg sånn! Både for de gode karakterene og for din sinnsyke arbeidsvilje! GIVE IT TO ME

Vel, jeg er jo ferdig nå så du kan ta all arbeidsviljen du vil ha. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med skriftlig, fikk et emne jeg ikke var forberedt på, så det ble mye kreativ skriving for å si det slik. Dette kan egentlig slå alle veier, men tror egentlig ikke jeg gjorde det bra i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...