Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Eksamen på mandag kommer til å gå til heeeeeelvete  :plystre:

 

Jaja, føler de andre har gått greit, men det vet man jo ikke 100% før karakterene kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var kjempegodt forberedt til eksamen i dag, alle eksamenssettene har gått såååå bra hittil. Men så kommer denne joker-eksamen med rare tvister, merkelige abcde-spørsmål og dumme tall. 

 

Vet det høres ut som om jeg ikke var forberedt, men det VAR JEG. 

:(  :(  :( Hater når eksamen følger samme oppskriften/oppsettet helt til det ene året jeg skal ha den.



Anonymous poster hash: 2e1e1...3ce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å droppe innom og ønske alle masse lykke til den siste tiden!

 

Og - om det hjelper - jeg skulle egentlig helt ærlig ønske at jeg var i deres sko! Jeg har nemlig hatt siste eksamen for 3 uker siden, første for snart 2 måneder siden, og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde hatt bedre tid til å lese! Pensum er gedigent og temmelig heftig (psykologi.... tusen av ulike retninger og modeller og teorier man skal huske!)... 

 

Som en sutring; jeg meldte meg på eksamensboost-konkurransen til SiO, var sykt stolt av bidraget mitt, fordi jeg hadde mye tid gjorde jeg noe ut av det, og ble ikke blant finalistene engang... Mens selfier ble det... Hahaha, jeg er en dårlig taper!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 5 på norsk muntlig eksamen i dag! Jeg er i grunn veldig fornøyd, men bitter fordi jeg var sååååå nærme 6. Jeg kunne ikke nok fagbegreper fra retorikken, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok opp et fag som gikk til h***** første gangen, gikk opp 2 karakterer men er likevel ganske slunkent fornøyd - hadde håpet på bedre.

 

Var 20% stryk mot 12% første gangen jeg tok faget og har hørt denne eksamenen var mye vanskeligere enn den forrige, så burde være fornøyd, men nope :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så irritert når karakteren ikke kommer i tide. Går å sjekker studentweb hele tiden i håp om å ha fått resultatet. Til nå er det to eksamener som ikke er kommet enda, selv om sensurfristen er forbi, og en eksamen som kom en uke før fristen. Trenger litt forutsigbarhet kjenner jeg. Bli jo gal! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uææ, jeg vet ikke helt hva jeg føler nå!

Hadde eksamen i dag.

var totalt 6 spørsmål. Men et av de større spørsmålene var jo helt merkelig!

Jeg satt og leste oppgaven og tenkte bare hva skjer nå egentlig??

Så enten så fant jeg riktig hjemmel og det går ganske bra, eller så fant jeg ikke riktig hjemmel i det hele tatt. Kan slå begge veier!

På vei ut virket det som det var mange som var usikre på det spørsmålet, men ikke sikkert sensor blir snillere forde.

Og jeg klarer liksom ikke å senke skuldrene å ta ferie. Jeg har bare 1 eksamen, 6timers på PC, så hvis denne eksamenen gikk dårlig så går hele dette halvåret dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grusomme tiden med 16 timers jobbing hver dag har gitt resultater. Fikk A i ett fag, B i et annet, OG A PÅ BACHELOROPPGAVA!

 

Dette er en SUTRETRÅD. Hvorfor går du ikke inn i jubeltråden, i steden for å gni inn hvor flink du er foran oss mindre vellykkede studenter? Skjønner at du er stolt, grattis, men jeg blir faktisk litt irritert. Går inn her fordi jeg selvfølgelig har failet helt på en eksamen, og sånne innlegg som det der drar jo humøret mitt enda lenger ned. Du har all grunn til å juble, men gjør det heller i jubeltråden da.........

Anonymous poster hash: 1df68...389

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er en SUTRETRÅD. Hvorfor går du ikke inn i jubeltråden, i steden for å gni inn hvor flink du er foran oss mindre vellykkede studenter? Skjønner at du er stolt, grattis, men jeg blir faktisk litt irritert. Går inn her fordi jeg selvfølgelig har failet helt på en eksamen, og sånne innlegg som det der drar jo humøret mitt enda lenger ned. Du har all grunn til å juble, men gjør det heller i jubeltråden da.........

Anonymous poster hash: 1df68...389

 

 

Dette var da litt i overkant sensitivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Da er jeg ferdig med bacheloroppgaven. Har aldri noe mer med den å gjøre igjen! Men kjenner jeg blir sur av at vi IKKE får karakter på den, for jeg vet at den er bra!!!

Har sjekket studentweb for karakter i det faget jeg holdt på å grine meg i hjel av, men har enda ikke fått noe😔

Til sist, har et fag til jeg MÅ stå i på tirsdag. Og jeg klarer overhodet ikke å jobbe med det... Hater eksamener.

Prokrastineringsmester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da litt i overkant sensitivt.

Jeg er faktisk enig med vedkommende. Mange er allerede langt nede når man oppsøker denne tråden, særlig hvis man har fått dårlige karakterer, og da blir man trykt enda lenger ned ved å lese slike innlegg. Det er ikke krise, men det er jo veldig unødvendig. Da kan man heller bruke den andre tråden. 

Anonymous poster hash: 3c3c6...951

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet på lesesalen i 4timer hver dag i 10 dager i strekk nå uten å klart og gjøre en dritt............ Før kunne jeg skrive effektivt i 6timer uten problemer, skjønner ikke hva som går av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med bacheloroppgaven. Har aldri noe mer med den å gjøre igjen! Men kjenner jeg blir sur av at vi IKKE får karakter på den, for jeg vet at den er bra!!!

Har sjekket studentweb for karakter i det faget jeg holdt på å grine meg i hjel av, men har enda ikke fått noe

Til sist, har et fag til jeg MÅ stå i på tirsdag. Og jeg klarer overhodet ikke å jobbe med det... Hater eksamener.

Prokrastineringsmester!

 

Ikke karakter på bacheloroppgaven? Så merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Ikke karakter på bacheloroppgaven? Så merkelig.

De begynte med det i år. Fryktelig frustrerende! Så mye arbeid, så får du ikke karakter en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg leser om masteren jeg har søkt på, jo mer ønsker jeg å komme inn. Trenger bare å stå på de resterende eksamenene mine for å kvalifisere, og de siste årene har alle som har vært kvalifiserte kommet inn til tross for at det er få plasser.

 

Men jeg tenker at det jo hadde vært typisk min flaks at i år var det året hvor det ble karakterrangering pga flere kvalifiserte enn plasser.

 

Jeg ORKER ikke ett år med PPU , eller enda verre - ett år med konting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er forholdet deres til de i klassen deres? Tenker da gjerne mest på dere som går på høgskole siden man da ofte er mer samlet med klassen sin.

I starten hadde jeg en stor gjeng som jeg kom godt overens med, men nå har de fleste av de sluttet/forandret seg, så blir spennende å se hvem jeg kommer til å henge med neste semester :P

Anonymous poster hash: 86743...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får ikke A i logikk i alle fall..

Har hatt noia for eksamenen som kommer til uka i et par uker nå, fikk tilbake en god, og viktigere, karakter på fredag, så nå skal hjernen min liksom ikke lese på det jeg ikke kan i det andre faget da, for jeg kan jo bare peke på den som gikk bra fra før.. Sitter med bøkene rett foran nesa, men gjør alt mulig annet isteden   :glare:

Jammen godt det er ferie snart, så hjernen min kan komme tilbake til virkeligheten.

Endret av Ananas.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt lyst å gå ut og drikke... må stå imot!!! Eksamen på mandag  :haar:

 

Noen andre som sitter inne og leser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste eksamen i dag, har lest altfor lite pga manglende motivasjon mot slutten av dette semesteret. Så noen skrev et sted at det var nesten som en psykisk sperre for å åpne bøkene, og det er akkurat sånn jeg har følt det. Selv om jeg syns fagene er kjempeinteressante, har jeg bare ikke klart å sette meg ned med bøkene. På toppen føler jeg meg skikkelig dum og ganske mislykka når jeg lar være å lese til eksamen, det sier jo seg selv at det går dårlig på eksamen da! Likevel har jeg ikke lest.

Har følt meg litt nummen mtp hvordan det kommer til å gå, men i går kveld kom selvfølgelig panikken... Så i natt har jeg omtrent ikke sovet, har skikkelig vondt i magen og stresser bl.a. med hvor mange poeng jeg kommer til å henge etter i studieprogresjonen, selv om det egentlig ikke har noe å si siden jeg ikke skal ta opp lån til høsten uansett. Utrolig hvordan jeg klarer å henge meg så utrolig mye opp i de negative tankene, i stedet for å greie å tenke positivt! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...